İçeriğe Yönlendir

Sandero Stepway 1.5 dCi Easy R Deneyimleri


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Cihaner Öztürk

Merhaba arkadaşlar, nasip olursa yarın geçen hafta alınan araçla uzun bir seyahata çıkacağız. Benzinlisini 2 yıl kullandım ve genel olarak beğendim diyebilirim. Araç 2016 makyajsız kasaydı ve uzun yolda özellikle pedal sertliği, emniyet kemerinin boyna denk gelmesi, araç biraz doluysa performans düşüklüğü gibi sebeplerden seyahat çok yorucu oluyordu. Bu eksiklikler makyajlı kasa ile giderildi gözüküyor. Dizelin daha performanslı olacağını umuyorum. Tecrübelerimi sizlerle paylaşmak isterim. Sizin de takip veya dikkat etmemi istediğiniz yakıt vs gibi konular varsa öğrenmek isterim. Seyahat Ankara-Antalya ve çevresi olarak yaklaşık 1 ay sürecek. 2 kişi ve bol valizli olacak. Amaç fotoğraf çekimi ve doğa turları. Selamlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bol fotografli, aracla alakali referans olacak bilgileri bekliyoruz.Lutfen trafik kurallarina uyarak, sag salim gezmeniz dilegiyle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Çıkış Ankara.

İlk durak Antalya.

Mesafe 536 km.

Ortalama hız 80 km.

Yakıt miktarı 25.6 lt.

Ortalama 4.7 lt.

Araç km si 900.

% 90 cruise kullanıldı. Hız 6. vites ve 100 km olarak ortalama düz yol değeri diyebiliriz. 200 km kadar karşıdan sert rüzgar esti. Aracın 5. vitesi çok güçlü. En dik yerlerde bile 4 ile tırmanıyor. Tempolu sürüşe uygun bir motor. Araç rüzgardan aşırı etkileniyor. Frenler çok iyi. Araçta conti kış lastiği var. Lastik havalarını 35. Araç bagajı dolu. Afyona kadar düz yolda 4.9 olan ortalama Burdur Antalya arası düştü bunu anlamadım. Çünkü çok daha eğimli yollar vardı. Arkadaşların anlattığı gibi belki sistem sürüş tarzı vs ölçümlere göre yeni ayarlarmı yaptı bilmiyorum Hava genel olarak 5 ila 10 derece ve yağışlıydı. Şimdilik ilk tesbitlerim bunlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bir saat önce, Cihaner Öztürk yazdı:

Çıkış Ankara.

İlk durak Antalya.

Mesafe 536 km.

Ortalama hız 80 km.

Yakıt miktarı 25.6 lt.

Ortalama 4.7 lt.

Araç km si 900.

% 90 cruise kullanıldı. Hız 6. vites ve 100 km olarak ortalama düz yol değeri diyebiliriz. 200 km kadar karşıdan sert rüzgar esti. Aracın 5. vitesi çok güçlü. En dik yerlerde bile 4 ile tırmanıyor. Tempolu sürüşe uygun bir motor. Araç rüzgardan aşırı etkileniyor. Frenler çok iyi. Araçta conti kış lastiği var. Lastik havalarını 35. Araç bagajı dolu. Afyona kadar düz yolda 4.9 olan ortalama Burdur Antalya arası düştü bunu anlamadım. Çünkü çok daha eğimli yollar vardı. Arkadaşların anlattığı gibi belki sistem sürüş tarzı vs ölçümlere göre yeni ayarlarmı yaptı bilmiyorum Hava genel olarak 5 ila 10 derece ve yağışlıydı. Şimdilik ilk tesbitlerim bunlar.

 

Otomotik vites rampalarda cruse kontrole yardım olmak için müdehale etmeden kendi vites düşürüyor mu. Siz müdehale ettinizmi. Aracın resimleride olsa tadından yenmezdi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
2 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Otomotik vites rampalarda cruse kontrole yardım olmak için müdehale etmeden kendi vites düşürüyor mu. Siz müdehale ettinizmi. Aracın resimleride olsa tadından yenmezdi. 

Bunu yapmayan otomatik vites var mı ki?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Bunu yapmayan otomatik vites var mı ki?

 

Burda maksat, easy -r şanzımanın karakterini öğrenmek. Nissan cvt mesela rampa aşağı, hızı sabit tutmak için oranı küçültüp deviri artırarak motor freni yapabiliyor. 

Easy - R yeni bir model. Özünde manual şanzıman. Merakımda burdan. 

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
(düzenlendi)
4 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Otomotik vites rampalarda cruse kontrole yardım olmak için müdehale etmeden kendi vites düşürüyor mu. Siz müdehale ettinizmi. Aracın resimleride olsa tadından yenmezdi. 

Bu soruyu sorduğunuza göre bu tür araçlardaki sıkıntıyı biliyorsunuz demektir. 😄 Tahmin edeceğiniz gibi özellikle rampa çıkarken manuele alıp vitesi siz değiştirirseniz çok daha performansa yardım ediyorsunuz. Aksi takdirde vites geç kalıyor.

Eays r vites çok narin ve çok sık arıza yapıyor. Bu araçların büyük kısmı 20.000 dolmadan baskı balata volan değişimine giriyor. Ben bu yüzden 1000 tl fark verip garantiyi 5 yıl yaptırdım. Zaten sistem basit ve 3000 tl lik masrafla sistem sıfırlanıyor.

Vites değişimleri genelde 1500 2000 arasında gerçekleşiyor. Bu viteslerde gaz pedali ile vitese hükmedebiliyosunuz. Pedala basınca alt vitese geçiyor. Ama ben bunu manuel olarak yapmayı tercih ettim. Normal vites değiştirme sistemi düz ve inişlerde mükemmel çalışıyor. Sert inişlerde kendi vites düşürerek frene destek oluyor. Sadece rampa çıkarken gaz pedalına kibar davranırsanız devir 1000 e kadar düşüp alt vitese geçiyor buda o vitesinde performansını kullanamamasına sebep oluyor. Bu yüzden rampa çıkarken mutlaka gaz pedalı ile destek vermek veya manuel kullanmak şart.

tarihinde Cihaner Öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Cihaner Öztürk yazdı:

Bu soruyu sorduğunuza göre bu tür araçlardaki sıkıntıyı biliyorsunuz demektir. 😄 Tahmin edeceğiniz gibi özellikle rampa çıkarken manuele alıp vitesi siz değiştirirseniz çok daha performansa yardım ediyorsunuz. Aksi takdirde vites geç kalıyor.

Eays r vites çok narin ve çok sık arıza yapıyor. Bu araçların büyük kısmı 20.000 dolmadan baskı balata volan değişimine giriyor. Ben bu yüzden 1000 tl fark verip garantiyi 5 yıl yaptırdım. Zaten sistem basit ve 3000 tl lik masrafla sistem sıfırlanıyor.

Vites değişimleri genelde 1500 2000 arasında gerçekleşiyor. Bu viteslerde gaz pedali ile vitese hükmedebiliyosunuz. Pedala basınca alt vitese geçiyor. Ama ben bunu manuel olarak yapmayı tercih ettim. Normal vites değiştirme sistemi düz ve inişlerde mükemmel çalışıyor. Sert inişlerde kendi vites düşürerek frene destek oluyor. Sadece rampa çıkarken gaz pedalına kibar davranırsanız devir 1000 e kadar düşüp alt vitese geçiyor buda o vitesinde performansını kullanamamasına sebep oluyor. Bu yüzden rampa çıkarken mutlaka gaz pedalı ile destek vermek veya manuel kullanmak şart.

 

Peki Cruse control devrede iken elle vites küçültünce sabitleyici kapanıyormu. 

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
13 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Peki Cruse control devrede iken elle vites küçültünce sabitleyici kapanıyormu. 

Hayır kapanmıyor. Be zaten aracın anlık yakıtına bakarak inişlerde hız artırarak çıkışlarda düşürerek ekonomik kullanıma destek oluyorum. Çıkarken anlık yakıtın 10 litrenin altında olmasına dikkat ediyorum. Zorlanacağını hissettiğim an vitesi ve hızı düşürüyorum. Yani çok zorda kalmadıkça aracı tamamen ellerimle kullanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Cıhaner bey bu Easy. R bir . DSG kadar bir hyundai i20 otomatıgı kadar kullanıslımı gunluk kullanımda

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
6 dakika önce, Erkan Işık yazdı:

Cıhaner bey bu Easy. R bir . DSG kadar bir hyundai i20 otomatıgı kadar kullanıslımı gunluk kullanımda

Kesinlikle kullanımında sıkıntı yok. Citroen ve toyotanın yarı otomatiklerinden daha iyi. Ayağınızı frenden çektiğiniz an araç haraket ediyor fren esnasında tam ayrılma gerçekleşiyor. Düşük viteslerde biraz yavaş ama 3 ila 6 arası bu sıkıntı hissedilmiyor. Ancak DSG çok farklı ve tam otomatik gibi çalışıyor. Çift debriyaj olduğu için geçişlerde bekleme yok yani hızlı geçiyor ve hissetmiyorsunuz. Şöyle söyleyeyim bu vitesin tamiri 3.000 tl dsg ise sanırım 5 katı vardır. Ama başta yazdığım gibi beklentiniz çok yüksek değilse çok güzel iş çıkarıyor. Mesela benim Tiguan  dsg bu araç easy r ve ben gayet memnunum.

content://media/external/file/70425

Sattığım 0.9 tce.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
(düzenlendi)

Birde bende hyundai i10 otomatik vardı ve yakıtı inanılmaz yüksekti. Sorunsuz bir sistem de olsa yakıtı bu denli artırması bence çok kötü bir özellik. Bu tür yarı otomatik vitesler genelde manuelden az yaktırıyor.

tarihinde Cihaner Öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cihaner Öztürk
(düzenlendi)

0.9 easy r satılan.c734b61efdce7ee621ab7e04b75ce6ea.jpg

tarihinde Cihaner Öztürk tarafından düzenlendi
Deneme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
(düzenlendi)

Stepwaycf0bec4a3f2e06744a7d7c3d4343d584.jpg

 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
12 saat önce, Cihaner Öztürk yazdı:

Sanırım oldu.

Olmus, İlk yaptiginizdan ziyade ikinci yontem daha kullanislidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Antalya adrasan dan çekildi. Kar ve güneş bir arada.
Araç 500 km şehir dışı 400 km şehir içi ortalama 5.2 ile 900 km yapıyor. Depo 50 lt. Uzun yolda 1000 km yi geçer. Ancak bu araçla 1.500 km yaptığını söyleyen tanıdıklarım oldu. Bence hayal kurmuşlar. Lastikler yaza dönse motor açılsada yapacağını tahmin etmiyorum.
939205adeb6f99a0e3de90609810f7cc.jpg6e67f6a89207ae7feeba57e59acef436.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
80-90 ile gidilirse yapar tahminim
6. vites alt devirde (1.500) 90 yapıyor. Böyle olunca 80-90 ile sıkıntı yaratıyor. Mecburen 100-110 gibi kullanıyorsunuz. 1.500 devirde max. torkun % 90 ı alınıyor ve çekiş düz yolda iyi. Ama bu devrin altında motordan zorlanma sesi geliyor.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Doğru sinir eden bir ses gelir, ama yine de az yakar, ben de o devirde sürmem. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

Benim pejo 208 45 litre deposu var. Uzun yolda az yaksın diye hiç kasmam. İstanbuldan antalyaya gidiş ve orda şehir içi gezme ile 1200 km yol yaptı. Ki mazot aldığımda ışık yeni yanmıştı. Bende hayret ettim.  Şu ana kadar en az yakan aracım. Sizin araçta zorlasa ben o km leri yapacağını inanıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...