Mustafa Erkan 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Arkadaşlar merhaba. Focus IV , yavaş yavaş Ford bayilerinde yerini almaya başladı. Dün oldukça kısa bir sürede, iki bayi gezerek aracı showroom dan inceleme fırsatı buldum. Öncelikle Focus IV dış görünüm olarak önden bakışta Focus III ün izlerini taşıyor. Kapı kolunu çekmemle birlikte kapının kilit kısmının kaplaması ile birlikte, tutamak bana doğru gelince, oldukça şaşırdım.( Çok kalitesiz bir izlenim bırakıyor) Kaporta üzerinde yaptığım Türk usulü tıklatma kontrolünde sacın oldukça incelmiş olduğu , çamurlukların ufak bir basınçla içe göçtüğü dikkatimi çekti. Galiba aracı hafifletelim derken saçtan tasarrufa gidilmiş. Diğer yandan iç trim kalitesi, şu ana dek üretilen tüm kasalara rahmet okutur cinsten. A sütünu kaplaması ilk focusta olduğu gibi yerinden oynuyor. Gösterge tablosu yeni Fiestalarda olduğu gibi aşağı yöne bakar biçimde konumlandırılmış. 10 Dakika süren incelemem sonucunda ulaştığım sonuç; Bu araçların ilk ve ikinci kasalarını kullandım. Kanaatim, IV kasada ulaşılan çizgi hiçte öyle yüksek bir noktada değil. Bir Eskort kasasından ,Focusa geçiş gibi muhteşem bir sıçrama ortada görünmüyor. İnceleme sonunda bayii satış elemanı ile yaşadığımız diyalog aynen şu şekilde idi: - Nasıl buldunuz ? -Kalite çok düşük, bu kadar kalitesiz olacağını beklemiyordum. Korkunç - Efendim beğeni sizin, sizin kararınız Ben yeni Focusa biraz olumsuz yaklaştım. Sizlerde görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Olumlu yada olumsuz görüşler olacak elbet. Bakış açısı ve beklentiler de önemli. Birisi yol tutuş odaklıdır. Yoldan çıkaramaması çok önemlidir. Tamamen teknik yaklaşmış beğenmiştir. Bir başkası için kapı kolu sorun olabilir işte. Ben yakından görmedim. Görsel olarak beğeniyorum. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Ncap çarpışma testleri çok iyi çıktı. Sacdaki değişiklikler bu testlerde daha yüksek oy alması için yapılan detaylardır diye düşünüyorum. Özellikle yaya testlerinde aracın esneme ve canlıya zarar vermemesi öngörülüyor. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Aracı kullanınca bu olumsuz yönlerin kaybolup edileceğini düşünmekteyim. Focus bu jenerasyonda da olduğu gibi her zaman yol tutuşu, hissiyatı ve sürüş dinamikleri ile öne çıkmıştır. Konfor ve malzeme (sac) kalitesi beklentisi varsa Alman araçlarına yönelmelidir. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Hangi araba olursa olsun kalitedeki dusme hissi yasiyoruz model yukseldikce. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Bence kalite arttikca olusan maliyetlerin satma gucunu azalttigindan malzemeden kisma yoluna gitmislerdir. Bakmis oldugunuz model ust donanimlimiydi? acaba tum paketleri de mi ayniydi? Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Hmm merak ettim, bi plazaya uğrayayım. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Bir aracın kalitesini-sağlamlığını kaporta sacının kalınlığı ile doğru orantılı kabul etmek çok yanlış. İnsanlar hem yayayı hem araç içindekileri maksimum düzeyde koruyabilmek adına günlerce kafa patlatıyorlar, kaza anında kaportanın burulup insanlara zarar vermemesi için uğraşıyorlar. O bahsedilen ince sac hissi, içeri göçme hissi bilinçli olarak yapılan uygulamalar. Önemli olan yaşam alanındakileri (ve yayayı) korumak, aracı değil. Bu arada herkes istediği aracı beğenip beğenmemekte özgür tabi ki. 4 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 13 saat önce, Koray Demir yazdı: Aracı kullanınca bu olumsuz yönlerin kaybolup edileceğini düşünmekteyim. Focus bu jenerasyonda da olduğu gibi her zaman yol tutuşu, hissiyatı ve sürüş dinamikleri ile öne çıkmıştır. Konfor ve malzeme (sac) kalitesi beklentisi varsa Alman araçlarına yönelmelidir. Almanya'da üretiliyor, Ford Avrupa tarafından geliştirilmiş, Alman arabası kabul edilir. Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Bizim sitede mavi sini gördüm dün. İlk görüşte sanırım i30 bu dedim:) Camdan bakınca içini beğendim. Dış görüntüsü de güzel olmuş. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 4 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Bir aracın kalitesini-sağlamlığını kaporta sacının kalınlığı ile doğru orantılı kabul etmek çok yanlış. İnsanlar hem yayayı hem araç içindekileri maksimum düzeyde koruyabilmek adına günlerce kafa patlatıyorlar, kaza anında kaportanın burulup insanlara zarar vermemesi için uğraşıyorlar. O bahsedilen ince sac hissi, içeri göçme hissi bilinçli olarak yapılan uygulamalar. Önemli olan yaşam alanındakileri (ve yayayı) korumak, aracı değil. Bu arada herkes istediği aracı beğenip beğenmemekte özgür tabi ki. Bizde araba daha kıymetli. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Ben de reklamını görüyorum ve buradan yorumlarını okuyorum şu anda ancak; malum Kilis'de Ford Yetkili Bayii yok. en kısa zamanda G. Antep yapmalı. Çok merak ediyorum bu arabayı. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 Aracın kaporta kalınlığı sadece ön kaput veya ön çamurluk ta incelmiş olsa, güvenlik nedeni ile , eyvallah diyeceğim . Ancak bagaj kapağına varana dek bariz bir tın tın hissine kapıldım. İtiraf etmem gerekirse , benim adam gibi ilk arabam Focus I idi. Araçtan çok memnun kaldım, ne bir arıza yaptı nede beni bir kere olsun üzdü. Focus 1 bende çıtayı oldukça yüksek bir noktaya konumlandırdı. Şimdi Focus 4 e bakınca, aracın artık ilk Focustan oldukça uzaklaşmış olduğu, beni bir Ford kullanıcısı yapan heyecanı kalmadığını üzülerek görüyorum. Bu arada benim için geçerli olan kriterlerin bir başkası için geçerli olmayabileceğini çok iyi biliyorum. Yazımda anlatmak istediğim Focus değince sorunsuz, dinamik hatları bulunan, sportif sürüş özelliklerine sahip, kalite hissiyatı yüksek ve geniş bir araç beklentimin tam olarak karşılanamamış olması. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Geçmişte focus1 sahibi olmuş birinin diğer araçları beğenmeme sebebini anlayışla karşılıyorum O bir devrimdi. Hatta yeni bir çağın başlangıcı idi. Ortağım satalı 10 yıl oldu... Hala derki, Ah focusum 4 Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 Aynen ilk alanlardanım ve ilk bindiğimde kalbim küt küt atmıştı. Yorum bağlantısı
Ali Ünal 12 Aralık 2018 Paylaş 12 Aralık 2018 aracı reklamlarda gördüğüm kadarı ile çok beğendim. haftasonu ankarada bir ford bayisine gidip incelemeyi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 12 Aralık 2018 Paylaş 12 Aralık 2018 Hiç bir arabayı sürmeden karar vermeyin. Sürünce bütün izlenimleriniz değişebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 12 Aralık 2018 Paylaş 12 Aralık 2018 90'ların sonu ile başlayan bolluk bitmeye başladı demek ki. C sınıfı araçlar neredeyse D sınıfı araçları yakalamıştı. Artık günümüzde maliyet odaklı olmaları normal olmakla birlikte güvenlik de çok önemli. Aslında Focus 3 de ilk çıktığında hiç beğenilmemişti ama yine de dünya genelinde çok sattı. Bu durumun Focus 4 için de geçerli olacağını tahmin ediyorum. Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 Focus 4 titanyum 120 milyar olsun bakınız sağına soluna bakan oluyor mu. Megan son kasa da iyi değil tavanı çok alçak önde bile başın değiyor ama satış fiyatı uygundu patladı gitti. Türkiye psikolojisi paraya bakar. Ederine bakar. Ederi değilse borca girer kalite hisli araba alır. Veya 2.el iyi markalara yönelir. Focus 200.000 lik kalite değil bu yüzden araba kötü gelir. 90milyardan açılış yapsınlar bakın siz... Yorum bağlantısı
Ali Ünal 28 Aralık 2018 Paylaş 28 Aralık 2018 Bir söylenti türkiye ye gelen yeni focus torsiyon çubuklu imiş bağımsız süspansiyon sistemi tr deki focuslara gelmemiş. 1999 dan beri bağımsız süspansiyon kullanan Ford bu özellikten vazgeçmiş diyorlar. Eğer doğruysa bu fiyatlar abartı yüksek bu araba için Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 28 Aralık 2018 Paylaş 28 Aralık 2018 Bir saat önce, Ali Ünal yazdı: Bir söylenti türkiye ye gelen yeni focus torsiyon çubuklu imiş bağımsız süspansiyon sistemi tr deki focuslara gelmemiş. 1999 dan beri bağımsız süspansiyon kullanan Ford bu özellikten vazgeçmiş diyorlar. Eğer doğruysa bu fiyatlar abartı yüksek bu araba için Söylenti değil gerçek. Ama 1.5 turbolarda ve SW'lerde. bağımsızmış. Gel gelelim yol tutuştan pek bir şey kaybetmiş değil. Yorum bağlantısı
Ali Ünal 29 Aralık 2018 Paylaş 29 Aralık 2018 On 28.12.2018 at 18:01, Harun Kocaçalışkan yazdı: Söylenti değil gerçek. Ama 1.5 turbolarda ve SW'lerde. bağımsızmış. Gel gelelim yol tutuştan pek bir şey kaybetmiş değil. Avrupa ülkelerinde bağımsız süspansiyonlu satış yapıldığı da söyleniyor tr de fiyat politikası nedeniyle torsiyon çubuğu tercih edilmiş. Yol tutuş testleri güvenilir değil o yüzden tr deki araçlarda ESP var olduğu düşünülür ise donanımsal değil yazılımsal yol tutuş söz konusu olur. Kullananlar yol tutuşun güven vermediğini söylediler ama kendim denemeden bişey diyemeyeceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Aralık 2018 Paylaş 29 Aralık 2018 Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı ? Yorum bağlantısı
Koray Demir 29 Aralık 2018 Paylaş 29 Aralık 2018 8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı ? 8 ileri olan tork konvektörlü GM Ford ortak üretimi klasik tam otomatik şanzıman. 6 ileri olan bildiğimiz çift kavrama powershift şanzıman. 1 Yorum bağlantısı
Ali Ünal 30 Aralık 2018 Paylaş 30 Aralık 2018 9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Focusta 6 ve 8 ileri otomatik şanzımandan bahsediliyor.. Bu şanzımanlar hakkında bilgisi olan var mı 1.5 lt benzinli modellerde 6 ileri otomatik 1.0 benzinli ve 1.5 TDCİ modellerde 8 ileri otomatik gözüküyor broşürlerde. Yorum bağlantısı
Recommended Posts