İçeriğe Yönlendir

Ağır offroad. Mitsubishi l200 ? İsuzu D-Max ?


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Başlıkta belirttiğim araçların birini almayı düşünüyorum.

 

Manuel vites ve 4x4 olacak hem görsellik anlamında hemde ağır offroad için bayaa yüklü bir donanım eklemesi yapılacak

 

Mitsubishi l200

 

2.5 litre motora sahip,

 

İntense paketi 136 hp gücünde 314 nm tork'a sahip

 

7fb12e7aba46317a19bcfa6106bad15f.jpg

 

 

İnstyle paketi 178 hp gücünde 400 nm tork'a sahip

 

b82facbc665eaa9d7644a5ca5b4d6946.jpg

 

 

İntense paketinde r/d lock yani arka diferansiyel kilidi var ama instyle paketinde de ASTC var

Yani 136 beygir olup arka diferansiyelde kilit olacak ama esp siz antipatinajsız olacak, yada 178 beygir olup esp li ama arka kilitsiz olacak.

 

178 beygir olanı alıp kilitli diferansiyel takılabiliyor ama hem orjinali kadar sağlıklı olmuyor hemde 8 bin tl gibi bir ücret ödemek gerekiyor ama 136 beygirlik kilitli diferansiyelli espsiz modele sonradan esp takamıyorsunuz.

 

Arka kilitli diferansiyelin faydalarını burda uzun uzun anlatmayacağım. Bir teker boşta kaldığında motor gücü boşta kalan tekeri döndürdüğü için araç askıdan kurtulamıyor ama kilit olduğunda iki lastikde döndüğü için yükün altındaki tekerin dönmesi ile çukurun içinden rahatça çıkılıyor.

 

Esp nin faydaları özellikle çift kabin kamyonet sınıfı araçların arkasının hafifliğinden dolayı arka taraf kaymaya çok müsait. Virajlarda yüksek hızda büyük tehlike.

 

Esp nin dezavantajı. Araç üzerindeki ASTC düğmesine bastığınızda esp kapanıyor ama antipatinaj kesinlikle kapanmıyor bu yüzden patinaj çekerek yolu kazıyarak çıkabileceğiniz bir etaptan asr sistemi devre dışı kalmadığı için araç kendini frenlediğinden dolayı çıkamıyorsunuz. Abs sigortalarına röle bağlayıp bu sistemi iptal edenler var ama ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır.

Sırf esp var diye kilitsiz bir l200 alıp diferansiyele 8 9 bin tl ücret ödeyemem. Zaten genis lastikli bi araçla 100 ün üzerine çıkmak zor lastik sesi çok rahatsız edici.

Uzun yolda 4H moduna alarak bu sorunu çözeceğime inanıyorum. En azından arkadan itişe göre daha dengeli gider.

Çünkü arka kilidin önemini gördüm ve ağır offroad a sokacağım için arka kilit şart diye düşünüyorum.

 

Bu yüzden araç l200 olursa arka kilitli espsiz 136 beygirlik intense paketi olacak. 178 beygirlik esp li modeline göre beygirden dolayı oldukça fazla bir güç farkı var. Bazıları sırf beygir gücünden dolayı kilitten feragat ediyor ama yazılım ile zaten 170 beygir civarı güç alınıyor bu yüzden güç olarak 136 beygir olanın 178 dem çok bi farkı olmayacak.

 

L200'lerin 2 farklı arazi şanzımanı var

Birisi SS3( SuperSelect3)

2H

4H

4L

Modlarına sahip klasik arazi vitesi

 

Diğeri SS4 (SuperSelect4)

İsminden de anlaşılacağı üzere bu arazi şanzımanının 4 ayrı modu var

 

2H

4H

4HLC

4LLC

 

4HLC: 4 çeker yüksek hız orta diferansiyel kilitli konumda

 

4LLC: 4 çeker düşük hız yüksek tork(ağır devir) orta diferansiyel kilitli konumda

 

Orta diferansiyel kilidi olan SS4 şanzıman Pajero'larda mevcut. SS3 de orta kilit yok bu yüzden kesinlikle SS4'e sahip bir l200 olmalı.

 

İsuzu D-Max

 

3.0 litre 163 beygir güç üretiyor.

 

Arazi şanzımanı 3 seçenekli 2H 4H 4L

Orta diferansiyelde kilit yok

Arka diferansiyelde kilit yok.

 

Sonradan takılan ARB kilitler çok pahalı olduğundan dolayı l200ün orjinal kilitleri bana maliyet açısından çok daha fazla mantıklı geliyor. Çünkü isuzu ile mitsubishi hemen hemen aynı fiyatta ve d max e takacağım kilitlere vereceğim para ile ekstradam bir çok donanım alabilirim. L200 de kilit gibi bi masraf yok zaten baktığım modelde orta ve arka kilit var.

 

Aldığım araca yapacağım işlemlerin bazılarını yazayım

 

Komple alüminyum alt koruma

 

Yükseltme kiti

 

32 inç ve üzeri lastik.

 

Ön tampon+vinç

 

Aydınlatma

 

Arka bagaj full cab yada sürgü takılıp üstüne demir profilden iskelet yapıp katlanır çadır sistemi bağlamak.

 

Tavanda yaşam aküsü için güneş paneli

 

Telsiz techizatı

 

Tam listeyi yazmadım bunlar sadece bazıları. Elimden geldiğince donanım ekleyerek uzun yıllar zevk alacağım bir araç yapmak. Evin ikinci aracı olduğu için gerektiğinde şehir içi ve haftasonları ağır offroad ve kamp yapmak için kullanılacak.

 

Genel olarak l200e daha fazla yazı yazmışım d max ın arazi şanzımanı klasik 3 seçenekli olduğundan dolayı pek yazı yazmadım.

 

L200 arazi şanzımanı

 

e51ad59980f5512f438dca18cf1fe8ba.jpg

 

 

D-Max arazi şanzımanı( düğme ile kontrol ediliyor)

 

53532c0636ea020299e4ed98a3c83b0a.jpg

 

İki araç hakkında bilgisi yada fikri olanlardan cevap bekliyorum ağır arazi ve geziler için hangisi daha mantıklıdır. Hangi araç daha kabiliyetlidir ? Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz ?

 

L200 temsili

 

5cf5d51834adf471327c234979cad440.jpg

 

 

D-Max temsili

 

fde2254fa7d527e35a7af0147de3a4ff.jpg

 

Proje tamamlandığında araç orjinallerinden tamamen farklı olacak.

 

İki araçtan da örnek olarak

 

08ae837d639127dd273024858c0256fb.jpg

b8a78f48e26424babfe04a0046d0cfb4.jpg

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yazıyı okumadım. Ağır ofroad için manuel aktarma olmaz. Otomatik olmalı. L200 iyidir hatta çok iyidir 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Ben l200 taraftarıyım,

evimin sokağında epey uğraşılmış bir tanesi mevcut.çamuru eksik olmaz hiç:)

7C9E54AF-AAF8-4913-ACA8-043C7329D80E.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu videoda 2 adet subaru forrester gösteriyor. Manual ve otomatik. Manual olan üstünde arazi lastikleri olmasına rağmen bildiğin sürünüyor.  Otomatik şanzıman olan , manualin 5 denemede çıktığı yerleri tek seferde geciyor. Yani Otomatik vites şart gibi. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

L200 hem görüntü olarak daha güzel oluyor yapınca hemde arazide daha kabiliyetli diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
12 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Yazıyı okumadım. Ağır ofroad için manuel aktarma olmaz. Otomatik olmalı. L200 iyidir hatta çok iyidir 

 

Arazide zorlandığında şanzıman yağı sıcaklığının sorun yaratması ve yine zorlandığından dolayı oluşabilecek masrafların manuelden çok daha fazla tuzlu olması sebebiyle manuel düşünüyordum. Peki otomatiğin arazide daha iyi olmasının sebebi nedir 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
18 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Bu videoda 2 adet subaru forrester gösteriyor. Manual ve otomatik. Manual olan üstünde arazi lastikleri olmasına rağmen bildiğin sürünüyor.  Otomatik şanzıman olan , manualin 5 denemede çıktığı yerleri tek seferde geciyor. Yani Otomatik vites şart gibi. 

 

 

 

Ben hep manuel şanzıman otomatiğe göre daha sorunsuz olduğunu düşünürdüm çünkü renault koleos aracımda en hafif offroad da bile şanzıman yağı sıcaklığı uyarısı verip dakikalarca olduğu yerde kalırdı bu yüzden arazide otomatiği nazlı biliyordum

8 dakika önce, Uğur Kamil yazdı:

L200 hem görüntü olarak daha güzel oluyor yapınca hemde arazide daha kabiliyetli diye biliyorum.

 

Orta ve arka kilitten dolayı kabiliyeti çok artıyor. Çekiş sistemi efsane pajero ile aynı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ben hep manuel şanzıman otomatiğe göre daha sorunsuz olduğunu düşünürdüm çünkü renault koleos aracımda en hafif offroad da bile şanzıman yağı sıcaklığı uyarısı verip dakikalarca olduğu yerde kalırdı bu yüzden arazide otomatiği nazlı biliyordum

 

Merhaba kalaos dedigin arac dct. Bizim bahsettigimiz tork konverterli otomatik şanziman.  Tork konverter torku katlar . Tekere 3 kat guc gonderir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
10 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Merhaba kalaos dedigin arac dct. Bizim bahsettigimiz tork konverterli otomatik şanziman.  Tork konverter torku katlar . Tekere 3 kat guc gonderir. 

 

Yok dct değil 2011 koleos tork konvertörlü 6 ileri otomatik şanzıman. Qashqai ile motor şanzıman çekiş sistemi komple aynı 2.0 dci 150 hp 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Izciteam l200 izledim epey ben tercihimi l200 yana kullaniyorum arazide

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
38 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Ben l200 taraftarıyım,

evimin sokağında epey uğraşılmış bir tanesi mevcut.çamuru eksik olmaz hiç:)

7C9E54AF-AAF8-4913-ACA8-043C7329D80E.jpeg

 

Maşallah :) tam hayalimdeki gibi.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Esp’siz otomatik L200
Arazide esp daha doğrusu antipatinaj aracın saplandığı yerden çıkışını engelliyor.
Ben kapatıyorum sürekli
Manuel şanzıman 10-15 dakkalık patinajda yanabilir. Tam otomatik olmalı.
L200 olmalı. Herkes onu kullanıyor. Bi bildikleri vardır. Ben de test ettim ve beğendim.

 
Yok dct değil 2011 koleos tork konvertörlü 6 ileri otomatik şanzıman. Qashqai ile motor şanzıman çekiş sistemi komple aynı 2.0 dci 150 hp 

Ben Qashqai yi çok zorladım. Şanzıman ısınması yaşamadım.
Kilit sistemi ısınır, 4x4 sistemi devre dışı kalır çok zorlayınca.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
35 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Esp’siz otomatik L200
Arazide esp daha doğrusu antipatinaj aracın saplandığı yerden çıkışını engelliyor.
Ben kapatıyorum sürekli
Manuel şanzıman 10-15 dakkalık patinajda yanabilir. Tam otomatik olmalı.
L200 olmalı. Herkes onu kullanıyor. Bi bildikleri vardır. Ben de test ettim ve beğendim.


Ben Qashqai yi çok zorladım. Şanzıman ısınması yaşamadım.
Kilit sistemi ısınır, 4x4 sistemi devre dışı kalır çok zorlayınca.

 

Vites kutusu yağı sıcaklığı ile alakalı uyarı yazısı çıktı ve arabayı d ye geçirsem bile n de kaldı gaz verdiğimde tepkisiz boşta bekledi bir süre sonra kontağı kapatıp açıp tekrar D ye aldığımda araç hareket etti. Bu olaydan dolayı offroad da otomatik vitese pek sıcak bakmıyordum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Onun yağı eksikmiş yada yağ soğutucuda sorun varmış.
Her şartta zorladım. Öyle bir şey yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Dmax ile L200 kıyaslanacaksa L200 elbette. Bir araba parası da kenarda bekletmek lazım ağır offroad a hazırlamak için.
Otomatik her zaman için daha iyidir arazide. Yağ sıcaklığı uyarısı araç kaynaklıdır, normalde sağlıklı çalışan kutuda bu arızayı vermemesi lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Yeni nesil otomatik şanzımanların genel sorunu. Ağır hizmet tipi olmayan aracın şanzımanı ancak bu kadar dayanır. Araç alma arifesinde hyundai tucson baktım, henüz 7.000 km de idi test aracı, topraklı bir arazide test ettim, 3. Minik toprak yığını geçişinde şanzıman aşırı ısındı uyarısıyla testi yarıda bıraktım (toplam 1-2 dk kadar patinaj çekmiştim o aşamaya gelene dek) ve arabayı alınabilir araçlar  listesinden sildim. 

Yorum bağlantısı

Cotanakcilarinvideolarinda izle l200 leri . Adamlar duz duvaracikarmayi deniyor resmen 😬😂

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Araç ve aksesuar donanım fiyatlarına baktın mı ?

 

Standart L200 al, eksik gördüğün şeyleri ekle, kırılan yerleri yaptır devam et. 😊

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
11 saat önce, Ebrar Tüfek yazdı:

 

Arazide zorlandığında şanzıman yağı sıcaklığının sorun yaratması ve yine zorlandığından dolayı oluşabilecek masrafların manuelden çok daha fazla tuzlu olması sebebiyle manuel düşünüyordum. Peki otomatiğin arazide daha iyi olmasının sebebi nedir 

Değişken tork ile daha iyi tutunma. Transmisyon sistemi ısıya dayanıklı. 

Mekanik aktarma ile her arazi sonrası yanık balata ile eve dönülür. Direk kavrama ile çok soft kalkış imkanı yoktur. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
47 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Mekanik aktarma ile her arazi sonrası yanık balata ile eve dönülür. 

 

Genelde de çekici üstünde.. 

Yorum bağlantısı

Bu isler de benim gordugum kendin toplamay kalkarsan daha cok masraf edersin . 

 

Hazir yapilmisini bulup al derim 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Genelde de çekici üstünde.. 

Bu kısmı karıştırmasak iyiydi:)

 

Yorum bağlantısı

Aha kavga cikacak

Yahu dun samiyle ates yaktik o ara bi volvo   Cip geldi cok yeni biseydi adam dediki benimki 4*2 diye zorlamadim . Xc90 miydi 60 miydi neydi bakmadimda onlarda katilmis 4*2 kervanina

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Değişken tork ile daha iyi tutunma. Transmisyon sistemi ısıya dayanıklı. 

Mekanik aktarma ile her arazi sonrası yanık balata ile eve dönülür. Direk kavrama ile çok soft kalkış imkanı yoktur. 

 

Düzgün çalışan otomatik vites gibisi yok. Özellikle de tork yeterliyse. 1999 model pathfinderim vardı, kilitli defransiyel ve otomatik idi. 170 hp olmasına rağmen tüm torku alt devirlerde veren basit bir motoru vardı. çıkamadığı yer yok gibiydi.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...