İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 2012 TDCI Kayış Değişimi


Rıdvan Can

Recommended Posts

Rıdvan Can

Arkadaşlar merhaba. Bugün arabamın 10bin bakımını yaptırdım. Usta bir konuda kafamı karıştırdı. Ben 90binde kayışları değiştirecektim. Usta 90bine gelmesine gerek yok yıl olarak değişmem gerektiğini söyledi.

 

2012 den 2019 a neredeyse 7 yıl. Arabanın da evveliyatını bilmiyorum. Sizce değiştirmeli miyim 90bine kadar binsem bir risk Yüksek mi?

 

fiyat olarak da işçilik dahil 1100 lira çekti. Pahalı mı?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yetkili servisten de fiyat alın, yaştan dolayı indirim var. Kayış değişmeli

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Taş

2012 Fiesta lar Euro 5 motor, triger seti değişim zamanı 135.000 km veya 5 yıl hangisi önce dolarsa, ben 84.000 km de iken yıl olarak süresi dolduğu için değiştirmiştim geçen kış.Tavsiyem değiştirmeniz yönünde çünkü Allah korusun herhangi bir sorunda 1.100 TL den daha fazla masraf açar aracınız size.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Değişim zamanı gelmiş. Riske atmaya değmez. Bakınca da belli olmaz Trigerin ömrü.
Yetkili servis indirim dahi yapsa, pahalıya gelir.
Özel bir Ford servisi bulun, işinin ehli, yedek parça satışı yapan olsun mümkünse. (Şayet varsa bulunduğunuz bölgede)
Yetkili servisle arasında yarı yarıya fiyat farkı olur.
Ve kafanız da rahat olur, çünkü parça+işçilik kendilerinden olduğu için, olası bir problem durumunda suçu ne işçiliğe atabilirler, ne yedek parçacıya nede size.

Servis bana 1300₺ fiyat çekti, bu saydığım statülere sahip olan özel serviste 600₺’ye hallettirdim.
Kullanılan kayış markaları Dayco ve Ina (oem ford yedek parçalarıdır bunlar)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

''5 yıl'' kilometre önemli değil bence 2 defa ağır bakım yaptırdım aracıma v kayış daha çok aşınan parça hatta en sonki değişimde dişlinin biri kaybolmuş risk alınacak bir durum değil değiştirin kafanız rahat olsun aksi takdirde masrafını siz düşünün

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
17 saat önce, Yusuf Taş yazdı:

2012 Fiesta lar Euro 5 motor, triger seti değişim zamanı 135.000 km veya 5 yıl hangisi önce dolarsa, ben 84.000 km de iken yıl olarak süresi dolduğu için değiştirmiştim geçen kış.Tavsiyem değiştirmeniz yönünde çünkü Allah korusun herhangi bir sorunda 1.100 TL den daha fazla masraf açar aracınız size.

Hatta Euro 5 için 135bin/4 yıl

Euro 4 için 90bin/5 yıl

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Referans olması açısından 30.06.2018 tarihinde 49binde olan 2009 fiestamın benden önceki sahibi sağolsun hiç değiştirmediği için apar topar değişim triger değişimini yaptırmıştım. Evet 9 sene boyunca değiştirmemiş hanfımefendi. 

INA marka triger setine devirdaim (Pierburg) ve vantilatör kayışı dahil 400 TL parça fiyatı vermiştim. İşçilik olarak da başka bakımlar da yaptırdığım için yaklaşık 150~200 tl arası işçilik vermiş oldum. Set değişimi 600 tlye geldi.

Yalnız bu değişimi yapacak usta gerçekten işinin ehli olmalı. Dişlilerde 1 diş bile attırsa motor düzgün çalışmaz, onu da geçtim motora kalıcı zarar verebilir.

 

Not: Üzerinden çıkan triger sanki yeni takılmış gibi pırıl pırıl duruyordu, ama içinde nelerin olduğunu ne zaman kopacağını bilemezsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...