İçeriğe Yönlendir

Hybrid Otomobiller Ne kadar Ekonomik. Hypermiller neden Hybrid sever.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Malumunuz ülkemizdede bol bol hybrid otomobil satılmaya başlandı. Ayrıca Toyota ülkemizde hybrid Chr üretimide yapıyor. Fiyatı biraz ucukda olsa size hybrid sistemi biraz anlatmak isterim. Günümüzde neden Hypermiler sürücüler Toyota hybridlerini tercih etiklerini anlatayım. 

 

 

 

Bu iki videoda gördüğünüz gibi Prius 4 Hybrid sistem mevcut.  Ülkemizde plug and hybrid yok, fakat 10 km kadar menzilli normal hybrid satışı var.  Size veriminden bahsetmek isterim.

Günümüzde paralel hybrid sistem tercih edilmekte. Bu yöntemde ekstra bir jeneratör/Elektrik motoru daha bulunuyor. 1 adet benzin 2 adet elektirk motoru, bunları bağlandığı 2 adet debriyaj ve güneş dişli şanzımana bağlı. 

 

 Peki bu arabanın verimi nasıl diye sorarsanız, size bir kaç video ile göstermek isterim.  

 

Bu videoda Alman sürücümüz Gred  Bremer  ufak bir şehir içi videosu yapmış. 

Şehir içi saate en cok 70 km hız ile kullandığı arabası ortalama 54 km hızla yol yapmış . 30 km yol kat ederken sadece 1,07 litre benzin kullanmış. Yolculuğun 13 km sini sırf elektrik ile kat etmiş. 

Frenler ve rampa aşağı inişler, yavaşlamalar çıkarıldığında ise yolun sadece %45 inde benzin motorunu kullanmış . Yakıt tüketimi 3,3 litre olrak hesaplanmış. 

 

 

 

 

Birde uzun yol datası verelim. Burda Aracımız daha eski olan 2008 model Prius 2 . Bunun bataryası son derece ufak. Buna rağmen Gred arabayı Hypermil yaparak kullanmış. Saate 90 km hızı gecmeden 124 km yol katetmiş. Yolun %43 ünü sırf elektrik enerjisi ile kat etmiş. Fren ve rampalardan geri kazandığı enerjiyi harcayarak 54 km yol yapmış . 124 km yol boyunca sadece 4,9 litre benzin yakmış. Ortalaması 4 litre ile saate 90 km hızla bu parkuru bitirmiş. 

 

 

Peki araba plug and hybrid olsaydı. Yani ülkemizde olmayan 55 km elektrik menzilli olan prius 4 sizce sonuc ne olcaktır.

Bataryasını full şarj ettiği Prius 4 aracı ile bu polonyalı arkadaşımız en çok saate 60 km hızla giderek, yaşadığı şehirden bir köye sadece 0,8 litre ortalama ile ulaşmış. 

50 km elektrik menzilini , sürekli geri dönüştürerek 100 km yolda sadece 0,8 litre benzin harcamış. Deney bittiğinde hayla bataryasında 30-35 oranında şarjı vardı. 

 

 

Günümüzde prius 4 Hypermiler yapan adamı öldürlendiren bir otomobil. Siz coasting veya fren yaparsanız , o size ekstra şarj olarak geri döner. Sürekli bir enerji geri dönüşü sizi minimum yakıtla maksimum mesafeye gitmeniz için elinden geleni yapar. Ülkemzide üretilen CHR modeli hybrid bakımdan başarılı bir model değildir. Ama içinde Prius genlerini taşır. 

 

İnsanların Hybrid otomobiller hakkında bilmesi gerektiğini düşündüğüm bazı şeyleri paylaşmak istedim. Umarım yardımcı olmuşumdur. 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bilgiler hatalı. Hibrit araçlarda jeneratör ve sürüş motoru aynı elektrik motoru ile sağlanıyor. Rejerenatif frenleme ile şarj sağlanıyor. Crh 18kw güç altında sadece 1.5 km yolu pil ile yapabiliyor. Ciddi dikkat edilirse sanırım 3 km filan olur. Kendi testimde olabildiğince ışıklardan kalkışta arkamdan sövdürmeden kalkış, sağ şeridi gereksiz yavaş giderek trafiği tehlikeye atmadan şehir içinde 2 litre civarı yakmıştım. Hali hazırda ülkemizdeki trafik kullanım koşullarına uygun değil hipermilling hibrit araçlarda 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Bilgiler hatalı. Hibrit araçlarda jeneratör ve sürüş motoru aynı elektrik motoru ile sağlanıyor. Rejerenatif frenleme ile şarj sağlanıyor. Crh 18kw güç altında sadece 1.5 km yolu pil ile yapabiliyor. Ciddi dikkat edilirse sanırım 3 km filan olur. Kendi testimde olabildiğince ışıklardan kalkışta arkamdan sövdürmeden kalkış, sağ şeridi gereksiz yavaş giderek trafiği tehlikeye atmadan şehir içinde 2 litre civarı yakmıştım. Hali hazırda ülkemizdeki trafik kullanım koşullarına uygun değil hipermilling hibrit araçlarda 

 

Toyota prius 4 de 2 elektrik motoru var abi. Birisi aynı zamanda jeneratör. Ana elektrikli motorda aynı zamanda jeneratör. Fakat esas jeneratör Benzin motoru ile aynı izada olan. 

 

Pirus 4 paralel Hybrid denilen sisteme sahip. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu resim eski modele ait. Ama gördüğün gibi Motor ve jeneratör istenildiğinde Ana elektrik motorundan bağımsız çalışabiliyor. Videoda yapının sökülmüş hali. 

 

PriusPowerTrain.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM

Bu Chevrolet Volt sistemi Toyota prius GM kopyası. Bu animasyon çok daha güzel anlatıyor ama

 

https://www.youtube.com/watch?v=c0XwgDC_Xtw

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

CHR satışları düşük gidiyor. Araç küçük ve çok fazla şekilli. Azcık daha büyük olmalıydı. Ya da küçük olacaksa küçük görünmeliydi. Elektrik mesafesi çoook az bu belki üç dört katına çıksa ciddi bi anlamı olurdu belki. Plug in olsa mesela 10 km gitse bile kabul.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence ekonomik değil.

Doktor arkadaşımda edki honda vardı. 10 yıl falan kullanmıştır ama bu süre zarfında pili bitmiş sisteme 8 bin lira harcamış.

Nerde tasarruf.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

CHR satışları düşük gidiyor. Araç küçük ve çok fazla şekilli. Azcık daha büyük olmalıydı. Ya da küçük olacaksa küçük görünmeliydi. Elektrik mesafesi çoook az bu belki üç dört katına çıksa ciddi bi anlamı olurdu belki. Plug in olsa mesela 10 km gitse bile kabul.

 

1.2 turbo chr hybrid ile ayni yakiyor

Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence ekonomik değil.

Doktor arkadaşımda edki honda vardı. 10 yıl falan kullanmıştır ama bu süre zarfında pili bitmiş sisteme 8 bin lira harcamış.

Nerde tasarruf.

 

 

Abi o hybrid assist sistem. 

Esas hybrid dogrudan elektrik motoru ile 120 km hiza kadar cikabilen paralelcilerde.

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Uzun zamandır CHR'ları takip ediyorum. Facebook'taki grupta rekor 6km elektrikli motor ile. Beşiktaş Arnavutköy arası gidilebilmiş sadece. Yani dümdüz ve direkt deniz seviyesinde.

Hybrid CHR'ların ortalamaları 3.5 4.5 arası geziyor. 1.2 Turbo'ların ise 5.5 6.5 arası. Sıkıntı, CHR'lar 1.8 motorla geldiği için ÖTV'si çok yüksek. 1.5 ve altına teşvik olduğu için maalesef CHR gibi bir araba çok pahalı kalıyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

Uzun zamandır CHR'ları takip ediyorum. Facebook'taki grupta rekor 6km elektrikli motor ile. Beşiktaş Arnavutköy arası gidilebilmiş sadece. Yani dümdüz ve direkt deniz seviyesinde.

Hybrid CHR'ların ortalamaları 3.5 4.5 arası geziyor. 1.2 Turbo'ların ise 5.5 6.5 arası. Sıkıntı, CHR'lar 1.8 motorla geldiği için ÖTV'si çok yüksek. 1.5 ve altına teşvik olduğu için maalesef CHR gibi bir araba çok pahalı kalıyor.

 

 

Hocam hydrib otomobilde özellikle chr olay şöyle burda bir yanliş anlaşilma var. 

Chr lityum ion bataryasi surekli surkulasyonla doldur boşalt bir batarya. İnaniyorumki chr her fren sonrasi hizlanma, her rampa inişi tirmanma, her dur kalkta stop star yaparak cok daha uzun sure elektrik motorunu kullaniyordur. 100 km yolda  30 km kazanimi illaki vardir. Fakat bu oyle dumduz bastim gitti şeklinde degil doldur boşalt yonteni ile ulasilan bir degerdir.

Bunun ölçümü mümkün. Obd 2 baglayip hybrid asist programini aciyorsun. Sana yolculuk boyunca kac km elektrik surus yaptigini soyler. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
 
Hocam hydrib otomobilde özellikle chr olay şöyle burda bir yanliş anlaşilma var. 
Chr lityum ion bataryasi surekli surkulasyonla doldur boşalt bir batarya. İnaniyorumki chr her fren sonrasi hizlanma, her rampa inişi tirmanma, her dur kalkta stop star yaparak cok daha uzun sure elektrik motorunu kullaniyordur. 100 km yolda  30 km kazanimi illaki vardir. Fakat bu oyle dumduz bastim gitti şeklinde degil doldur boşalt yonteni ile ulasilan bir degerdir.
Bunun ölçümü mümkün. Obd 2 baglayip hybrid asist programini aciyorsun. Sana yolculuk boyunca kac km elektrik surus yaptigini soyler. 
Benim bahsettigim sadece elektrik motoru kullanilarak katedilen mesafe. Yoksa tabii ki 100km de 30km rahatlıkla destekliyordur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Gred Bremmer dün gece çok güzel bir Norveç dağ yolu sürüşü paylaştı. Yine eski model 2008 kasa Prius mk 2 ile video çekmiş. 

82 km yolun, 35,8 km kadarını sırf elektrik motoru ile katetmiş. Dağ yollarına rağmen Normal arabanın 8 litre yakacağı tepeleri 4,1 litre ortalama ile bitirmiş. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Burda 2,6 litre 100 km yol gitmeyi başaran Normal Prius 4 gösterge panelini izleyebilirsiniz. Size nasıl çalıştığını gayet güzel anlatıyor.

 

 

Yorum bağlantısı

hybrid otomobil nedense hiç ekonomik olacak gibi gelmiyor.

 

garanti bittiğinde özellikle tamir bakım masrafı kapalı kutu 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
11 dakika önce, Ali Gök yazdı:

hybrid otomobil nedense hiç ekonomik olacak gibi gelmiyor.

 

garanti bittiğinde özellikle tamir bakım masrafı kapalı kutu 

 

Sen Ben gibi eli tornavida tutan insanlar, rahat hybrdi bataryayı değiştirir. Çinden komple batarya takımını 500 1000 dolara ithal etmek mümkün

 

Tanesi 41 dolardan 25 tane almak gerekiyor mesela 

 

https://www.alibaba.com/product-detail/Sunease-prius-battery-7-2V-ni_60698990656.html?spm=a2700.7724838.2017115.1.4db825dbWO0jbV

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
9 saat önce, Servet Aydın yazdı:

87 yılından bu güne çok ilerleme yok ne hikmet ise 

petrol hala çok karlı demekki.

 

bu tip araçlar dizelden daha pahalı oldukça ve dizel hala rahatça satıldıkça popüler olmazlar. çünkü aradaki farkı dizel yakıta yatırınca zaten yapacağınız yolu karşılamış oluyor.

 

kia Niro ya bakmıştım, araba 134 bin tl idi, dizel Ceed 101 bin tl idi. 30 bin tl lik yakıt ile ne kadar yol yapılır mesele o işte. Yoksa keşke hibrit otomobilim olsa. 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
33 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Sen Ben gibi eli tornavida tutan insanlar, rahat hybrdi bataryayı değiştirir. Çinden komple batarya takımını 500 1000 dolara ithal etmek mümkün

 

Tanesi 41 dolardan 25 tane almak gerekiyor mesela 

 

https://www.alibaba.com/product-detail/Sunease-prius-battery-7-2V-ni_60698990656.html?spm=a2700.7724838.2017115.1.4db825dbWO0jbV

net çözüm olmayabilir. belki çok kalitesizdir 1 ayda yoğurta döner. belki yanlış ürün gelir . bu işlerde çine güvenmem şahsen heleki patlama yangın vs bişey olabilecek malzemede . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Amaç ekonomi ise bence alırken ucuz , kullanırken az yakan otomobiller mantıklı polo1.0 75ps , ibiza 1.0 75ps , fiesta 1.1 85ps veya küçük japonlar olabilir.  

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
38 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Sen Ben gibi eli tornavida tutan insanlar, rahat hybrdi bataryayı değiştirir. Çinden komple batarya takımını 500 1000 dolara ithal etmek mümkün

Tanesi 41 dolardan 25 tane almak gerekiyor mesela 

https://www.alibaba.com/product-detail/Sunease-prius-battery-7-2V-ni_60698990656.html?spm=a2700.7724838.2017115.1.4db825dbWO0jbV

 

Sen Ben derken 😃  Ali'ye tornavida getir dersen keser veya boru anahtarı getirebilir. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

Sen Ben derken 😃  Ali'ye tornavida getir dersen keser veya boru anahtarı getirebilir. 

 

Mahalle elektrikcisine gideriz, akü değiştiricez deyip, komple batarya tesisatı döşeriz diye düşündüm. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Gred Bremmer dün gece çok güzel bir Norveç dağ yolu sürüşü paylaştı.

 

Yanlaya yanlaya gitmiştir diye hevesle açmıştım... 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...