Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Merhaba arkadaşlar 2011 model aracım var 189 bin km de araç 3 yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın 2007 model dizel focusuna yetişemiyorum ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor bugün aracı sanayiye götürdüm ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı birde kayseride tavsiye edebileceği kaliteli bi dükkan ismi veya usta ismi şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 (düzenlendi) Son usta daha mantikli gibi geldi bana. Ama bu km de daha once kullanmadiginiz urunu direkt kullanmak sorun yaratabilir.Cok fazla sıkıstirmaniza gerek yok. 3. viteste bi 10-15 dakika bile yetecektir. ama bunu periyodik hale getirmenizi oneririm. Belirli araliklarla devirli kullanin. Bu arada resim ekleyememissiniz. 16 Aralık 2018 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kani Kaya 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 turbo emiş hortumu kontrol edildi mi? Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Ustalar aracı Sadece sürerek test ettiler ne bilgisayara bağlandı nede hortumlar falan kontrol edildi evet malesef resmi yükleyemedim ama açıklama yaptım aldığım ürünleri Yorum bağlantısı
Derviş Dursun 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Enjektörler belli km den sonra temizlik ve bakım ister. Bu da 40 50 liralık yan ürünlerle olmaz. Pompacılarda özel alet ve makinalarında temizliği yapılıp gerekli ayarlar yüklendikten sonra olur. Hiçbir şekilde ne yağa ne yakıta katkı maddesi konmaması taraftarıyım. Yaşanan sorun da muhtemelen ya partikül filtresi tıkanmaya başlamış ya da enjektörler körelmeye başlamış. Ayrıca dizel araçları az yaksın diye 1200 1500 devirlerde mıy mıy kullanmak da sakıncalı. 1800 2000 devir altına pek düşmemek lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Kayseri’de Oto Deva Erdal Usta’ya gidebilirsiniz. Şimşeklerin karşısıAracınızda da ucuzdan pahalıya doğru çözümler aramak gerek. Kurum olabilir. Egzoz tıkanmış olabilir. Egzozu Manifolttan sökerek egzoz sisteminde sorun olup olmadığı anlaşılabilir. Subaplar kaçırıyor olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Derviş bey ben turbodan şüpheleniyorum ama etkisi varmıdır acaba turbonun içerisindeki pervanelerin uçlarında kırıklar mevcut usta turboda sıkıntı olsa ötme yapar dedi ama bilmiyorum Tamam mehmet bey yarın söylediğiniz ustaya gideceğim bi baksın bakalım zaten ustanın birisi de kurumlar ve tıkanmalar var büyük ihtimal enjektör temizleyicisi alın. Aracı sıkıştırın temizlensin demişti mantıklı olanda o ucuzdan pahalıya kontrol. Etmek ama yani usta dediğin tek seferde sorunu çözmesi gerekmiyormu yani günlerce sorunu aramakla mı uğraşmak lazım Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Mehmet beyin dediği gibi ucuzdan pahalıya doğru kontrol edilmeli. Turbo pervanelerindeki kırıklardan bahsetmişsiniz. Sebebi bu olabilir. Birde görünmeyen egzos tarafında da pervane var. Onun durumunu bilmiyoruz... Turbo yeterli havayı basmadığında yakıt verimli yanmadığı için kurum oluşumuna neden olup bu kurum egsozu tıkamış olabilir. Turbo dizel motorlarda işler zincirleme ilerler, herşey birbirini etkiler. Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Turbo kırıklarını kimi usta dikkate aldı komple turboyu değiştirelim dedi kimi ustada birşey olmaz dedi peki sadece turbo pervanesi değişse nasıl olur sonradan sıkıntı yaşarmıyım 1000 tl gibi bi maliyet çıkarttılar bana sadece pervane değişiminde komple turboyoda 2500 gibi fiyat çıktı Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Evet çağlar bey 109 ps ama 90 ps gibi şu an gidişi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 (düzenlendi) turbo selenoid valfi ilk olarak değişin. basit 2 dak da değişen bir parça. mesela linki: https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/ford-focus-turbo-valfi-pierburg-3m5q9e882cc-P225345367?gclid=EAIaIQobChMIzbno2o2l3wIVw7UYCh1IjQoBEAQYASABEgLcE_D_BwE&gclsrc=aw.ds kontrol ettirin diyeceğim de, anlattığınız ustaların tespitlerini görünce ben korktum... kontrolü 2 saniye süren bir göz ile bakma ile yapılıyor alet edvatasız... 16 Aralık 2018 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Çağlar bey bunun kontrolü nasıl yapılıyor ustalar bunlardan sorun çıkacağından falan hiç bahsetmedi bana sorun onda mı diyorsunuz bi turbo basıncısını mı ölçtürsem acaba Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 basınç ölçebilieni buluncaya kadar bu parçaya bakarak göz ile kontrol edilmesi daha kolay. rölnatide çalışrken tam gaza verip bırakınca westgate kolu gidip gelmesi lazım sabit duruyorsa bu parça arızalı Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Ustalar bana araca binip gaza basıp çekmemi istediler o sırada galiba bunu kontrol ettiler diye tahmin ediyorum ama yinede kontrol ettireceğim Çağlar Bey teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Emre Bağış 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 Şükrü Altunok yazdı: Ustalar bana araca binip gaza basıp çekmemi istediler o sırada galiba bunu kontrol ettiler diye tahmin ediyorum ama yinede kontrol ettireceğim Çağlar Bey teşekkür ediyorum Merhaba sorunu çözebildinizmi ? Çözüldüyse sorun nedenmiş mesela. Anlatır mısınız. Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz 31 Temmuz 2019 Paylaş 31 Temmuz 2019 (düzenlendi) Şükrü Altunok yazdı: Merhaba arkadaşlar 2011 model aracım var 189 bin km de araç 3 yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın 2007 model dizel focusuna yetişemiyorum ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor bugün aracı sanayiye götürdüm ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı birde kayseride tavsiye edebileceği kaliteli bi dükkan ismi veya usta ismi şimdiden teşekkür ederim Bende 2006 tdci Cmax var.249 km Rampalarda araç hiç bayılmadan çıkıyor bana göre sizin araçtaki sorun turbo ve boruları veya egzoz sistemi dpf olabilir. Bende Kayserideyim burda metinlerden ayrılan Yaren oto Mustafa usta var ben tamire oraya gidiyorum birde buraya gösterin tavsiye ederim. Yeni sanayide. Ayrıca yakıt ve yağ katkılarına kesinlikle karşıyım kaliteli uygun yağ +yakıt en iyisidir. 31 Temmuz 2019 tarihinde Ozan Cengiz tarafından düzenlendi Ekleme Yorum bağlantısı
Recommended Posts