İçeriğe Yönlendir

Focus II - 2011 Titanium TDCI Çekiş Sorunu


Şükrü Altunok

Recommended Posts

Şükrü Altunok

Merhaba arkadaşlar 2011  model aracım var 189 bin km de araç  3  yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın  2007 model dizel  focusuna yetişemiyorum

 

 ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor 

 

bugün aracı sanayiye götürdüm  ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan 

 

ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi  sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi 

 

ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi  ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı 

 

üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu  turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi 

 

Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi 

 

arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı birde kayseride tavsiye edebileceği kaliteli bi dükkan ismi veya usta ismi şimdiden teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Son usta daha mantikli gibi geldi bana.

Ama bu km de daha once kullanmadiginiz urunu direkt kullanmak sorun yaratabilir.Cok fazla sıkıstirmaniza gerek yok. 3. viteste bi 10-15  dakika bile yetecektir.

ama bunu periyodik hale getirmenizi oneririm. Belirli araliklarla devirli kullanin. 

Bu arada resim ekleyememissiniz.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Ustalar aracı Sadece sürerek test ettiler ne bilgisayara bağlandı nede hortumlar falan kontrol edildi evet malesef resmi yükleyemedim ama açıklama yaptım aldığım ürünleri 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Enjektörler belli km den sonra temizlik ve bakım ister. Bu da 40 50 liralık yan ürünlerle olmaz. Pompacılarda özel alet ve makinalarında temizliği yapılıp gerekli ayarlar yüklendikten sonra olur. Hiçbir şekilde ne yağa ne yakıta katkı maddesi konmaması taraftarıyım. Yaşanan sorun da muhtemelen ya partikül filtresi tıkanmaya başlamış ya da enjektörler körelmeye başlamış. Ayrıca dizel araçları az yaksın diye 1200 1500 devirlerde mıy mıy kullanmak da sakıncalı. 1800 2000 devir altına pek düşmemek lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kayseri’de Oto Deva Erdal Usta’ya gidebilirsiniz. Şimşeklerin karşısı

Aracınızda da ucuzdan pahalıya doğru çözümler aramak gerek.
Kurum olabilir.
Egzoz tıkanmış olabilir. Egzozu Manifolttan sökerek egzoz sisteminde sorun olup olmadığı anlaşılabilir.
Subaplar kaçırıyor olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Derviş bey ben turbodan şüpheleniyorum ama etkisi varmıdır acaba turbonun içerisindeki pervanelerin uçlarında kırıklar mevcut usta turboda sıkıntı olsa ötme yapar dedi ama bilmiyorum 

Tamam mehmet bey yarın söylediğiniz ustaya gideceğim bi baksın bakalım zaten ustanın birisi de kurumlar ve tıkanmalar var büyük ihtimal enjektör temizleyicisi alın. Aracı sıkıştırın temizlensin demişti 

mantıklı olanda o ucuzdan pahalıya kontrol. Etmek ama yani usta dediğin tek seferde sorunu çözmesi gerekmiyormu yani günlerce sorunu aramakla mı uğraşmak lazım 

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mehmet beyin dediği gibi ucuzdan pahalıya doğru kontrol edilmeli.
Turbo pervanelerindeki kırıklardan bahsetmişsiniz. Sebebi bu olabilir. Birde görünmeyen egzos tarafında da pervane var. Onun durumunu bilmiyoruz...
Turbo yeterli havayı basmadığında yakıt verimli yanmadığı için kurum oluşumuna neden olup bu kurum egsozu tıkamış olabilir. Turbo dizel motorlarda işler zincirleme ilerler, herşey birbirini etkiler.

Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Turbo kırıklarını kimi usta dikkate aldı komple turboyu değiştirelim dedi kimi ustada birşey olmaz dedi peki sadece turbo pervanesi değişse nasıl olur sonradan sıkıntı yaşarmıyım 1000 tl gibi bi maliyet çıkarttılar bana sadece pervane değişiminde komple turboyoda 2500 gibi fiyat çıktı 

Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Evet çağlar bey 109 ps ama 90 ps gibi şu an gidişi 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

turbo selenoid valfi ilk olarak değişin. basit 2 dak da değişen bir parça.

mesela linki:

https://urun.n11.com/motor-ve-sanziman/ford-focus-turbo-valfi-pierburg-3m5q9e882cc-P225345367?gclid=EAIaIQobChMIzbno2o2l3wIVw7UYCh1IjQoBEAQYASABEgLcE_D_BwE&gclsrc=aw.ds

 

kontrol ettirin diyeceğim de, anlattığınız ustaların tespitlerini görünce ben korktum... kontrolü 2 saniye süren bir göz ile bakma ile yapılıyor alet edvatasız...

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Çağlar bey bunun kontrolü nasıl yapılıyor  ustalar bunlardan sorun çıkacağından falan hiç bahsetmedi bana sorun onda mı diyorsunuz bi turbo basıncısını mı ölçtürsem acaba 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

basınç ölçebilieni buluncaya kadar bu parçaya bakarak göz ile kontrol edilmesi daha kolay. rölnatide çalışrken tam gaza verip bırakınca westgate kolu gidip gelmesi lazım sabit duruyorsa bu parça arızalı

Yorum bağlantısı
Şükrü Altunok

Ustalar bana araca binip gaza basıp çekmemi istediler o sırada galiba bunu kontrol ettiler diye tahmin ediyorum ama yinede kontrol ettireceğim Çağlar Bey teşekkür ediyorum 

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Emre Bağış
Şükrü Altunok yazdı:

Ustalar bana araca binip gaza basıp çekmemi istediler o sırada galiba bunu kontrol ettiler diye tahmin ediyorum ama yinede kontrol ettireceğim Çağlar Bey teşekkür ediyorum 

Merhaba sorunu çözebildinizmi ? Çözüldüyse sorun nedenmiş mesela. Anlatır mısınız.

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
(düzenlendi)
Şükrü Altunok yazdı:

Merhaba arkadaşlar 2011  model aracım var 189 bin km de araç  3  yıldır bende yaklaşık 1 yıldır aracın performansından memnun değilim özellikle şu son zamanlarda çekişten çok düştü şöyleki arkadaşımın  2007 model dizel  focusuna yetişemiyorum

 

 ben kayseriliyim kayserili olan arkadaşlar bilir mimarsinan rampasını mimarsinan organizeye giderken bu rapma dik ve uzun bi rampa aracı ilk aldığımda bu rampayı 140 -150 ile rahat bi şekilde çıkıyordum ama şu an zorlama ile 120 ile güçlük ile çıkıyorum ve hızımda düşmede oluyor ayrıca rampada vites düşüşünde falan araç kendini geç toparlıyor kalkışlardaki atikliği kalmadı koltuğa iterdi şimdi sanki turbosuz gibi ayrıca düz yolda devir saati 3000 e geliyor hızım 140 araç bağırıyor resmen gitmiyor 

 

bugün aracı sanayiye götürdüm  ben turbosu ile baskı balatadan şüphelendim torbonun içindeki pervanelerde ufak tefek kırılmalar vardı daha önce bilgim vardı bundan çok farklı görüşler aldım farklı ustalardan 

 

ilk usta araca bindi test sürüşü yaptı ve partikül filtremin dolduğunu o yüzden gitmediğini söyledi baskı balata iyi dedi turboda sıkıntı olsa öter dedi  sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi partikül filtremin 500 tl maliyeti olur dedi 

 

ikinci usta test sürüşü yaptı baskı balatamın bittiğini değişmesi gerektiğini komple bilyalar falan ve aracın turbo istediğini söyledi aracımın 90 beygirlik gibi gittiğini söyledi araç kendini toplayamıyor dedi motora baktı buhar falan atmıyor dedi  ve bana 6 bin civarı maliyet çıkardı 

 

üçüncü usta baskı balatamın iyi olduğunu  turboda sıkıntı olmadığını söyledi ilk usta gibi turboda sıkıntı olsa öter dedi ve würt marketten resimde ekli olan malzemeleri aldırdı bana ( yakıt sistemi ve enjektör temizleyici, motor yağı performans iyileştirici,partikül filtre temizleyici ) bunları araca ekledikten sonra düz ve boş bi yolda aracı sıkıştırarak en az yarım saat yol gitmemi istedi sorunun tıkanma olduğunu böyle yaptığım taktirde sorunun ortadan kalkacağını söyledi 

 

Yarın ustanın söylediğini yapacağım inşallah dediği gibi sorunum ortadan kalkar kafam çok karışık hepside farklı şeyler söyledi 

 

arkadaşlar aracı aynı şekilde sıkıntı yaşayan yada bana yardımcı olacak bildilendirecek kimse varmı birde kayseride tavsiye edebileceği kaliteli bi dükkan ismi veya usta ismi şimdiden teşekkür ederim 

Bende 2006 tdci Cmax var.249 km Rampalarda araç hiç bayılmadan çıkıyor bana göre sizin araçtaki sorun turbo ve boruları veya egzoz sistemi dpf olabilir. Bende Kayserideyim burda metinlerden ayrılan Yaren oto Mustafa usta var ben tamire oraya gidiyorum birde buraya gösterin tavsiye ederim. Yeni sanayide. Ayrıca yakıt ve yağ katkılarına kesinlikle karşıyım kaliteli uygun yağ +yakıt en iyisidir. 

tarihinde Ozan Cengiz tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...