İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Yeni Deneyim ve Sorunlar


Abdulkadir Civaş

Recommended Posts

Abdulkadir Civaş

Merhaba. 2006 model mondeo dizel otomatik sahibi olarak aranıza katıldım. Araç bir tanıdığımın. Geçici olarak kullanacağım. Bir yıldır çok az kullanılmış ve bakımsız. Bakım için önerebileceğiniz servis var mı? Gebze de oturuyorum.

 

Motor ilk çalıştırıldığında 30-40 dakika müthiş gürültü yapıyor. Çekişten düşme yok. Forumda benzer sorunlar okudum. Motor ısınınca arıza geçiyor ve bir daha yapmıyor gün içerisinde. Motor ve enjektörleri temizlemek adına bor katkılı sıvılardan kullanmayı düşünüyorum. Motor sesine faydası olur mu? 

 

Eski sahibi akrabamız olur 9 yıldır kullanıyor. Doğru düzgün bir bakım yapmamış. Vites yağı, direksiyon yağı, fren yağı, motor yapı filtre vs hepsini kademe kademe değiştirmeyi düşünüyorum.

 

Torpido mandalı bozuldu ilk günden. İlk elimi attığımda normal açıldı. İkinci defa ise kırıldı sanırım açılmıyor. Mandal boşa dönüyor. Forumda okuyarak çözdüm tamir ettim.

 

Koltuklar çok kirli. Kılıf almayı düiünüyorum ama daha acil maliyetler var. Yine de önerilere açığım.

 

Araç 250 bin km’de. Şehiriçi ortalama 7,1 lt/100 km gözüküyor.

 

Klimayı açınca çok pis kokuyor. Klimayı ve araç içi kokuyu gidermek için kimyasal ürün önerecek olan ve kullanan var mı? Frenin üstünde kaputa açılan delik mevcut. İlk iş orayı kapatacağım.

 

Bu benim ilk ford deneyimim olacak. Daha önce hyundai, fiat, renault, seat, skoda kullandım. Dün kaputu açmak için 20 dakika mandal aradım. Bence foruma yeni başlayanlar veya başlamayı düşünenler için diye bir sekme açılsa fena olmaz.

 

şimdilik bu kadar. Destekleriniz için teşekkür ederim.

 

saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Arabanız hayırlı olsun.

Yakıtınız normal. İlk çalışmadaki gürültü için ses nerden geliyor diye bakılması lazım.

Klima Polen filtresini de değiştirin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Abdulkadir Bey. 

Hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun. 

Aldığınız araç sınıf ve donanımına göre piyasanın en uygun araçlarından birisi. 

 

Koltuklar kirli ise, ben olsam kılıf almak yerine temizletirdim.. çünkü, bakteri üretmeye ve koku yapmaya devam edecek. 

Bilgisayar 7,1 gösterir ancak gerçekte 8 litre falan yakar. 8 litre de şehir içi için mükemmel bir değer. 

Klima dezenfektanları satılır, alıp uygulamalısınız, youtube'da uygulama videoları bulabilirsiniz. Kokunun sebebi, nemden dolayı oluşan bakteriler. 

Deliği ne için açmışlar.. tahmin ettiğim delik ise, sert sünger ile tıkayabilirsiniz..

Kaput konusunda haklısınız :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hayirli ugurlu olsun.

Guzel ve keyifli aractir..

Zamanla bakimlarini yaptiginiz taktirde daha da baglanirsiniz.

Bor katkili urunler cok etki etmiyor.

Aracinizin km sini goremedim.

Enjektor temizligi konusunda iyi bir ustadan yardim almalisiniz.herkes anlamiyor cunku.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Oncelikle kazasiz belasiz surusler diliyorum

 Koltuklar icin  kaliteli bir cam sil suyu icerisine  1 kapak amonyak dokup  guzelce ovalayarak temizlenmesi gayet yeterli olacaktir kokuyuda keser.

Camlar acik iken sirkilasyonuda acip  sag ayak taban yerinden araliklarla kaliteli parfum ile ic sistem azda olsa ferahlayabilir ama distan geliyorsa polen filtresi yenilenmelidir

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
5 saat önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Frenin üstünde kaputa açılan delik mevcut.

 

Fren merkezinin ordan içeriye mi giriyor ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben dizel hep gürültülü değidimde @Mehmet Ozyurek hep derdi 65 dereceye kadar motor traktör gibi sesli çalışır.. sesli çalışması ondandır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:

Ben dizel hep gürültülü değidimde @Mehmet Ozyurek hep derdi 65 dereceye kadar motor traktör gibi sesli çalışır.. sesli çalışması ondandır.

 

Hararet 80 i geçtikten sonra, hız da bir defalığına da olsa 60 ı geçince yakıt normale döner ve şakırtılar düğmeye basmış gibi kesilir.. 

Bu iki şart oluşmadığı sürece aşırı yakıtla çalıştığı için sesli çalışıyor...  

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Detaylı temizlik ve akabinde polen filtresi değişimi ile, ozonla dezenfekte işlemi, kokuyu kesecektir.
Ford’da seslere çok aldırmayın [emoji1]
Şayet çekişte bir sorun, egzozda yoğun kara duman ve tekleme sorunu yoksa, kaliteli yağ ve orjinal filtrelerin değişimi ile, işlemi tamamlayın yeterli.
Katkılara şahsen ben karşıyım, özellikle o kilometrelerde kullanmam.
Gerçekten bir temizlik isteniyorsa, enjektörler, emme manifoldu, karter, egr valfi komple sökülür, tertemiz edilip yerine takılır.
Tabi bu yeterli gibi görünmeyebilir fakat kapalı sistem motorun içine, sadece kimyasalla müdahale etmek bana çok mantıklı gelmiyor.
Elbet faydası vardır, ama yeni motorlarda kullanmak gerekir.
Eski motorlarda kurum söktürmek, dolgulu dişin dolgusunu sökmeye benzeyebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hararet 80 i geçtikten sonra, hız da bir defalığına da olsa 60 ı geçince yakıt normale döner ve şakırtılar düğmeye basmış gibi kesilir.. 

Bu iki şart oluşmadığı sürece aşırı yakıtla çalıştığı için sesli çalışıyor...  

Arkadaş bu dizel ne kadar kibar mış? :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Öncelikle desteğiniz ve fikirleriniz için çok teşekkür ederim. 

 

Aracın km’si 250.000 de. Koltuk temizliği için cam sil ve amonyak deneyeceğim.

 

motordan gelen ses ilginç. Sabah ilk çalıştırdığımda çok ses geliyor ve 30 dakika kadar devam ediyor. Sonra ses normalleşiyor. 4-5 saat sonra tekrar çalıştırdığımda ses gelmiyor ve motor normal çalışıyor ki bu ses bile hayli yüksek. İlk gelen ses çok fena. Sanki motoru çekiçle dövüyorlarmış gibi. Bu esnada motor soğumuş oluyor. Ertesi sabah yine aynı sorun yaşanıyor. 

 

Aracın çekişinde falan  sorun yok. Eski sahibi bir kaç ustaya göstermiş kimse çözememiş. 

 

Mazot katkısını ise bir kere hyundai getz de denemiştim enjektörü temizlemişti. Fırsat bulunca bunu da denemek istiyorum. Bulabilirsem MoS katkılı olandan alacağım. Çünkü bilimsel olarak motoru koruduğu ve kayganlığı artırdığı kanıtlanmıştır. Denedikçe gruptan yazarım.

 

torpido kapağını yapıştırmıştım ama tekrar kırıldı. Yarın uygun bir vida bulursam vida geçireceğim.

 

bunlarla birlikte aracın elektrik aksamı son derece fena. Bir çok şey çalışmıyor. Bir elektrikçiye göstereceğim. 

 

Son olarak bugün aklıma takıldı. Araç direksiyonu durduğumda ve düşük hızlarda hidrolik falan değil resmen. Çok zor çevriliyor. Yüksek hızlarda ise fazla yumuşak. Bu böyle olmamalı. Hidrolik yağından veya sensörlerin ters bağlanmasından olabilir mi? Normalde tam tersi olması gerekmiyor mu?

 

saygılar 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cam sil ve amonyakla koltuk silen duymadım hiç.


Torpido kilidi tek satılır.

Direksiyondan hiç şikayetim olmadı benim.
Hiç tesisat sorunu yaşamadım.
Acaba kötü bir araç mı aldınız.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Cam sil ve amonyakla koltuk silen duymadım hiç.


Torpido kilidi tek satılır.

Direksiyondan hiç şikayetim olmadı benim.
Hiç tesisat sorunu yaşamadım.
Acaba kötü bir araç mı aldınız.

 

Mehmet Bey aracı amcamdan aldım. 1 yıldır kullanmıyordu. Hatta bugün fark ettim 1 yıl önce muayenesi bitmiş. Aracı 3 yaşında 150 bin kmde almış. Şu an 250 bin kmde. Fazla kullanmamış. Ben bakımsız olduğunu düşünüyorum. Bir de iyi bir usta bulamamış. Motor sesi için 4-5 usta gezdi.

 

ben ilk defa ford kullanıyorum. Direksiyonu çok yadırgadım. Bahsettiğim gibi durduğumda direksiyonun sert olması ve sonra yumuşaması alışık olduğum bir durum değil. İlk fırsatta bilumum yağları değiştireceğim. Belki yağ ile alakalıdır.

 

ilk aşamada çalışmayan şeyler çakmak, sağ ön pencere yukarı tuşunun basmaması, sinyalde ses gelmemesi. Bunları ufak ufak çözerim diye düşünüyorum.

 

şu an en büyük sıkıntı usta ve servis sıkıntısı sanırım. Serviste %35 indirim kampanyası varmış belki orada hallettiririm bazı şeyleri. 

 

Maaşallah sizlerin sayesinde ustalardan iyi oluyoruz. 

 

Saygılar

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Cam sil ve amonyakla koltuk silen duymadım hiç.


Torpido kilidi tek satılır.

Direksiyondan hiç şikayetim olmadı benim.
Hiç tesisat sorunu yaşamadım.
Acaba kötü bir araç mı aldınız.

Mehmet hocam hayirli sabahlar

Buyuk bir oto yikama servisinde calisan arkadasima sordum nasil boyle parlatiyorsunuz diye. Bana boyle bir puf noktasi verdi   bende pahali bir ilac kullaniyorlar sandim 10 liralik amonyak ve kaliteli kokan bir cam sil karisimi ile hem koku hem kirden eser yok. Yanlis bilgi olmasin 1 yada 2 kapak olarak aklimda kaldi tam olcusunu bilmiyorim ama sivi amonyagin karakteristlik ozelliklerini arastirmak gerekir  zannedersem alcantara derilerde kullanilmiyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben kullanmazdım.. Her parlatan şey güzel değildir.. 

 

Normalde kumaş temizlemek için neler kullanıyorsak,  onlar kullanılmalı.. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
7 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben kullanmazdım.. Her parlatan şey güzel değildir.. 

 

Normalde kumaş temizlemek için neler kullanıyorsak,  onlar kullanılmalı.. 

https://www.bilgievim.net/amonyak-ile-evde-koltuklarinizi-temizleme-yontemi/

 

 

 

Burda anlatilmis ama cok kullanilirsa agartabilir. Cogu temizlik malzemelerinde kullanilan esas madde amonyak kadar guclu.ve etkili deildir  tehlikeli oldugu icin. Sayet cok pis ise denenebilir 

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş

Herkese selam olsun.

 

Sabah yine kaputtan gelen sesler ile güne başladım. 5 km sonra işyerine geldiğimde sesler kesilmemişti. Şimdi motoru tekrar çalıştırdım ses yok. Motor yapı uygun seviyede gözüküyor. Yağın eskimiş olduğunu nasıl anlayabilirim?

 

kaputu açınca hidrolik direksiyon yağı kapağını açayım bakayım dedim. Video ekte. Direksiyondaki sertlik vs bundan dolayı olabilir mi?

 

 

burada kapakta gri hamur gibi olmuş yağ. Yağı boşaltıp mı değiştirmek gerekiyor. Yağ alsam sanayide değiştirsem mi yoksa direk buradan kendim mi döksem? Yağ önerisi olan var mı?

 

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
29 dakika önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Yağ alsam sanayide değiştirsem mi

 

Bu doğru seçim olacaktır... hidrolik grese dönmüş nerdeyse :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Bir saat önce, Abdulkadir Civaş yazdı:

Herkese selam olsun.

 

Sabah yine kaputtan gelen sesler ile güne başladım. 5 km sonra işyerine geldiğimde sesler kesilmemişti. Şimdi motoru tekrar çalıştırdım ses yok. Motor yapı uygun seviyede gözüküyor. Yağın eskimiş olduğunu nasıl anlayabilirim?

 

kaputu açınca hidrolik direksiyon yağı kapağını açayım bakayım dedim. Video ekte. Direksiyondaki sertlik vs bundan dolayı olabilir mi?

 

 

burada kapakta gri hamur gibi olmuş yağ. Yağı boşaltıp mı değiştirmek gerekiyor. Yağ alsam sanayide değiştirsem mi yoksa direk buradan kendim mi döksem? Yağ önerisi olan var mı?

 

cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Yagi  kendin degisebilirsin ama  1 kere temiz yagla iyi bir sirkulasyon yapip tekrar bosaltip tekrar doldurmak gerekir hatta 3 kez bile tekrarlamak gerekir. Atf2 otomatik sanziman yagi uygundur kirmizi olan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Burada yag degisimini anlatmislar

 

Kadini gorupte onyargili yorum yapmayin hakkimda😂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hayırlı olsun 30 bin den ucuza mı aldınız merak ettim, bayağı bakım işi var anlattıklarınzdan

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
 
Mehmet Bey aracı amcamdan aldım. 1 yıldır kullanmıyordu. Hatta bugün fark ettim 1 yıl önce muayenesi bitmiş. Aracı 3 yaşında 150 bin kmde almış. Şu an 250 bin kmde. Fazla kullanmamış. Ben bakımsız olduğunu düşünüyorum. Bir de iyi bir usta bulamamış. Motor sesi için 4-5 usta gezdi.
 
ben ilk defa ford kullanıyorum. Direksiyonu çok yadırgadım. Bahsettiğim gibi durduğumda direksiyonun sert olması ve sonra yumuşaması alışık olduğum bir durum değil. İlk fırsatta bilumum yağları değiştireceğim. Belki yağ ile alakalıdır.
 
ilk aşamada çalışmayan şeyler çakmak, sağ ön pencere yukarı tuşunun basmaması, sinyalde ses gelmemesi. Bunları ufak ufak çözerim diye düşünüyorum.
 
şu an en büyük sıkıntı usta ve servis sıkıntısı sanırım. Serviste %35 indirim kampanyası varmış belki orada hallettiririm bazı şeyleri. 
 
Maaşallah sizlerin sayesinde ustalardan iyi oluyoruz. 
 
Saygılar
Evet direksiyon direk hidrolik direksiyon. Destekleyici motor veya elektronik sistem yok. Şehiriçinde alışana kadar zorlanırsınız. Ama uzun yolda müthiş bir güven veriyor.
Herkese selam olsun.
 
Sabah yine kaputtan gelen sesler ile güne başladım. 5 km sonra işyerine geldiğimde sesler kesilmemişti. Şimdi motoru tekrar çalıştırdım ses yok. Motor yapı uygun seviyede gözüküyor. Yağın eskimiş olduğunu nasıl anlayabilirim?
 
kaputu açınca hidrolik direksiyon yağı kapağını açayım bakayım dedim. Video ekte. Direksiyondaki sertlik vs bundan dolayı olabilir mi?
 
 
burada kapakta gri hamur gibi olmuş yağ. Yağı boşaltıp mı değiştirmek gerekiyor. Yağ alsam sanayide değiştirsem mi yoksa direk buradan kendim mi döksem? Yağ önerisi olan var mı?
 
cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
1. yıldır yatan aracın yağı kesinlikle değişmeli. Yağ 10bin km veya 1 yıl periyotlarla değişir.
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
6 saat önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Burada yag degisimini anlatmislar

 

Kadini gorupte onyargili yorum yapmayin hakkimda😂

 

Halil İbrahim Bey teşekkür ederim. İlk fırsatta temizleyip değiştireceğim. 

 

Saygılar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

hayırlı olsun 30 bin den ucuza mı aldınız merak ettim, bayağı bakım işi var anlattıklarınzdan

 

Bir akrabam araba aldı ve mondeosunu bana verdi. Herhangi bir ücret konuşmadık henüz. 25-35 arası eder diye düşünüyorum. Normalde araç kiralıyordum. Bu ekonomik ortamda dikkatli davranmak lazım diyerek kiralık araba yerine işime geldi açıkcası.

 

 Kasko değeri 34400 tl gözüküyor. Sizce kaç önersem adil olur. 13 aydır muayene geçmiş. Bütün yağlar değişecek. Koltuklar yıpranmış araç kirli. Motordan ses geliyor vs vs. 

 

Birkaç ay kullanacağım sorunları halledebilirsem alırım. 5-6 bin masraf çıkarırsa almam açıkcası. Satışa koyarız.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Civaş
3 saat önce, Mehmet Kaya yazdı:

Evet direksiyon direk hidrolik direksiyon. Destekleyici motor veya elektronik sistem yok. Şehiriçinde alışana kadar zorlanırsınız. Ama uzun yolda müthiş bir güven veriyor. 1. yıldır yatan aracın yağı kesinlikle değişmeli. Yağ 10bin km veya 1 yıl periyotlarla değişir.

 

Çok teşekkür ederim. Öncelik muayene daha sonra yağları değiştireceğim.

 

bu arada dün sesi araştırırken sizin hikayenizi okudum. Çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Şu an duruyor mu hala araba? Kullanıyor musunuz?

 

saygılar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...