İçeriğe Yönlendir

Focus II - Emme Manifoldu Patlaması Neden olmuş Olabilir ?


Rıdvan Turan

Recommended Posts

Rıdvan Turan
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar bu sabah işe gitmek   için LPG'li arabaya bindim. Kontağı çevirdim.arabada patlama sesi geldi. kontağı kapattım .Dışarı çıktım baktım kaputtan dumanlar yükseliyor.Kaputu açtım. Baktım motorun oradan dumanlar yükseliyor.Ustayı çağırdım geldi baktı. Çalıştırdı ama pat pat patlama sesleri geliyor.usta baktı bujilerde , buji kablolarında  problem var ve bobinde de problem olabilir dedi. Neyse çekiciyle sanayiye götürdük usta baktı Emme Manifoldu patlamış ve Karter Havalandırması ( Buhar Yağ ayrıştırıcısı) patlamış. Resimleri eklemeye çalışacağım. Bir çok yere sordum bulamadım Ankara da sordum 800-1000 tl monifold çıkması için fiyat verdiler. Orijinal sıfır içinse 1500 tl fiyat verdiler.Baya bi  zorlayacak beni bu. Neyse bunun sebebi nedir sizlerin fikrini almak isterim. Yedek parçayı aldığımız yer "LPG enjektörü gaz damlatmıştır. O da havalandırmada  birikmiştir. Sende marşa basınca olan olmuştur." dedi. Kaldı ki 2 ay önce BRC yetkili servisi baktı sorun yok dedi. Hasıl kelam baya yoracak beni. Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

 

V9LJYV.jpg

tarihinde Rıdvan Turan tarafından düzenlendi
REsim ekleme
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sıralı sistem de LPG enjektör sağlamsa yapmaz. Ama evet enjektör kaçırıyor ise birikmiş gaz zamansız ateşleme ve bum. Genelde tek nokta LPG yada sıralı LPG yerine mikserlı takılan LPG de yapar. Mesela 124 kasa ve 201 kasa mercedesin sıkıntısıdır. Hortum atar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Ateşleme zamanlamasinda problem oluşup emme valfi açık iken buji ateşledi ise yakıt manifold içerisinde patlamış plastik manifoldu patlatmış olabilir diye düşünüyorum.LPG enjektörü işemese bile emme manifoldun da zaten yakıt olur oraya ateşin gelmemesi lazım.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Gökçe

Geçmiş olsun hocam. 

Malesef parça fiyatları yüksek

Güvendiğiniz bi yer varsa çıkma olabilir ama orjinal uygun fiyata bulursun umarım.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan

Arkadaşlar sorunu çözdük.

Öncelikle sorunun nedeni LPG regülatörünün hava kaçırıyormuş. Bu nedenle manifolda biriken gazın sabah marş ile yanması nedeni ile patlamanın gerçekleştiği söylendi. 

Ama 3 ay önce yapılan genel bakım+lpg bakımında bir problem yoktu.Halen çözemedim. ama neyse bir daha lpg li araç almayacağım muhtemelen. 

Masraf konusuna gelecek olursak  bana 2400 tl ye mal oldu( normal sanayi parçacıları ile iş yapsaydım 3250tl ye mal oluyordu). 

1125 Tl Orijinal Emme Manifoldu, ( Sanayi yedek parçacılar 1500 Tl 'ye satıyor )

200 Tl Orijinal Buhar yağ ayrıştırıcısı,  ( Sanayi yedek parçacılar 500Tl 'ye satıyor )

250 Tl Orijinal  buji +buji kablosu  Hepsini bir arada bir yerden toplam 1500 tl ye aldım.

250 Tl işçilik 

650 Tl BRC Lpg beyni 12000 Mb( regülatör). (başka illerde fiyat sordum 1000 tl dediler).

Umarım bir başkasının başına gelmez. Gelirse de bilgi olarak burada kalsın diye yazıyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Geçmiş olsun önemli ola arıza gıderılmesı bu ford parçacısı paylasında yedek parcaıhtıyac olursa bizde faydalanalım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Rıdvan Turan yazdı:

 

Öncelikle sorunun nedeni LPG regülatörünün hava kaçırıyormuş. Bu nedenle manifolda biriken gazın sabah marş ile yanması nedeni ile patlamanın gerçekleştiği söylendi. 

 

 

Benzinde iken rolantiyi de bozar bu.. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Öncelikle geçmiş olsun bir arkadaşın başına da gelmişti. passat aracında sıralı sistemde enjektör açmayınca emme manifoldunda biriken LPG patlamıştı.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan
On 25.12.2018 at 12:33, Metin Uzunoğlu yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun bir arkadaşın başına da gelmişti. passat aracında sıralı sistemde enjektör açmayınca emme manifoldunda biriken LPG patlamıştı.

Teşekkürler.Çok sağolun. Lpg Servisi enjektörlere baktı sorun yok Ama 1000 km sonra yine gel  tekrar kontrol edicem dedi.Bakalım daha neler bizi bekliyor. 🤔😰

On 25.12.2018 at 11:55, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Benzinde iken rolantiyi de bozar bu.. 

Doğrudur Mehmet hocam. Bu kadar işleme rağmen halen rölantide dalgalanma oluyor 800-1000 arasında iken. Öyle çok bariz bir dalgalanma yok ama oluyor yine de.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...