İçeriğe Yönlendir

Focus I - Buji Tırnak Aralığı


Vahit Yalçınkaya

Recommended Posts

Vahit Yalçınkaya

Sizce focus 1 en verimli buji tırnak aralığı kaç olmalı arac lpg li?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

orjinal pakette üstünde yazar, veya katalogda yazar ancak benzin içindir, bosch ta (varsa) lpg için buji, ona özel tırnak aralığı yavsiyesi yazar lpg için.  focus için orjinalden şaşmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
20 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

orjinal pakette üstünde yazar, veya katalogda yazar ancak benzin içindir, bosch ta (varsa) lpg için buji, ona özel tırnak aralığı yavsiyesi yazar lpg için.  focus için orjinalden şaşmayın.

Abi iridyum olmaz diyorsun yani öylemi?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Araç üreticisi zaten motor için en uygun bujiyi seçer ve önerir. Fordlar buji seçer derler bu yüzden her zaman orjinal buji kullanın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Iridium veya platunium buji normal buji kadar guclu cakmaz ama akici bir atesleme ve desarj saglar. Buda bobini fazla zorlamayip degistirme araligini yukseltir. Ayni zamanda yakit odasindaki yakit kararli olarak yandigindan fazla karbon olusumunuda dusurur. Marka olarak ngk veya bosch iridium bujilerinden iyi randiman alirsiniz.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Forumda cok konustuk, fazlaca denemeler yapanlar bile oldu. kimi lpg de cok iyi oldu ama benzinde cıvıttı dediler.kimide tam tersi..

Sonuc orjinal aralik en iyisi kanaatine varmistik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya

Bende zaten orjinal buji taraftarıyım platinum oranyum ıvır zıvır bujiler tamamen pazarlama tuzağı normal bujinin 4 katı fiyat verince  araba uçacak edası  beklemek normal!! o yüzden beklentiyi karşılamıyor bi farkı uzun ömürlü olması neyse benim asıl sorum normal bujide tırnak aralığı  kaç seviye olmalı?

Yorum bağlantısı

buji tırnak aralığı dediğiniz nedir ?

 

arabanın orjinal bujisini usta direk yerine takıyor. bilmediğimiz farklı bir ayarı flanmı var bunun. arabanın uzerinden çıkanı alıp takmıyormuyuz normalde ?

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
2 saat önce, Vahit Yalçınkaya yazdı:

Bende zaten orjinal buji taraftarıyım platinum oranyum ıvır zıvır bujiler tamamen pazarlama tuzağı normal bujinin 4 katı fiyat verince  araba uçacak edası  beklemek normal!! o yüzden beklentiyi karşılamıyor bi farkı uzun ömürlü olması neyse benim asıl sorum normal bujide tırnak aralığı  kaç seviye olmalı?

Orjinal bujide tırnak aralığı 1.3mm dir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya
37 dakika önce, Selami Şimşek yazdı:

Orjinal bujide tırnak aralığı 1.3mm dir

Teşekkür ederim  peki bu ayarda kullandinizmi hiç?denediyseniz tecrübeleriniz nedir 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Vahit Yalçınkaya yazdı:

Bende zaten orjinal buji taraftarıyım platinum oranyum ıvır zıvır bujiler tamamen pazarlama tuzağı normal bujinin 4 katı fiyat verince  araba uçacak edası  beklemek normal!! o yüzden beklentiyi karşılamıyor bi farkı uzun ömürlü olması neyse benim asıl sorum normal bujide tırnak aralığı  kaç seviye olmalı?

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Ali Gök yazdı:

buji tırnak aralığı dediğiniz nedir ?

 

arabanın orjinal bujisini usta direk yerine takıyor. bilmediğimiz farklı bir ayarı flanmı var bunun. arabanın uzerinden çıkanı alıp takmıyormuyuz normalde ?

kutudan çıkanın ayarının doğru olduğun ukabul ediyor. genelde olmalı da, ancak kargoda vs. paket yere düşerse ayar kapanabilir

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
2 saat önce, Vahit Yalçınkaya yazdı:

Teşekkür ederim  peki bu ayarda kullandinizmi hiç?denediyseniz tecrübeleriniz nedir 

Bircok buji deneyen kişi olarak enson orjinal fomoco buji ye döndüm.diğerlerinden bariz hiç bir fark göremedim.yakıt,çekiş olarak vede motorun daha sessiz stabil çalıştığını gördüm.şunuda eklemek isterim sanayide pek cok çin malı buji olduğu icin hep yetkili servisten aldım.zaten sıfır açılmamış kutu içerisinde buji tırnak aralığı bozulmasın diye silindirik bir karton vardır,buda düşüp tırnak aralığı bozulmasın diye genelde düştüğünde fincan kısmı çatlıyor.elinizde aractan çıkan bujiler iyi ise sentil denen çakıya benzer bir aletle 1.3mm ayarlayabilirsiniz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Focusta fomoco altinda bosch amblemi vardi   mondeodan cikan platinum motorcraft bujinin altindada ngk yazisi vardi.  Bu tur buyuk firmalar uretmekten ziyadr anlastigi tedarikcilerden kendilerine fomoco adi altinda uretim yapiyor bunlara fazla takilmayin  ngk ve denso bu konuda uzmanlasmis firmalar. Kaliteleri sizi uzmez sadece tirnak ve aci degerine dikkat etmeli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vahit Yalçınkaya

O zaman Tırnak aralığını 1.3 mm yapıp orjinal bujimizden şaşmıyoruz!!!Focus a Farklı bujiler için Millet ne tezler çürüttü aldı söktü takti açtı kapadı ama kimsenin arabası uçmadı veya yakıt yarıya düşmedi  o yüzden  benim tavsiyem ve yaptığım orjinal altin kafalı fomoco veya motocraft siyah yazılı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Bir saat önce, Vahit Yalçınkaya yazdı:

O zaman Tırnak aralığını 1.3 mm yapıp orjinal bujimizden şaşmıyoruz!!!Focus a Farklı bujiler için Millet ne tezler çürüttü aldı söktü takti açtı kapadı ama kimsenin arabası uçmadı veya yakıt yarıya düşmedi  o yüzden  benim tavsiyem ve yaptığım orjinal altin kafalı fomoco veya motocraft siyah yazılı 

Bobin eger yeniyse yada yipranmamissa 1.3mm uygun ama bobin eskiyse eger 1.0mm civari uygundur  elektrikci arkadaslar anlayacaktir carpma ark ve mesafe arasindaki kavrami

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 21.12.2018 at 12:43, Selami Şimşek yazdı:

Bircok buji deneyen kişi olarak enson orjinal fomoco buji ye döndüm

 

Benzinli araçlarımda bir çok buji denedim.. Her yakıta he devirde en iyi sonucu orijinal bujide aldım.. 

Mondeo için takımını 60 liraya falan alıyordum en son.. O zaman dolar 1.5 liraydı :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...