Ali Darbaz 26 Aralık 2018 Paylaş 26 Aralık 2018 Merhaba Hyundai i10 aracimi satmak istedigim dönemde dynoya soktum. Paylaşilmasi gerektigini düşündüğüm veriler elde ettim.. Aracim 4 yaşinda ve 75000 km yol yapmişti. Bunun %98'ni lpg yakarak yapti. Aracim fabrikadan lpg montajli. Kendine özel manifold subab katalizör gibi önemli değişkenlere sahip. Yağlama sisteminde bile birtakim yenilikleri var. Normal versiyonundan farkli son dişli orani bile var. Sadete gelirsek aracim 75000 km dyno testinde 57 beygir guc uretti.. Fakat degeri kiyasliyacagim bir referansim yoktu. Bir gun youtubede aşagidaki videoya denk geldim. Baska bir lpgli i10 dynoda 58,7 beygir uretiyor. Araba daha 3700 kmde. Böylece bin motor ve fabrikasyon lpgli bir aracin ne kadar yipranabilcegini tespit ettigime inaniyorum. Bana kalirsa esasen hic beygir kaybetmedi. Filtresi tozluydu, bakimina az kalmisti. Hatta o zamanlar akude bitikti , alternator o 1.5 beygiri çaliyor bile olabilir. Bu durumda atmosferik ve fabrikasyon lpg sistemler icin yorumunuz ne olurdu.. Referans testinde Lpg 58.7 beygir Benzin 60.8 beygir cıkmış 1 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 26 Aralık 2018 Paylaş 26 Aralık 2018 Bence çok iyi bi değer. fabrikasyon yani o markaya özel üretimler baya iyi iş yapıyor bence. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 26 Aralık 2018 Paylaş 26 Aralık 2018 Dyno testlerine inanmiyorum. Cogu araca kendi kapasitesinin enaz 5-10 ekleyip cikaranlar bile oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz 26 Aralık 2018 Paylaş 26 Aralık 2018 Dyno nun kalibrasyonu nu yaptıran var mı acaba ?Bursa'dan arkadaşa focus 1.6 tdci 109 Luk almıştık 3 sefer daynoya soktular araç 68 bg çıkıyordu [emoji3] araç sahibine aracı nasıl kullandığını sordum 3 km gidiş 3 km geliş her gün ise gidip geliyormuş uzun yol 3 sene içinde 2 3 sefer yapmış . Aracı Gebze ye dönüşte baya bı sikistirmistim açılmıştı [emoji3] ivmelenmesi bile değişmişti sorunsuz neredeyse bir senedir arkadaşım kullanıyor 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 demekki doğru ayarlanmış LPG ile sorun olmuyor. tabi valfler vs daha yüksek ısıya dayanıklı ise. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 Motor yağının etkisinin testi de olabilir aynı zamanda 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 fabrika verisi 66ps 95 nM , dyno pc de 57ps ve 64nM görüyorum. 1. rakam kada grafik önemlidir, garifiği düzgün, 4800-5100 devir aralığında sabit bir güç iretimi var ve sonra tekrar yükseliyor, ölçüm hatası da olabilir, yazılımdan da olabilir onu bilemem 2. teker gücü + kayıplar rakamı var mı? dyno tekeri ölçer sonra yavaşlarken kayıbı ilave eder, o da önemli bir veri 9 ps az ölçülmüş, basit bir şey de olabilir, kalibrasyon da olabilir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 25 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: fabrika verisi 66ps 95 nM , dyno pc de 57ps ve 64nM görüyorum. 1. rakam kada grafik önemlidir, garifiği düzgün, 4800-5100 devir aralığında sabit bir güç iretimi var ve sonra tekrar yükseliyor, ölçüm hatası da olabilir, yazılımdan da olabilir onu bilemem 2. teker gücü + kayıplar rakamı var mı? dyno tekeri ölçer sonra yavaşlarken kayıbı ilave eder, o da önemli bir veri 9 ps az ölçülmüş, basit bir şey de olabilir, kalibrasyon da olabilir. Hocam belirtilen 95 nevton torku maksimum tork devrinde yani 3500 de veriyor. Grafikte araba 3500 devirde 80 newton vermis. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 ekranda 64.8 yazan yerdeki nedir? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ekranda 64.8 yazan yerdeki nedir? Maksimum guc devri 6200 rpm aldigi tork verisi. Normalde o devirde fabrika verisi 75 newton. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 max gücü 5500 devirde 66 PS. max tork 3500 devirde 95 Nm. http://hyundai.inallar.com.tr/i10/teknik-ozellikler/12/91/14/1 grafikten okuyabildiğim 3500 de 80Nm yazmış. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 12 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: max gücü 5500 devirde 66 PS. max tork 3500 devirde 95 Nm. http://hyundai.inallar.com.tr/i10/teknik-ozellikler/12/91/14/1 grafikten okuyabildiğim 3500 de 80Nm yazmış. Bu veriler benzinli kasalar için. Doğrusu bu hocam.. https://www.hyundai.com/worldwide/en/cars/i10/performance Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 ikisi de aynı zaten? ecnebi torkun birimini kgm olarak yazmış olabilir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ikisi de aynı zaten? ecnebi torkun birimini kgm olarak yazmış olabilir. 1,0 lpg motor ile 1,0 benzin motoru tamamen aynı değil. Lpg oktanı yüksek bir yakıt olduğu için lpg maksimum beygir gücünü 6200 devirde alıyor. Üsteki grafik, benzin motoru, altaki grafik lpg motoruna ait. Fabrikasyon bifuel lpg motor olduğu için dyno verisi hyundai tarafından paylaşılmış. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 Lpgli motorun manifoldu . Burda manifoldun üstünde her silindire ayrı kanaldan lpg enjektörüne sahip Benzinli motorun manifodu. Burda ise benzin turbulans artırması için VIS sistemli manifold kullanılmış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2018 Paylaş 27 Aralık 2018 güzel değişiklik yapmış, sizin grafik de neden benzinli modeli gibi çıkmış? 5000 devir civarı sabit güç üretimi olan 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2018 Yazar Paylaş 27 Aralık 2018 (düzenlendi) 11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: güzel değişiklik yapmış, sizin grafik de neden benzinli modeli gibi çıkmış? 5000 devir civarı sabit güç üretimi olan Bu Seol Üniversitesindeki dynoda Lpg versiyonun daha detaylı tork bandı. 27 Aralık 2018 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Aralık 2018 Paylaş 29 Aralık 2018 Bence önemli olan ne hissettiğindir.. Bu ölçümler çok bilgili insanlar tarafından çok düzgün cihazlarla yapılmadıkça % 10'lara falan takılmamak gerek.. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts