İçeriğe Yönlendir

Lpgli 75000 km ve 4 Yılın Sonunda İ10 Kac Beygiri Kaldı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Hyundai i10 aracimi satmak istedigim dönemde dynoya soktum. Paylaşilmasi gerektigini düşündüğüm veriler elde ettim..

 

Aracim 4 yaşinda ve 75000 km yol yapmişti. Bunun %98'ni lpg yakarak yapti. Aracim fabrikadan lpg montajli. Kendine özel manifold subab katalizör gibi önemli değişkenlere sahip. Yağlama sisteminde bile birtakim yenilikleri var. Normal versiyonundan farkli son dişli orani bile var. 

Sadete gelirsek aracim 75000 km dyno testinde 57 beygir guc uretti..

 

 

v68DmD.jpg

Fakat degeri kiyasliyacagim bir referansim yoktu. Bir gun youtubede aşagidaki videoya denk geldim. Baska bir lpgli i10 dynoda 58,7 beygir uretiyor. Araba daha 3700 kmde. 

 

 

Böylece bin motor ve fabrikasyon lpgli bir aracin ne kadar yipranabilcegini tespit ettigime inaniyorum. Bana kalirsa esasen hic beygir kaybetmedi. Filtresi tozluydu, bakimina az kalmisti. Hatta o zamanlar akude bitikti , alternator o 1.5 beygiri çaliyor bile olabilir. 

 

Bu durumda atmosferik ve fabrikasyon lpg sistemler icin yorumunuz ne olurdu..

 

Referans testinde 

Lpg 58.7 beygir

Benzin 60.8 beygir cıkmış

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bence çok iyi bi değer. fabrikasyon  yani o markaya özel üretimler baya iyi iş yapıyor bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sezgin Yılmaz

Dyno nun kalibrasyonu nu yaptıran var mı acaba ?
Bursa'dan arkadaşa focus 1.6 tdci 109 Luk almıştık 3 sefer daynoya soktular araç 68 bg çıkıyordu [emoji3] araç sahibine aracı nasıl kullandığını sordum 3 km gidiş 3 km geliş her gün ise gidip geliyormuş uzun yol 3 sene içinde 2 3 sefer yapmış . Aracı Gebze ye dönüşte baya bı sikistirmistim açılmıştı [emoji3] ivmelenmesi bile değişmişti sorunsuz neredeyse bir senedir arkadaşım kullanıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

demekki doğru ayarlanmış LPG ile sorun olmuyor. tabi valfler vs daha yüksek ısıya dayanıklı ise.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Motor yağının etkisinin testi de olabilir aynı zamanda 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fabrika verisi 66ps 95 nM , dyno pc de 57ps ve 64nM görüyorum.

1. rakam kada grafik önemlidir, garifiği düzgün, 4800-5100 devir aralığında sabit bir güç iretimi var ve sonra tekrar yükseliyor, ölçüm hatası da olabilir, yazılımdan da olabilir onu bilemem

2. teker gücü + kayıplar rakamı var mı? dyno tekeri ölçer sonra yavaşlarken kayıbı ilave eder, o da önemli bir veri

9 ps az ölçülmüş, basit bir şey de olabilir, kalibrasyon da olabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
25 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

fabrika verisi 66ps 95 nM , dyno pc de 57ps ve 64nM görüyorum.

1. rakam kada grafik önemlidir, garifiği düzgün, 4800-5100 devir aralığında sabit bir güç iretimi var ve sonra tekrar yükseliyor, ölçüm hatası da olabilir, yazılımdan da olabilir onu bilemem

2. teker gücü + kayıplar rakamı var mı? dyno tekeri ölçer sonra yavaşlarken kayıbı ilave eder, o da önemli bir veri

9 ps az ölçülmüş, basit bir şey de olabilir, kalibrasyon da olabilir.

 

Hocam belirtilen 95 nevton torku maksimum tork devrinde yani 3500 de veriyor. 

Grafikte araba 3500 devirde 80 newton vermis. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ekranda 64.8 yazan yerdeki nedir?

 

Maksimum guc devri 6200 rpm aldigi tork verisi. 

Normalde o devirde fabrika verisi 75 newton. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ikisi de aynı zaten? ecnebi torkun birimini kgm olarak yazmış olabilir.

 

1,0 lpg motor ile 1,0 benzin motoru tamamen aynı değil.  Lpg oktanı yüksek bir yakıt olduğu için lpg maksimum beygir gücünü 6200 devirde alıyor. 

Üsteki grafik, benzin motoru, altaki grafik lpg motoruna ait. Fabrikasyon bifuel lpg motor olduğu için dyno verisi  hyundai tarafından paylaşılmış. 

 

pb8p0a.png16Dlvp.png

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lpgli motorun manifoldu . Burda manifoldun üstünde her silindire ayrı  kanaldan lpg enjektörüne sahip

 

8a27z1.png

 

Benzinli motorun manifodu. Burda ise benzin turbulans artırması için VIS sistemli manifold kullanılmış. 

 

V9X1DB.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel değişiklik yapmış, sizin grafik de neden benzinli modeli gibi çıkmış? 5000 devir civarı  sabit güç üretimi olan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
11 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

güzel değişiklik yapmış, sizin grafik de neden benzinli modeli gibi çıkmış? 5000 devir civarı  sabit güç üretimi olan

 

Bu Seol Üniversitesindeki dynoda Lpg versiyonun  daha detaylı  tork bandı. 

 

%25C3%25BCniversite+testi.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence önemli olan ne hissettiğindir.. 

Bu ölçümler çok bilgili insanlar tarafından çok düzgün cihazlarla yapılmadıkça % 10'lara falan takılmamak gerek.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...