İçeriğe Yönlendir

Focus III - Hararet Ve Antifiriz Akıtma Problemi Hakkında


Furkan Çiçek

Recommended Posts

Furkan Çiçek

Merhaba arkadaşlar,

 

Sorunu nasıl tarif edeceğim bilmiyorum ama, 4-5 gündür -10 civarı olan havada kısa mesafe kullandığım için akü epey azalmıştı.

Az evel hava -12 iken (gece saatleri) aracı çalıştırıp normal devirlerde 7-8 KM yaptıktan sonra çevre yoluna çıkıp 10 km kadar ek yol yaptım.

Hararet 15 km sonra 90'a çıkabildi. Ama kalorifer bir ara sıcak üfler gibi oldu sonra buz gibi hava üflemeye başladı. Sivas'ta daha önce 25 KM yol gitmeme rağmen hararet dipte duruyordu fakat sıcak hava üflüyordu bir süre sonra.. 
Neyse araç performansı pek değişik gelmedi ama evin önüne geldiğimde farklı bir ses vardı. Bu arada, eve yaklaşmadan önce fark ettim ki fan açmış araba.

Arabayı durdurdum, -12'yi gösterirken (Ki Sivas soğuğu) fanın durmadığını gördüm.

Kaloriferden farklı bir koku gelmeye başladı, arabayı kapatıp kaputu açıp bakınca yere kırmızı bir su aktığını gördüm. Hararet 90'ın üstüne hiç çıkmadı. 
Fan yaklaşık 6-7 dakika durmadan çalıştı ve su haznesine baktığımda MAX'ın üstüne çıktığını gördüm. 
Normalde bu havalarda rampa inerken bile gazdan ayağımı çekince benim aracın harareti dibe düşerdi Sivas'ın gece ayazında. 

Garip bir şekilde araç 90'dan aşağı düşmedi epey bir süre. Yol bilgisayarında hiç bir arıza yoktu. 

Bu arada sabah çalıştırdığım da anlık yakıt ortalaması 2.5 lt'yi gösterip çok gürültülü çalışıyordu ve çiğ mazot kokusu geliyordu.

Bu durum her kış bir tık daha belirgin oluyordu ama bu sabah resmen kontağı çevirince araç zor çalıştı ve 20 saniye boyunca patırtılar kütürtüler geldi sonra normal kış tepkisi vermeye başladı.

Açıkçası su ne kadar akacak diye başında bekleyemedim çünkü hava çok soğuk, hastayım zaten. 
Hiç böyle bir şey ne gördüm ne duydum. Pazartesi günü hiç çalıştırmadan çekici çağırıp servise aldırmayı düşünüyorum. 
Aracım Ford Focus 1.6 TDCI 115 HP Mk3 HB KM'si şu anda 197K 


Konu hakkında bilgisi veya tespiti olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Antifriz kaçırırken aracı çalıştırıp kullanmaya devam mı ettiniz? Tam anlamadım sanki.

Yorum bağlantısı
Furkan Çiçek

Merhaba,

 

Termostat radyotorun üstündeyse 60 Bin km'deyken değişmiştir. 4 yıl önce bir kaza yapmıştım da.

@Sani Gerşon Hayır aracı park ettikten sonra antifiriz kaçırdığını farkettim. Ama öncesinde epey sıkıştırmıştım. Motora çok zarar vermişmidirim?

 

@Selçuk Bakış Hocam, DPF temizlik yaparken bu şekilde mi oluyor? Çünkü kaloriferden hiç sıcak hava üflemedi ve antifiriz akıttı. Ayrıca ben ısrarlar magnetec yerine hep edge koyuyorum arabaya, pdf ile alakalı sorun oluşturmuş olabilir mi :(

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Temizlik yaparken su akıtmaz orada bir sorun olduğu belli. 

Ama dpf temizlik yaparken fan açabilir. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Suyun aktigi yeri tespit etmek lazim.

Kelepceden mi govdedenmi? yoksa baska bir ekipmandanmi oldugunu saptamak lazim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, farklı farklı şeyler olbilir, doğrusu: kulnamayın çekici ile yollayın servise. devirdaim su koyvermiş olabilir, arıza lambası yanmaz , her arızada veya parçada. her neolmuşsa o anda dpf te yanmakta olabilir, dpf sıvısı kontrolü de yaptırın

Yorum bağlantısı
Furkan Çiçek

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.  Servis ile görüştüm telefonda klima ile radyotörün bağlantısını yapan bir yerden bahsettiler orada kaçak olabileceğinden söz ettiler.

Yarın servise bırakmayı planlıyorum. Sonucu burada paylaşırım aynı durumu yaşan olursa bir bilgi olur.

 

İlginiz için teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...