İçeriğe Yönlendir

Ducato - Elektrik Kaçağı Hakkında


Umut Söbü

Recommended Posts

Umut Söbü
(düzenlendi)

 İyi akşamlar

Fiat marka Ducato 2.3 2014 Model bir araç kullanmaktayız. Babam araç ile Beylikdüzü-Ümraniye servisini çekmektedir. Bir haftadır araçta bazı sıkıntılar oldu, geçen Pazartesi sabah marş basmadı. Akü tamamen bitmişti takviye yaparak çalıştırdık. Sonra ki gün marş basmak istediğimde  dırttt diye marş motorundan ses geliyordu. Sanayide o sorunu hallettik marş motoru düzeldi. Arabanın aküsünün amperini bilmiyorum direksiyonun altında olduğundan etiketi gözükmüyor ama uzun 90 amperlik akü gibi şimdi sorun şu arabada yüksek amperli 90 amperi 7-8 saatte bitiren bir kaçak var. Kontak, Bagaj ve Kapılar kapalı iken kutup başlarını 5 w ampul ile kontrol ettiğimde hava yastığı , radyo, tavan aydınlatma, cam suyu motoru ve tespit edemediğim başka şeylere giden 1 nolu küçük kutup başında kaçak olduğunu gördüm. Elimde multimetre var ama kaçak akımı ölçmek istemiyorum. Çünkü 10 amperden büyük olduğuna sanıyorum ve cihazın sigortası atabilir. Şimdi buraya bu yazıyı yazmamın nedeni araçlarda oluşan bu kısa devre akımı neye bağlı bana tek mantıklı gelen mesafe oldu. Benim akü içeride direksiyonun altında ya bu kaçak atıyorum bagaj kapısında olsa 1-2 amper çeker aküye yakın bir yerden olsa fazla amper çeker. Yapmak istediğim arabanın her tarafını sökmek yerine bir bölgeye yönelsem daha iyi olacak fikri olan cevap yazarsa sevinirim. Yazımın başında 2. günü marş motoru bozuldu dedim mesela bu kaçak akım onu bozmuş olabilir mi ? İyi akşamlar

MVL4RM.jpgmM1ZgZ.jpg

tarihinde Umut Söbü tarafından düzenlendi
ufak hatalar
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Araçta sonradan ilave otomatik kapı sistemi vardır sanırım. Kaçak akım 10 amper civarı olmalı ki 9 saatte aküyü bitirsin. Bu akım arabayı kızartır. Park ampülü seri test mantıklı ancak araç kapatıldıktan sonra bir kaç dakika akım çekmeye devam eder. Biraz bekleyip kontrol edilmeli. 

 

Son olarak harici ses sistemi vs varmı. Ona da bakmak lazım. Kısaca orijinal olmayan ekipman kontrolü yapılsın 

Yorum bağlantısı
Umut Söbü
6 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Araçta sonradan ilave otomatik kapı sistemi vardır sanırım. Kaçak akım 10 amper civarı olmalı ki 9 saatte aküyü bitirsin. Bu akım arabayı kızartır. Park ampülü seri test mantıklı ancak araç kapatıldıktan sonra bir kaç dakika akım çekmeye devam eder. Biraz bekleyip kontrol edilmeli. 

 

Son olarak harici ses sistemi vs varmı. Ona da bakmak lazım. Kısaca orijinal olmayan ekipman kontrolü yapılsın 

Cevap için teşekkürler. Valla arabayı biz piyasada açma olarak hitap edilen Fiat fabrikasından boş olarak alınıp 2. bir firma tarafından koltuk , aydınlatma , otomatik kapı, televizyon, klima, tavana bir dünya rgb led gibi aksesuarlar takılıp satılan yerden aldık pişmanda olduk. O yüzden arabada herhalde radyo ve gösterge grubu dışında her şey sonradan takılma birde yaptıkları işçiliği görseniz berbat. Ek yapmışlar güzel iyi sarmışlar ama adam gibi soket kullanarak yapsan ne güzel olacak ama nerde. benim görmediğim döşeme altlarında kim bilir neler var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önce, sonradan eklenen donanımları tek tek kontrol etmek gerek.  

Bulunamaz ise tüm donanımın sigortaları tek tek sökülerek kontrol edilmeli. 

Sonradan takılan donanım da kontrol edilirken, varsa sigortası sökülerek, yoksa bağlantısı kesilerek yapılabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Umut Söbü
2 saat önce, Erkan Işık yazdı:

şalter koysan ne olur  araya 

 

1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Önce, sonradan eklenen donanımları tek tek kontrol etmek gerek.  

Bulunamaz ise tüm donanımın sigortaları tek tek sökülerek kontrol edilmeli. 

Sonradan takılan donanım da kontrol edilirken, varsa sigortası sökülerek, yoksa bağlantısı kesilerek yapılabilir. 

 

Cevaplar için teşekkürler. Sanayi dekiler bakmak istemiyor tek çözümleri kutup başını sök oluyor kaçak yüksek amperli olduğundan her park edişimde sökmek baya sıkıntılı. Salı günü iyi bir elektrikçiye göstericem. Ama oda çözüm bulamazsa Erkan beyin dediği gibi kutup başına 70 a şalter koyup park ettiğimde şalter indirecem. Şimdi bazı konuları araştırıyorum ve onların araçlarında 1-2 amperlik kaçaklar oluyor öyle olsa yine iyi 1 gecede bitmese araç her gün çalışıyor zaten demek istediğim bu kaçağın akımı neye göre değişiyor onların ki neden 1-2 amperde benim arabada 10 amper veya üstü.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kolay bulunur bence.. 

Çünkü bu kadar çok akım çeken kaç donanım var ki araçta.. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...