İçeriğe Yönlendir

1975 Renault 12TL Restorasyon


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Ocak 2014'te satın aldığım 1975 Renault 12 TL'yi restore etmeye bugün başladım. 2 yıl boyunca gerek hurdacılardan gerekse şahıslardan yedek parça toplamaya çalıştım. Sıfır parçaları çok pahalı. Birçok parçası artık yok. 

Olabildiğince orijinal olarak toplanacak. 

Arabayı İzmir'den alıp kullanarak Ankara'ya götürmüştüm. Bu arada Sabri Usta'ya bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Fren problemi yüzünden 8-10 usta gezdim. Muayeneyi tek seferde geçti. Bu arada benzinle çalışmaya başladı. Haftasonları gezintilere, hatta alışverişlere çıktık. Ancak Ankara'da toplayacak yer bulamadım. Bulduklarım ya aşırı yüksek rakamlar istediler, ya da "sat bunu yenisini al" dediler. Bu arada Aydın'a taşınma işi olunca Reno ustalarının içine düştüm. Bir arkadaşımın referans olmasıyla iyi bir ustayla tanışıp arabayı emanet ettim. Araba A'dan Z'ye sökülüp tekrar toplanacak.

 

Daha önde konusunu açmıştım ancak fotoğrafların hepsi uçmuş. :(

Şimdi tüm fotoğrafları ve geçirdiğim süreci tekrar paylaşacağım.

Arabayı 6 Ocak 2014'te İzmir'den Ankara'ya kullanarak götürdüm. O sisli havayı hiç unutmayacağım.   

Sabri Usta'ya yardımlarından ötürü bir kez daha teşekkür ederim. :)

İlk fotoğrafları:

8a1lXn.jpg

 

YQbvV2.jpg

 

DYJlGo.jpg

 

İlk başlarda fren problemi için çok uğraştım. Hiç kimse tamir etmeyi başaramadı. Frene basınca pedal sonuna kadar dayanıyor ve tutmuyordu. Derken gittiğim son tamircinin babası frenlere el attı da frenler normale döndü. 

Sonra parça toplamaya başladım. :)

 

Gelen ilk parçamız. Gösterge panosu.

 

jgn4AL.jpg

 

Kalorifer kontrol ünitesi: 

Elektrikçim bunun montajını beceremedi. Teoride alt-üst ayrı ayrı ve 3'er kademeli çalışması gerekiyor. Gerçekte motor tüm kademelerde aynı hızla çalışıyor. Ve sadece üstten ısı veriyor.

 

Ba2ZGM.jpg

 

Jant kapakları: 

Henüz takmadım. (Tembelliğim üstümde.)

 

 oX7Ay9.jpg

 

Farlar: 

Orijinali Cibie, Türkiye'de ilk zamanlar Farba üretmiş, sonraları Aygersan ve Ayfar üretmiş.

 

V9YlBv.jpg

 

Solex benzin basınç regülatörü: Polonya'dan aldım.

 

nQrAyM.jpg 

 

Teyp: Arabanın üzerindeki teyple fotoğraftaki teybi takas ettim. (Alıcısı kötü, ancak çok güçlü yayın varsa alıyor.)

Depo Kapağı: Bu kapağı da depoya uyduramadım.

 

v64gy4.jpg

 

Far ayar sacı:

Direksiyon:

Ön cam su pompası, hortum, nozullar ve depo:

16dY7N.jpg 

 

Silecekler ve silecek kolları:

Ön parklar ve sinyaller: (Ön sinyal camları her ne kadar beyaz olsa da, ampulü krom turuncu.)

Arka stoplar:

 

Ll3pGZ.jpg

 

Panjur:

 

r59gy3.jpg

 

Orta konsol: Aslında bu konsol 1977'deki makyajla birlikte geldi. Benim arabamın orijinalinde vites körüğünün altında küçük bakalit bir parça var. Ama Bulamadım.

 

P1M5GO.jpg

 

 Ön tampon takozları: Arkaları halen arıyorum.

 

grokbO.jpg

 

Plaka aydınlatma:  Bunun içine halojen renkli led ampul bulmam lazım. Çünkü halojen ampul ısınıp plastik camı eritiyor.

 

9aLVbN.jpg

 

Tozluklar: Biri düştü bile, bagajda bekliyor.

 

qdB4yd.jpg

 

Aynalar:

 

MVJ6R1.jpg

 

Muayene öncesi silecek frezeleri değişirken bende stop lambalarını değiştirdim.

Stop lambalarına hangi KASAP el atmış çok merak ettim. Derledim, topladım, düzenledim ve çalıştırdım. (frezeleri yapan usta, "Sen ne iş yapıyorsun?" diye sordu.) :)

QLMRyy.jpg 

 

bVbl9Z.jpg

 

Ve muayenedeyiz. İşin aslı muayeneye gidip problemleri öğrenmekti . Ancak 11 hafif kusurla tek seferde geçmiştik. :kutlama:

 

dvbnMD.jpg

 

Orijinal Solex Karbüratör, diyafram ve keçeler.

 

5aV8qz.jpg

 

Genleşme kavanozları: Hurdacıda bulunca 2 tane birden aldım. :) 

 

0RD7rZ.jpg

 

Göğüs: Arabanın üzerindeki delik deşikti.

Göğüsün altındaki kutuda tamponlar var.

 

4jlL9A.jpg

 

Havalık ızgaraları: 

 

JZ2pWJ.jpg

 

Kalorifer musluğu ve kumanda kolu.

 

OvMRa4.jpg

 

  

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Resimlerin silinmesi sebebiyle, yeni konu ile ilk mesaj eşleştirildi.
  • Beğen 35
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

Çok güzel olcak gibi duruyor,Kolay gelsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Hayırlısı olsun çok güzel ve orjinal olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ooo dergiye konu çıktı. :)

 

Cam yıkamayı elektrikli yapıverseydin ya. 


% 100 orjinal hedefledin galiba. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Kolay gelsin inşallah gönlüne göre olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Hadi rastgele, merakla bekleyeceğiz. İnşallah gönlüne göre olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Herkese teşekkürler. :)

 

Ooo dergiye konu çıktı. :)

 

Cam yıkamayı elektrikli yapıverseydin ya. 


% 100 orjinal hedefledin galiba. 

 

Dergiye yetişir mi bilmem. Cam yıkama şu anda elektrikli. Ben orijinal olarak toplamak istiyorum. ;) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Çok güzel bu Reno 12 ler, ilk araba kullanmayı dayım bana bunlarda göstermişti. Merakla takip ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hangi sayıya yetişirse. Sorun yok Evren.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

İlk kez ben görmüştüm bu aracı tesadüfen yeni alındığı zaman hatirlarsin belki abi karsilasmistik. Gençlerde aklima gelmisti ne oldu acaba diye. Ilgiyle takip ediyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat

Kolay gelsin, şu hali bile çok güzel. Bitince nasıl olur kim bilir. :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Maşallah çok güzel görünüyor. Renk değişimi olacaksa gordini mavisi yakışır :)

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Maşallah. Yedek parçaları bile bir araba değerinde. İlgiyle takipteyim. İlk arabamız 74 TS idi. Hey gidi günler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...