Beycan Şensoy 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Merhabalar 1.4 Tsi Variant sahibiyim. Aracım yaklaşık 1.5 - 2 aydır sabah veya uzun süreli duruşlarda ilk marşta çalışıyor fakat rölanti dalgalanıyor ve stop ediyor. Aracı gaz vermeden çalıştıramıyorum. Sonrasında ise gayet normal çalışıyor. Son zamanlarda bu problem daha da arttı. Özel serviste gaz kelebeği temizliği, adaptasyonu, enjektör temizliği, yakıt pompası ölçümü, buji ve ateşleme bobini kontrolü yapıldı fakat sorun devam etmekte. Ustamız "aracı yapamadık, her ihtimali denedik, sorun yazılımsal gözüküyor, yetkili servise gitmenizde fayda var" dedi. Malum fiyat politikaları yüzünden yetkili servis alternatifini en sona bırakmak istiyorum. Aranızda bu sorunu daha önce deneyimleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar varsa, tavsiyelerini almak isterim. Aracımda LPG bulunmamaktadır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Egzosdan yakıt kokusu geliyor ve harcama çok yüksek çıkıyor mu? yakıtı depoya tıkmışlığınız oldu mu tepeleme? Bir de .. öyle yapınca.. hemen kapatıp yeniden basınca normal çalışıyor mu? Ya da iki sefer sonrasında? Yorum bağlantısı
Beycan Şensoy 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 3 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Egzosdan yakıt kokusu geliyor ve harcama çok yüksek çıkıyor mu? yakıtı depoya tıkmışlığınız oldu mu tepeleme? Bir de .. öyle yapınca.. hemen kapatıp yeniden basınca normal çalışıyor mu? Ya da iki sefer sonrasında? Evet araç boğulduğu için çalıştırma sonrası yakıt kokusu gelmekte, ilk çalıştırmada değer yüksek gözükmekte, genel kullanımda ufak bir artış var. Onu da kış aylarında şehir içi kullanıma bağlıyorum. Onun dışında önceleri depoyu full lerdim fakat uzun zamandır yarım depo civarında kullanıyorum. İlk marş dışında araca gaz vermediğim takdirde 2. 3. marştada aynı problemi yaşıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 İki neden var benim araçta da vardı bu kronik biraz. 1- Fulleme nedeniyle bozulan N80 valfi (yakıt buharının ve enjektör pompasında kalan yakıtın araç beklerken geriye depoya gitmesini sağlayan valfin bozulması) 2- enjektörlerin kapalı konumda kaçırması ve araç beklerken önceki seyirden kalan basınç yakıtını silindire boşaltıp arabayı boğması N80 ile başlayın. Değiştirip çözenler var. ben değiştirmeden sattım aracı. Alana da söyledim bu bir sorun değil bazen yaparsa korkma diye. Bunun dışında bujileriniz ne zaman değişti? 60 binde bir değişmeli. Doğru buji takılmalı. 2 Yorum bağlantısı
Beycan Şensoy 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: İki neden var benim araçta da vardı bu kronik biraz. 1- Fulleme nedeniyle bozulan N80 valfi (yakıt buharının ve enjektör pompasında kalan yakıtın araç beklerken geriye depoya gitmesini sağlayan valfin bozulması) 2- enjektörlerin kapalı konumda kaçırması ve araç beklerken önceki seyirden kalan basınç yakıtını silindire boşaltıp arabayı boğması N80 ile başlayın. Değiştirip çözenler var. ben değiştirmeden sattım aracı. Alana da söyledim bu bir sorun değil bazen yaparsa korkma diye. Bunun dışında bujileriniz ne zaman değişti? 60 binde bir değişmeli. Doğru buji takılmalı. Hocam araç 106000 de şuan. Buji değişimi yapıldı fakat aynı problem devam edince "eski bujileriniz zaten sağlammış" denilerek geri takıldı. Eylül ayında yetkili servise bakıma gittiğimde onlar da iyi durumda olduğunu söyledi. Bahsettiğiniz ihtimalleri biran önce değerlendireceğim. Peki enjektör kaçırması gibi bir problemde enjektör değişimi gerekir mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 bilmiyorum. bu yakıt kaçırması işi enteresan bir durum. şunu değiştirin önce: şu konuda anlatmıştım: https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/293449-14-tsi-n80-valf-arızası-kronik/ Yorum bağlantısı
Beycan Şensoy 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) 1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: bilmiyorum. bu yakıt kaçırması işi enteresan bir durum. şunu değiştirin önce: şu konuda anlatmıştım: https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/293449-14-tsi-n80-valf-arızası-kronik/ tam da o konuya bakıyordum. içim bir nebze rahatladı. çok teşekkür ederim tavsiyeniz için. 6 Ocak 2019 tarihinde Beycan Şensoy tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 (düzenlendi) 14 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Egzosdan yakıt kokusu geliyor ve harcama çok yüksek çıkıyor mu? yakıtı depoya tıkmışlığınız oldu mu tepeleme? Bir de .. öyle yapınca.. hemen kapatıp yeniden basınca normal çalışıyor mu? Ya da iki sefer sonrasında? sayın mehmet göktürk konu ile alakalı gibi değilsede bende s-max var ben hep tepeleme alıyorum (80 litre) daha sonra araçta geç çalışma problemi hasıl oldu ikinci marşta araç çalışıyor bu konuyla ilğili olabilir mi yardımcı olursanız sevinirim 7 Ocak 2019 tarihinde Mustafa Ortataş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ocak 2019 Paylaş 10 Ocak 2019 sayın mehmet göktürk konu ile alakalı gibi değilsede bende s-max var ben hep tepeleme alıyorum (80 litre) daha sonra araçta geç çalışma problemi hasıl oldu ikinci marşta araç çalışıyor bu konuyla ilğili olabilir mi yardımcı olursanız sevinirimDaha az yakıt alarak deneyin tabi ancak Sizinki muhtemelen sensör veya enjektör sorunudur. Başka bir sorun belirtisi var mı araçta Yorum bağlantısı
Beycan Şensoy 2 Şubat 2019 Yazar Paylaş 2 Şubat 2019 Bilgi paylaşımı adına yazmak istedim. Aracımızın problemi aküden kaynaklaniyormuş. Akünün zayıflaması sebebiyle benzin pompasına yeterli akım gitmiyor ve bu problemi yaşatıyor. Akümüz oldukça uzun zaman geçirmiş değişimden sonra sorunumuz ortadan kalktı gözüküyor. Yardımcı olan, tavsiyede bulunan herkese çok teşekkür ederim. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts