Yusuf Berke 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) Sistem, sensörler vasıtası ile 4 lastiğin ayrı ayrı hava basıncını ölçer ve aracın bilgi ekranında gösterir. Anormal bir düşüş veya basınç azlığı durumunda bilgi ekranında "ters at nalı içinde ünlem işareti" gibi tanımlanabilecek bir ikaz işareti ile bilgi ekranında bir mesaj belirtir (varsa). Lastik basınç sistemi, farklı şekillerde çalışabilmektedir. 2 farklı sistem vardır. Bunlar direkt ve endirekt olarak ikiye ayrılır. Endirekt sistem birinci olarak ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Aracın lastik basıncı düştüğü için diğer tekerleklerle olan dönme sayısı artar. Otomobilin tekerleklerinin hepsi aynı basınçta olursa araç hareket ederken lastiklerin hepsi aynı oranda dönecektir. Fakat bir lastiğin basıncı diğerlerinden farklı ise yani aracın lastiğinin havası inmişse lastik basıncı normal olan tekerleklerden daha küçük olacağı için daha fazla dönecektir. Araç bu dönme sayılarını oranlayarak lastik basıncı ile ilgili uyarı ikaz ışığını yakıp, lastik basınçlarında bir problem olduğunu sürücüye uyaracaktır. Doğrudan ölçüm yapan lastik basınç kontrol sistemlerinde, otomobilin jantlarının içerisinde yerleştirilen -ki genelde sibop ile tümleşik olur- bir sensör sayesinde sürekli olarak lastik içerisindeki hava basıncının kontrolü yapılır. Ayrıca bu sensörler, lastik içerisindeki havanın sıcaklığını da ölçebilirler. Otomobilin jantlarında bulunan dört adet sensör, verileri otomobilde bulunan ana kontrol ünitesine yani otomobilin beynine gönderirler. Beyine ulaşan bu veriler burada analiz edilir. Eğer lastik basıncı olması gerektiğinden az ise, gösterge ekranında yukarıda tabir edilen ve metnin sonunda fotoğrafı bulunan ışık yanar. Buna alternatif olarak, yol bilgisayarında (varsa) “Lastik Basıncını Kontrol Edin!” yazısı bulunur. Direkt lastik basınç kontrol sistemlerinde genellikle sensörler kablosuz olarak çalışmaktadır. Her bir sensörün kendine özgü bir seri numarası bulunur. Böylelikle her bir lastiğin hava basıncı ayrı ayrı kontrol edilir ve aynı marka-model araçlar yan yana geldiğinde, sensörlerden gönderilen sinyaller birbirlerine karışmaz. Direkt lastik basınç kontrol sistemlerindeki piller 10-15 yıl boyunca hizmet verebilecek şekilde tasarlanmıştır. TPMS ikaz lambası şu şekildedir: Aracın yol bilgisayarında (varsa) bu şekilde basınç değerleri gözükür: Direkt TPMS'li VAG grubu bir aracın TPMS sensörü: TPMS sistemleri bazen hatalı sonuçlar ve ikazlar verebilir (bu sorunlar lastik değişimlerinde sensörün zarar görmesi veya farklı ebatta ve farklı tipte lastik takılması yüzünden kaynaklanır). Bu gibi durumlarda TPMS sıfırlanmalıdır. Her araçta farklı olmak üzere, genel olarak TPMS düğmesine basılı tutmak, bilgi ekranı veya multimedya sisteminden sıfırlamak gibi yöntemlerle sıfırlanabilir. (Metnin çoğu TurkF1 sitesinden derlenmiştir.) 6 Ocak 2019 tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi 7 Yorum bağlantısı
Emrah Altun 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 Hyundai için yurtiçinde sensörün tanesine 400tl fiyat istenirken aynı sensörü Aliexpress sitesinden 45tl ye temin etmiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 Güzel konu... Teşekkürler Yusuf Bey. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 Hyundai için yurtiçinde sensörün tanesine 400tl fiyat istenirken aynı sensörü Aliexpress sitesinden 45tl ye temin etmiştim.Kodlamasi nasil yapildi? Yorum bağlantısı
Emrah Altun 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 Bir saat önce, Metin Akbal yazdı: Bir saat önce, Emrah Altun yazdı: Hyundai için yurtiçinde sensörün tanesine 400tl fiyat istenirken aynı sensörü Aliexpress sitesinden 45tl ye temin etmiştim. Kodlamasi nasil yapildi? Kodlamak için bir şey yapmadım. 50-60km kullandım sonra araç beyni otomatik olarak tanıdı. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 7 Ocak 2019 Paylaş 7 Ocak 2019 araç terminali ile yapılıyor en hızlı. başa bela bir sistem pilleri bitmeye başlayınca sök kurtul vaziyeti var. tüm tekerlerden sökülünce otomatik olarak çalışmıyor olmalı. jeep de böyle. Yorum bağlantısı
Recommended Posts