İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - P2566 Arızası


İlker Dinçerr

Recommended Posts

İlker Dinçerr
1 saat önce, Okay Kaygusuz yazdı:

gecmiş olsun yapacak bişey yok. cevre yoluna cıkıp 1 -2 tur atıp sorun olup olmadıgı ortaya cıkar beklemenin pek faydası olmaz.

Şimdi yine yandı. Kafayı yemek üzereyim 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
15 saat önce, İlker Dinçerr yazdı:

Şimdi yine yandı. Kafayı yemek üzereyim 

 

hadi yaa ooofff tüm keyfleri kacırdı

Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr

Herkese merhaba,

Bu kadar uğraşın sonunda sorun ortadan kalktı. Yazılımcı bir arkadaş, 200TL karşılığı arabaya yeniden yazılım yükledi ve sorun çözüldü. Gerçekten trajikomik bir durum o kadar para ve emek boşa gitti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)
10 dakika önce, İlker Dinçerr yazdı:

Herkese merhaba,

Bu kadar uğraşın sonunda sorun ortadan kalktı. Yazılımcı bir arkadaş, 200TL karşılığı arabaya yeniden yazılım yükledi ve sorun çözüldü. Gerçekten trajikomik bir durum o kadar para ve emek boşa gitti.

hayırlısı kac km kac gün denediniz. hangi yazılımcı nerde

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr

Pazartesi'den beri deniyorum, bir problem çıkmadı. Bu süreçte aracı oldukça zorladım ama bir problem yok şimdilik.Ben en başında yazılım yapalım demiştim, çünkü akü bittikten sonra bu sorun ortaya çıktı. Ama bizim sanayi ustaları her şeyi çok bildikleri için, yaa bu arabaların yazılımı bozulmaz, mümkün değil vb laflar ile aklımı çeldiler. Ama kabahat yine bende bu kadar az maliyetli bir şeyi ilk başta denemem lazımdı yine de. Yazılımcı Başkent Oto Sanayinin hemen girişinde adını hatırlayamadım şimdi ama ihtiyaç olursa öğrenirim.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
27 dakika önce, İlker Dinçerr yazdı:

Pazartesi'den beri deniyorum, bir problem çıkmadı. Bu süreçte aracı oldukça zorladım ama bir problem yok şimdilik.Ben en başında yazılım yapalım demiştim, çünkü akü bittikten sonra bu sorun ortaya çıktı. Ama bizim sanayi ustaları her şeyi çok bildikleri için, yaa bu arabaların yazılımı bozulmaz, mümkün değil vb laflar ile aklımı çeldiler. Ama kabahat yine bende bu kadar az maliyetli bir şeyi ilk başta denemem lazımdı yine de. Yazılımcı Başkent Oto Sanayinin hemen girişinde adını hatırlayamadım şimdi ama ihtiyaç olursa öğrenirim.

gecmiş olsun tanısmak isterim sizle batıkent metro centerdayım ben fotografcılık yapıyorum. yakınsanız beklerim birgün.

Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr

Sağolun. Ben yıldız tarafındayım ama o taraflara iş icabı geliyorum, bir gün uğrarım mutlaka. Bu taraflara yolunuz düşerse bende beklerim 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
ilhami Gülbitti

Turbo wasgate üzerindeki aktüatör sorunu değişim çözüm değil mm olarak mesafe ayarı önemli olan bunun üzerine gidilirse aracınıza tekrar aşık olacaksınız

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Çağlar Vahab

Çok saygı değer forum üyeleri; konunun daha önce açılmış olması sebebiyle ve aynı sorunlar neticesinde konuyu müsadenizle hortlatıyorum.

 

2015 model 1.6 TDCİ Mondeo kullanıcısıyım. Sayın İlker Dinçerin başına gelenlerin aynısını yaşamaktayım. (sanırım şuanda en başlangıç noktasındayım)   Sanayide sorunu tespit ettirmek ve müdahale ettirmek için gezerken sanırım Sayın İlker Dinçer'in gittiği ustalara gittim ki, anlatılanları google aratınca direk burayı yönlendirildim.  Allah İlker Bey ve sizlerden razı olsun, Forum sayesinde başına gelenleri sizinle paylaşmış ki sizlere böyle ulaşabildim.

 

Sorunla ilgili yinede kısa bir özet geçmek gerekirse;

Bir kaç ay önce aracın aküsü bitti, akü değişimi yapıldı. (Araç genellikle otoparkta bekleme halindedir, aktif kullanmadığım için fark etmedim. ) Kullanıma başlamamla birlikte araç motor ikaz lambası yandı.

Motor arıza lambasının yanmasıyla beraber karşılaşılan sorunlar ve gözlemlerim ;

  • Yakıt tüketiminde artış, - 6.5 Lt dolaylarında yakarken şuanda 8.5 - 9.0 Lt.
  • Yüksek devirli kullanımlarda, ( 2200 devir üstü) en stabil gözlemim Min : 2500 ve üzeri devirlerde arıza lambası yanmıyor.
  • 2500 devir altında tam yakıt ekonomisinin sağlanacağı pozisyonlarda, (yokuş aşağı inerken, yavaşlarken vb.) arıza lambası yanıyor
  • Arıza lambasının yanmasıyla birlikte, araç 3000 3200 devire kadar çıkabiliyor, gaz yemiyor, gitmiyor. vites düşürüp devir yüksektsenizde sorun aynı.
  • Lakin araç start-stopun devreye girmesi yada kontak açılıp kapatılması ile birlikte arıza kodunu siliyor ve tekrar canavar oluyor.

Ayrıca bilgisayardan kontrol ettiğimizde 3 adet arıza kodu ile karşılaştık.

Bunlar sırası ile ;

  1. P253F      - Motor yağ sensörü : Yağ kalitesi Fonksiyon Kesintisi - (Bir defa sildirdikten sonra bir daha hiç yanmadı.)
  2. P256300  - Şarj basınç ayarlayıcısının pozisyon sezicisi Değer; nominal aralığın dışındadır.
  3. P256277  - Şarj basınç ayarlayıcısının pozisyon sezicisi Fonksiyon kesintisi.

Malumunuz olduğu üzere artan parça fiyatları karşısında ne yapacağımızı bilemez durumdayız. Sanayide bir kaç turbocu, tamirci vb. dolaştım. Kimsenin bir şey bildiğini zannetmiyorum, kendi yetersizliklerini "mondeo 1.6 vakası, elini cebine atacaksın deneye deneye yapacağız, çözülememe durumuda var" derler.

 

Bu bağlamda;

 

Değerli görüş ve fikirlerinizi paylaşırsanız, belki ilerleyen günlerde birini daha kurtaracağız.

Ayrıca Ankara'da yazılımı tekrar yükletebileceğim güvenilir yer neresidir.

Sayın İlker Dinçere ulaşabilirsem de çok güzel olur. 

 

Şimdiden paylaşımlarınız için çok teşekkürlerimi sunarım.

 

 

 

 

İlker Dinçerr yazdı:

Hepinize merhabalar. 2011 2.0 dizel (155.000 km)  mondeo kullanıcısıyım. Çözülemeyen bir sorunum var; geçen hafta aracın aküsü bitti 6-7 marş basıp zorladım belki çalışır diye ama nafile. Sonrasında araca yeni bir akü aldım (Varta 82 Amper). Aküyü taktıktan 1 saat sonra motor arıza lambası yandı, bilgisayara bağladığımızda p2566 (turboşarj takviye kumanda konumu algılayıcısı devre dışı) ikazı verdi. Turbo  basınç sensörü , iki tane westgate pozisyon sensörü değişti. Bu parçalar değişince  arıza lambasını kendiliğinden söndü. Ertesi gün tekrar yandı, bir ara söndü 2 gündür de aralıksız yanıyor.Bizim usta biraz deneme yanılma yoluyla gidiyor sanırım, sonuç olarak 1500 TL gitti ortada bir çözüm yok.

Usta turbonun içine baktığını ve gayet sağlıklı olduğunu söylüyor. Yakıt tüketimi 9-9,5 Lt civarlarında (sürekli kısa mesafe ve yokuş). 110 120 den sonra gazdan çekip tekrar yüklendiğim de tatlı bir ıslık sesi de geliyor belli belirsiz.160 km hıza kadar aracın hızlanması iyi ama sonrası biraz nazlı gidiyor, 200ü geçtiğini de daha göremedim. Sabit giderken dip gaz yaptığımda arkadan duman atma var, ama boşta gaz verdiğimde böyle bir durum yok. Sorunum ve araç hakkında aklıma gelenler bunlar.

Forumda buna benzer bir konu açılmış, birisi turbo büyütmüş ve bu hatayı almış ama ne şekilde çözdüklerini tam anlayamadım. Bu konuda bir çözüm öneriniz ya da beni Ankara'da yönlendirebileceğiniz birileri var mıdır ? Şimdiden teşekkür ediyorum.

 

İlker Dinçerr yazdı:

Pazartesi'den beri deniyorum, bir problem çıkmadı. Bu süreçte aracı oldukça zorladım ama bir problem yok şimdilik.Ben en başında yazılım yapalım demiştim, çünkü akü bittikten sonra bu sorun ortaya çıktı. Ama bizim sanayi ustaları her şeyi çok bildikleri için, yaa bu arabaların yazılımı bozulmaz, mümkün değil vb laflar ile aklımı çeldiler. Ama kabahat yine bende bu kadar az maliyetli bir şeyi ilk başta denemem lazımdı yine de. Yazılımcı Başkent Oto Sanayinin hemen girişinde adını hatırlayamadım şimdi ama ihtiyaç olursa öğrenirim.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

nokta atışı bu arızada deneyimim yok ancak 2 arabada da arıza başlangıcı : akü değişimi, sizdeki çıkan akü ile takılan Agm efm her ne ise aynı özleliklere sahip mi? yetkili servise danıştınız mı? obd den arıza kodu okumak bu tip arızlarda çıkmaz sokaktır hiçbir şey ifade etmeyebilir, universal cihazlar bu tip arızalarda çok yanıltır

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Okan Erdemir

bende şimdi gördüm. Benimde enjektör turbo revize oldu. bir kaç gün dolaştıktan sonra turbo basınç sensöründen ses gelmeye başladı. Değiştirdim 

 

Sürekli basınç hatası verip bütün hataları yakıyor ve araç 60 ı geçmiyor. Kapatıp açınca düzeliyor. pazartesi ustaya geri götürcem.

 

çözüm için nelere dikkat etmem gerekiyor?

 

kolay gelsin 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Okan Erdemir yazdı:

Benimde enjektör turbo revize oldu.

her arıza aynı gibi kendini gösterip farklı sebepler olabilir, sizin motor tipi nedir? neden ilk baştaki revizyona gidildi? baştakia rıza ne idi

Yorum bağlantısı
Okan Erdemir

2.0 tdci 130hp ford mondeo var bende ara sıra beyaz duman atma vardı. turbonun pervanesinde kırık olduğu söylendi ve enjektörlerde damlama varmış.

 

turbo revize gönderildi enjektörlerde uç değişimine gönderildi.  geldi bir kaç gün normal sürdüm fakat ertesii gün turbo basınç valfinde tık tık sesler gelmeye başladı

cumartesi değiştirdim. Dün gecede eve gelirken bütün ışıkları yaktı

 

image.png.3c712ff2d31dfdc8efac5fab503ec9e1.png

WhatsApp Image 2022-10-16 at 00.23.46.jpeg

image.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

duman kesildi ise iyi, diğer yandan yanan arıza lambaları kaynağı başka olabilir , mesela akü zayıflamışsa da abs esp yanar

Yorum bağlantısı
Okan Erdemir

aküyü 1 sene oldu olmadı değiştireli. 

 

akşam üstü bir test edeyim dedim. hata vs yakmadı. belli bir km gittikten sonra yüksek ıslık sesi duymaya başladım. aşağı yukarı  50 metre gittim arıza ışıklarını yaktı 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...