İçeriğe Yönlendir

Focus I - 2001 1.8 TDCI Silkeleme ve Çekişten Düşme


Halil Mutlu

Recommended Posts

Halil Mutlu

Merhaba, 

 

Aracımda hareket halindeyken bir silkeleme çekişten düşme var. Bu sorun bazen enjektör ışığını yaktırıyor ve bu ışık açıldığında motoru yemiş gibi beyaz duman attırıyor. Bu ışığı her zaman açmıyor. Mesela uzun yola gitmek için yola çıktığımda açarsa bu ışık sönmüyor ve düşük viteslerde çok fazla duman atıyor ve tekliyor. Şehir içinde 2-3 kez açtı ama kontağı kapatıp açınca ışık söndü.(Şehir içinde soğuk havalarda ve ilk çalıştırdığım zamanlarda oldu). Genel olarak silkeleme yapıyor özellikle 2000 devir civarında yapıyor. Rölantide hiçbir sorun yok. Şimdi ben Bulgaristada kalıyorum zaten bana bu sorunu Türkiyeye giderken çıkardı. Mecburen Edirneye girerek bunu gösterdim. Usta bağladı obd ye ve enjektör kodu silinmiş dedi. Yolum da uzun olduğu için kısa yoldan geçici bir kod yazıyorum ama İzmire gittiğinde göster dedi. Kodu yazınca duman kesildi ama silkeleme inceden hala vardı. Neyse ben öyle İzmire kadar gittim ve arabayı bir enjektörcüye gösterdim enjektörleri sökerek makineye bağladılar ve değerlerinde hiç bir sorun çıkadı. Daha sonra bir kaç tamirci daha gezdim hiç kimse net bir şey söyleyemedi son olarak bir enjektörcüye gittim ve Ecu olabilir dedi.Aklıma yattı ama zamanım kalmadı Bulgaristana dönmek zorunda kaldım. Yola çıktım 50. Km ışık açtı ve tekrar duman duman gitmeye başladı birde akşam vakti. Bir kaç özel servisi aradım bir enjektörcünün numaraını verdi konuştum durumu anlattım o da Ecu olabilir dedi ve bu şekilde yola çıkmamın büyük bir soruna yol açmayacağını belirtti. Ben bu şekilde 900Km yol geldim. Geldiğim gibi arkadaşımda Delphi obd var ona bağladık bazı hata kodları attı. (P0251-P2337-P1302-C1123-P3700). Burada da ustalara güvenemedim için pek de bir şey yaptıramadım. Gece yolda farları hafif kısıp açma olmuştu oradan aklıma alternatör geldi ve bir alternatörcüye gittim kontrol ettiker akğ kutup başındaki metalde temssızlık varmış onu değiştirdiler. Sabahalrı zor çalışma vardı o gitti bu metali değiştirince. Silkeleme devam ediyor. Yabancı forumlarda da araştırdırdupum kadarı ile FRP sensöründen bahsediliyor. Enjekyör pompasında bağlı bir valfden bahsediliyor. Bu arada mazor filtresini de değiştirdim geçen gün, delphi taktım. Bu konuda bir fikri olan veya daha önce böyle bir sorun ile karşılaşmış olan var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Kusura bakmayın biraz uzun oldu. :)

Yorum bağlantısı
Halil Mutlu

Hayır arabayı aslında yeni satın aldım sayılır. Arabayı aldım yaklaşık 1200km uzun yol geçtikten sonra rutin bakımını yaptırdım (yağ ve filtreler). Bakımı yaptırdıktan 150 km sonra bu sorun patlak verdi. Tam Türkiyeye dönerken ve arabada çok fazla yük vardı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Enjektörlere de baktırırdım... 

Yada en azından yeni kod oluşturur, yeni kodları sisteme girerdim.. 

Yorum bağlantısı
Halil Mutlu

Pompaya baktıracağım çözüm olmaz ise tekrar enjektöre baktırıp koda yönelcem 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...