İçeriğe Yönlendir

Fusion - Aracımdaki Sorunlar (detaylı)


Osman Yavuz

Recommended Posts

Osman Yavuz
(düzenlendi)

Merhaba üstadlar, aranıza yeni katıldım, katılma amacimda arabam konusunda sizlerin sayesinde bilgi edinmek.

Öncelikle Ford fusion 2006 model 1.6 dizel araç sahibiyim (ilk aracım ve yakın zamanda aldım)

Aynı zamanda kamuda programcı olarak çalışıyorum, araçtaki problemleri anlayabilmek için bir diyagnos aldım.

Son gunlerde motor arıza lambası yandı vakit bulamadığım için bakamadım ancak yeni fırsat bulup baktım. Çıkan arızalar su şekilde.

+ İç elektrik modül - genel elektrik modülü - sağ sinyal lambasinda devre arızası/aralıklı (iki kez sinyal sorunu yüzünden tamire gitti lamba değiştirip gönderdiler, diyagnosu bu yüzden aldım)

+ Motor - p1412 - egzoz gazı devirdaim valfi donmus/ sürekli

+ Motor - p138b - kızdırma bujisi kontrol modülü sistem voltajı / sürekli

+ Motor - p0490 - Egzoz gazı devirdaim kontrol devresinde yüksek giriş / aralıklı

+ Motor - p042f - Egr valfi kapalı olarak takılı kalmış/ aralıklı

+ Motor - p0704 - Debriyaj şalteri giriş devresinde arıza/aralıklı

+ EOBD - p042f - egzoz gazı devirdaim "A" kontrolü kapalı olarak takılı kalmış

 

Yardımcı olursanız çok sevinirim.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz

İlave olarak motor rolantideyken vuruntulu ve sarsintili gibi çalışıyor, araç içindeyken vuruntulu bir ses duyuluyor stabil çalışmıyor ancak devir göstergesinde kayda değer bir hareketlilik yok sabit duruyor yalnız bugün az bir titrer gibi oldu.

Aslında bunları kızdırma bujisinden olduğunu düşünmüştüm çünkü daha önce motor arıza ışığı yanmış bir arkadaşımız baktirmisti kızdırma bujisi sorunu olduğunu değiştirmenin sorunlu bir parça olduğundan bahsetmisti.

Bu hatalar üzerine yaptığım araştırmada (bu forumda benzer mesajları bularak) egr valfinden kaynaklı bir problem olduğu görünüyor, çünkü son zamanlarda aracin ivmelenmesi epey kötü.

Gaz veriyorum gitmiyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

EGR'niz ve kızdırma bujilerinizde hata gözüküyor. Debriyaj switch'iniz de arızalı.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz
9 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

EGR'niz ve kızdırma bujilerinizde hata gözüküyor. Debriyaj switch'iniz de arızalı.

Yanıtınız için teşekkür ederim, egr.yi temizletmeyi mi önerirsiniz, yeni mi almak daha iyi olur.

Ek olarak havalandırmayı açtığımda (klimayi) içeri egzoz gazı gibi keskin bir koku geliyor çok rahatsız edecek miktarda olmasa da hissedilir derecede, bunun nedeni de yine egrden kaynaklı olabilir mi contası vs sorunlu olabilir mi.

Debriyaj switchleri derken pek birşey anlamadım nasıl birşey debriyaj musuru falan mı?

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Egr'nin yenisini almak hata olur. Yazılımdan kapatarak bu sorundan daimi olarak kurtulabilirsiniz, chip tuning işiyle ugraşan çoğu firma bu işlemi yapmakta ve ömür boyu kurtulmuş oluyorsunuz, aynı motora sahip focus aracımda bende yaptim çok memnunum. Bu işlemden sonra mekanikçide egr kütüğünü söktürüp temizletip kör conta ile taktırırsanız işlem tamamdır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz

Cevabınız için teşekkür ederim Bahadır Bey, egr yi söküp iptal etmek ne kadar doğru olur bilmiyorum. Bu yüzden önce yenisini almak yerine temizletmeyi tercih edeceğim, manifolt contasina da baktirmayi düşünüyorum. Kızdırma bujisi için epey problemleri sonuçlar üretebileceği kanaatine vardım bujileri değiştirmek için yetkili bir servis tercih etsem sanırım iyi olacak çünkü tanıdığım bildigim güvenilir diyebileceğim bir tamirhane tanımıyorum.

Arabada çekiş bakımından da çok büyük kayıp söz konusu, önceden 3. Viteste 2000-2500devir arasındayken basınca koltuğa yaslandirdigini hissediyordum şimdi hızlandırsam dahi devri sabit durmuyor düşüyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kaloriferdeki egzoz kokusu için enjektör oring'leri değişecek. Kronik sorun.

EGR önce temizlensin iyice, sonra bakalım hata veriyor mu.

Kızdırma bujisi için yetkiliye de gitseniz, özele de, sorun çıkarsa size faturalanacak. Çağlar abi der ki, bol bol wd40 sıkılıp beklenip nazikçe sökülecek.

Debriyaj müşürü var, muhtemelen o arızalı.

Koltuğa yapıştırma olayı için, debriyajınız nasıl, kaçırıyor mu?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz

İlgilendiğiniz için çok teşekkürler Sani Bey.

Debriyajin kaçırdığını sanmıyorum çok sık rampa dur kalk yapıyorum devir göstergesinde de anormal bir şey  yaşamadım aracin devirlenme ve ivmelenmesinin zayıfladığını hissediyorum. Başta turboda problem olduğunu düşündüm (anladığımdan değil, mantıklı bir neden bulmaya çalıştım) hata mesajlarını alınca egrden kaynaklandığı görülüyor.

Enjektör orjiniyle güzel bir tespit yaptınız ayakta alkışlanacak adamsınız, bugün motor üzerinde akmış birşey farketmistim yağ mi ne olduğunu çözemedim siz böyle deyince hemen araştırdım forumda Çağlar Bayur Beyin enjektör kaçırması ile ilgili yakıtın ordan sızdığını yazmış muhtemelen bugün gördüğüm şeyde yakıtti 👏👏👏

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Enejektör pulunu değiştirin kronik bir sorun zaten. Enejektör sökülmüşken temizliğini de yaptırın.

EGR iptal edilmiş olabilir. EGR iptali mekanik olarak valf ağzının bir plaka ile kapatılmış olması ile olur. Burdan gelecek arıza kayıtları araçta bir sıkınıtı yapmıyor olmalı.

Kızdırma bujisini işinin ehli adama söktürün.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz

Bugün anlamadığım şekilde arıza ışığı kendiliğinden söndü, tarama yaptığımda sonuçlanan arızaları silmemistim. Zaten sonraki kullanımlarda da arıza ışığı yanıyordu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...