İçeriğe Yönlendir

1999 Renault 9 Broadway Rn 1.4i


Efe Özer

Recommended Posts

Efe Özer
(düzenlendi)

Hafta sonları can sıkıntısından birazda meraktan ugrasacak, bir araba arıyordum.Parcası bol,mekanik,ucuz,temiz bir araba bakıyordum.Şansıma ilk sahibinden orjinal 84 bin km de 2 parça boyalı kapalı garaj arabası bir broadway çıktı.Gidiyim bir bakıyım ne kaybederim derken kendimi noterde buldum.Araç tek nokta enjeksiyonlu 80 beygir 1.4 motora sahip.Sahibi 6 ay önce atıker tüp taktırmış keşke orjinalliğini bozmasaymış dedim içimden.Kasap eli değmemiş nadir araçlardan oldugunu tahmin ediyorum çünkü aracın neresini söksem ilk defa söküldüğünü farkettim.Aracın altında tek nokta pas bile yok. Pütür filanda atılmamış hiç.Kondisyon 10 üzerinden 8 alır konumdaydı.Ben 10 da10 hale getirdim.İlk arabam 93 samara olduğu için bu tip araçlara acayip ilgim var.

 

Özelliklerine gelirsek;

-Alaşım jant

-Ön 2 cam otomatik

-Uzaktan kumandasız 4 kapı merkezi kilit

-Hidrolik fren

-Elektronik ateşleme

-Enjeksiyonlu motor

-Zaman fasılalı silecek

-Far açık uyarısı

-Renkli camlar

Fazlasını beklemek haksızlık olur dibine kadar mekanik ve -10 derecede tek marş😊

 

Gelelim yaptıklarıma;

 

Aracı aldığım gün sanayiye soktum.

4 buji,hava filtresi,yakıt filtresi,yağ,yağ filtresi,fren hidroliği,arka fren balataları,fren merkezleri,şanzıman yağı vs değişti.Triger ,v kayışı devirdaim,antifiriz yeni değişmiş.

Sonrasında yavaş yavaş eksiklerini vakit buldukça kendim yapmaya başladım.

 

-Arka stopların contaları eskimesi sebebiyle basınclı su tutunca bagaj hafif su alıyordu paslanmasını beklemeden orjinal mako stoplarla değişti.

-Sinyallerin içi su alıyordu orjinal mako olarak değişti.

-Aracın bütün ampulleri yenilendi.

-Taban halısı değişti,koltuk kızakları yağlandı.

-4 kapı fitili ve bagaj fitili değişti.

-Rni ler ozamanlar philps kaset çalarla geliyordu.Kaset kısmı bozuktu usb li pioneer teyp ve hoparlörler ile değişti.

-Kapıları açınca tavan lambası yanmıyordu yenisiyle değişti.

-Cam açma düğmeleri,merkezi kilit düğmesi,dörtlü,rezistans ve arka sis düğmeleri orjinal dav ile değişti.

-Güneşlik tırnakları gevşekti yenisiyle değişti.

-Göğüs havalandırma ızgaraları sürekli aşağı düşüyordu yenisiyle değişti.

-Kaput ızgaraları kırıktı değişti.

-Benzin alırken sürekli taşma yapıyordu hava hortumu tıkanmış değişti.

-Kapı cebinin biri kırıktı orjinali ile değişti.

-Dikiz aynası camdan kendi kendine düştü renault 19 aynasıyla değişti.

-Silecek kolları ve silecekler rbw marka ile değişti.

-Maşpiyeller çıkıktı klipsleri yenilendi.

-4 kapı döşemeleri söküldü.Kapı naylonlarını ilk defa ben söktüm.Güzelce yağlandı yeni döşeme klipsleriyle beraber döşemeler takıldı.

-Gri renk pufi paspaslar alındı.

-Akü üst kapağı yoktu yenisi alındı.

-Sigorta panosu daha önce kısa devre yapmış kablo çekilip sigorta bağlanmış.Yapılan eski günü kurtaran işlemler düzeltip orjinal ünivar panoyla değişti.

-Sigorta kapağı kelepçeyle tutuyordu tırnakları kırılmış yenisiyle değişti.

-Plaka farları zamanla ısınıp deforme olmuş yenisiyle değişti.

-Kalotifer üst koruma bakaliti kırıktı yenisiyle değişti.

-Anteni yoktu yenisi takıldı.

-Silecek depo kapağı yoktu takıldı.

-Küllük yoktu yenisi alındı.

-Amortisör toz kapakları yoktu yenisi alındı.

-Rni ler orjinalinde teyple geldiği için zaman saati yoktur.Tesisat izolasyonlarını yenilerken soketinin saklanmış olduğunu gördüm ve zaman saati alıp yerine taktım.

-Bütün koltuk döşemeleri söküldü makinede yıkandı geri takıldı.Süngerler ve döşemeler ilk günkü gibi.

-Silecek suyunu sıkarken gecikmeli püskürtüyordu.Kullanılmadığı zaman hortumdaki su depoya geri boşalıyordu.Check valf alıp taktım düzeldi.

Aracın bütün iç trimleri,taban halısı,tavan halısı,orta konsol,göğüs sökülüp yıkandı temizlendi yerine takıldı.Sökmüşken kalorifer peteği ve bütün klipsleride yenilendi.Tabanda paslanma emaresi bile yoktu izolasyon yapıyım dedim ama orjinalliği bozulmasın diye ellemedim.

-Ön fren hortumları çatlak.Orjinalini hala bulamadım cavo diye yan sanayi bir marka var ama güvenemediğim için şuan orjinal arayışı içerisindeyim.Cavonun kalitesi nasıldır sizce birçok araca hortum üretiyormuş.

Bütün bu işlemler yaklaşık 3 ayımı aldı sonunda bitti.Fotoğraflamak isterdim ama tek başıma ugrastıgım için yapamadım.

 

Aracın altının paslanmaması için ne gibi tedbirler almam uygun olur ne dersiniz?

 

Gelsin resimler😊

 

alLaV5.jpg

EmgBX8.jpg

Ov05YZ.jpg

V90Gon.jpg

nQRaz0.jpg

v6blkv.jpg

16L31A.jpg

 

İyi forumlar.

Sırada 98 toros var😀

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
  • Beğen 24
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

İyi günlerde kullanın. Çok temiz biz araç 🧿 Allah nazardan saklasın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Seviyorum ben bu araci.

Zamane sartlarina bayagi direnen araclardan..Gule gule kullanin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Maşallah düzgün bir araçmış ve daha da güzel olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)

Herkese teşekkür ederim.Biraz araç hakkında deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

Bu araç günümüz araçları gibi a noktasından b noktasına götüren elektronik bir oyuncaktan ziyade sürdükçe insana keyif veren insanın yüzünde tebessüm oluşturan bir araç.Ve hala günlük kullanıma gayet uygunlar.Genelde bu araçlar günümüzde acemi kullanıcıların deneyim kazanma aracı olarak tercih edilse de çok riskli.Bu araçlar deneyimli,trafiği iyi okuyan sürücüler için.Bu araçlarda acemi sürücülerin en ufak bir hatası geri dönülmez olaylara sebebiyet verebilir, kontrolün tamamen sürücüye ait olduğu dönemlere ait.20 yaşında bir araba olmasına rağmen içer den trim sesi gelmemesi beni çok şaşırtıyor.Orjinal kitapçığında yazan 24/27-26/28 psı lastik basınçları ile gayet konforlu bir araç.Kalorifer motoru yağsız ise sesli çalışıyor bakım şart.Benzinle düzenli olarak kullanıldığı zaman sağır 100 ü geçmeyen araba seri ve atik bir araca dönüşüyor.Hız felakettir asla denemeyin ama fabrika verisi olan 160-170 km gibi hızlara 20 yaşında olmasına rağmen istekli bir şekilde çıkabiliyor.Alt takım sorunsuzsa,lastikleriniz iyiyse ve basınçlarınız doğruysa virajlara 100km üstü hızlarla girince asla savurmuyor ve korkutmuyor.Kalorifer 10 dk da içeriyi cehenneme çeviriyor.100-110 km ye kadar rahatsız edici rüzgar ve yol sesi olmuyor.5.vites aralığını kısa yapmışlar devir 3000 de 5. viteste 85-90 la gidiyor.Tam bir şehir içi aracı uzun yolda motor gürültüsü kafa şişirebilir.Atmosferik motor sesi dizelden sonra şahane.Devir 3000-5000 arasındaki motordan gelen emiş sesi çok hoşuma gitti.Direksiyonun hiç bir ayarı yok.Koltuğunda sadece ileri geri ayarı var.(Eski kasalarda beşik ayarıda var)1.90 boyumla rahat sürüş pozisyonu elde edebildim.Ama arkamda 1.60 ın üstü rahat edemez.İç aydınlatma çok zayıf modifikasyonlar yapılabilir.Koltuklar segmentine göre gayet rahat.Karbüratörlü araçlar gibi çalıştırmakla ugraşmıyorsunuz -10 da sabah tek marş çalışıyor.Far aydınlatması idare eder.Arka cam rezistansı zayıf hemen açmıyor.Yağladıktan sonra ön camlar hızlı bir şekilde açılıp kapanıyor.Araç durduğu yerde çalışırken hararet yapmaya meyilli sürekli fan açıp kapıyor ama hareket halinde hiç bir sorun yok.Yazın sıcak havalarda dur kalk trafikde hararet yapması olası.3 kanallı bakır radyatör durumu çözüyormuş.Kornası nostajik ince bir sesi var.Dış aynalara alışmak biraz uzun sürüyor ilk başta arkanızdaki araçla olan mesafeyi tahmin edemiyorsunuz.3000 km dir devirli kullanıyorum yağ yada su eksiltme durumu söz konusu değil.Frenler basmatik nekadar basarsanız o kadar duruyor.Fren dozajını iyi ayarlamazsanız abs olmadığı için kızaklamanız muhtemel.Bu acemilikleri 2-3 günde atıyorsunuz.Ani frende dümdüz duruyor sağa sola meyillenme yok.Karoser alçak diğer sedan ve hb araçlara göre vatan toparağına daha yakın yolculuk ediyorsunuz😊Dolayısıyla arac diğerlerine göre daha çabuk kirleniyor.

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle

Maşallah,güle güle kullanın.Allah kaza bela göstermesin.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaptıklarınızı okudum. Çok iyi
Güle güle kullanın temiz araçmış Maşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar:

toros u merak ettim

zamanında broadway im vardı, plakası tesadüf: 34BYR34 tü..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mis gibi olmuşta, ama her yeri sökük before after fotoları yok ama. Olmamış bi daha sök foto çek :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Maşallah o modeli aynısını sıfır almıştık motor sesini içeri alması drşında keyfli ve rahat bir arabadır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

maşallah taş gibi araç,20 senede bu haldeyse ömürlük araçlar yeterki sizdeki kullanıcı gibi temiz ve düzgün bakılsın,hayırlı olsun aracınız,güle güle kullanın,sakıncası yoksa aracın fiyatını sorabilirmiyim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Efe Özer
2 saat önce, Erdem Bozkurt yazdı:

maşallah taş gibi araç,20 senede bu haldeyse ömürlük araçlar yeterki sizdeki kullanıcı gibi temiz ve düzgün bakılsın,hayırlı olsun aracınız,güle güle kullanın,sakıncası yoksa aracın fiyatını sorabilirmiyim?

Teşekkürler kapalı garajda muhafaza edilmesi bu aracın en büyük şansı.Paslanmalar daha başlamamış.Fiyat konususuna gelince akıllı adamıb yanasmayacagı rakamlara aldım ama aynı fıyata clio 2 flan almaya kalksam 250-300 k kilometreler havalarda ucusuyordu.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Eski anılarım depreşti 😔 1998 yılında sıfır km aldığımız  kırmızı  bir  RNİ miz vardi. 1999 yazında  daha 5000 km de iken Afyon da ailecek kaza yapıp aracı pert ettim. Büyük bir kaza idi. Annem 1 hafta yoğun bakımda yattı. Kazanın izlerini hâlâ taşıyoruz.

Kasko araç bedelini bize  ödeyip pert halini Ankara da kazali araç alıp toplayan  bir  firmaya ihale yoluyla satıyor. Aracı topladıktan sonra Samsun Çarşamba lı bir galericiye satıyorlar. 

Galerici satış almak için babamın yanına geldiğinde "Hocam siz bu araçla ne kazası yaptınız " diye soruyor. 

Nasıl topladilarsa galerici anlamamış nereden ne hasarı aldığını.

Bu arada bizim araçta teyp yoktu. Sanırım  1999 model ve sonrasında var orijinal teyp.

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Efe Özer
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Yani kaç ;)

20000 tl üstünede biz ne harcadıysak

1 saat önce, İnan Çınar yazdı:

Eski anılarım depreşti 😔 1998 yılında sıfır km aldığımız  kırmızı  bir  RNİ miz vardi. 1999 yazında  daha 5000 km de iken Afyon da ailecek kaza yapıp aracı pert ettim. Büyük bir kaza idi. Annem 1 hafta yoğun bakımda yattı. Kazanın izlerini hâlâ taşıyoruz.

Kasko araç bedelini bize  ödeyip pert halini Ankara da kazali araç alıp toplayan  bir  firmaya ihale yoluyla satıyor. Aracı topladıktan sonra Samsun Çarşamba lı bir galericiye satıyorlar. 

Galerici satış almak için babamın yanına geldiğinde "Hocam siz bu araçla ne kazası yaptınız " diye soruyor. 

Nasıl topladilarsa galerici anlamamış nereden ne hasarı aldığını.

Bu arada bizim araçta teyp yoktu. Sanırım  1999 model ve sonrasında var orijinal teyp.

Cok gecmiş olsun inşallah anneniz sağlığına kavuşmuştur.Kaderde varsa malesef yaşanıyor bize düşen tedbirimizi almak dikkatli kullanmak.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)

Bunlarda bonus😀 

grqmbN.jpg

Rr0dgY.jpg

GmBLZb.jpg

 

zj3dGR.jpg

367yO9.jpg

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş

Güle güle kullanın, iyi kullanılmış temiz bir araç. Ben de bu aracın 88 modelini kullanmıştım. Hatta orijinal klimalıydı. Şehir içinde klima açıldığında motor çekmezdi. Hey gidi günler...

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...