İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Belirli Hızlarda Titreşim


Emin Uz

Recommended Posts

Emin Uz

Değerli arkadaşlar hepinize iyi günler diliyorum..Eğer  anlatmayı becerebilirsem doğru çözüme ulaşacağımıza inanıyorum..Bugün İstanbul Ankara yolculuğum esnasında daha önce daha az rastladığım ama bu yolculuğumun hemen her dakikasında yaşadığım bir problemi aktarmak istiyorum.

 

Aracım 2006 Mondeo TDCİ , otomatik vites nâm-ı diğer jatco.

Genellikle 90 100 110km  civarında sabit seyrederken biraz hızlanmak için gaza bastığımda sürekli , kesilmeyen ciddi bir sarsıntı oluşuyor devir saati anormal bi yükselişten sonra (yani 2 den 2.6 ya gibi sonra 2.3 ten yakalıyor.) biraz düşüyor. Bu esnada ayağımdan gazı kesene kadar titreme devam ediyor.

 

En çok rampa çıkarken oluyor.bazen manuel 4 te de oluyor ama otomatik veya manuel 5 te hemen hemen her gaza basışımda aynı korkutucu sarsıntıyı yaşıyorum.. Ama çok tatlı tatlı hızlanma yaparsam sarsıntı olmuyor.. 

130 ile gitsemde hızlanmak istesem ne zaman gaza bassam aynı şey oluyor.. 

 

Becerebilirsem birde video yüklemeye çalışıcam..

 

 

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Şanzıman güce bindiğinde oluyor gibi. Kalkislarda aynı sıkıntı yoksa şanzıman diyorum. Yağ en son ne zaman değişti veya kontrolü en son ne zaman yapıldı?

Yorum bağlantısı
Emin Uz
şanzıman yağı ile ililgi bir bilgi var mı
Şanzıman yağı 4ay önce falan değişti,,,fakat şöyle bir durum var şanzıman keçesi terleme yapıyor veya minik minik kaçırıyor galiba yada kaçırmıyor..Tam bilemiyorum ama o bölgede bi yağlanma var


SM-J600F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Yüksek hızlarda nasıl peki 140 150 denendi mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Uz
Şanzıman güce bindiğinde oluyor gibi. Kalkislarda aynı sıkıntı yoksa şanzıman diyorum. Yağ en son ne zaman değişti veya kontrolü en son ne zaman yapıldı?
Aynen dediginiz gibi , araç yüke bindiğinde oluyor
Yüksek hızlarda nasıl peki 140 150 denendi mi?
O hızlarda ikende yine hızlanmak istediğimde aynı oluyor
Yorum bağlantısı
Emin Uz
Yüksek hızlarda nasıl peki 140 150 denendi mi?
O hızlarda ikende aynı oluyor..
Tork konvertörü der kaçarım.
Mehmet bey konvertör ise eğer başkaca belirgin hangi problemler olabilir mesela..?
Yorum bağlantısı
Emin Uz
Tork konvertörü der kaçarım.
Mehmet bey konvertör ise eğer başkaca belirgin hangi problemler olabilir mesela...?
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Bence de tork konvertoru, bu parça hızlanmaya çalıştığı zaman açılması lazım. Sabit hızla giderken de kilitlenmesi. Hızlanırken yaşanan o sarsıntı tork konvertorundan oluyor.

Yağ damlama ve terleme de keçedendir bence kesin bozulduğunu göstermez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Uz

1 hafta Ankaradayım.. bu süre zarfında yaptırmayı düşünüyorum..

Nerede yaptırmalıyım yardımcı olursanız iyi olur..

Veya forumdan Ankarada bana yardımcı olabilecek varmı

Tahmini masraf ne kadar olur??

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Tork konvertör revizyon olması gerekiyor gibi görünüyor. Sadece revizyon ve şanzıman sökme takma ile birlikte 3500’e filan çıkar tahmini. (Şanzıman inince ekstralar çıkabilir.)

Ankaralı arkadaşlar yardımcı olabilir yer tavsiyesinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Uz
Tork konvertör revizyon olması gerekiyor gibi görünüyor. Sadece revizyon ve şanzıman sökme takma ile birlikte 3500’e filan çıkar tahmini. (Şanzıman inince ekstralar çıkabilir.)
Ankaralı arkadaşlar yardımcı olabilir yer tavsiyesinde.
Evet Ankaralı arkadaşlardan tavsiye bekliyorum
Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

öner otomotiv Tuncay usta var şaşmaz da forum da çok kişi orayı tercih ediyor. bir görüşün isterseniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Uz

Tuncay ustaya gidicem ama şanziman içinde varsa önceden tecrube edilen veya tanınan bir yer ona gideyim

Yorum bağlantısı
Emin Uz

Peki bu tork konvertorü ise ve yaptırmaz isek dahada artarmı bu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Peki bu tork konvertorü ise ve yaptırmaz isek dahada artarmı bu

Şanzıman arızası ise tamiri geciktiği sürece hasar büyür maliyet artar.

Benzer bir sorun akstan da yaşanabilir. Ancak kullanmadan tarif ile aks yada tork konvertörü diyemem.

Mesela. Manuel 3. Viteste giderken gaz verin titremeye başlar gazı bırakınca keserse. Akstır diyebiliriz.
Yorum bağlantısı
Emin Uz

Şanzıman arızası ise tamiri geciktiği sürece hasar büyür maliyet artar.

 

Benzer bir sorun akstan da yaşanabilir. Ancak kullanmadan tarif ile aks yada tork konvertörü diyemem.

 

Mesela. Manuel 3. Viteste giderken gaz verin titremeye başlar gazı bırakınca keserse. Akstır diyebiliriz.

Mehmet bey 3-4 km lik rampa tırmanır iken 60-70 civarı hızlarda manuel 4te gaza bir tık fazla basmamla sarsıntı başlıyor.. Benzer tırmanışta 100km hız ile manuel 5ile giderken birazcık gaza yüklensem sarsıntı oluyor ama vitesi düşürünce devirde daha yüksek olduğundan o esnada yapmıyor.. Dümdüz yolda 110-120 sabit hızla giderken otomatik 5te birazcık hızlanma çabası göstrsem sarsıntı oluyor.. Ama çok tatlı tatlı kibar kibar hızlandırsam ozaman sarsıntısız hızını alıyor..140ta sabit hızla giderken birazcık yüklensem yine sarsıntı..

 

Trafikte kırmızıda kalkıp sakin sakin ilerlerken daha 70km hıza gelmeden 5.vitese geçiyor..çok kısa aralıklarla vites değiştiriyor ,biraz kararsızlık yaşıyor..Sert hızlansam 2den 3e geçereken tutuyor tutuyor sonra birden birakiyor.

 

Acaba benmi şanzımana odaklandım hep onun hareketlerini görüyorum bilmiyorum. Belki normal ama bana sanki şanzıman anormal davranıyor gibi geliyor..

 

Biraz uzattım kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2
(düzenlendi)

emin bey aracınızın aks ları bozuktur. aks boşlıuklarınızdan dolayı jatko kararsızlık yaşıyor.

tarihinde Yavuz Kara2 tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 27.01.2019 at 20:29, Emin Uz yazdı:

Mehmet bey 3-4 km lik rampa tırmanır iken 60-70 civarı hızlarda manuel 4te gaza bir tık fazla basmamla sarsıntı başlıyor.. Benzer tırmanışta 100km hız ile manuel 5ile giderken birazcık gaza yüklensem sarsıntı oluyor ama vitesi düşürünce devirde daha yüksek olduğundan o esnada yapmıyor.. Dümdüz yolda 110-120 sabit hızla giderken otomatik 5te birazcık hızlanma çabası göstrsem sarsıntı oluyor.. Ama çok tatlı tatlı kibar kibar hızlandırsam ozaman sarsıntısız hızını alıyor..140ta sabit hızla giderken birazcık yüklensem yine sarsıntı..

 

Tarifinize göre % 99 aks.. 

Aks körüklerine bi bakın bakalım yırtık falan var mı... 

Yırtılmış ve yağı tamamen atmış ise tam bu şekilde davranır, bozulmamıştır ve yağı basınca tekrar düzelir. 

Bazen de bozulmuştur ve genelde şunun için bozulur.. 

 

aks-lalesi-14-16_b_1409058414.jpg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emin Uz

Aracım test ve yapım aşamasında.Tuncay usta uzunca test etti sonuçları paylaşıcam..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Uz

Evet arabanın akslar söküldü 2 iç bir dış aks kafası değişti.. Artı olarak Egr temizlendi (zaten epey temizdi) hava sensörü temizlendi.. Sonrası test ettik Tuncay usta ile , balans ayarıda yapıldı bu aşamalarda sıkıntı çıkmadı..Sonrasında eve dönüş yolunda kendim test ederken maalesef aynı sarsıntıyı tekrar yaşadım. Fakat araba belli oranda düzelmiş geldi bana..Bu sarsıntı eskisine nazaran daha az gibi ama yine belirgin bir sarsıntı..Şanzıman davranışları da daha iyi oldu, Performansta güzel..Ama sarsıntı tekrarı canımı çok sıktı. Test ettigim süratler ve mesafe tabi bide yoğun akıcı trafik olmasından çok sağlıklı olmadı. Durumdan ustayı henüz haberdar etmedim.Daha sağlıklı bir kac test daha yapıp netleştirmek istiyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Sizin adınıza üzüldüm açıkçası sorun çözülmemiş. Ancak bana hala şanzıman ve şanzıman içinde tork konvertörden gibi geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...