İçeriğe Yönlendir

Otomobil Dünyasını Nasıl Bir Gelecek Bekliyor?


Mehmet Ali Aslan

Recommended Posts

Mehmet Ali Aslan
(düzenlendi)

Dünyayı Nasıl Bir Gelecek Bekliyor? Bilim insanları ve fütüristlere göre 50 yıl sonra karşılaşacağımız sahneler bilim kurgu filmlerini aratmayacak. 50 yıl sonra bizi neler beklediğine dair yapılan tahminlere göre: 
- Birçok değişiklik otomobil sektöründe olacak!
- Akıllı binalar gelecek!
- Yazılım şirketleri dünyayı yönetecek!
- Hukukçular daha az olacak!
- Hastalık tespit eden uygulamalar olacak! 
Bu bağlamda turbo beslemeli otomobil yerine elektrikli araçlar olacaktır.

 

Otomobil dünyasını gelecekte ne bekliyor?

 

 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Biçimlendirme kaldırıldı
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Sadece otomobil dünyası değilde, hepimizi dünyada neler bekliyor sorusunun bazı cevapları için de bu izlenmeli.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Otomobil dünyasının tek bir geleceği var. Elektrikli otomobiller,  çook sağlam geliyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evler arabalar akıllanacak.
Petrolden nükleere geçeceğiz.
Araçlarımız bile nükleer olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Evler arabalar akıllanacak.
Petrolden nükleere geçeceğiz.
Araçlarımız bile nükleer olabilir.

Sloganı da güzel ''1 gram nükleerle, 1 ömür''  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
11 saat önce, Hakan Gürsu yazdı:

Otomobil dünyasının tek bir geleceği var. Elektrikli otomobiller,  çook sağlam geliyorlar. 

Elektrikli otomobillerin sağlam gelmesi için şu an ki akü teknolojisinin gelişmesi lazım. Çünkü mevcut hammadde ile yapılan üretim sınırı bir yere kadar, benzinli ve dizel araçları tamamen bitiremez. Büyük üreticilerin öngörülerine göre (Daimler, VW vb) en fazla mevcut otomotiv piyasasının %35'ini alabilirler. Bu yüzden bu büyükbaşlar, elektrik harici kaynaklara da (örneğin BMW ve Mercedes hidrojenle çalışan araçlar deniyor) yöneliyorlar ve çözüm arıyorlar. Çünkü emisyon değerlerinin her sene aşağı çekilmesi bir yerden sonra sonuç vermeyecek, state-of-art dediğimiz artık teknolojinin de aşamayacağı bir eşik olacak. Ama şunu söyleyebilirim, gelişmiş ülkeler elektrikli otomobil gibi çözümlere yönelip benzin bağımlılığından uzaklaşmaya başladılar. Benzin, dizel araçlarda bizim tarafa doğru (gelişmekte olan ülkeler ve diğerleri) gönderiliyor.  

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)
2 saat önce, Cihat Küçükay yazdı:

Elektrikli otomobillerin sağlam gelmesi için şu an ki akü teknolojisinin gelişmesi lazım. Çünkü mevcut hammadde ile yapılan üretim sınırı bir yere kadar, benzinli ve dizel araçları tamamen bitiremez. Büyük üreticilerin öngörülerine göre (Daimler, VW vb) en fazla mevcut otomotiv piyasasının %35'ini alabilirler. Bu yüzden bu büyükbaşlar, elektrik harici kaynaklara da (örneğin BMW ve Mercedes hidrojenle çalışan araçlar deniyor) yöneliyorlar ve çözüm arıyorlar. Çünkü emisyon değerlerinin her sene aşağı çekilmesi bir yerden sonra sonuç vermeyecek, state-of-art dediğimiz artık teknolojinin de aşamayacağı bir eşik olacak. Ama şunu söyleyebilirim, gelişmiş ülkeler elektrikli otomobil gibi çözümlere yönelip benzin bağımlılığından uzaklaşmaya başladılar. Benzin, dizel araçlarda bizim tarafa doğru (gelişmekte olan ülkeler ve diğerleri) gönderiliyor.  

Hidrojen teknolojisi  yeni bir teknoloji değil zaten çok verimli değil, Hidrojen için tasarlanmış motor ve hidrojen istasyonlar lazım. Ancak elektrik ve elektrikli motorlar hayatımızda zaten var. Mercesedesin yeni full elektrikli suv u EQC ye bi bakın elektriğe ağırlık verildiğini göreceksiniz.

 

Ayrıca akü işi zaten çözülmüş durumda  Tesal Roadster ın menzili 1000 km ancak ucuz sattığı Model 3 gibi arabalrda 500 km. Şu anda ucuz sattiığı araçlara 1000 km menzil verse ortalık karışır. Geleceği konuştuğumuza göre bundan 20 sene sonra menzillerin nerelere geleceğini tahmin etmek zor değil. Üstelik şu anda bile hızlı şarj istasyonlarında sadece 30 dk da bataryanın % 80 doldurulabiliyor.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

değişir durur, temelde sorun şu olacak: artık her araba teknolojisi dünyanın her bölgesine uygun kullanımda olmayacak. 2000 model bir vectra mesela, pakistanda da arjantinde de kullanım için yöresel unsurlar fark etmezdi.

şu anda bile yeni moda arabalar, bizim çevremize uygun değilller ufaktan..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

değişir durur, temelde sorun şu olacak: artık her araba teknolojisi dünyanın her bölgesine uygun kullanımda olmayacak. 2000 model bir vectra mesela, pakistanda da arjantinde de kullanım için yöresel unsurlar fark etmezdi.

şu anda bile yeni moda arabalar, bizim çevremize uygun değilller ufaktan..

Mesela ben passatı kurcalayamıyorum. İçim gidiyor oysaki 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
13 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Mesela ben passatı kurcalayamıyorum. İçim gidiyor oysaki 

48 ay elleşemen.. sisli havalarda çağır gelirim

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

3. sü taş ve sopalarla yapılacaktır... mmm bu o değildi.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3. sü taş ve sopalarla yapılacaktır... mmm bu o değildi.

Yok bu o değil. [emoji23]
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o zaman 2. sini bilmem ama 3. sü buharlı tren ile yapılacaktır. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
On 27.01.2019 at 22:22, Mehmet Göktürk yazdı:

önce bunu izleyelim

 

 

sonrada olacaklar için bunu, oynarsınız üstelik

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...