Mehmet Ali Aslan 27 Ocak 2019 Paylaş 27 Ocak 2019 (düzenlendi) Dünyayı Nasıl Bir Gelecek Bekliyor? Bilim insanları ve fütüristlere göre 50 yıl sonra karşılaşacağımız sahneler bilim kurgu filmlerini aratmayacak. 50 yıl sonra bizi neler beklediğine dair yapılan tahminlere göre: - Birçok değişiklik otomobil sektöründe olacak! - Akıllı binalar gelecek! - Yazılım şirketleri dünyayı yönetecek! - Hukukçular daha az olacak! - Hastalık tespit eden uygulamalar olacak! Bu bağlamda turbo beslemeli otomobil yerine elektrikli araçlar olacaktır. Otomobil dünyasını gelecekte ne bekliyor? 28 Ocak 2019 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Biçimlendirme kaldırıldı Yorum bağlantısı
Emin Önal 27 Ocak 2019 Paylaş 27 Ocak 2019 Sadece otomobil dünyası değilde, hepimizi dünyada neler bekliyor sorusunun bazı cevapları için de bu izlenmeli. 2 Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 27 Ocak 2019 Paylaş 27 Ocak 2019 Otomobil dünyasının tek bir geleceği var. Elektrikli otomobiller, çook sağlam geliyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2019 Paylaş 27 Ocak 2019 Evler arabalar akıllanacak. Petrolden nükleere geçeceğiz. Araçlarımız bile nükleer olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Evler arabalar akıllanacak. Petrolden nükleere geçeceğiz. Araçlarımız bile nükleer olabilir. Sloganı da güzel ''1 gram nükleerle, 1 ömür'' 1 Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 11 saat önce, Hakan Gürsu yazdı: Otomobil dünyasının tek bir geleceği var. Elektrikli otomobiller, çook sağlam geliyorlar. Elektrikli otomobillerin sağlam gelmesi için şu an ki akü teknolojisinin gelişmesi lazım. Çünkü mevcut hammadde ile yapılan üretim sınırı bir yere kadar, benzinli ve dizel araçları tamamen bitiremez. Büyük üreticilerin öngörülerine göre (Daimler, VW vb) en fazla mevcut otomotiv piyasasının %35'ini alabilirler. Bu yüzden bu büyükbaşlar, elektrik harici kaynaklara da (örneğin BMW ve Mercedes hidrojenle çalışan araçlar deniyor) yöneliyorlar ve çözüm arıyorlar. Çünkü emisyon değerlerinin her sene aşağı çekilmesi bir yerden sonra sonuç vermeyecek, state-of-art dediğimiz artık teknolojinin de aşamayacağı bir eşik olacak. Ama şunu söyleyebilirim, gelişmiş ülkeler elektrikli otomobil gibi çözümlere yönelip benzin bağımlılığından uzaklaşmaya başladılar. Benzin, dizel araçlarda bizim tarafa doğru (gelişmekte olan ülkeler ve diğerleri) gönderiliyor. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 (düzenlendi) 2 saat önce, Cihat Küçükay yazdı: Elektrikli otomobillerin sağlam gelmesi için şu an ki akü teknolojisinin gelişmesi lazım. Çünkü mevcut hammadde ile yapılan üretim sınırı bir yere kadar, benzinli ve dizel araçları tamamen bitiremez. Büyük üreticilerin öngörülerine göre (Daimler, VW vb) en fazla mevcut otomotiv piyasasının %35'ini alabilirler. Bu yüzden bu büyükbaşlar, elektrik harici kaynaklara da (örneğin BMW ve Mercedes hidrojenle çalışan araçlar deniyor) yöneliyorlar ve çözüm arıyorlar. Çünkü emisyon değerlerinin her sene aşağı çekilmesi bir yerden sonra sonuç vermeyecek, state-of-art dediğimiz artık teknolojinin de aşamayacağı bir eşik olacak. Ama şunu söyleyebilirim, gelişmiş ülkeler elektrikli otomobil gibi çözümlere yönelip benzin bağımlılığından uzaklaşmaya başladılar. Benzin, dizel araçlarda bizim tarafa doğru (gelişmekte olan ülkeler ve diğerleri) gönderiliyor. Hidrojen teknolojisi yeni bir teknoloji değil zaten çok verimli değil, Hidrojen için tasarlanmış motor ve hidrojen istasyonlar lazım. Ancak elektrik ve elektrikli motorlar hayatımızda zaten var. Mercesedesin yeni full elektrikli suv u EQC ye bi bakın elektriğe ağırlık verildiğini göreceksiniz. Ayrıca akü işi zaten çözülmüş durumda Tesal Roadster ın menzili 1000 km ancak ucuz sattığı Model 3 gibi arabalrda 500 km. Şu anda ucuz sattiığı araçlara 1000 km menzil verse ortalık karışır. Geleceği konuştuğumuza göre bundan 20 sene sonra menzillerin nerelere geleceğini tahmin etmek zor değil. Üstelik şu anda bile hızlı şarj istasyonlarında sadece 30 dk da bataryanın % 80 doldurulabiliyor. 28 Ocak 2019 tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 değişir durur, temelde sorun şu olacak: artık her araba teknolojisi dünyanın her bölgesine uygun kullanımda olmayacak. 2000 model bir vectra mesela, pakistanda da arjantinde de kullanım için yöresel unsurlar fark etmezdi. şu anda bile yeni moda arabalar, bizim çevremize uygun değilller ufaktan.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: değişir durur, temelde sorun şu olacak: artık her araba teknolojisi dünyanın her bölgesine uygun kullanımda olmayacak. 2000 model bir vectra mesela, pakistanda da arjantinde de kullanım için yöresel unsurlar fark etmezdi. şu anda bile yeni moda arabalar, bizim çevremize uygun değilller ufaktan.. Mesela ben passatı kurcalayamıyorum. İçim gidiyor oysaki 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 13 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Mesela ben passatı kurcalayamıyorum. İçim gidiyor oysaki 48 ay elleşemen.. sisli havalarda çağır gelirim 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 Gebzeli puslu ama sıcak havayı sever 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 3. sü taş ve sopalarla yapılacaktır... mmm bu o değildi. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ocak 2019 Paylaş 28 Ocak 2019 3. sü taş ve sopalarla yapılacaktır... mmm bu o değildi.Yok bu o değil. [emoji23] Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 o zaman 2. sini bilmem ama 3. sü buharlı tren ile yapılacaktır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 On 27.01.2019 at 22:22, Mehmet Göktürk yazdı: önce bunu izleyelim sonrada olacaklar için bunu, oynarsınız üstelik Yorum bağlantısı
Recommended Posts