İçeriğe Yönlendir

Hibrit Corolla


Serkan Gülderen

Recommended Posts

Serkan Gülderen

Dün gördük yeni hibrit kasayı[emoji4] 873b5105c224535b74243c070c3a0611.jpg91a6b69f3ea3cd7c377694a45ae4ca1d.jpgf7d5051f99c17882a6f179e18921bbe6.jpg

 

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Fiyat listesi şuan belli değil hibrit 1,8 motorla geliyor

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Yeni corollanın hibriti

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Maalesefyok [emoji16]benimde ilk sorduğum oydu

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

1.8 motor un 1.6 ile yıllık 1400 TL vergi farkı var. Birde Hibrid diye 25 - 30 bin fazlasına satarlar. Toyota bayiinde, "Pillerin ömrü nedir?" diye soruyorum. "Aracın ömrü kadar." cevabını alıyorum. Aracın el kitabında ortalama kullanım ömrü 10 yıl yazıyor. "Pilleri kaç para diyorum?" cevap yok. Benim bu aracı sıfır olarak almam için sağlam bir devlet teşviki gerekli. Çok pahalı olacaktır diye düşünmekteyim. CHr nin 1.2 benzinlisi ile Hibridi arasındaki fark ilk çıktığında 23 bin civarı bir rakamdı. Ki o zamanlarda döviz daha hareketlenmemişti. 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)
45 dakika önce, Bülent Tarakçı yazdı:

1.8 motor un 1.6 ile yıllık 1400 TL vergi farkı var. Birde Hibrid diye 25 - 30 bin fazlasına satarlar. Toyota bayiinde, "Pillerin ömrü nedir?" diye soruyorum. "Aracın ömrü kadar." cevabını alıyorum. Aracın el kitabında ortalama kullanım ömrü 10 yıl yazıyor. "Pilleri kaç para diyorum?" cevap yok. Benim bu aracı sıfır olarak almam için sağlam bir devlet teşviki gerekli. Çok pahalı olacaktır diye düşünmekteyim. CHr nin 1.2 benzinlisi ile Hibridi arasındaki fark ilk çıktığında 23 bin civarı bir rakamdı. Ki o zamanlarda döviz daha hareketlenmemişti. 

Yurtdısı sitelere ,  olmayan ıngilizcem ile bakdım, toyota prius pili 1100-1200 usd arası 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Lityum olmadığı için pil ömrü konusu yok. Bozulursa ayrı. 

Aynı pil ile 1 milyon km gidiyor taksi hibrit toyotalar. 

 

ömür olayı yok yani. 10 yıl hukuki bir kavram. Tüm araç için geçerli.

 

İnan bana ben araştırdım. Ömür yok. NiMh piller öyle. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen

Yetkili bir personelin söylemi :10 yıl garanti oldugu ayrıca pilden kaynaklı sorunla alakalı araç değişimi bile olacakmış

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Prius pilleri değişir. Firma politikası pilin arkasında duruyor olabilir. Durabilir zaten çünkü gerçekten arıza yapmıyor. Şüpheleri gidermek adına iyi.

CHR da 5 yıl diyorlardı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yaris'i 1.5 benzinli ile çıkartan toyota chr ve corolla'yı niye 1.8'le çıkartıyor çözemiyorum.

Cumhurbaşkanı yardımcısı açılışa gidiyor, teşvik vermemiz lazım diyor ama tık yok.

Toyota artık dizel satmayacağını açıkladı Türkiye'de, ama bu fiyatlarla hybrid'leri nasıl satacak, bilemiyorum.

Çevreci deyip, daha fazla vergi alıyorlar (aldığı para ile çevreyi koruyor sanırım)

 

Pil konusuna gelince:

Yurtdışında yazıldığı gibi 1000-1200usd aralığında lakin orada pil fabrikaları ve direkt üreticileri var.

Pillerin kullanım ömürleri yaklaşık 10 yıl. Doldur boşalt öldürmüyor pek bunları. Sıcaklık ilk etken. Pilleri soğutan fan (bildiğimiz kalorifer fanı gibi) sürekli temiz tutmak lazım.

 

CHR'ları çok istiyorum. Para bulursam bi adet pilli bebek alacağım kendime :)

 

 

Son olarak: Plug-in Hybrid teknolojisine geçmesi lazım Toyota'nın. Boş pille otoparka girdiğimde doldurup, çıkışta pille ilerleyebilmem lazım.

Son olarak2: Hybrid'te maksimum (düz yol, deniz seviyesi, oda ısısı) 6km mesafe gidilebiliyor. Kimse tesla beklemesin. Benzinliye destek için var elektrikli motor :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yaris'i 1.5 benzinli ile çıkartan toyota chr ve corolla'yı niye 1.8'le çıkartıyor çözemiyorum.

Cumhurbaşkanı yardımcısı açılışa gidiyor, teşvik vermemiz lazım diyor ama tık yok.

Toyota artık dizel satmayacağını açıkladı Türkiye'de, ama bu fiyatlarla hybrid'leri nasıl satacak, bilemiyorum.

Çevreci deyip, daha fazla vergi alıyorlar (aldığı para ile çevreyi koruyor sanırım)

 

Pil konusuna gelince:

Yurtdışında yazıldığı gibi 1000-1200usd aralığında lakin orada pil fabrikaları ve direkt üreticileri var.

Pillerin kullanım ömürleri yaklaşık 10 yıl. Doldur boşalt öldürmüyor pek bunları. Sıcaklık ilk etken. Pilleri soğutan fan (bildiğimiz kalorifer fanı gibi) sürekli temiz tutmak lazım.

 

CHR'ları çok istiyorum. Para bulursam bi adet pilli bebek alacağım kendime :)

 

 

Son olarak: Plug-in Hybrid teknolojisine geçmesi lazım Toyota'nın. Boş pille otoparka girdiğimde doldurup, çıkışta pille ilerleyebilmem lazım.

Son olarak2: Hybrid'te maksimum (düz yol, deniz seviyesi, oda ısısı) 6km mesafe gidilebiliyor. Kimse tesla beklemesin. Benzinliye destek için var elektrikli motor :)

 

o motor zayıf sani.

 

bence yapılması gereken 1.6 sınırının 2.0 sınırına çekilmesidir. Hatta sınır kalmamalı, emisyon değerine göre alınmalı. 

Plug in hibrid zaten var. Buraya gelmiyor sadece. Prius3.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

emisyon değerine göre alınmalı. 

Kesinlikle katılıyorum.

Emisyon + Satış bedeli olmalı. Böylelikle düşük emisyonlu spor arabalardan hakedilen bedel alınabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Kesinlikle katılıyorum.

Emisyon + Satış bedeli olmalı. Böylelikle düşük emisyonlu spor arabalardan hakedilen bedel alınabilir.

Seçin beni aday olayım :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Seçin beni aday olayım :)

 

Aday ol, seni seçeyim hocam :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Daha önce de çok yazdım. Vergi iki tür. Bunu karıştırıyoruz.

 

1- Yolu kullanma ve çevreyi kirletme

2- MAL ve zenginlik

 

 

1- Yolu kullanma ve çevreyi kirletme:

   Karayolları ve Belediye Bütçesine aktarılır. Oturulan bölgeye göre değişir. Emisyona teker sayısına göre vb değişir. Bugünkü rayiçle 100-500 lira arası felan olur yıllık. 

 

2- MAL ve zenginlik vergisi

   İki şekilde alınır ve bu ikisi aynı anda varolur.

    a)  Aracı alırken KDV ve ÖTV  (ÖTV sabit olur %50 fix)

    b)  Aracı kullanırken "Mali MTV" : Kasko bedelinin %2 si her yıl devlete vergi dairesine ödenir.

 

 

Sistem basit ve budur. Anlayana.

Verginin çok toplanabilmesi için alımda değil kullanımda pahalı araçtan çok alınması uygundur. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
8 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

kullanımda pahalı araçtan çok alınması uygundur. 

Her ticarette malda sürümden kazanılır ama, ne diyeyim ki, anlayana :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.maddede aracın boyu ve ağırlığı da dikkate alınmalı. Polo ile Megane sedanın bir olmamalı örneğin

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Şimdi, Evren Erakçora yazdı:

1.maddede aracın boyu ve ağırlığı da dikkate alınmalı. Polo ile Megane sedanın bir olmamalı örneğin

Emisyon zaten onu dikkate alıyor kabaca. Çok fazla kategorizasyona girmek yanlış hareket. Çünkü arada bazıları gümlüyor. En iyisi belli temel bir kriter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Lexus Türkiye yetkililerinin yaptığı açıklamada 1,6 hybrid için çalışmalarının olduğu, atkinson motorunun diğer motorlar gibi güçlü olmadığı için 1,8 motora ihtiyaç duyuluyormuş.

vergi konusunda yıllardır aynı şeyi savunuyorum 1,5 dacia sandero ile 1,4 tsi wv polo dan aynı vergi alınmamalı. kasko değerinin %1~2 si mtv olarak alınmalı ve emisyona göre vergiye mutlaka geçilmelidir. Oyum sizin Mehmet hocam.

32 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Yaris'i 1.5 benzinli ile çıkartan toyota chr ve corolla'yı niye 1.8'le çıkartıyor çözemiyorum.

Cumhurbaşkanı yardımcısı açılışa gidiyor, teşvik vermemiz lazım diyor ama tık yok.

Toyota artık dizel satmayacağını açıkladı Türkiye'de, ama bu fiyatlarla hybrid'leri nasıl satacak, bilemiyorum.

Çevreci deyip, daha fazla vergi alıyorlar (aldığı para ile çevreyi koruyor sanırım)

 

Pil konusuna gelince:

Yurtdışında yazıldığı gibi 1000-1200usd aralığında lakin orada pil fabrikaları ve direkt üreticileri var.

Pillerin kullanım ömürleri yaklaşık 10 yıl. Doldur boşalt öldürmüyor pek bunları. Sıcaklık ilk etken. Pilleri soğutan fan (bildiğimiz kalorifer fanı gibi) sürekli temiz tutmak lazım.

 

CHR'ları çok istiyorum. Para bulursam bi adet pilli bebek alacağım kendime :)

 

 

Son olarak: Plug-in Hybrid teknolojisine geçmesi lazım Toyota'nın. Boş pille otoparka girdiğimde doldurup, çıkışta pille ilerleyebilmem lazım.

Son olarak2: Hybrid'te maksimum (düz yol, deniz seviyesi, oda ısısı) 6km mesafe gidilebiliyor. Kimse tesla beklemesin. Benzinliye destek için var elektrikli motor :)

 

26 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

o motor zayıf sani.

 

bence yapılması gereken 1.6 sınırının 2.0 sınırına çekilmesidir. Hatta sınır kalmamalı, emisyon değerine göre alınmalı. 

Plug in hibrid zaten var. Buraya gelmiyor sadece. Prius3.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bu arada benim amcaoğlu izmir büyükşehir belediye başkan adayı oldu. bağımsız...

 

Devlet "tasarrufu" hedefliyor ise vatandaş açısından.. eski araçların trafikte kalmasına ve düzenli bakımına yönelik teşvikleri gündemde tutmalı. 

Şu anki MtV politikası buna uygun gibi. Emisyonun ağır kusur olmaktan çıkarılması da bu yönde bir karar. Aslında katalitikte teşvik felan olabilirdi belki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...