Erdem Hakkı Bağama 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 Konu daha önceleri açılmış çok da güzel cevaplanmış ama ben durumu daha da karışık hale getirip farkılaştırmış olabilirim diye yeni bir başlık açtım. Arkadaşın 1.6 tdci 2005 focusu var. Kendisi de benim gibi tamirat tadilat olaylarını sevdiği için malzemeleri alıp bakımını (yağ ve filtreler vs.)birlikte yapalım diye rica etti ve işe koyulduk. Yağ ve filtresi,hava filtresi,polen filtresi değişiminden sonra son olarak mazot filtresini değiştik.(metal gövdeli olan tip mazot filtresi) filtreyi değişirken arkadaş içine mazot koyalım yoksa hava yaparmış dedi ben de gerek yok marşa basınca dolar o dedim her şeyi çok biliyomya herneyse marşa bastık çalıştı 5 sn. Sonra stop etti daha çalışmadı.hava yapmıştır dedim direk enjektörlerin 4 ünü gevşettim marş bastık çalışmadı sonra şeffaf hortum buldum fıltre uzerınde bulunan iki çıkıştan kendime doğru olana takıp ağzımla vakkumladım mazot geldi hemen hortumu yerine takıp marş bastık çalışmadı enjektor kafalarını sıktım yine çalışmadı gevşettim yine çalışmadı. 18.00 da mesai başlıyor mecbur aracı öylece bıraktık yarın devam edecez. Şimdi bu hava alınması ya da mazot vakkumlaması filtre üzerinden vakkumlamak ile yedek su kabının olduğu taraftaki yeşil klipsli borudan vakkumlamak arasındaki fark nedir ? ( su kabı tarafındaki yeşil klipsli borudan vakkumlama olayını az önce okudum araçla uğraşırken bilgim yoktu) benim enjektörler sökülü iken çalıştırmaya çalışmam işi daha da zorlaştırmış mıdır? (enjektör sökmek derken sadece rekorlarını gevşetiyorum)bu rekorları gevşetince derdime farklı bir hava derdim daha eklenmişmidir? Ben yarın enjektör rekorlarını sıkıp filtre bağlantılarını yapıp yedek su kabı tarafındaki yeşil klipsli hortumdan agzımla mazot gelene kadar vakkumlayıp marş yapınca çalışacak mı ? yoksa enjektör rekorlarını gevşetip sıkmamdan dolayı farklı birşeyler daha yapmam gerekecek mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 diikat! mazotsuz marşta ısrar ederseniz enjektörleriniz yanabilir. tdci motorda , yıldız pompa gibi enjektörden somun gevşeterek hava alınmaz, dudak emme gücü ile de hava alınmaz, yakıt hatına bağlananan özel vakum aparatı ile hava alınır, mazot filtresi de doldurulup takılır, sonra tüm etrafa bulaşan mazot ta yıkanır. 3 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 29 Ocak 2019 Yazar Paylaş 29 Ocak 2019 Peki şu anki durumda yapmam gereken nedir ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 vakum alma aparatı edinmeniz veya ustayı araba yanına getirmenizi tavsiye ederim. enjektör pahalı bir sonuç olacak yoksa riski çok 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 29 Ocak 2019 Yazar Paylaş 29 Ocak 2019 Yarın vakum aparatı ile yedek su kabı tarafındaki yeşil klipsli borudan vakum yapıyorum ve bu esnada enjektör rekorları sıkılmıs vaziyette olacak,borudan mazot geldiğinde hortum bağlantısını yapıp marşlıyorum doğru mu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 mazot filtresi de doldurulup takılır, sonra tüm etrafa bulaşan mazot ta yıkanır.Buna rağmen bir hafta mazot kokar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Buna rağmen bir hafta mazot kokar. para kokusu o... Bir saat önce, Celal Aydın yazdı: Vak vak niye koymazlar ki gerek yok ondandır, 1.4 tdci da vardı 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 29 Ocak 2019 Yazar Paylaş 29 Ocak 2019 Yarın durumu paylaşırım.Hem araç sahibine mahçup olduk.Hem siz ne anlarsınız götürün sanayide yaptırın diyenlere reklam olduk 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 gerek yok ondandır, 1.4 tdci da vardıMazot filtresi değişiminde gerek duyulmuyor serviste, doğru. Elektronik aparatla çekiyorlar mazotu. Benim araçta var, olası bir hava yapma sorununda yolda bırakmaz ama. Kullanım istatistiği %10 bile olsa gerekli olduğu yerler oluyor. Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 30 Ocak 2019 Yazar Paylaş 30 Ocak 2019 Sabah 8 de mesai biter bitmez araç başına geldim malum yeşil klipsli boruyu ayırıp motor tarafında kalan kısımdan şeffaf bir hortum takarak ağzımla vakkumladım( ağız yetersiz kalırsa sanayidenvak vak almak yerine damacana pompası kullanacaktım ) epey bi hava geldi sonra mazot gelmeye başlamasına rağmen vakkumlamaya devam ettim vakvaka göre daha yetersiz kaldığım için bu işlem uzun sürdü sonra yeşil klipsi yerine takarak marş yaptım. yaklaşık 4-5 saniyelik marşlamalarla 4. marşta çalıştı. Başına bu tür olay gelip burda yazılanları deneyecek olanlar becerebilsin diye ayrıntılı anlattım . Yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum. sevglerimle... 3 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 30 Ocak 2019 Paylaş 30 Ocak 2019 yani neymiş mazot filtresinin içine tekrar mazot konacakmıs daha gecen söyledim Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 30 Ocak 2019 Yazar Paylaş 30 Ocak 2019 3 saat önce, Okay Kaygusuz yazdı: yani neymiş mazot filtresinin içine tekrar mazot konacakmıs daha gecen söyledim Aynen öyle güzel tecrübe oldu. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ocak 2019 Paylaş 30 Ocak 2019 Yeşil hortumdan mazot gelince filtre mazotla dolmuş olmuyor mu zaten, bu işlemden önce bide filtreyi mazotla mı doldurcağız yoksa sadece yeşil hortumun motor tarafından vakum yeterli mi? Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 30 Ocak 2019 Yazar Paylaş 30 Ocak 2019 Filtreyi değişirken içini mazot doldurmak gerekiyor imiş bunu tecrübe ettik velevki içini mazot doldurmadık bu sefer aracın önünde olduğunuzu varsayarak filtrenin size yakın olan ucundan vakum yaparak filtreyi dolduruyoruz velevki bunu da yapmadan marşa bastık o zaman filtrenin dışında pompa rail ve enjektörlerin bütün hattı boşalıp hava dolacağından bu sefer bütün sistemdeki havayı boşaltıp mazot doldurmak için yedek sı kabının sağ tarafında, motorun sol üst kısmında bulunan o meşhuuurr o mübarekkk yeşil klipsli borudan mazot gelene kadar vakumluyoruz. Bu yeşil başlı gobel boru mazotun depoya geri dönüş borusu olduğu için burdan mazot gelmesi demek bütün sistemdeki havayı dışarı alıp yerini mazotla doldurduk demek. Sonrası besmeleler eşliğinde marşlamak ve mutlu son... Son iki günde içim dışım mazot dola dola edindiğim tecrübe ve burdaki çok değerli yardımsever arkadaşlarımızdan öğrendiğim budur. Bu değerli inssnların karşılık beklemeden 5 dakikasını ayırarak buraya yazdıkları o birkaç cümle benim gibi ihtiyacı olanlar için okadar kıymetliki burda kelimelerle gerçekten ifade edilemez. Ben hepsine sonduz sevgilerimi sunuyorum sağolun varolun. 4 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 31 Ocak 2019 Yazar Paylaş 31 Ocak 2019 21 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: geçmiş olsun, geç olsun güç olmasın Sağolun sağlıcakla... Yorum bağlantısı
Recommended Posts