İçeriğe Yönlendir

Hyundai i10 1.2 Elite Hız Sabitleyici Montajı ve Yakıt Tüketimi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Gök

Hız sabitlemede rampalı yollarda tüketim artıyor . Düzlükte kullanıyorum rampalarda kapatıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
2500 devir ile seyehat edildiğinde yakıt tüketimi trip ortalaması nasıl düştüğünü gösteren bir video çektim.
Lakin bazı hoş olmayan durumlar var. 
Altarnatöre sabit 14,1 volt biniyor. AMS dipgazda yükü çekmeyi bırakmıyor. Bu da ani hızlanmaları uzatıyor. Motor sürekli 14,1 volt yüke bindiğinden klima etkisine yakın bir hiss var. 
AMA cc cok guzel bişey. Motora binen yükü rampaya göre iyi optimize edip, hızı çok iyi koruyor. İlk iki dakika nasıl seyir yaparım  düşünürken,  ikinci dakikadan sonra 2500 devire sabitlyerek yola devam ediyorum. 
4. dakikada cc kapatıp ams devreye neden girmiyor denemesi yaptım. dip gazda AMS  devreye girdi , alternatörü kesti. Ama cc acıkkken dip gaz yapınca ams alternatörü kesmiyor. 
 
 
 
Abi cevremde 100 araba kullanan varsa ben dahil kimse senin kadar dikkatli ve bilgili araba kullanmiyor senin bh ozelligin ile markalarda arac gelistirme birimlerinde calisman lazim hani piyasaya cikmayan arabalar ile uzun kmler farkli yollar kullananlardan
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 saat önce, Levent Güzelkalp yazdı:
3 saat önce, Ali Darbaz yazdı:
2500 devir ile seyehat edildiğinde yakıt tüketimi trip ortalaması nasıl düştüğünü gösteren bir video çektim.
Lakin bazı hoş olmayan durumlar var. 
Altarnatöre sabit 14,1 volt biniyor. AMS dipgazda yükü çekmeyi bırakmıyor. Bu da ani hızlanmaları uzatıyor. Motor sürekli 14,1 volt yüke bindiğinden klima etkisine yakın bir hiss var. 
AMA cc cok guzel bişey. Motora binen yükü rampaya göre iyi optimize edip, hızı çok iyi koruyor. İlk iki dakika nasıl seyir yaparım  düşünürken,  ikinci dakikadan sonra 2500 devire sabitlyerek yola devam ediyorum. 
4. dakikada cc kapatıp ams devreye neden girmiyor denemesi yaptım. dip gazda AMS  devreye girdi , alternatörü kesti. Ama cc acıkkken dip gaz yapınca ams alternatörü kesmiyor. 
 
 
 

Abi cevremde 100 araba kullanan varsa ben dahil kimse senin kadar dikkatli ve bilgili araba kullanmiyor senin bh ozelligin ile markalarda arac gelistirme birimlerinde calisman lazim hani piyasaya cikmayan arabalar ile uzun kmler farkli yollar kullananlardan

 

Teşekur ederim.. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
4 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

2500 devir ile seyehat edildiğinde yakıt tüketimi trip ortalaması nasıl düştüğünü gösteren bir video çektim.

Lakin bazı hoş olmayan durumlar var. 

Altarnatöre sabit 14,1 volt biniyor. AMS dipgazda yükü çekmeyi bırakmıyor. Bu da ani hızlanmaları uzatıyor. Motor sürekli 14,1 volt yüke bindiğinden klima etkisine yakın bir hiss var. 

AMA cc cok guzel bişey. Motora binen yükü rampaya göre iyi optimize edip, hızı çok iyi koruyor. İlk iki dakika nasıl seyir yaparım  düşünürken,  ikinci dakikadan sonra 2500 devire sabitlyerek yola devam ediyorum. 

4. dakikada cc kapatıp ams devreye neden girmiyor denemesi yaptım. dip gazda AMS  devreye girdi , alternatörü kesti. Ama cc acıkkken dip gaz yapınca ams alternatörü kesmiyor. 

 

 

 

Bence şarjı kesmemesi normal. Mantıklı düşündüğümüzde, CC elektrikli bir ekipman. Voltaj düşmesinde devrede çıkma riskini göze almamak için, voltajı üstte tutuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
52 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bence şarjı kesmemesi normal. Mantıklı düşündüğümüzde, CC elektrikli bir ekipman. Voltaj düşmesinde devrede çıkma riskini göze almamak için, voltajı üstte tutuyor.

 

Mantıklı olabilir. Akü almak istemiyorum kısa bir süre. araba için bütce kalmadı :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 15.10.2018 at 10:29, Ali Darbaz yazdı:

Yalnz bişey farkettim, 

%61 oranında yerli olan bir otomobilin, (egea %55) şu forumda tek kullanıcısının ben olduğumu hissettim. Çünkü benden başka i10 başlığı acanda yok. İ10ları sevin arakdaşlar.  :) 

janjanlı pilli arabaları keşfetmese idi pazarlama bölümü, i10 gibilerin doğru seçim olduğunu anlardı piyasa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan

Güzel çalışma. Attığın 2. linkteki direksiyonu az bir farkla kaçırdım.  Alternatörün tam yükte yeterli gelmemesi biraz can sıkıcı. Alternatöre modifikasyon yapmak ya da  uygun parça kodunu bulup yeni bir alternatör takmak daha iyi olabibilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
17 dakika önce, Mehmet Orhan yazdı:

Güzel çalışma. Attığın 2. linkteki direksiyonu az bir farkla kaçırdım.  Alternatörün tam yükte yeterli gelmemesi biraz can sıkıcı. Alternatöre modifikasyon yapmak ya da  uygun parça kodunu bulup yeni bir alternatör takmak daha iyi olabibilir. 

 

Cevrenizdeki hyundai çıkmacıları dolanın derim.. ilanı yayınlanmayan parça paraça satılık i10 arabaları araştırın. avrupa kasalar genelde öyle ilana veriliyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba

Otobanda bsfc testi yaptim. Araci 2500 devirde 5 nci vitesde yuke soktum. Otobanda atmosferik bir otomobil icin nispeten dusuk devir sayilan 2500 devirde araba en cok 28 beygir guc ve 85 newton tork uretebiliyor. 5nci vitesin agirligi ile otobanda rampa tirmandik. 1120 kilo agirligimiza ragmen %85 motor yuku ile cikmayi basardik. Aracin cc full acik alternator maksimum voltajda calisirken hizini koruyabilmasi beni sevindirdi. 

Edit google eart le baktım ortalama eğim %7 çıktı.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
On 19.10.2018 at 12:11, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba

Otobanda bsfc testi yaptim. Araci 2500 devirde 5 nci vitesde yuke soktum. Otobanda atmosferik bir otomobil icin nispeten dusuk devir sayilan 2500 devirde araba en cok 28 beygir guc ve 85 newton tork uretebiliyor. 5nci vitesin agirligi ile otobanda rampa tirmandik. 1120 kilo agirligimiza ragmen %85 motor yuku ile cikmayi basardik. Aracin cc full acik alternator maksimum voltajda calisirken hizini koruyabilmasi beni sevindirdi. 

Edit google eart le baktım ortalama eğim %7 çıktı.

 

 

2500 devirde zaten turbonun doldurulmus hali ile gidiyor arac o devirlerse cc kolu ile dag bayır demeden heryeri cıkması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
42 dakika önce, Okay Kaygusuz yazdı:

2500 devirde zaten turbonun doldurulmus hali ile gidiyor arac o devirlerse cc kolu ile dag bayır demeden heryeri cıkması lazım.

 

Hocam o iş okadar kolay değil. Cok fazla değişken var.

 Epa ya gore 1 ton ceken bir otomobilin saate 100 km hizi tutmasi icin 12 beygire ihtiyaci var. Bu aracin ruzgar drencine gore 10 ile 15 beygir arasinda degisir.  Egerki egimli arazi ise %10 egimde hizi tutmak icin 3 kati guc gerekir. 

Benim 5 nci vites oranim 0.7

2500 devirde 28 beygir gucum var. 

5. Vitesde 0.7 carpan ile bu guc oluyor sana 20 beygir. Tekerde 20 beygir ile %7 lik rampayi saate 75 km hizla tirmaniyorumki, burda arabamin 0.31 cd katsayisi ile nispeten iyi katsayi olmasi sayesindedir.  

Ben o rampayi motor yuku %85 (17 beygir)  ile saate 75 km hizla cikabildiysem drive by wire sistemin erken mudahale etmesidir. 

Araba yavaşlasaydi, 75 km hiza cikmam %100 motor yuku ile bile mumkun olamazdiki, ivmelenmek icin yeterli motor gucum olmayacakti. 

 

Umarim anlatabildim.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Darbaz

2500 devir öyle guzel bir devirki, urettigi 30 beygirin 20 si ile ne guzelde rampa cikiliyor.. :) orta devir bandinda guvenli bir suratte ilerlemek gibisi yok.

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu gun 32 km hiz sabitleyici testi yaptim. Bu sefer ögrenmek istedigim bilgiler

*Afr

*Gaz kelebek konumu

*Egt sicakligi.

*60 km/h yakit tuketimi

 

Yola basladim saate gps hizim 75 km .(kadranda 80) 2500 devirde rampalari tirmanirken motoru gözlemledim.

Egt sicakliği 845 dereceyi aşmadi.

Gaz kelebegi en dik rampada hiz kaybetse bile %55 ustunde acmadi. Buna ragmen motor yuku %90 ustunu aşmadi. Afr 14.6:1 sabit kaldi. O2 sensoru lean rich arasinda gitti geldi genenle yeşil alanda kaldi.

 

Motor asla bogulmadi. Verecegi en yuksek gucu verdi, yetmezse yavaşladi . Ama bu oyle birşey degil.  Gayet stabil bir çalisma sesi vardi.

 

Yolun en düz oldugu kesimde 60 km hiza bağladim arabayi. 2000 devir 60 km hiz ile araba 3.7 litre yakarak 12 km yurudu. 

 

En düşük tüketim degerim 3.7 litre oldu. Saate 75 km ile gitmek ise 5.5 litre . 

 

27.7 litrelik lpg 750 km menzile ulastim. 100 km yolu 11 liraya alabildigimi yani 11 kuruşa gidebilcegimi olctum. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Belki arayan olur, bulamaz diye buraya yazmak istedim. Hyundai i10 marka aracların 2013  sonrası her modeline, hız sabitleme sistemi (Cruise Control) montajı mümkün olmakta. Bunun için gerekli parçaların tedariği Hyundai Hunko yetkili servisinde mümkün. Montaj dahil 1650 lira fiyat verilmiş. Aracına almak isteyen olursa Hunkoya başvurabilir. 

Saygılarımla 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Ali abi gerekli parçalar nelerdir bilgin varmı?
Belki şehir dışında kendi imkanlarıyla yapmak isteyenler olur veya parçaları farklı yollardan daha ucuza bulabilirler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 ana ögeden oluşuyor. 
Kontrol dügmelerini barindiran dreksiyon göbeği ve bunu dreksiyona baglayan 1 karışlık kablosu.
 
Göbek parca kodu 96700-B9200
Kablo parca kodu 56190-B9130
RrrgE1.png
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz

2 parça ve montaj için fiyat acayip pahalıymış Hyundai de.

 

Mesela ben Fiestalar için montaj, aktivasyon, parçalar dahil 650 TL'ye yapıyorum. 

Hyundai bu kadar pahalı mı :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
28 dakika önce, Ahmet Aybeyaz yazdı:

2 parça ve montaj için fiyat acayip pahalıymış Hyundai de.

 

Mesela ben Fiestalar için montaj, aktivasyon, parçalar dahil 650 TL'ye yapıyorum. 

Hyundai bu kadar pahalı mı :)

ford ucuz :mangal: sanayide; alayım da bir hyundai toplayayım diyeni ben görmedim mesela.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
35 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

ford ucuz :mangal: sanayide; alayım da bir hyundai toplayayım diyeni ben görmedim mesela.

 

Ben direksiyonu 165 liraya aldım abi. :) Yani hız sabitleyici  çıkmasını  165 tl. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba. 

Hiz sabitleyici ile 24:45 saat sürüş yapildi. 1800 km yol gidildi. Sonuç harika. Yakıt ekonomisine yaptıgı katki harika. 

Facebook grubunda 3 adet fabrikasyon lpg 1.0 modele montajını yaptık. 

1 adet 1.0 otomatik benzinli kasaya taktik. 

2 adet 1.0 düz vites benzinli kasaya takıldı. 

Hiç birinde sorun sıkıntı yaşanmadı. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Yine bir ekleme yapmak istiyorum. Komple deri direksiyon ve cruise control ( hız sabitleyicili direksiyon) barındıran parçanın kodu ise : 56100B9010PYN

Burada not olsun, almak isteyenler bu şekildede aratırsa bir çok alman, ingiliz ebay sitesinde komple set halide direksiyonu 60 70 eurodan alabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Malum gectiğimiz günlerde ,katalizör arızaları yaşayan bir takım arabalardan bahsetmiştim. Sonradan öğrendimki katalizörler 1000 derece üzerinde bozulmaya başlıyor. Bu gün sabit 75 km hız ile bol rampalı paşaköy yolunda full Tempomat açık, tani hız sabitleyicisini neredeyse kapatmadan 33 km yol yaptım. %90 5 nci vitesi kullandım. Vites 4 lere düştüğüm zamanlarda bile sabitleyicim hafızasındaki programlanmış 75 km hıza çıkması için tekrar aktif ettim. Fakat videonun ortalarındaki Viaport , Sabiha gökçen bağlantı yolunda kendim gaz verdiğim kadar araba katalizörü ısınmadı. 

CC açık en dik rampada bile 855 derece sıcaklığı aşmaz iken, Kontrolü kendim aldığım ve gaza bastığım kesimde 930 derece ulaştı. Burdan  çıkardığım sonuç Hız sabitleyici benden çok daha hızlı ve güvenli rampa çıkıyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sen Neden takıldın ki katalizatör ısısına.

Senin kontrol edebileceğin yada etmen gereken bişey değil bu.
Bırak kendi haline


Diğer taraftan
Tempomat bir hypermilci donanımı değil.
Rampada hiç değil.
Isıya bağladın herşeyi. Bu doğru değil.

  • Beğen 7
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

930’a çıktığı rampa daha dikti. 

 

Katalizör için ben de bir şey deneyeceğim ama vaktim olmadı. Düz ve rampa bir yolda aynı devirde giderken lpg/benzin denemesi yapacağım. Bunu özellikle 120-130 km hızlarda denemek istiyorum. Rampada 90-100 km de yeterli. 

 

Katalizörün sıcaklığı yakıta göre benim arabada nasıl değişecek acaba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...