İçeriğe Yönlendir

Hypermiler Nedir? Sürüş ve Özgül Yakıt Tüketimleri Üzerine


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Şimdi, Çağlar Bayur yazdı:

siz bakmışsınızdır tüm i10 ler böyle mi

 

Hocam benim yaptığım bu deneme, normal benzinli 1,0 ve fabrikasyon lpgli 1.0 manualler için geçerli. 

Mühtemelen 1,0 otomatikte soğurma performansı aynıdır. Fakat 4 silindirli ve otomatik 1,2 motorlar için yorum yapamıyorum :( 

 

 

Burda aynı bilgilere sahip sıkışık olamayan trafikteki performansı. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Trip lpk değeri ne kadar doğru. Aynı program ben de de vardı yol bilgisayarından farklı değerler olurdum. LPG değeri için zaten hiç uymuyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
13 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Trip lpk değeri ne kadar doğru. Aynı program ben de de vardı yol bilgisayarından farklı değerler olurdum. LPG değeri için zaten hiç uymuyordu

 

Bende %95 tutuyor hocam. Arabamın tek beyni olduğu için, doğrudan lpg bilgileri doğru. Pek çok kez testini yaptım. 150 depo kadar. en çok 0,5 litre farketti. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Soğuk motor benzin kullanımı ile LPG harcamasını nasıl hesaplıyorsunuz. Ayrı LPG beyni yok derken ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Ali abi, bu kadar detaylı incelediğin için hesaplamasını da yapmışsındır diye soru sormak istiyorum. Aylık lpg+ benzin harcaman ne kadar. Kaç kilometre yol alıyorsun?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Bir saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Soğuk motor benzin kullanımı ile LPG harcamasını nasıl hesaplıyorsunuz. Ayrı LPG beyni yok derken ?

 

Hocam ben tam olarak anlamadım demek istediğinizi. Benim aracım farklı bir otomobildir. 

Hyundai kefico tarafından argesi yapılmış, Bi-fuel bir Kappa motoru vardır. Sitesi : http://www.hyundai-kefico.com/en/main/main/index.do

Arabın sensorleri, yakıtın Propan oranında, lpg rail sıcaklığına kadar herşeyi ölçer. Son aldığım LPG mesela %60 propan içeriyor. Ortalama 30 derecenin sağladığı her anda lpg moduna gecer. Kontak cevirdikten 10 saniye sonrada olabilir, 30 saniye sonrada. Bosch tarafından sağlanan Bi-fuel ECu sahiptir. Normal bir otomobil değildi. Tamamen Hyundai üretimi bir otomobildir. 

Motoru incelemek isterseniz buyrun buda dökümanı : https://www.fsb.unizg.hr/miv/MSUI/KonMot/KonMot_2014/MTZ-2011-07_The_new_Hyundai-Kia_1,0_L_Three-Cylinder_Gasoline_Engine.pdf

 

Bir saat önce, Mais Jannataliyev yazdı:

Ali abi, bu kadar detaylı incelediğin için hesaplamasını da yapmışsındır diye soru sormak istiyorum. Aylık lpg+ benzin harcaman ne kadar. Kaç kilometre yol alıyorsun?

 

Arabanın tüm yakıt verileri burda var . 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/762370.html

 

Burda yaptığım kıyaslamalarda, %95 doğruluk çıkmaktadır. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bir saat önce, Mais Jannataliyev yazdı:

Ali abi, bu kadar detaylı incelediğin için hesaplamasını da yapmışsındır diye soru sormak istiyorum. Aylık lpg+ benzin harcaman ne kadar. Kaç kilometre yol alıyorsun?

 

Bu benim arabamın hesaplama Exeli . Pek çok bilgiyi burda bulabilirsin

 

k99lMy.png

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Soğuk motor benzin kullanımı ile LPG harcamasını nasıl hesaplıyorsunuz. Ayrı LPG beyni yok derken ?
Fabrika çıkışlı lpgli, anladığım kadarıyla lpgde de benzinde de enjektörleri kontrol eden beyin aynı.
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Ali Darbaz

 

Gece gece anma hizmeti.

 

1.0 i10 ve 1.6 cruze motor verilerini üst üste koydum. İki arabada içme suyu almaktan geliyor.

İki aractada 200 kilo yakın su var.

69 beygirlik 3 silindirli ufaklı trafiğe takılmasa cruze ona 25 saniye takmazdı. 

 

 

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İki arac arasında nispeten düşük devir farkı, motorun yüke bindiği rampa çıkışları birbirine çok yakın. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

i10 nun motoru %25-30  daha hızlı eskiyecek

 

Aynı hızda aralarında 300 devir fark yok. Okadarmı etkiliyor. :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Anma hizmeti diye sehven yazılmış belkide ama güzel tesadüf olmuş. Rahmetli atmosferikleri anma hizmeti :) 

Hepsinin ruhuna fatiha :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

ali abi senin bu meshur vidyolarından ben hiçbişey anlamıyorum.

  • Beğen 3
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

ali abi senin bu meshur vidyolarından ben hiçbişey anlamıyorum.

 

Kadran izlemeyi severmisin ? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Elmayla armutu karşılaştırmışsınız. Nasıl bir sonuç elde ettiniz bilemiyorum ama harcadığınız zamana yazık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Selçuk Keleş yazdı:

Elmayla armutu karşılaştırmışsınız. Nasıl bir sonuç elde ettiniz bilemiyorum ama harcadığınız zamana yazık.

 

Hocam videoyu izlemeden yorum yapmışsınız. Sürat yarışı sandınız sanırım. Teknik bir analiz videosu. 

İki arabada 80 km hız ile gidilmeye çalışılıyor ve hypermil yapıyor. Amacımız motorun yük durumunu ve devir bandlarını seyrederek aradakı teknik farkı gözlemlemektir. 

Saygılarımla 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bu videoda yaklaşık 3 saate yakın emek verdim. Konuyu Teknik bölüme açıp araçlar arasındaki teknik farklılıkları gözlemlenmesi istedim. 

Warm intake sistem ile Cold intake çalışma şeklini. 

Soğutma sistemlerindeki farklılıları 

Rampa ile yüzleştiklerindeki yük durumlarını, 

Alternatör çalışma hareketlerini 

Gaz kelebek pozisyonlarını görerek karşılaştırılabilmesi. 

Küçük hacim ile büyük hacim arasındaki vites ve hıza göre devir farklılıklarını 

Vs şeyler daha rahat gözlemlemeniz için size imkan sağladım. 

Şu saate kadar 2 tane beğeni aldım. Oysaki "hiç bişey anlamadım" diyen arkadaşa gülüçkler beğeniler hep fora. 

 

Teknik bölüme gerçekten teknik içerik olduğunu düşündüğüm bir çalışmayı paylaştım. Oysaki yanlış düşünmüşüm. 

İlgi ve alakanız için teşekürler. Elbet kiymetini bilen biri çıkar. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Ekranda anlık ve ortalama yakıt tüketimlerine de görebilseydik daha anlaşılır olabilirdi.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Ben bu videoda yaklaşık 3 saate yakın emek verdim. Konuyu Teknik bölüme açıp araçlar arasındaki teknik farklılıkları gözlemlenmesi istedim. 

Warm intake sistem ile Cold intake çalışma şeklini. 

Soğutma sistemlerindeki farklılıları 

Rampa ile yüzleştiklerindeki yük durumlarını, 

Alternatör çalışma hareketlerini 

Gaz kelebek pozisyonlarını görerek karşılaştırılabilmesi. 

Küçük hacim ile büyük hacim arasındaki vites ve hıza göre devir farklılıklarını 

Vs şeyler daha rahat gözlemlemeniz için size imkan sağladım. 

Şu saate kadar 2 tane beğeni aldım. Oysaki "hiç bişey anlamadım" diyen arkadaşa gülüçkler beğeniler hep fora. 

 

Teknik bölüme gerçekten teknik içerik olduğunu düşündüğüm bir çalışmayı paylaştım. Oysaki yanlış düşünmüşüm. 

İlgi ve alakanız için teşekürler. Elbet kiymetini bilen biri çıkar. 

Ali bey,

Karşılaştırmalarda tekniğiniz hatalı. Hatalı olduğu için kimse anlamıyor ama siz kırılmayın diye yazamıyor.

Mesela şöyle bir karşılaştırma yapsanız, deli gibi ilgi çekerdi:

1.0 i10 ile 1.6 i10 yakıt (ya da teknik fark)

1.0 benzinli ile 1.0 lpg'li i10

1.6 lpg ile 1.6 benzinli cruze karşılaştırma

1.0 lpg'li i10 da cold ve warm intake karşılaştırması vs gibi.

 

Yaptığınız karşılaştırma teknik gibi görünse de, maalesef ucu bi yere varmıyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Ali bence alınganlığa gerek yokiBen de bu tip videolardan bir şey anlamıyorum..Ben ve benim gibiler düz mantıkla hareket ediyor biraz..Yakıt almadan almaya kabaca hesap yapıyoruz.Sen işin bilimini yapıyosun..Hakkını da veriyosun..Ellerine sağlık..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Ali bey,

Karşılaştırmalarda tekniğiniz hatalı. Hatalı olduğu için kimse anlamıyor ama siz kırılmayın diye yazamıyor.

Mesela şöyle bir karşılaştırma yapsanız, deli gibi ilgi çekerdi:

1.0 i10 ile 1.6 i10 yakıt (ya da teknik fark)

1.0 benzinli ile 1.0 lpg'li i10

1.6 lpg ile 1.6 benzinli cruze karşılaştırma

1.0 lpg'li i10 da cold ve warm intake karşılaştırması vs gibi.

 

Yaptığınız karşılaştırma teknik gibi görünse de, maalesef ucu bi yere varmıyor.

 boş bir deneyim değil. Yakıt tasarrufu için yapılan testler bunlar. 

 

İkinci el az yakan araba arayan insanlar i10 hakkında bilgi ararken bu videoları konuları görecek. Belki de 1.0 yerine 1.6 alayım diyecek vazgeçecek i10’dan. Bence gayet faydalı. Faydasız test olmaz zaten. Test varsa ucu bir yerlere kesin dokunuyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...