İçeriğe Yönlendir

Devletten Alınma Arazi Araçları


Saygın Can Oğuz

Recommended Posts

Saygın Can Oğuz
Koray Demir
(düzenlendi)

Kamu araçları pert kıvamına gelmedikçe veya mevzuatında yazılı oranda bir masraf çıkarmadıkça heke yani hudraya ayrılmıyor. Doğru ellerde iyi şekilde toplanmışsa değerlendirilebilir.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Efe Özer

Bu hilux 2.8 dizel 4x4 ler arazi canavarı.Avda cok kullanmışlıgımız var.2.8 lerin cogu genelde resmi kurumlardan cikma.Cogu curumus.Saglamini bulmak icin cok ugrasmak lazim.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Amatörce fikrim, bu arazi araçları büyük cc li araçlar, model yıllarına göre genç (!) olanlar  mtv dezavantajına sahipler. Devlet bubamız gözümüzün yaşına bakmadan çatır çatır vergi alır ahı gitmiş vahı kalmış hurdalardan. Oynamalık bir şey düşünülüyorsa mümkün olan en az mtv lisine bakılmalı. 

 

 

 

 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Baktım da. Güzel arabalar var gibi.
Arkadaşlarımın da belirttiği gibi. Gidip çürüğü bozuğu var mı bakmak gerek.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Kurumumuzda bir araç var... Uzun zamandır hiçbir makine mühendisi ekonomik ömrünü doldurmuştur diye rapor veremiyor.

Bir kaç yıl öncesine kadar bizim de gözdemizdi. Çünkü gerçek anlamda tek şoför tarafından limitleri dahilinde bilinçli olarak kullanıldı.

Ta ki şoför emekli olup ele ayağa düşünceye kadar. Şimdi olur olmadık arızalar veriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kurumumuzda bir araç var... Uzun zamandır hiçbir makine mühendisi ekonomik ömrünü doldurmuştur diye rapor veremiyor.
Bir kaç yıl öncesine kadar bizim de gözdemizdi. Çünkü gerçek anlamda tek şoför tarafından limitleri dahilinde bilinçli olarak kullanıldı.
Ta ki şoför emekli olup ele ayağa düşünceye kadar. Şimdi olur olmadık arızalar veriyor.

Doğan bu. Ölmez. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:


Doğan bu. Ölmez. :)

 

Benim hatırladığım iki defa girişimde bulunuldu elden çıkartmak için. Gelen makine mühendisi deli misiniz siz taş gibi araba bu dedi.

Şimdi de elden çıkarsa yerine başkası gelmeyeceği için tutuyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
16 dakika önce, Ali Gök yazdı:

Makine mühendisi yerine usta verse raporu 😂

 

Kanun öyle demiyor. 

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

 

14 saat önce, Koray Demir yazdı:

Kamu araçları pert kıvamına gelmedikçe veya mevzuatında yazılı oranda bir masraf çıkarmadıkça heke yani hudraya ayrılmıyor. Doğru ellerde iyi şekilde toplanmışsa değerlendirilebilir.

İşte onu nasıl anlayacağız kendimiz toplamadan. :)

 

13 saat önce, Efe Özer yazdı:

Bu hilux 2.8 dizel 4x4 ler arazi canavarı.Avda cok kullanmışlıgımız var.2.8 lerin cogu genelde resmi kurumlardan cikma.Cogu curumus.Saglamini bulmak icin cok ugrasmak lazim.

Valla toplamışlar ama göstermelik mi esaslı mı nasıl anlaşılır bilmiyorum.

 

13 saat önce, Celalettin Süğürtin yazdı:

Amatörce fikrim, bu arazi araçları büyük cc li araçlar, model yıllarına göre genç (!) olanlar  mtv dezavantajına sahipler. Devlet bubamız gözümüzün yaşına bakmadan çatır çatır vergi alır ahı gitmiş vahı kalmış hurdalardan. Oynamalık bir şey düşünülüyorsa mümkün olan en az mtv lisine bakılmalı. 

 

Aynen, ben de mtv korkusuna zaten 16 yaş ve altına bakıyorum. Yoksa çekilecek gibi değil yükü.

 

5 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Baktım da. Güzel arabalar var gibi.
Arkadaşlarımın da belirttiği gibi. Gidip çürüğü bozuğu var mı bakmak gerek.

Motor önemlı değil mi, km.ler 300 ve üzeri genelde. Bu arada bu Japonlardan 600-700 bin km.lerde olanlar da var, iyi gidiyor herhalde bunlar.

 

5 saat önce, Ali Gök yazdı:

Çok para 97 model pikap için 40 binlira

Evet doğru çok, ama yeni almaya kalksan bunlar 100-150 arası :)

 

 

4 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

Kurumumuzda bir araç var... Uzun zamandır hiçbir makine mühendisi ekonomik ömrünü doldurmuştur diye rapor veremiyor.

Bir kaç yıl öncesine kadar bizim de gözdemizdi. Çünkü gerçek anlamda tek şoför tarafından limitleri dahilinde bilinçli olarak kullanıldı.

Ta ki şoför emekli olup ele ayağa düşünceye kadar. Şimdi olur olmadık arızalar veriyor.

İşte biraz da şans işi o zaman. Tek şöför, bakımlı olursa. Bizim de işyerinde kiralık araçlar var mesela, pek hırpalanmaz temiz kalır.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Isuzu zannedersem il özel idarelerde vardı. Gri Hilux orman işletme çıkışlı. Nissan devlette karayollarında vardı.  Bunlardan seçsem Hilux seçerdim.  Bakımları serviste yapılıyor diye biliyorum. En azından servisin olduğu yerlerde bulunan araçlarda. Dolayısı ile bakımları katmerli oluyor. ! Orman işletmelerde Hilux sonrası Isuzular alınmış idi.  Tek kabin Hilux ise tarım il müdürlükleri araçları idi. Toyotalar arasında tercih yapardım ben olsam.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Ayreten kamu araçları bakımı en iyi olan araçlardır. Arazi araçları genellikle tek şöfor tarafından kullanılır idi. Bakım konusunda sıkıntı yoktur .  Araçları bedava verseler devlete servisten kat ve kat fazlasını cikartabiliyorlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motora anlaşılabildiği kadar bakılacak.
Bariz bişey varsa anlaşılır zaten.
Görünmeyen sorunlar için maalesef risk alınacak.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)

Bu araçların alt takımı,alt karoseri çok önemli.Çürük olmaması lazım.Merak varsa devletten çıktığı orjinal haliyle ellenmemiş bir tane uygun fiyatlı bulunup kişinin kendisi tarafından toplanması daha mantıklı.Başkasının topladığı bir araç benim kafamda soru işareti olur.Hilux 2.8 4x4 lerin şase ile gövdesi ayrıdır.Şase,aktarma organları ve motor çok önemli gerisi hallolur.

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
2 saat önce, Cavit Çırakoğlu yazdı:

Isuzu zannedersem il özel idarelerde vardı. Gri Hilux orman işletme çıkışlı. Nissan devlette karayollarında vardı.  Bunlardan seçsem Hilux seçerdim.  Bakımları serviste yapılıyor diye biliyorum. En azından servisin olduğu yerlerde bulunan araçlarda. Dolayısı ile bakımları katmerli oluyor. ! Orman işletmelerde Hilux sonrası Isuzular alınmış idi.  Tek kabin Hilux ise tarım il müdürlükleri araçları idi. Toyotalar arasında tercih yapardım ben olsam.

İsuzu olanın fotoğraflar arasında ilk hali ve yapım aşamaları var. Kapısında İstanbul Büyükşehir Belediyesi yazıyor. Demek belediye ilerinde kullanıldı. İlk vaziyeti de pek bitik görünmüyor açıkçası. Bir de bunda klima var pek çoğunda görmedim.

Toyota Hilux bana da yakın geliyor. Bunların arasında en dayanıklı o bildiğim kadarıyla. Tüm dünyada kullanılıyor. Ama 87 model olan filan çok eski. 

 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motora anlaşılabildiği kadar bakılacak.
Bariz bişey varsa anlaşılır zaten.
Görünmeyen sorunlar için maalesef risk alınacak.

Bugüne kadar en çok 100 bin km'ye kadar araç kullandım. Şimdi bu modeller 300-400 aralığında olunca o risk hangi boyutta tam kestiremiyorum.

 

Bir saat önce, Efe Özer yazdı:

Bu araçların alt takımı,alt karoseri çok önemli.Çürük olmaması lazım.Merak varsa devletten çıktığı orjinal haliyle ellenmemiş bir tane uygun fiyatlı bulunup kişinin kendisi tarafından toplanması daha mantıklı.Başkasının topladığı bir araç benim kafamda soru işareti olur.Hilux 2.8 4x4 lerin şase ile gövdesi ayrıdır.Şase,aktarma organları ve motor çok önemli gerisi hallolur.

İsuzu olanda şase, alt taban vs yapılmadan önceki hali görünüyor, bir fikir verir mi?

Toplamak iyi ama zaman yok, forumda da üstatlar "toplama hazır toplanmışını al" diyordu son zamanlar, sanıyorum özellikle maliyet açısından.

Yorum bağlantısı
Efe Özer
(düzenlendi)
Bir saat önce, Saygın Can Oğuz yazdı:

İsuzu olanda şase, alt taban vs yapılmadan önceki hali görünüyor, bir fikir verir mi?

Toplamak iyi ama zaman yok, forumda da üstatlar "toplama hazır toplanmışını al" diyordu son zamanlar, sanıyorum özellikle maliyet açısından.

Isuzu hakkında bilgi sahibi degılım.Eski fotografları tabiki hiç yoktan iyidir ama yinede ben çekimser yaklaşırım.

Toplamak için zaman yoksa tanıdık birinin elinde toplanmış olması daha iyi o da olmuyorsa gözünüzü karartıp alacaksınız.

Toplama hazır toplanmışını al olayı maliyet ve bu işle ugrasacak ustanın zor bulunmasından dolayı bence.Buldugunuz ustada işinin ehli olmalı ve sürekli işlemleri takip etmelisiniz.Artık kimse eski araçlarla ugraşmak istemiyor.Ne kadar toplanmışınıda alsanız bu araçlardan anlayan usta şart.

Benim tercihim ağır arazi için hilux olur, 2.8 4x4 olanları daha yüksektir.Normali arkadan tahriklidir.Arazide ön tekerlerk göbeklerindeki mandalları çevirerek önleride  bağlarsınız.Model olarak en son 96 yada 97 de üretildi söylediğim kasa.Yüksek model almaya bakın.

İnternette çok güzel videoları var.İzledikçe keyif alıyor insan😊

 

tarihinde Efe Özer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmişi istanbul dışı olan varsa önceliği ona ver.
İstanbulun neminin çürütmediği bişey yok.

Buna rağmen.
Listedekilerden en mantıklı gelenler. İlk ve son sıradakiler.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Bir saat önce, Efe Özer yazdı:

Isuzu hakkında bilgi sahibi degılım.Eski fotografları tabiki hiç yoktan iyidir ama yinede ben çekimser yaklaşırım.

Toplamak için zaman yoksa tanıdık birinin elinde toplanmış olması daha iyi o da olmuyorsa gözünüzü karartıp alacaksınız.

Toplama hazır toplanmışını al olayı maliyet ve bu işle ugrasacak ustanın zor bulunmasından dolayı bence.Buldugunuz ustada işinin ehli olmalı ve sürekli işlemleri takip etmelisiniz.Artık kimse eski araçlarla ugraşmak istemiyor.Ne kadar toplanmışınıda alsanız bu araçlardan anlayan usta şart.

Benim tercihim ağır arazi için hilux olur, 2.8 4x4 olanları daha yüksektir.Normali arkadan tahriklidir.Arazide ön tekerlerk göbeklerindeki mandalları çevirerek önleride  bağlarsınız.Model olarak en son 96 yada 97 de üretildi söylediğim kasa.Yüksek model almaya bakın.

İnternette çok güzel videoları var.İzledikçe keyif alıyor insan😊

 

Teşekkürler bilgiler için. 

Videoyu izledim, bir insanoğlu bir araca bunu nasıl yapar acıdım valla :D 

İlanlarda ağır arazi görmemiştir lafından ne kastettiklerini daha iyi anladım. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
On 09.02.2019 at 00:15, Koray Demir yazdı:

Kamu araçları pert kıvamına gelmedikçe veya mevzuatında yazılı oranda bir masraf çıkarmadıkça heke yani hudraya ayrılmıyor. Doğru ellerde iyi şekilde toplanmışsa değerlendirilebilir.

bazen öyle araçlar satılıyorki nokta kadar kusur yok ve uzun süre ekmek yedirir. Kaç kez çalıştırığım kurumlarda şahit oldum. Otobüs v.s. gibi araçlara

Yorum bağlantısı
Koray Demir
1 saat önce, Mehmet YILDZ yazdı:

bazen öyle araçlar satılıyorki nokta kadar kusur yok ve uzun süre ekmek yedirir. Kaç kez çalıştırığım kurumlarda şahit oldum. Otobüs v.s. gibi araçlara

Eğer araç satılıyorsa ekonomik ömrünü doldurmuştur şeklinde resmî bir rapor düzenlenmesi gerekir. Yeni ihaleye çıkmak için bir katakulli olmasın orda? 😀

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...