Tahir Ak 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Osman Furkan Sümer ve Bülent Tarakçı Hocalarım, CHR Hybrid yeni tanınan bir araç fakat çağımız teknolojisine en uygun araç. Param olsa hemen alırım [emoji4] Sizlerin de bildiğiniz gibi Avrupa araçlarda vergileri emisyon değerleri üzerinden belirleyen ülkelerin sayısı giderek artıyor.Şehir içinde 50km kadar · CO2 Birleşik (gr/km): 0 gr/km & Şehir dışında ise · CO2 Birleşik (gr/km): 84 g/km, ayrıca gürültü kirliliği sıfır olan, kullanım kolaylığı avantajı olan, İstanbul trafiğinde % 70 oranında hiç benzin kullanmıyan, Batarya servis bakım parça aşınması 5 yıl veya 100 Bin km. garanti kapsamında olan , şarj desteği sorunu olmayan, şehir dışında 3.6 litreye kadar düşen yakıt ortalaması ile Hibridi benzin desteği ile çalışan geleceğin aracı. Bu fiyatlar şimdilik tanıtım fiyatı olduğunu biliyorum. Dizel ve Benzinli araçların vergileri yükseldiğinde ve metropol şehirlere girme yasağı uygulandığında Hybrid araçlara talep daha fazla artacaktır. Bana göre.. Not: The Pigouvian taxes that are used to internalize negative externalities by policy makers in order to reduce green gas emission nowadays. These taxes are called as environmental taxes which are levied in European Union (EU) countries mostly. The efficiency of environmental taxes in reducing CO2 emission is investigated in this study. In this regard, the long run relationship between CO2 emission and environmental taxes is analyzed for 25 EU countries with application of Arellano-Bover/Blundell-Bond dynamic panel model, Westerlund Panel Cointegration test and Panel DOLS model. Results of the study indicate that the series are cointegrated and there exist negative and significant long-run relationship between CO2 emission and environmental taxes.-- Cahilin cesareti ehline sıkıntı verir derler; Umarım sıkmadım sizi. iyi hayal Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 "iyi hayal " Uzak hayal deseydin konuyu tartışırdık. Klimatolaji Uzmanları çeyrek yüzyıl için gerçeklere dayalı raporlar hazırlıyor. Araç alışkanlıklarımız hızla değişecek. Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Yeni Corolla Hybrid her anlamda kendini bayağı bir geliştirmişe benziyor. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 "iyi hayal " Uzak hayal deseydin konuyu tartışırdık. Klimatolaji Uzmanları çeyrek yüzyıl için gerçeklere dayalı raporlar hazırlıyor. Araç alışkanlıklarımız hızla değişecek. evet ama ülkemiz şartlarında bu anlatılanlar bu inanç bu hassasiyet inanın hayal... işte inşallah yanılırım Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Reklam ve tanıtım gayet başarılı para olsa ilk tercihlerim arasında olurdu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 5 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Klimatolaji Uzmanları çeyrek yüzyıl için gerçeklere dayalı raporlar hazırlıyor. Araç alışkanlıklarımız hızla değişecek. Rafinerideki fazla benzin stoğu satılınca tekrar eskiye döneriz. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 10 saat önce, Tahir Ak yazdı: 13 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: "iyi hayal " Uzak hayal deseydin konuyu tartışırdık. Klimatolaji Uzmanları çeyrek yüzyıl için gerçeklere dayalı raporlar hazırlıyor. Araç alışkanlıklarımız hızla değişecek. evet ama ülkemiz şartlarında bu anlatılanlar bu inanç bu hassasiyet inanın hayal... işte inşallah yanılırım Sen gündemi takip etmiyor musun Tahir; bu söylevler en büyükler tarafından veriliyor artık. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Toyota'nın otomobil fabrikasında düzenlenen törende, hibrit ve elektrikli araçların satışının arttırılması için gerekirse teşvik verilmesinin gerektiğini belirtti. "Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde gerekirse yeni teşvikler getirerek bu rakamları mutlaka yükseltmek kararındayız. Sakarya'da üretilen Toyota araçlarının 150 ülkeye ihraç ediliyor olması bizim için ayrıca önemlidir. Teknolojinin son imkanları kullanılarak üretilen Toyota Corolla modelinin ülkemize ve tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Böylece Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilen araçların üçte ikisinden fazlası hibrit teknolojisine sahip olmaktadır." Yorum bağlantısı
Tahir Ak 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 Sen gündemi takip etmiyor musun Tahir; bu söylevler en büyükler tarafından veriliyor artık. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Toyota'nın otomobil fabrikasında düzenlenen törende, hibrit ve elektrikli araçların satışının arttırılması için gerekirse teşvik verilmesinin gerektiğini belirtti. "Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde gerekirse yeni teşvikler getirerek bu rakamları mutlaka yükseltmek kararındayız. Sakarya'da üretilen Toyota araçlarının 150 ülkeye ihraç ediliyor olması bizim için ayrıca önemlidir. Teknolojinin son imkanları kullanılarak üretilen Toyota Corolla modelinin ülkemize ve tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Böylece Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilen araçların üçte ikisinden fazlası hibrit teknolojisine sahip olmaktadır."takip ediyorum da bakış açımız farklı.seçim öncesi olduğunu akıldan çıkarmayın Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 Bir arzu ettiklerimiz var. Bir de gerçekler. Bu söylenenler çok zor. İnsanlara umut verirseniz, kısa sürelide olsa mutlu olurlar. 6-7 senedir, yerli uçağa binip Avrupa da serbest dolaşmamız gerekirdi. Oldu mu? Olmadı. Elbette ki her devlet gibi bizim ülkemiz de kendi insanına bu olanakları sağlamak ister. Fakat ulaşılabilir bir istek mi? Bunu düşünmek gerekir... 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 Bugun kanli canli yolda denk geldi test araclari. Valla goruntu ve renkler cok iyiydi. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 (düzenlendi) On 14.02.2019 at 21:34, Bülent Tarakçı yazdı: 1.6 mtv 1800 TL, 1.8 mtv 3200 TL . Arada 1400 TL fark var. Hybrid alırken 30-35 bin TL fazla vereceğim. Üstelik ş.arası kullanırken (60 km nin üzerindeyken) hybrid ile hybrid olmayanın arasındaki yakıt sarfiyat farkı fazla olmayacak(Toyota bayiindeki satış temsilcileri ş.arası fark çok olmaz diyor. CHR Hybrid ş.arası 4 litre diyor. Ama daha fazla yakıyor). Birde Hybrid teknolojisi bizde çok çok yeni. Toyota sağlamdır diye düşünürken, Honda nında sağlam olduğu, fakat Civic lerdeki göçükleri düşününce firmalara çokta güven olmayacağını düşünüyorum. Hybrid deki teşvik mtv dahil yeniden düzenlenmeli. Yoksa çevreyi falan kimse düşünmez. 1.6 sı varken Hybrid ini almanın anlamı yok gibi. Devlet butür araçlara destek veriyor rakamsal olarak nekadar indirim yapıyorlar bilgim yok ama. 17 Şubat 2019 tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 On 11.02.2019 at 18:45, Tahir Ak yazdı: raw4 bekliyoruz o iş yattı diyolar.. On 14.02.2019 at 00:13, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Ford Focus 2019 yeni kasa Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi karoserde tek sevdiğim Subaru Levorg Subaru İyi bir seçim. en üst donanımı incelendi, kapı trimleri tırt plastik, kalite algıma tırt geldi elendi.... bu paraya daha kalite olmalı, mondeonun yerine idare etsin diye konan araçta bu kalite olmaz.... 15 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Sen gündemi takip etmiyor musun Tahir; bu söylevler en büyükler tarafından veriliyor artık. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Toyota'nın otomobil fabrikasında düzenlenen törende, hibrit ve elektrikli araçların satışının arttırılması için gerekirse teşvik verilmesinin gerektiğini belirtti. "Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde gerekirse yeni teşvikler getirerek bu rakamları mutlaka yükseltmek kararındayız. Sakarya'da üretilen Toyota araçlarının 150 ülkeye ihraç ediliyor olması bizim için ayrıca önemlidir. Teknolojinin son imkanları kullanılarak üretilen Toyota Corolla modelinin ülkemize ve tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Böylece Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilen araçların üçte ikisinden fazlası hibrit teknolojisine sahip olmaktadır." ne oldu bizim yerli elektrüklü, doyota ney, Tesla yı duman edecektik hani.... Not: tam elektrik yada dizele devam.... Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Nisan 2019 Paylaş 3 Nisan 2019 hybrid Corolla yı test ettim. Eski Corolla ve genel Toyota beklentisine göre artılar: Aracın kalite hissi artmış, yalıtım çok daha iyi. sessiz. Koltuk destekleri çok güzel, arkada ve önde daha derin koltuklar var, kapı kolları ve detaylarıu daha kaliteli, direksiyon hissi güzel, içten yanmalı motor acaip sessiz ve titreşimsiz, hibrit sistem çok güzel çalışıyor çok uyumlu ve 60 65 km hıza kadar gaza az basarak hızlanıp öylece gidebiliyorsunuz. Herhalde bu şekilde uygun yol olabilse 8 10 km kadar sürülür. ben 3 km kadar gezebildim bizim organize sanayinin üçinde, batarya yüzde 80 den yüzde 40 civarına düştü. Daha sık şekilde benizn motoru devreye girip çıkmak durumunda kaldı. Headsup display harika çalışıyor güneş altında bile. ön camlardaki sabit kelebek camları çok iyi olmuş. jantlar çok güzel şekilliydi. eksiler: kapı altlarındaki plastik çok kötü dacia dokker ayarında, kapı kulplarının olduğu kısım gereksiz geniş ve oturma alanını arkada daraltıyor. gösterge paneli çok karışık yüz tane veri var. ortaya takılı emanet tablet ekranı berbat duruyor. yine yüz tane veri var ve gereksiz derecede detaylı ama bilgi vermiyor. sunroof olduğundan tavan berbat şekilde alçak, kafa çarpmasın diye arkada o kısmı oyuk gibi yapmışlar. keşke elektrikli motor daha güçlü olup daha fazla gaza basılabildiğinde tek başına aracı götürebilseydi. gücü çok düşük ve araç çok ağır. bu şu soruna neden oluyor. normal trafikteki araçlar kadar çabuk ve ani hızlanmak gerektiğinde hemen benzinli motor giriyor. oysaki yarı akıcı ve yavaş trafikte ara hızlanma için benzinli motora gerek duyulmamalıymış. Alınırmı, dur kalk çok ise belki. 4d4 motorlu Corolla ile uzun yolda 4.1 litreye kadar hypermiling yapabilmiştim, bu araçta bu mümkün olmaz çünkü seyir hızlarında benzinli motor çalışacak diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Nisan 2019 Paylaş 3 Nisan 2019 (düzenlendi) Baktım beğenmedim, liste dışı zaten elektrik olayıda hikaye, düz motor koysalar çok daha iyi olurmuş, boşa yük taşıyor araç... hibrit boş iştir, tam elektrik candır ama yapacak firma değil Toyota, yapacak firmada zaten 1-2 tane... dizel zaten direk ezer, geçiniz hibriti vs.... corolla böyle olsunda görelim... şu firma iyi yolda.... http://www.dmaoto.com/tr/araclar 3 Nisan 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Nisan 2019 Paylaş 3 Nisan 2019 ne yapıyor bunlar? mesela dizel dacia götürsek hibride mi çeviriyorlar? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Nisan 2019 Paylaş 4 Nisan 2019 Tam elektrik bize uymaz.. bizim ülke baştan başa 2000 km.. 2. araba olayı da yok sayılır bizde.. Hybridi destekliyorum.. Tam Ali Darbaz'lık.. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 4 Nisan 2019 Paylaş 4 Nisan 2019 Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı: Tam elektrik bize uymaz.. bizim ülke baştan başa 2000 km.. 2. araba olayı da yok sayılır bizde.. Hybridi destekliyorum.. Tam Ali Darbaz'lık.. Hybrid alıp elektrik üretip tedaş ‘a satmaya kalkar 1 2 Yorum bağlantısı
Talat Tekin 4 Nisan 2019 Paylaş 4 Nisan 2019 Baktım beğenmedim, liste dışı zaten elektrik olayıda hikaye, düz motor koysalar çok daha iyi olurmuş, boşa yük taşıyor araç... hibrit boş iştir, tam elektrik candır ama yapacak firma değil Toyota, yapacak firmada zaten 1-2 tane... dizel zaten direk ezer, geçiniz hibriti vs.... corolla böyle olsunda görelim... şu firma iyi yolda.... http://www.dmaoto.com/tr/araclarhybrid boş iş mi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Nisan 2019 Paylaş 4 Nisan 2019 (düzenlendi) On 03.04.2019 at 14:09, Dogan Arsiray yazdı: ne yapıyor bunlar? mesela dizel dacia götürsek hibride mi çeviriyorlar? yaparlar evet şase götür yapsınlar, kabuk önemsiz ... 2 saat önce, Talat Tekin yazdı: hybrid boş iş mi aynen öyle boşun daniskası tıpkı dpf egr gibi boş iş maksat hava kirletmekse sorun petrolde değil insanlıkta.... 4 Nisan 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 6 Nisan 2019 Paylaş 6 Nisan 2019 Ben bu konuda sizden faklı düşünüyorum. Bütçem uygun olsa ilk tercihim, bu konuda 22 yıllık AR_GE tecrübesi olan Hibrit Toyota bir araç sahibi olurdum. Bana göre : -Akaryakıt tüketimleri az -Karbon salımları düşük -Çevreci olduğu için vergi indirimi avntajları var -Benzin ve dizele göre çok sessizler -Tüm markalar hibrit motorlarda 5 yıl bakım garantisi veriyorlarlar -Fosil yakıtlı araçlara göre benzin ve elektrik aynı anda devreye girdiği için yüksek torka sahipler. Örnek: Honda’nın hibrit otomobili NSX 0’dan 100 km/s hıza sadece 3 saniyede ulaşıyor. Kısa mesafede yüksek tork ve hıza sahip metro iyi bir örnek olabilir. Dünyada Hibrit teknolojileri geliştikçe hem daha yüksek performanslı hem de çevreci modellerin sayısı artacak ve geleceğin tercih edilen araçları arasında yerini alacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı 7 Nisan 2019 Paylaş 7 Nisan 2019 14 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Ben bu konuda sizden faklı düşünüyorum. Bütçem uygun olsa ilk tercihim, bu konuda 22 yıllık AR_GE tecrübesi olan Hibrit Toyota bir araç sahibi olurdum. Bana göre : -Akaryakıt tüketimleri az -Karbon salımları düşük -Çevreci olduğu için vergi indirimi avntajları var -Benzin ve dizele göre çok sessizler -Tüm markalar hibrit motorlarda 5 yıl bakım garantisi veriyorlarlar -Fosil yakıtlı araçlara göre benzin ve elektrik aynı anda devreye girdiği için yüksek torka sahipler. Örnek: Honda’nın hibrit otomobili NSX 0’dan 100 km/s hıza sadece 3 saniyede ulaşıyor. Kısa mesafede yüksek tork ve hıza sahip metro iyi bir örnek olabilir. Dünyada Hibrit teknolojileri geliştikçe hem daha yüksek performanslı hem de çevreci modellerin sayısı artacak ve geleceğin tercih edilen araçları arasında yerini alacaktır. Sadece sıfır alırken ÖTV indirimi uyguluyorlar. MTV öderken "çevreci" olması bir şey ifade etmiyor. Bu sebeple de yakıttan cebime kalanı MTV den ödedikten sonra ne anladım ben hibridden. Hibridlerden 5 yıl MTV alınmasın, satışlar artar, çevre ancak böyle korunur. Tüketiciyi yönlendirme ile olur. Yoksa bir iki kişinin çevre kaygısıyla hibride yönlenmesi bir şey ifade etmez. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Nisan 2019 Paylaş 7 Nisan 2019 (düzenlendi) 16 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Ben bu konuda sizden faklı düşünüyorum. Bütçem uygun olsa ilk tercihim, bu konuda 22 yıllık AR_GE tecrübesi olan Hibrit Toyota bir araç sahibi olurdum. Bana göre : -Akaryakıt tüketimleri az -Karbon salımları düşük -Çevreci olduğu için vergi indirimi avntajları var -Benzin ve dizele göre çok sessizler -Tüm markalar hibrit motorlarda 5 yıl bakım garantisi veriyorlarlar -Fosil yakıtlı araçlara göre benzin ve elektrik aynı anda devreye girdiği için yüksek torka sahipler. Örnek: Honda’nın hibrit otomobili NSX 0’dan 100 km/s hıza sadece 3 saniyede ulaşıyor. Kısa mesafede yüksek tork ve hıza sahip metro iyi bir örnek olabilir. Dünyada Hibrit teknolojileri geliştikçe hem daha yüksek performanslı hem de çevreci modellerin sayısı artacak ve geleceğin tercih edilen araçları arasında yerini alacaktır. bende harbiden argenin dibine inmiş Tesla ayarında türkiş elektrikli aracı alırdım, 400 km menzil, dediğiniz tüm + ların daha üzerinde, 22 yıl arge bunun yanında hiç kalır ki hibrit oyalama taktiğidir benceki neyin argesini yapmış toyota, ortadak mal daha emekleme ayarında bile değil, Toyota hibrit konusunda daha yolun başında ve aracıda zaten hibrit bile sayılmaz, giriş seviyesinde sözde elektrikli gibi, menzil güç performans ekonomi hikaye,1.5 dizel bir araç bile ezeeeer geçer, emisyonda bile nerdeyse... Honda NSX normal bir hibrit değildirki, özel spor araçlara bakmayın, milletin alabileceği araçlara bakın, ayrıca Tesla varken kim bakar hibrite, bu arada NSX ortlama tüketimi 10 lt. tın tın gidersen, amacı ne buaracın basmak, ne oldu senin ekonomin çevreciliğin, ekonomik evet yarış arabası için ekonomik, ama özel yarış arabası, yani genele yayılamaz ve nsx i duman eden birçok tam elektrikli araçta var, yani örnek olmadı kısaca... gelecek tam elektrikli araçların.... imkanım olsa tam elektrikli araç alırdım, yoksada elimdeki yeterince ekonomik aynen devam, böyle yapmak her açıdan daha karlı ve çevreci olurdu zaten hibrit olacaksa şartlar şunlar: minimum elektrikle gidiş menzili 400 km. olacak, 0-100 en az 7 sn. olacak, benzinli ufak turbo motoru olacak ve şarj süresi çok kısa olacak... o motorla şarj edebilrimi kısa sürede , hayır, ne motorun gücü yeter ne pil uygun değil nede fiyatı ekonomik olamaz, kısaca yaş iş, 8-10 km. menzilli hibrit alıp şehir içinde dur kalk dışında bundan faydalanamayacaksan bu iş boş iştir, menzil uzun olmadıkça tabii, sonuca gelirsek zaten bu teknolojiyi geliştirirlerse hibrite gerek kalmaz, tam elektirikliler yayılır... şahsi düşüncem Devlet hibrite en ufak desteği bırak direk köstek olmalı ve sokmamalı ülkeleye, bütün gücüyle tüketiciye yönelik yatırımla tam elektrikli araçları desteklemeli, vergi vs. almamalı ki firmalar kendiliğinden coşsun, ülkede bununla iligili parça üretecek donanım yazılım üretecek frmalarada vergi açısından teşvik vermeliki rahat çalışsınlar, ama direk para vermemeli firmalar yemesin o parayı, bu açıdan videoda denilenler doğru, teşvik tüketiciye olacak üreticiye sadece bu işi sürdürmek için vergide kolaylık sağlananacak.... sonuç: hibrit zaman kaybı-boş iş- firmalara para kazandırma taktiğinden başka şey değil, gücü versinler elektriğede görelim, bunu yapacak dünyda sayılı firma var zaten, 22 yıllık deneyim falan hiç bu konuda, 200 milyon km. deneyim falan lazımki bu ayarda Tesla ve bizim mevzubahis firmamız en başlarda, bizim açımızdan süper bir durum aslında tabii işine gelmeyenler bu işe girmeme konusunda baskı yiyenler var ne yazıkki... 7 Nisan 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 7 Nisan 2019 Paylaş 7 Nisan 2019 9 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: gelecek tam elektrikli araçların.... imkanım olsa tam elektrikli araç alırdım, yoksada elimdeki yeterince ekonomik aynen devam, böyle yapmak her açıdan daha karlı ve çevreci olurdu zaten hibrit olacaksa şartlar şunlar: minimum elektrikle gidiş menzili 400 km. olacak, 0-100 en az 7 sn. olacak, benzinli ufak turbo motoru olacak ve şarj süresi çok kısa olacak... o motorla şarj edebilrimi kısa sürede , hayır, ne motorun gücü yeter ne pil uygun değil nede fiyatı ekonomik olamaz, kısaca yaş iş, 8-10 km. menzilli hibrit alıp şehir içinde dur kalk dışında bundan faydalanamayacaksan bu iş boş iştir, menzil uzun olmadıkça tabii, sonuca gelirsek zaten bu teknolojiyi geliştirirlerse hibrite gerek kalmaz, tam elektirikliler yayılır. Elektrikli otomobiller gücünü yalnızca elektrikten alıyor. Şu an için tercih etmek belki çok mantıklı değil. Muhtemelen petrol rezervlerindeki azalış ile akaryakıt fiyatlarındaki artış ile 5-10 sene içerisinde elektrikli otomobiller, otomotiv sektöründe şimdikine kıyasla çok daha büyük bir pazara sahip olacaklardır. Melez otomobiller ise her ne kadar tasarruflu ve benzinli/dizele göre çok daha çevreci olsalar bile hala bir akaryakıtla çalışıyorlar; yani benzin olmazsa melez otomobil de olmaz.☹️ Türkiye’nin yüksek cari işlemler açığı vermesinin altında yatan en önemli nedenlerden biri üretimin ve enerji kullanımının ithalata bağımlı yapısıdır. Üstte yazdığım 5-10 yıllık geçiş süreci yeni gelişen politikalar sonucunda daha da hızlanabilir. Sizin yazdığınız şartlardaki elektrikli araç en ideal seçimdir fakat o vasıflara sahip en iyi araç şuan Tesla S P85D görünüyor ve Fiyatları yarım milyondan başlıyor. Doğal olarak onun AR_GE maliyetleri ilk sahiplerinin ceplerinden çıkacaktır fakat benim dünyam küçük, cebimdeki delik çok büyük. Gönül ister ki Forumu kullanan tüm arkadaşlarım 700 hp birer Tesla S P85D sahibi olsunlar. Bana gelince, bu şartlarda Hibrit & Toyota en iyi tercihdir Ali bey ☺️ Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Nisan 2019 Paylaş 7 Nisan 2019 (düzenlendi) 1 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Elektrikli otomobiller gücünü yalnızca elektrikten alıyor. Şu an için tercih etmek belki çok mantıklı değil. Muhtemelen petrol rezervlerindeki azalış ile akaryakıt fiyatlarındaki artış ile 5-10 sene içerisinde elektrikli otomobiller, otomotiv sektöründe şimdikine kıyasla çok daha büyük bir pazara sahip olacaklardır. Melez otomobiller ise her ne kadar tasarruflu ve benzinli/dizele göre çok daha çevreci olsalar bile hala bir akaryakıtla çalışıyorlar; yani benzin olmazsa melez otomobil de olmaz.☹️ Türkiye’nin yüksek cari işlemler açığı vermesinin altında yatan en önemli nedenlerden biri üretimin ve enerji kullanımının ithalata bağımlı yapısıdır. Üstte yazdığım 5-10 yıllık geçiş süreci yeni gelişen politikalar sonucunda daha da hızlanabilir. Sizin yazdığınız şartlardaki elektrikli araç en ideal seçimdir fakat o vasıflara sahip en iyi araç şuan Tesla S P85D görünüyor ve Fiyatları yarım milyondan başlıyor. Doğal olarak onun AR_GE maliyetleri ilk sahiplerinin ceplerinden çıkacaktır fakat benim dünyam küçük, cebimdeki delik çok büyük. Gönül ister ki Forumu kullanan tüm arkadaşlarım 700 hp birer Tesla S P85D sahibi olsunlar. Bana gelince, bu şartlarda Hibrit & Toyota en iyi tercihdir Ali bey ☺️ Sizde haklısınız tabii, bana görede her türlü daha ekonomik ve güçlü dizeller en iyi tercihdir, sizinkide petrole bağımlı benimkide, benimki daha az yakıyor ve vergiside daha düşük, bu durumda bu şartlarda dizel diyorum, hibrit hiçbir açıdan cazip değil bana göre en ucuz corlla hibrit 140 bin yaris en boş 130 bin yani bu açıdanda caziplik yok... dizel Duster 123 turbo 1.3 benzinlisi 100 bin Fiesta dizel 100 bin mesela.... arge maliyeti bizden çıkmaya gelince, ülkemizde üretilse ÖTV olmayacak, kdv az olacak hemde çok az, olması gerekende bu ötv denen saçmalık zaten hiç olmamalı vs....bizde işler adam gibi yürüse hepimiz inanın tam elektirikli araca binerdik.... şuan bunu yapacak bilgide donanımda var, tesla kadar hemde, ama üretecek sanayi altyapımız yok ne yazıkki... neyse boşa konuşuyoruz, bizim ülkede ne adam gibi teşvik vergi alma ve vergi adaleti ne adam gibi çalışma ne hak hukuk nede toplumda iş yok, yani bu küçük dünyamızda hayal kurarız ancak..... yine hep yazdığımı yazayım, Yazık bu vatana (sadece toprak kastedilmiştir) 7 Nisan 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts