İçeriğe Yönlendir

Yeni Corolla Aşkı


Kerem Vahdet

Recommended Posts

Mehmet Naki Çatalyürek
12 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Sadece sıfır alırken ÖTV indirimi uyguluyorlar. MTV öderken "çevreci" olması bir şey ifade etmiyor. Bu sebeple de yakıttan cebime kalanı  MTV den ödedikten sonra ne anladım ben hibridden. Hibridlerden 5 yıl MTV alınmasın, satışlar artar, çevre ancak böyle korunur. Tüketiciyi yönlendirme ile olur. Yoksa bir iki kişinin çevre kaygısıyla hibride yönlenmesi bir şey ifade etmez. 

 

Hibridlerden 5 yıl MTV alınmaması için benzinli motorlarını sökmek gerekir. Devlet Teşvik için kendi sınıfındaki motorlardan % 10 daha az vergi alıyorlar zaten, 1.8 lt motorlu hibrit otomobillerin MTV’si çok gibi görülebilir ama hem yakıt ekonomileri hem de çevre dostu olmaları nedeniyel eğitimci arkadaşlar tarafından tercih edilmesi gerekiyor ☺️

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yakıt ekonomisi deniyorsa dizel,  çevre dostu, o da öyle değil, çevre dostu diye bir olay yokki, sadece araca çevreci diye bakmamak lazım, tüm araçlar tam elektriklilerde dahil çevreye zararlıdır, bu araçların üretim aşamalarını düşünün, tamamen zarar, egr de zarar dpf denen saçamalık dahada zarar, bunların tamamı çevreci zorlamalar yüzünden firmaların uydurduğu şeyler, adamlar çevre ayağına bunlarıda satıp para kazanıyor, bunların tamiri değişimi üretimi ise dahada zarar, geniş düşünün....

 

 

ekonomi ise olay dizelde, hibrit falan olmuyor  o iş....

 

 

mtv olmasın:  Mehmet beyinde dediği gibi motor sökülmeli, o zamanda pilli oyuncağa döner hibrit, zira oyuncak bile ondan daha çok yol yapar :)  şaka bir yana bunlarda mtv olsun ama az olsun, ÖTV hiç olmayacak, kdv ise az olacak, tüketici teşviği böyle olur, ayrıca bu destek altyapıylada olur, bizde bunları şarj edecek adam gibi güç bile yok, altyapı zaten yok, daha tatil bölgesi yerde internet hattı adam gibi çalışmıyor, 16 bit hızında adsl abonesiyim 8 i geçemiyor hız çünki habire ödüyorum, kablo yamalı, değişime para yok ilgilenen yok çözüm yok, modem  bozukmuş dedikleri bu, hattınız tırt komple parazitli diyorum haklısın diyorlar ama çözüm yok, neyse bizde olmaz bu işler daha çoooooook bekleriz....

 

Mehmet bey, yaktı olarak daha ekonomikleri var, dizel canına okur bunların, çevreci falanda değil bu hibrtler, bildiğin benzinli araç, 1 mg. fark için bu zaman kaybı araçlara verilen paraya yazık,  boşa ağırlık taşıyorsun hibritle, adamlar tam elektrikliyi  yapamıyor deneyim yok tecrübeleride yok toyotada dahil, o yüzden bizi bu masal arabalarla oyalıyorlar, corolla ve benzerlerinin bu şekilde bize satılması bana resmen hakaret gibi geliyor, öte yandan tam elektirikli araç üretmek için başlı başında düzen değiştirmeli araba üreten firmalar, yapacak halleride yok bilgileride, bu işi bilen Tesla gibileride bizde bizim ülkenin berbat ekonomik düzeni ile hayal oluyor, alamıyoruz, bize anca bu zaman kaybı arabaları satarlar, bende bu fiyata zaten almam, 140 bin vereceğim ortada ne var, benzinli-ağır-atmosferik hantal motor neymiş hibritmiş, hadi canım, ben biniyorum 600 km yol yapıyorum, ne işime yarayacak bu alet, hızlı gitsem benzini içiyor elektrik kısmı masal, dizelle basıyorum hala 6 lt. geçemiyorum, güç var menzil var ekonomi var, hibrit bana ne veriyor koca bir hiç, çevreci falanda değil yok öyle bir dünya ne yazıkki...

 

o yüzden ekonomik ve çevre dostu demeyin, değiller....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
yakıt ekonomisi deniyorsa dizel,  çevre dostu, o da öyle değil, çevre dostu diye bir olay yokki, sadece araca çevreci diye bakmamak lazım.
 
o yüzden ekonomik ve çevre dostu demeyin, değiller....


Plazalardaki araç satış teknikleri fotoğraftaki gibi; bisikleti görünce şehir içinde çevreci olan en iyi araç olduğuna karar vermiştim.[emoji3166]

67150e9c525ffbe6992cecb3f97fd378.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
(düzenlendi)

  "_______________140 bin vereceğim ortada ne var, benzinli-ağır-atmosferik hantal motor neymiş hibritmiş, hadi canım, ben biniyorum 600 km yol yapıyorum, ne işime yarayacak bu alet..."

 

Ali bey bu konuda galiba haklısınız; İstanbul trafiğinde puan saatleri içersinde hibrit araçların pillerinin küçük olmasından dolayı şarjları yetmeyecektir ve kısa sürede boşaldığı zaman benzinli motorları devreye girecektir. Nerede kaldı bunların tasarrufu çevreciliği ? 

Dizel konusunda ise yanılıyorsunuz ab ülkeleri şehir içinde dizel araçlar için radikal tedbirlerini artırmaya devam ediyorlar ve birkaç yaşında eskilerini de bizim gibi 3. dünya ülkelerine kakalama peşindeler. ABD dizeli şehir içine sokmuyor panelvan araçları bile benzinli, kısacası karbon salınımı dünyanın başına tam bir bela 2018 yılı verilerine göre Dünyada 600 Milyon koah hastası var, yaklaşık yılda 3 Milyon kişi ( KOAH ) hastalığı nedeni ile ( Türkiye’de kayıp yıllık 150 Bin kişi ) ölmekte. Verilerdeki  kayıplar çok büyük ve düşündürücü; bana göre torunlarımıza temiz bir çevre bırakmak için, en başta dizel araçları ve fosil yakıtları azaltmak gerekir.

tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi
Çevreci bir gelecek için..
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

ABD dizeli sehir icine sokmuyor ama masallah kullandiklari arabalar kamyon dizeli kadar emisyon salinim ne ararsan var default_smile.png

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
16 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:

 

Hibridlerden 5 yıl MTV alınmaması için benzinli motorlarını sökmek gerekir. Devlet Teşvik için kendi sınıfındaki motorlardan % 10 daha az vergi alıyorlar zaten, 1.8 lt motorlu hibrit otomobillerin MTV’si çok gibi görülebilir ama hem yakıt ekonomileri hem de çevre dostu olmaları nedeniyel eğitimci arkadaşlar tarafından tercih edilmesi gerekiyor ☺️

 

Bu eğitimci, önerinizi reddediyor :)  

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
10 saat önce, Bülent Tarakçı yazdı:

 

Bu eğitimci, önerinizi reddediyor :)  

Akaryakıt fiyatları sonrası fikriniz değişecektir☺️

16 saat önce, Metin Akbal yazdı:

ABD dizeli sehir icine sokmuyor ama masallah kullandiklari arabalar kamyon dizeli kadar emisyon salinim ne ararsan var default_smile.png

 

 

Popoları her yere sıgmıyor ondan olabilir mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
20 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:

  "_______________140 bin vereceğim ortada ne var, benzinli-ağır-atmosferik hantal motor neymiş hibritmiş, hadi canım, ben biniyorum 600 km yol yapıyorum, ne işime yarayacak bu alet..."

 

Ali bey bu konuda galiba haklısınız; İstanbul trafiğinde puan saatleri içersinde hibrit araçların pillerinin küçük olmasından dolayı şarjları yetmeyecektir ve kısa sürede boşaldığı zaman benzinli motorları devreye girecektir. Nerede kaldı bunların tasarrufu çevreciliği ? 

Dizel konusunda ise yanılıyorsunuz ab ülkeleri şehir içinde dizel araçlar için radikal tedbirlerini artırmaya devam ediyorlar ve birkaç yaşında eskilerini de bizim gibi 3. dünya ülkelerine kakalama peşindeler. ABD dizeli şehir içine sokmuyor panelvan araçları bile benzinli, kısacası karbon salınımı dünyanın başına tam bir bela 2018 yılı verilerine göre Dünyada 600 Milyon koah hastası var, yaklaşık yılda 3 Milyon kişi ( KOAH ) hastalığı nedeni ile ( Türkiye’de kayıp yıllık 150 Bin kişi ) ölmekte. Verilerdeki  kayıplar çok büyük ve düşündürücü; bana göre torunlarımıza temiz bir çevre bırakmak için, en başta dizel araçları ve fosil yakıtları azaltmak gerekir.

 

bunda olay çevre değil, çevreyi unutabilirsin, hemde hiiç alakası yok emin ol, kimsenin çevreyi taktığıda yok, özellikle abd denen ülkenin, adamlar ozonu delen gaz olayını engellemede taraf bile değil,  adamların derdi sadece güç,  gezegeni yokedense insanlık, bu arada gezegen geri dönülmez eşiği geçti, bu sözümü unutmayın, geri dönüş artık yok, reset atacak gezegen, bir şekilde.....

 

havayı hepsi kirletir bakman gereken en az yakıtla en az kirleten dengesi, dizel şuan için 2. sırada daha az yakan yok, 1. sırada tam elektrik var, hibrit değil o 3. sırada, yasaklama sebebleri havayı kirtletmede değil, ekonomik sebebler, dizel zaten kalkamaz daha doğrusu şimdilik petrol türevi yakıt kullanmak zorundayız, petrol türevi yakıt şuan kalktı diyelim, ilk batacak ülkeyide yazayım abd ve ingilizler, buna izin vermezler reseti yeriz, 3. dünya savaşı....  güç kazanıldımı bırakılmaz, korumak için herşey yapılır, şeytani ve değişmez kural, bunuda sakın unutmayın...

 

abd de benzili araç daha çoktur, çünki benzin neredeyse adamlarda beleştir, her yeri sömüren güçler bunlar, ki onlarda bile biraz tasarrufa gidelim olayı başladı sebebte çevre değil bu arada, artık eskisi gibi hortumlama kolay değil zor ve rezervlerde azalmaya başladı, alternatif güç bulamadılar, birazdaha temkinli oldular diyim o kadar,  neyse benzinde üretimde çıkan ürün daha fazladır, dizel öyle değildir, yasaklama sebebleride çevre değil emin olun... çevre dedikleri koca bir masal, kimsenin taktığı yok, bilim adamları hariç, unutmayın biz insanız, çekirge sürüsünden beteriz, bulunduğumuz yeri kuruturuz, doğamız böyle....

 

gelecek nesilleri düşünen varsa dizeli değil, bu gezegenden kaçışı düşünsün, zaten abd nin 1. planıda aslında bu, artık çok geç, uzatmaları oynayan gezegende dizeli kaldırmakta çevre ile alakalı değil, ona gelene dek öyle zararlar varki onlara dokunan bile yok, arabanın her türlüsü zarar azı çoğu yok...

 

bu sebeble gelecekte olacağı söyliyim, tam elektrikli araç; ama ona güç sağlamak içinde korkunç seviyede karbon salınımı lazım, şarj için kaynak lazım, güneşle rüzgarla olmaz o iş, petrol ve nükleer güç lazım, petrol ana tek kaynak şimdilik, elektrikli aracı üretirken verilen zarar emin olun dizelden ve üretiminden çok daha fazla zararlı bence bu gezegene, hibritte dizelden bu açıdan dahada zararlı, hem petrol yakan araç hemde elektrikli (gerçi hikaye elektrik kısmıya neyse, boşa yük taşıyor araç)

 

kısaca boşa omuydu bumuydu demeye gerek yok, bizim ülkede dizel kalkmaaz, hem 3. dünya ülkesi olmamız hem pazar olmamız sebebiyle, 3. dünya ülkelerine kakalıyalımda kısmen haklısın yani, ama şu var, ha dizel ha hibrit ha benzinli ha tam elektrikli, zarar hep aynı, hatta artarak gidiyor dizelde egzost gazı zarar verir bunun değeri 5 olsun, hibrite her ikiside var 7 olsun, yani sandığınız gbi değil, tam elektrikte ise en azından petrol kısmı yok denebilir, yani araba kullanmıyor petrol, bu açıdan, bunda zarar dolaylı yoldan olur çünki buna sadece elektrik yetmez, o gücü sağlamak için şarj dizelden çok daha fazla zarar verirsin gezegene, dizel kullan daha az zarar ver, o derece yani, neyse kaçış yok, alıp kullanacağız sonucunda katlanacağız yapacak birşey yok ne yazıkki, kendiliğimizden taş devrine dönmek dışında...

 

Sonuç: amma yazdım :)  ne anladık budurumdan? kafanıza göre takılın, bize ne sunulduysa onunla yetiniyoruz zaten, elimizden birşey gelmiyor başka şeyi seçme hakkı yok, bu daha çevreci deniyor inanıyoruz, halbuki buda masal, zaten çevreyide takan yok, arkasına saklanan var :)

 

ha ben şu seçimi yapayım, hibrit almam boş iştir, şuan ilk tercihim turbo benzinli sonra dizel, olursada tam elektrikli, hibrit alıp bu üçünden daha fazla zarar vermeme gerek yok gezegene :) 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Keşke her şey bizim istediğimiz, çevre odaklı şekillense ama olmuyor. Paris Anlaşması nı(Tam bir kısıtlama olmamakla birlikte Sera Gazını azaltmayı amaçlayan maddeler içeriyor)  imzalayan ABD Kyoto protokolünü imzalamadı diye hatırlıyorum. Çünkü bu protokole uyarsa sanayi üretimi noktasında sıkıntılar yaşayacak. Yani çevrecilik konusunda samimi değiller. ABD de bir günde tüketilen petrol Türkiye de tahminen bir yılda falan tüketiliyordur. Böyle bir haber okuduğumu hatırlıyorum.

BBC den alıntı haber;

Atmosferde en fazla sera gazı salınımına neden olan ülke Çin. Yüzde 24'le başı çeken Çin'i ABD, Avrupa Birliği ülkeleri, Hindistan, Brezilya ve Rusya izliyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çevreyi takan tek zümre bilim adamları ve hepsi değil birazcığı gerçek çevreci olan çevreci geçinenler, gerisinin umrunda değil, kim takaaar çevreyi, daha çöpümüzü adam gibi atmayı bilmiyoruz herşey lafta.....

 

bu  zarardan kaçış yok, önemli olan dengeyi yakalamak, onuda yapan zaten yok, geçmiş olaaaa....

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek



Arkadaşlar gözünüzden kaçtıysa bu haberi lütfen dikkate alınız.


Londra'nın merkezindeki hava kirliliğini önlemek için uygulanmasına karar verilen "ULEZ" bugün yürürlüğe girdi. Buna göre, emisyon standartlarına uymayan araçlardan günlük 12,5 sterlin ücret alınacak.
ULEZ kapsamına motosikletlerde Euro 3, benzinli araçlarda Euro 4, dizel araçlarda ise Euro 6 standartlarını karşılayamayanlar giriyor. Diğer bir deyişle bu durum, 12 yaşın üzerindeki motosiklet, 13 yaşın üzerindeki benzinli araç ve 4 yaşın üzerindeki dizel araç sahiplerini ilgilendiriyor
ULEZ uygulamasının 2021 yılında çevre yollarına kadar genişletileceği de gelen bilgiler arasında.
5a78e7e2858275c191f5cb55f84a7140.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yani bunuda paraya çevirmişler, kaldıramazlar zaten, teknoloji var ama altyapı yetersiz, heleki dingilterede yüksek güçte elektrik, zor biraz....

 

parayı verir devam ederler sıkıntı yok....  bu arada 13 yaşı geçen benzinli ve 4 yaşı geçen dizellere varmış bu kural, dikkat yeni dizele laf yok çünki ekonomi böyle, yapamazlar çark dönmeli, eskilerde yalandan çevrecilik yapıyorlar bu yüzden, ver parayı devam...çevre ayağına para yani

 

Bu arada adamlardaki araç sayısına ve niteliğinede bakmak lazım, mesela bizdeki kamyon sayısı avrupa birliğindeki ülkelerin tamamından daha fazla, biz önce bunu çözmeliyiz...

 

kısaca çevre için gerçekte yapılan işler yok denecek kadar az, sadece çevreci görünmek moda....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
14 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

 

parayı verir devam ederler sıkıntı yok....  bu arada 13 yaşı geçen benzinli ve 4 yaşı geçen dizellere varmış bu kural, dikkat yeni dizele laf yok çünki ekonomi böyle, yapamazlar çark dönmeli, eskilerde yalandan çevrecilik yapıyorlar bu yüzden, ver parayı devam...çevre ayağına para yani

 

Bu arada adamlardaki araç sayısına ve niteliğinede bakmak lazım, mesela bizdeki kamyon sayısı avrupa birliğindeki ülkelerin tamamından daha fazla, biz önce bunu çözmeliyiz...

 

 

Ali Bey 4 yaşından büyük  Tır kamyonların Avrupa’ya giremediğini şartnameye uygun motorlara sahip olup da  girenlerin ise bazı ab ülkelerinde trenlerle geçtiğini biliyor musunuz.

Dizel konusunda ise yanılıyorsunuz ab ülkeleri şehir içinde dizel araçlar için radikal tedbirlerini artırmaya devam ediyorlar ve birkaç yaşında eskilerini de bizim gibi 3. dünya ülkelerine kakalama peşindeler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
1 saat önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı:

Ali Bey 4 yaşından büyük  Tır kamyonların Avrupa’ya giremediğini şartnameye uygun motorlara sahip olup da  girenlerin ise bazı ab ülkelerinde trenlerle geçtiğini biliyor musunuz.

Dizel konusunda ise yanılıyorsunuz ab ülkeleri şehir içinde dizel araçlar için radikal tedbirlerini artırmaya devam ediyorlar ve birkaç yaşında eskilerini de bizim gibi 3. dünya ülkelerine kakalama peşindeler.

biliyorum, ben zaten bizim ülkedeki durumu belirttim ,çok fazla kamyon var, onlarda durum farklı, altyapıyı çözeli 100 sene kültür olarakta 300 sene ötede adamlar,  bizde adam gibi demiryolu bile yok daha, ne çevresi... 

Karstan binecek kamyon İstanbulda inecek, hadi nerede o altyapı,  İstanbul Kars en az paralel 2 hat tren rayı olacak, 1. si yolcu 2. si yük gidiş dönüş, nerede bizde o imkan....

biz zaten 3. sınıf ülkeyiz bu arada doğru toplum olaraksa dahada gerideyiz aslında... ve bu konuda gerçekten çok üzgünüm....

 

onlarda çevrecilik; artık herşey bitti sıra ona geldi gibi bir durumda yani, onuda lafta yapıyorlar, zaten adamların kamyonla falan işi çok az,  3. dünya ülkelerine kakalamada haklısınız ama onlardada bu dizel işi bitmez, bakmayın siz şehir içine sokmuyoruz vs. demelerine... 

 

tamam direk yasaklamaya başlayım hadi, madem önemli olan çevre, devlet yüklensin tam elektriğe geçelim o zaman, yapamayız, biz zaten yapmayız ab ninde bunu yapacak parası yok siz düşünün artık, onlar yapamadan biz zaten yapamayız... dünya bitik çevreyi düşünen kimse yok, çevreci görünmek var, bunu görmek lazım, hibritmi çevreci yani...

 

Neyse, Mehmet bey, sizde bende aslında aynı şeyi istiyoruz,  siz bunu anlatırken adamlar şunu yaptı şeklinde örnek verirken bu işin başladığını anlatmaya ben ise sizin aksinize başlatmadılar sadece öyle gözüküyorlar diyorum, bizim ülkemizde durumsa içler acısı bize kakaladıkları hibritlerde hikaye aslında demek istiyorum, yani sonuçta çevreci olan kimse yok hepsi lafta kalıyor diyorum, ab ülkelerinde ekonomide yaşam standartlarıda kültrüde bizden ileride, o yüzden adamlar görünütüdede olsa birşeyler yapıyor gibi, bizde ise bu olmuyor ve olamazda, uygun durumda değiliz, ben bunu anlatmak istiyorum aslında, yoksa tartışma değil maksadım...

 

sıkıntım çevreyi gerçekten kimsenin düşünmemesi, hep lafta, neymiş eur4 motor, bakıyoruz dpf egr ad blue, 3 üde hikaye işe yaramaz para kazandırma sistemleri, sadece düz katalitik işe yarar, uzun dayanımlı masrafsız sistem ve birazda işe yarar bir alet,diğerleri bunu destekleyen yan zımbırtılar ama işe yaramazlar aslında, adamlar çevreci ayağına yine kazanıyor yani, halbuki bu sistemlerin üretimi tamiri işletmesi değişimi ve sarfları bunları kullanmayan motorların verdiği zarardan çok daha fazla, hiç kullanma daha az zarar verirsin dünyaya, benim kızdığım kısımda bu aslında, çevreyi düşünen yok, düşünür gözüküp para kazanan ve bunları dünyaya kakalayan gelişmiş ülkeler var ama bu olayı gören yok ne yazıkki, uykudayız.... o yüzden hibrit boş iştir, ne ekonomik nede çevrecidir, kanmayın bu oyunlara...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...