Fatih Sarıkaya 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Diyorki; daha az yakıt ile daha fazla kilometre yapın.Motoru çalıştır derhal yola çık.İyi trafik akışı olan yolları seçin.Konvoy sıkışık trafik olan yolları tercih etmeyin.Ani gazlama firenleme yapmayın.Bütün viteslerde mümkün olduğunca aracınızı düşük devirde sürün.Motor yüksek devirde iken debriyajı kaydırmayın.Burda ne demek istiyor?Yarım debriyaj yapmayın veya debriyajda fazla vakit geçirmeyin vitese atın ve debriyajı rahatmı bırakın diyor.Kırmızı ışıkda bile boşda beklerim. Mesela benim aracım 1.5 devirde düz yolda zorlanmadan gidiyor.5.Vitese atıp 1.5 devirde gitsem heryeri kurum bağlar.2 bin devirde 5.vitesde 60 km hıza çıkıyorum. Aslında klavuz çevreci araç sürdürmeye çalışıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 (düzenlendi) "Aslında klavuz çevreci araç sürdürmeye çalışıyor." Bu konuda senin ile hemfikiriz Fatih 1.8 Hybrid elektronik kontrollü sürekli değişken şanzıman CO2 salımı (g/km): 80 g/km Birleşik: 3.5 lt/100km. Benim aldığım Toyota Corolla 1.6 132 PS; CO2 Salımı (g/km) 144 g/km şehir içinde hava kirliği açısından büyük fark yaratan bir değer. Avrupa bu değerleri baz alıyor artık. . "Mesela benim aracım 1.5 devirde düz yolda zorlanmadan gidiyor.5.Vitese atıp 1.5 devirde gitsem heryeri kurum bağlar" demişsin. Teknoloji bu soronu da şöyle çözmüş; Toyota valvematic, emme supaplarının açılma miktarlarını (supap kaldırma miktarı: valve lift) ve bunu sonucunda silindirlere alınan hava miktarını sürekli olarak ayarlayan supap teknolojisi ile kullanım kolaylığı ve yakıt tasarrufu sağlamış. Yakıt tasarrufu CO2 salımı ile bağlantılı olması aracın çekiciliğini artıran bir etken. Bu aracı değişik kulvarlarda 2400km. test ettim : Araçı 3 vites 150 km. taşıdım, 6 Vites 75 km. hızda kullandım, valvematic motor ikisine de olumlu yanıt verdi. Sonuç : yeni yazılan kullanım klavuzları çevreci düzenlenmiş. 16 Şubat 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Şehir içinde bile 5.vitese takıyorum, bir abimiz yan tarafta oturuyorduLa la 5e aldın ya demişti [emoji3] 2 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Önerilen şey düşük tüketim ve çevreci bir sürüş tarzı.. Aynı zamanda uzun motor ömrü. Yan etkisi; hantal ve kurumlu bir motor. Bunun için de ayda bir kez bir saat benzinlide 4 bin, dizelde 3 bin devir üstü sürüş.. Bu da bizim kullanma kılavuzumuzdaki öneri. 6 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Ben boyle kullanirsam aracim kıllanmaz mi? Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Önerilen şey düşük tüketim ve çevreci bir sürüş tarzı.. Aynı zamanda uzun motor ömrü. Yan etkisi; hantal ve kurumlu bir motor. Bunun için de ayda bir kez bir saat benzinlide 4 bin, dizelde 3 bin devir üstü sürüş.. Bu da bizim kullanma kılavuzumuzdaki öneri. 1 saat belki çok olabilir, ama o devri vermek lazım motora. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. Düşşün bir şey olmaz, 1500 devirde rahat yürümesi lazım 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 16 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: 17 dakika önce, Ali Darbaz yazdı: Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. Düşşün bir şey olmaz, 1500 devirde rahat yürümesi lazım Yurumez. Vuruntu yapar. 3 silindir ve 90 tork yuzunden. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Misal araba 1500 devirde tam gazda 13 beygir uretiyor . Agirlik ise 1119 kilo. Son vites 0,7 oranina sahip. 0.7 *13 = 9 beygir kaliyor. 5 nci vitesde saate 50 km hiz yapiyor araba. Tam gazda 5 nci vitesde 50 km hizi zar zor tutarim. En ufak rampada tutunamam. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Düz yolda , lastik havaları tamsa , araç bakımlıysa yürümesi lazım bence. Değilse iyi değil o zaman. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 8 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Düz yolda , lastik havaları tamsa , araç bakımlıysa yürümesi lazım bence. Değilse iyi değil o zaman. İlk gunden bu gune kadar 5 nci vitesde ben hic 50 km hizda gitmedim. Gidemedim. 50 ile giderken 3 e takiyorum ben. 2500 alti haram bize. 3 silindir ve 90 newton motor. Her 120 derecede bir patlama var. Her patlama arasi 30 derecesi ölü bölge var. Ölü bolgeyi krankin momentumu ile aşiyor. 4 silindirli bir arabaya gore %30 daha fazla devir cevirmek lazim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Üretici niye lamba koymuş o zaman [emoji3] Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Üretici niye lamba koymuş o zaman Kadran ortak. 1.2 modelin kadrani ile 1.0 kadrani ayni. Dacia gibi düşün. Dizel daciada benzinli kadrani var.. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 1460 kilolu arabayi 5. vites 50 km de yurutuyorum bende. Kurum baglama olayi zaten uzun yol 90 km hizla gitsen atar kurumu. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Her aracın kendine has bir sürüşü var. Ben arabamın 2500 devrin altında süremiyorum. 2000 devrin altında dört ve beş kesinliklikle vuruntu yapar. 3 ise ortalama bir rampaya kadar idare edebilir. Bu adam 1400 devir ile 60 km hız yapıyor. Yine şu videoya bakın, Mitsubishi Evolation ile 1,8 motor Fiat Stilo ile rolle çıkıyor. Mitsubishi inanaılmaz güclü, Fiat ise standart aile arabası . Ama rollde Stilio fark atıyor. Yani her arabanın kendine has bir sürüş şekli vardır. Ali'nin arabası 2500 devirde yürürken, Mehmet'tin Arabası 1400 devirde yürüyebilir. Her aracın teksik datası vardır. Bu şekilde işler ilerler. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 4.vites ile 170la gidiyorum. Ekonomi power Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Bir saat önce, Servet Aydın yazdı: 4.vites ile 170la gidiyorum. Ekonomi power Bu gun kayinpederim, kayinvalidem, eşim ve kizim dopdolu araba ile 70 km yol gittik geldik. Navigasyondan en acik yollardan gittim. 80 sabit hizda 5 nci vitesde yol alirken yanimizdan vizir vizir arabalar geciyor. Kimsenin gıkı cikmadi. Cocuk esneye esneye geldik. Tahminen 5 litre lpg yaktik. Ortalama 41 km hiz. Buna bogaz trafigi ve sokak surusleri dahil. En ilgincide misafirlige gittimiz teyzemiz, "ne çabuk geldiniz" demesi oldu. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 (düzenlendi) 5. Vites 1400 devir 70km/s hızla ciddi ciddi yokuş çıkıyorum ben Tork aşkına Aynı hız ve devirde düz bir güzergahta 3.9-4.1lt arası tüketime sahip. Defalarca denedim 16 Şubat 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Benimki de 70 te 5 e alır ve devir 1500 lerde olur. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 Devirin cok veya az cevirmek bize ne gibi zarari oluyor. Piyasada 2011 yilindan kalma 500.000 km aşan 1.0 blok arabalar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Şubat 2019 Paylaş 16 Şubat 2019 benim kullanma kılavuzu kayıp, egzosdaki duman hakkında bilgi bulamayınca devir hep max da 33 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Benimki de 70 te 5 e alır ve devir 1500 lerde olur. benimki de nevşehirde 5 e attım, Gebze opet e kadar 1 defa 4 e düştü, bi acaip rampa vardı orada. 2 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 (düzenlendi) "benimki de nevşehirde 5 e attım, Gebze opet e kadar 1 defa 4 e düştü, bi acaip rampa vardı orada. " Siz Nevşehiri bagaja koydum Gebzeye getirdim deseniz olmaz öyle şey diyen çıkmayacak. 24 saat önce ben, 1.6 toyota ya 3 vites 150 yaptırdım, henüz itiraz eden olmadı. Mehmet Özyürek doğru söylüyor 70 te 1500 olur devir. Sizin egzosdaki duman hakkında, yeni kullanım klavuzlarında 2.3 ecoboos motordan sağladığı 317 HP güç ve 432 Nm tork ile geniş bilgi verilmiş. .https://www.automotorsport.com.tr/yeni-ford-mustangin-turkiye-fiyati-belli-oldu/ 17 Şubat 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 Toyota Corolla da 4 Vites 150 km. Hız nasıl sağlanır ? Tekerlek tarafından yola iletilebilecek en büyük tahrik momenti tekerlek ile yol arasında kuvvet bağlantısı ile sınırlıdır. Bir moment değiştiricide karakteristik iki büyüklük maksimim ve minimum çevirim oranı vardır. Maksimum çevirim oranı x taşıtın çıkması istenen maksimum yokuş eğimine göre hesaplanır. Minimum çevirim oranı ise aracın düz yolda ulaşabileceği maksimum hıza göre belirlenir. Dişli çarklı moment değiştiricilerde kademe değişiminde en önemli sorun senkronizasyondur. Çift sürtünme yüzeyli senkronizasyon sisteminde tek katlı konik sisteme karşı çok daha fazla sürtünme yüzeyi sağlanmıştır. Toyota valvematic motordan gelen değişken güç ile Senkronizasyon performansı, düşük viteslerde farklı değiştirme dişlileri arasındaki büyük devir farkları moment üzerinde daha hızlı şekilde ayarlanabilmektedir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Şubat 2019 Paylaş 17 Şubat 2019 Benim araba 3500 devirde 4 saat uzun yol yapabilir. Ama bu videodaki vag dizeli 3500 devirde 1 dakika dayanamadi. Aşiri isindi. Buna yorumunuz nedir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts