İçeriğe Yönlendir

Kullanma Kılavuzundaki Gibi Araç Kullanma


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Diyorki; daha az yakıt ile daha fazla kilometre yapın.Motoru çalıştır derhal yola çık.İyi trafik akışı olan yolları seçin.Konvoy sıkışık trafik olan yolları tercih etmeyin.Ani gazlama firenleme yapmayın.Bütün viteslerde mümkün olduğunca aracınızı düşük devirde sürün.Motor yüksek devirde iken debriyajı kaydırmayın.Burda ne demek istiyor?Yarım debriyaj yapmayın veya debriyajda fazla vakit geçirmeyin vitese atın ve debriyajı rahatmı bırakın diyor.Kırmızı ışıkda bile boşda beklerim.

Mesela benim aracım 1.5 devirde düz yolda zorlanmadan gidiyor.5.Vitese atıp 1.5 devirde gitsem heryeri kurum bağlar.2 bin devirde 5.vitesde 60 km hıza çıkıyorum.

 

Aslında klavuz çevreci araç sürdürmeye çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
(düzenlendi)

"Aslında klavuz çevreci araç sürdürmeye çalışıyor."

 

Bu konuda senin ile  hemfikiriz Fatih

  • 1.8 Hybrid elektronik  kontrollü sürekli değişken şanzıman
  • CO2 salımı (g/km): 80 g/km
  • Birleşik: 3.5 lt/100km.

Benim aldığım Toyota Corolla 1.6 132 PS; CO2 Salımı (g/km) 144 g/km şehir içinde hava kirliği açısından büyük fark yaratan bir değer.

Avrupa bu değerleri baz alıyor artık.

 

 

. "Mesela benim aracım 1.5 devirde düz yolda zorlanmadan gidiyor.5.Vitese atıp 1.5 devirde gitsem heryeri kurum bağlar" demişsin.

 

Teknoloji bu soronu da şöyle çözmüş; Toyota valvematic, emme supaplarının açılma miktarlarını (supap kaldırma miktarı: valve lift) ve bunu sonucunda silindirlere alınan hava miktarını sürekli olarak ayarlayan supap teknolojisi ile kullanım kolaylığı ve yakıt tasarrufu sağlamış. Yakıt tasarrufu CO2 salımı ile bağlantılı olması aracın çekiciliğini artıran bir etken.

Bu aracı değişik kulvarlarda 2400km. test ettim : Araçı 3 vites 150 km. taşıdım, 6 Vites 75 km. hızda kullandım, valvematic motor ikisine de olumlu yanıt verdi.

 

Sonuç : yeni yazılan kullanım klavuzları çevreci düzenlenmiş.

 

 

tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Şehir içinde bile 5.vitese takıyorum, bir abimiz yan tarafta oturuyordu
La la 5e aldın ya demişti [emoji3]

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önerilen şey düşük tüketim ve çevreci bir sürüş tarzı.. Aynı zamanda uzun motor ömrü. 

Yan etkisi; hantal ve kurumlu bir motor. 

Bunun için de ayda bir kez bir saat benzinlide 4 bin, dizelde 3 bin devir üstü sürüş.. Bu da bizim kullanma kılavuzumuzdaki öneri. :)

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Önerilen şey düşük tüketim ve çevreci bir sürüş tarzı.. Aynı zamanda uzun motor ömrü. 

Yan etkisi; hantal ve kurumlu bir motor. 

Bunun için de ayda bir kez bir saat benzinlide 4 bin, dizelde 3 bin devir üstü sürüş.. Bu da bizim kullanma kılavuzumuzdaki öneri. :)

 

 

1 saat belki çok olabilir, ama o devri vermek lazım motora.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. 
Düşşün bir şey olmaz, 1500 devirde rahat yürümesi lazım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
16 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:
17 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:
Benim araba el kitabinda 2000 devir ile 4000 devirde kullanin yazar. Vites yukseltme isigi var. Her 2000 de yanar. Aslinda vites yukselt diye degil. Bu devirde yuru amacinda yanar. 2500 altinda vites degistirsem yurumez. Toplayamaz. 1500 altina duser. 

Düşşün bir şey olmaz, 1500 devirde rahat yürümesi lazım

 

Yurumez. Vuruntu yapar. 3 silindir ve 90 tork yuzunden. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Misal araba 1500 devirde tam gazda 13 beygir uretiyor . Agirlik ise 1119 kilo. Son vites 0,7 oranina sahip. 0.7 *13 = 9 beygir kaliyor.  5 nci vitesde saate 50 km hiz yapiyor araba. Tam gazda 5 nci vitesde 50 km hizi zar zor tutarim. En ufak rampada tutunamam. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düz yolda , lastik havaları tamsa , araç bakımlıysa yürümesi lazım bence. Değilse iyi değil o zaman.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Düz yolda , lastik havaları tamsa , araç bakımlıysa yürümesi lazım bence. Değilse iyi değil o zaman.

 

İlk gunden bu gune kadar 5 nci vitesde ben hic 50 km hizda gitmedim. Gidemedim. 50 ile giderken 3 e takiyorum ben. 2500 alti haram bize. :) 3 silindir ve 90 newton motor. Her 120 derecede bir patlama var. Her patlama arasi 30 derecesi ölü bölge var. Ölü bolgeyi krankin momentumu ile aşiyor. 4 silindirli bir arabaya gore %30 daha fazla devir cevirmek lazim. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Üretici niye lamba koymuş o zaman emoji3.png

 

Kadran ortak. 1.2 modelin kadrani ile 1.0 kadrani ayni. Dacia gibi düşün. Dizel daciada benzinli kadrani var.. :)

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

1460 kilolu arabayi 5. vites 50 km de yurutuyorum bende. Kurum baglama olayi zaten uzun yol 90 km hizla gitsen atar kurumu.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Her aracın kendine has bir sürüşü var. Ben arabamın 2500 devrin altında süremiyorum. 2000 devrin altında dört ve beş kesinliklikle vuruntu yapar. 3 ise ortalama bir rampaya kadar idare edebilir. 

 

 

Bu adam 1400 devir ile 60 km hız yapıyor. 

 

 

Yine şu videoya bakın, Mitsubishi Evolation ile 1,8 motor Fiat Stilo ile rolle çıkıyor. Mitsubishi inanaılmaz güclü, Fiat ise standart aile arabası . Ama rollde Stilio fark atıyor. 

 

 

 

Yani her arabanın kendine has bir sürüş şekli vardır. Ali'nin arabası 2500 devirde yürürken, Mehmet'tin Arabası 1400 devirde yürüyebilir. Her aracın teksik datası vardır. Bu şekilde işler ilerler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

4.vites ile 170la gidiyorum. Ekonomi power

 

Bu gun kayinpederim, kayinvalidem, eşim ve kizim dopdolu araba ile 70 km yol gittik geldik. Navigasyondan en acik  yollardan gittim. 80 sabit hizda 5 nci vitesde  yol alirken yanimizdan vizir vizir arabalar geciyor. Kimsenin gıkı cikmadi. Cocuk esneye esneye geldik. Tahminen 5 litre lpg yaktik. Ortalama 41 km hiz. Buna bogaz trafigi ve sokak surusleri dahil. En ilgincide misafirlige gittimiz teyzemiz, "ne çabuk geldiniz" demesi oldu. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

5. Vites 1400 devir 70km/s hızla ciddi ciddi yokuş çıkıyorum ben :) Tork aşkına

Aynı hız ve devirde düz bir güzergahta 3.9-4.1lt arası tüketime sahip. Defalarca denedim :) 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Devirin cok veya az cevirmek bize ne gibi zarari oluyor. Piyasada 2011 yilindan kalma 500.000 km aşan 1.0 blok arabalar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

benim kullanma kılavuzu kayıp, egzosdaki duman hakkında bilgi bulamayınca devir hep max da :f1:

33 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Benimki de 70 te 5 e alır ve devir 1500 lerde olur.

benimki de nevşehirde 5 e attım, Gebze opet e kadar 1 defa 4 e düştü, bi acaip rampa vardı orada.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek
(düzenlendi)

"benimki de nevşehirde 5 e attım, Gebze opet e kadar 1 defa 4 e düştü, bi acaip rampa vardı orada. ":nazar:

 

Siz Nevşehiri bagaja koydum Gebzeye getirdim deseniz olmaz öyle şey diyen çıkmayacak.

24 saat önce ben, 1.6 toyota ya 3 vites 150 yaptırdım, henüz itiraz eden olmadı.

Mehmet Özyürek doğru söylüyor 70 te 1500 olur devir.

Sizin egzosdaki duman hakkında,  yeni kullanım klavuzlarında 2.3 ecoboos motordan sağladığı 317 HP güç ve 432 Nm tork ile  geniş bilgi verilmiş.

 

.https://www.automotorsport.com.tr/yeni-ford-mustangin-turkiye-fiyati-belli-oldu/

tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek

Toyota Corolla da 4 Vites 150 km. Hız nasıl sağlanır ?

Tekerlek tarafından yola iletilebilecek en büyük tahrik momenti tekerlek ile yol arasında kuvvet bağlantısı ile sınırlıdır.

Bir moment değiştiricide karakteristik iki büyüklük maksimim ve minimum  çevirim oranı vardır.

Maksimum çevirim oranı x taşıtın  çıkması istenen maksimum yokuş eğimine göre hesaplanır.

Minimum çevirim oranı ise aracın düz yolda ulaşabileceği maksimum hıza göre belirlenir.

Dişli çarklı moment değiştiricilerde  kademe değişiminde en önemli sorun  senkronizasyondur.

Çift sürtünme yüzeyli senkronizasyon sisteminde tek katlı konik sisteme karşı çok daha fazla sürtünme yüzeyi sağlanmıştır.

Toyota valvematic motordan gelen değişken güç ile Senkronizasyon  performansı, düşük viteslerde farklı değiştirme dişlileri arasındaki büyük devir farkları  moment üzerinde daha hızlı şekilde ayarlanabilmektedir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim araba 3500 devirde 4 saat uzun yol yapabilir. Ama bu videodaki vag dizeli 3500 devirde 1 dakika dayanamadi. Aşiri isindi. Buna yorumunuz nedir. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...