İçeriğe Yönlendir

Escort - Marştan Sonra Rölanti Yükselmesi


Emre Yiğit

Recommended Posts

Emre Yiğit

Merhaba araçtaki sorunlar bitmiyor :) aracın hararet müşürü orjinali ile değişti fakat bu seferde marş yaptıktan sonra devir 2bine çıkıyor 3-4 saniye kalıyor sonra düşüyor araç yüksek hararetle çalışıyor sanki 

Sizce sorun neden olabilir ?maf mı rolanti sensörü mü ?

 

Araç 1995  1.6clx 

 

Şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Genelde soğukken ilk çalıştırmada yüksek rölantide çalışır daha sonra motor ısındıkça normal seyre döner. Öyle bir şey olmasın?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Yiğit

Ama sıcakkende aynı şeyi yapıyor rolanti düzelincede biraz gürültülü çalışıyor

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Emin olmak için sensörleri bir elemek gerekiyor. Rölanti motorunun ilk çalıştırmadaki yüksek çevirmesine sebep olan ısı sensörü mü, her ne ise o parçadan başlanmalı. Yapılmamışsa supap ayarı da iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Emre Yiğit

Hocam subap ayarı otomatik değil mi doch motorlarda ?

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

benzer bir sorunu daha once yasamis biri olarak sorunun ısı müşürü kaynaklı olması kuvvetle muhtemel. resimdeki müşür arac 90 derece ideal sicakliga ulastiginda 2.8kiloohm direnc vermesi gerekir. multimetre varsa olcebilirsiniz.

bu müşür bir nevi otomatik jikle gorevi gördüğü icin suyu soguk algilarsa rolantiyi de surekli yukarida tutar. c96d3d903bc9be153653c7a6bc848476.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
2 saat önce, Emre Yiğit yazdı:

Hocam subap ayarı otomatik değil mi doch motorlarda ?

Dohc çift eksantrik demek, onunla alakası olduğunu sanmıyorum. Benim 1.4 is de dohc ama supap ayarı elle yapılıyor.

Coşku bey’in tarif ettiği müşürü kontrol edin bir de Çağlar abinin sorduğu soruları cevaplayın onlar iyi bilir 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Yiğit
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

hava kaç C ? motor ısınınca rölanti kaçta?

Çağlar bey hava 10 12 derece civardında motor ısınınca ilk marşta 2binde kalıyor sonra 1 in biraz üstüne düşüyor

5 saat önce, Coşku Mert yazdı:

benzer bir sorunu daha once yasamis biri olarak sorunun ısı müşürü kaynaklı olması kuvvetle muhtemel. resimdeki müşür arac 90 derece ideal sicakliga ulastiginda 2.8kiloohm direnc vermesi gerekir. multimetre varsa olcebilirsiniz.

bu müşür bir nevi otomatik jikle gorevi gördüğü icin suyu soguk algilarsa rolantiyi de surekli yukarida tutar. c96d3d903bc9be153653c7a6bc848476.jpg

Coşku bey bu parça orjinali ile yeni değişti ama yinede ölçerim 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

ilk mesajda hararet müşürünün orijinali ile değiştiğini yazmışsınız, ikisi farkli müşürler. yanlışlık olmasın. hem bu müşürün orijinalini bulmak da zor

Coşku bey bu parça orjinali ile yeni değişti ama yinede ölçerim 


Yorum bağlantısı
Emre Yiğit

Coşku bey motorun hemen sol tarfındaki müşür hararet müşürü değil mi diğer bahsettiğiniz nerde ?

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

kırmızıyla işaretlediğim ısı müşürü, yeşille işaretlediğim hararet müşürü

 

 

ZXjEJ3.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Yiğit
1 saat önce, Coşku Mert yazdı:

kırmızıyla işaretlediğim ısı müşürü, yeşille işaretlediğim hararet müşürü

 

 

ZXjEJ3.jpg

Teşekkür ederim hocam o müşürüde kontrol edicem

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence sensörlerin biri düzgün çalışmıyor.. 

Emanet bulabilirseniz maf sensörünü bi değişip deneyin derim.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Beytullah Kabadayı
23 saat önce, Coşku Mert yazdı:

kırmızıyla işaretlediğim ısı müşürü, yeşille işaretlediğim hararet müşürü

 

 

ZXjEJ3.jpg

coşku bey o zaman şimdi termostat gövdesinin üstündeki yani resimde gösterildiği gibi kırmızı olan hararet müşürü değil ben o biliyordum peki alttaki hararet müşürüyse yeşil olan bu ısı müşürü ne yapıyor görevi nedir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

kırmızıyla işaretli müşür sogutma sıvısı sıcaklığını ecuya iletir. bu bilgiye gore ecu yakit miktari rölanti seviyesi gibi ayarlamalari yapar. yesille işaretli müşür ise sadece gostergeye sicaklik seviyesini iletir

coşku bey o zaman şimdi termostat gövdesinin üstündeki yani resimde gösterildiği gibi kırmızı olan hararet müşürü değil ben o biliyordum peki alttaki hararet müşürüyse yeşil olan bu ısı müşürü ne yapıyor görevi nedir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Beytullah Kabadayı
2 saat önce, Coşku Mert yazdı:

kırmızıyla işaretli müşür sogutma sıvısı sıcaklığını ecuya iletir. bu bilgiye gore ecu yakit miktari rölanti seviyesi gibi ayarlamalari yapar. yesille işaretli müşür ise sadece gostergeye sicaklik seviyesini iletir

Valla dediğiniz gibi buldum sayenizde bunuda öğrendik çok sağolun 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
30 dakika önce, Beytullah Kabadayı yazdı:

Valla dediğiniz gibi buldum sayenizde bunuda öğrendik çok sağolun 

 

rica ederim, ne demek

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...