İçeriğe Yönlendir

Fiat Palio 1.6 16v ECU Arızası mı Sizce?


Selçuk Kumcu

Recommended Posts

Selçuk Kumcu

Arkadaşlar herkese merhaba 

aracım sabah çalışırken benzinde düşük rolantide çalışıyor gaza geçince düzeliyor ama gazdada hafif sallantılı çalışıyor

sabahları benzinde sallantılı çalışıyor devir saat 500 lere inip tekrar çıkıyor

gaza geçince normal yerine geliyor

herhangi bir çekiş sorunu yok normal biniyorum arabaya

beyinde olsa bir tekleme olmazmı birde arıza lambası yanmazmı

yokuş aşağı inerken bir iki kere patlama yapıyor ama düzensiz

bazen 1 den ikiye geçerken bazen ayağımı gazdan çekince egzos tarafından bir patlatma sesi geliyor

sadece gazda bir anda hızlı kalkmaya kalkınca hafif tekleme yapıyor

bobin  ve bujiler değişti

ateşleme olsa lpg de aşırı belli eder değilmi

yakıt tüketimi 50 liralık gazla 70 km

lpg ci ayar için takınca değerler 10 benzin 12 lpg çıktı

katalitik convertörün orda bir çatlak var 

ve arabadan metal titreşim sesi geliyor devirlenirken

arıza için beyine bağlanalım dedik DELPHI programı araç beynini okumadı

birde gittiğim usta beyin diyip gönderiyor lütfen bir akıl verin bende ona göre davranayım

mersin silifke sanayisindeki ustalar birde arabamla uğraşmak istemiyorlar

fiat servisine sordum erdemli deki bizde yazılım yok bakamayız dediler

Ne olur bir akıl verin

Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu

Diğer arızalar beyin arızasımıdır sizce yani ben şimdi uzun yol gidecem adanaya konyaya bilemedim şimdi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Bir saat önce, Selçuk Kumcu yazdı:

yokuş aşağı inerken bir iki kere patlama yapıyor ama düzensiz

bazen 1 den ikiye geçerken bazen ayağımı gazdan çekince egzos tarafından bir patlatma sesi geliyor

Aracınızda birden çok sorun var gibi.

Öncelikle bu patlamalar için egzoz manifoldunu bi kontrol ettirin.

 

Bir saat önce, Selçuk Kumcu yazdı:

sadece gazda bir anda hızlı kalkmaya kalkınca hafif tekleme yapıyor

 

Buji kabloları değişmemiş sanırım. Buji kablolarını orjinalleri ile değişsin.

 

Bir saat önce, Selçuk Kumcu yazdı:

katalitik convertörün orda bir çatlak var 

ve arabadan metal titreşim sesi geliyor devirlenirken

 

Katalitik kısmı mutlaka değişmeli. Boşalttırmayın ki sensörler hata vermesin. Universaller var egzozcularda, onlarla değiştirtin. Metal titreşim sesi muhtemelen katalitiğin içi dağılmış, parçalar ses çıkarıyor gibi geliyor bana.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Patlama varsa ateşle sorunu var demektir. 

Buji ve buji kablolarınızı değişip denemelisiniz.. 

 

Araç çok nokta enjeksiyonlu ise lpg kiti buna uygun mu.. Uygun ise. 100-150 km sadece benzinde kullanıp gözlemelisiniz.. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu

PEKİ en son usta beyin ateşlemeyi dağıtıyor dedi yani arıza kesin beyinden denebilirmi

birde bu halde yola çıkılırmı yani normal gidiyor araba çekiş kaybı vs yok 

cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
4 dakika önce, Selçuk Kumcu yazdı:

PEKİ en son usta beyin ateşlemeyi dağıtıyor dedi yani arıza kesin beyinden denebilirmi

Beyine gelene kadar milyon tane kontrol edilecek durum var. Önce bence önerilerimizden başlayın, beyini en sona bırakın. Mehmet abi de güzel yazmış, lpg kitinin uyumluluğundan emin olun.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu

işin aslı sani kardeşim arabayı ilk aldığımda fare gibiydi sonra hiç arıza lambası yakmadan piston yedik motor rektefiye ye girdi yine gzel yapıldı baya bi bindim ama egzoscuya girdim katalitik sensör mü ne onu yaptım dedi arabayı aldım 3 kilometre gittim 2 de 3 te acayip silkeleme filan yaptı neyse uzatmayım bobin değişti buji değişti en son usta çift tırnak buji taktı araba gitmeye başladı şimdi sabahları soğukken öyle yapıyor gaza geçince düzeliyor tüp markası atiker ilk aldığımda filan hiç yapmadı benim aklıma takılan arabada hiç arıza lambası yanmıyor yani beyinle bağlantısı kopmuş olabilirmi sensörlerin filan

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 dakika önce, Selçuk Kumcu yazdı:

yani beyinle bağlantısı kopmuş olabilirmi sensörlerin filan

Tabii ki hayır :) Öyle olsa motor çalışmazdı.

Kadrandan arıza ışığı lambasını sökmüş olabilirler mi? Akü modunda ışık yanıyor, değil mi?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lpg iptal edip, motoru güzel bir revizyon ile eski stok benzinli haline getirmenin maliyeti nedir. Zaten motorunuzu rektifiye etmişsiniz. Deliksiz güzel bir manifold bulup eski stok günlerine döneseniz, dertsiz tasasız daha uzun yıllar sürebilirsiniz arabayı :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu

kontak açıkken bütün lambalar tamam araba çalışıyor hepsi sönüyor el freni uyarı lambası filan yanıyor kemer lambası yanıyor birde şunu buldum internette

 

  1. Araç Normale oranla daha sarsıntılı çalışır
  2. Rölanti stabil halden değişken bir hale geçebilir. Kimi zaman normalden daha düşük devirlerde rölantide çalışmaya başlar.
  3. Ani gaz vermelerde gaz yememe ve tekleme sorunları yaşanabilir.
  4. Hızlanırken araçta sarsıntı titreme ve gaz yememe sorunları baş gösterir
  5. Yüksek Devirlerde Gaz Yememe Sorunları Görülür
  6. Hava filtresi ve Egzozdan Belli Belirsiz Patlama Şeklinde Çiğ Yakıt Atımı Görülebilir.
  7. Performans Düşer Hızlanma Gücü Azalır
  8. Yakıt sarfiyatı Nedensiz Şekilde normale Göre Artış Gösterir
  9. Birden Çok kabloda sorun var ise araç stop eder, Rölantide Çalışır Halde Kalmakta zorlanır
  10. Motor Sarsıntısı Gözle Görülür Şekilde Artar, İçeri de Araç Rölantide İken Şiddetli Sarsıntılar Görülebilir.

burdaki birçok maddenin aynı sorunlarını yaşıyorum ve 3 . bujinin başlığını sökünce metal bobinde kalıyor kablo elime geliyor 

 

buji kablolarını sizce ne marka alayım oparmı eurocellmi doduco mu

buji kablosu arıza belirtileriymiş bu

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Opar orjinali olmalıydı galiba.

Fiat'cılar bilir muhtemelen, yazarlar birazdan.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Sanırım aynı motorlu araba kullanıyoruz. Boğaz kelebeğini temizleyin  . Takarken adaptasyon yaptırın . Akü kutup başlarını , şase bağlantı noktalarını temizleyin . Patlama var ise bobin orijinal mı bakın. Map sensörüne baktırın. Bilgisayara bağlayın arıza kodlarına bakın. Motor yapıldı ise sente ayarı doğru mu kontrol ettirin. Benim bu tip durumlarda okuduğum bunlar gibi. En önemlisi sıraya koyun ona göre yapın. Beyin soketleri gevşek olabilir. Beyin söktürür iseniz bağlantı pinleri diyorlar onların lehim lerini tazeletin.Akü şarj durumuna bir bakın....  gibi şeyler var. Kolay gelsin. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu
(düzenlendi)

sağolun dün 30 liralık gaz aldım 28 km gittim gaz bitti çıldıracam sanki biri döküyor motorun içine bu nedir ya 

dün ustaya gittim bilgisayara bağlamaya çalıştı ama bir türlü okumadı stilo marea palio motorları seçti ama cihaz beyni okumadı

 

tarihinde Selçuk Kumcu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Kumcu
(düzenlendi)

çekiciye koyacam adana yolunu tutacam gazla filan gitmeye kalksam 300 liraya giderim herhalde 180 km yolu

İlk arabam vadeli aldım anlatsam roman olur arabamdan vazgeçemem 

iyi niyetli bütün cevaplarınız için çook teşekkür ederim.

tarihinde Selçuk Kumcu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
6 dakika önce, Selçuk Kumcu yazdı:

çekiciye koyacam adana yolunu tutacam gazla filan gitmeye kalksam 300 liraya giderim herhalde 180 km yolu

İlk arabam vadeli aldım anlatsam roman olur arabamdan vazgeçemem 

iyi niyetli bütün cevaplarınız için çook teşekkür ederim.

 

Hocam benzinle gidemiyormu araba. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

98 modelde obd den bağlanıp güncel motorlar gibi veri akışı beklemeyin. sizdeki motorlar mekanik olarak sağlam ancak tesisat ve elektronik olarak dertlidir. birebir anlayan usta bulun ona teslim edin.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Selçuk Kumcu

mehmet abi sente 1.5 diş kaçık dediler düzelttiler arabanın yakıtı şehir içi 50 krş şehir dışı 38 krş a düştü ama hala gaz ayarı yapmaya kalkınca benzin 10 gaz 13 ms gösteriyor

97 ve 104 teyken ibre araba öyle bir sallanıyorki anlatamam

bazen 4 . viteste 70 te yapıyor sallamayı

lpg deyken patlatma devam ediyor benzin de çok az yapıyor

gidiş geliş iyi tekleme yok

bujileri 3 tırnak taktık önce kesti patlatmayı sonra yine yaptı

en son başka bir beyin alalım dedik çıkma

sence herhangi bir 1.6 palio 16v beyin bu araca olurmu acaba

yada nasıl çıkma beyin bulurum şimdiden çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Enjektör temizliği yapıp. benzinde kullanın sonra LPG ayarına gidin . Çözülmez ise sırası ile bobin , buji, değişimi yapın. Akü ve şarj dinamosu değerlerine bakın. Olmaz ise beyine gitmeden daha başka şeylerde söylenebilir. Geçmiş olsun.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...