Ali Darbaz 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Merhaba Dizel bir otomobil ile Hypermil yapılırsa, araba kurum bağlar denmekte. Bu ifadenin doğruluğu varmıdır. Bir dizel otomobil en doğru nasıl kullanılmalı. Ekonomi yapmak için en doğru teknikler nedir. Ben zamanında çokca dizel araç kullandım . Lakin hep bu Kurum, EGR, Katalitik konverter gibi parçalardan yana çokca şikayet duydum. Kendi egzos manifoldunu kurumdan çürüten volvo S60 bile gördüm. Yorumunuz nedir.. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Şubat 2019 Yazar Paylaş 22 Şubat 2019 Bir dizel motorun teknik verisine bakildiginda , aracin 1750 devirde en yuksek torkunu verdigi göruluyor. Fiesta 1750 devirde 180 newton tork sunuyor. 5 nci vitesde 1750 devir 80 90 km hizlara denk geliyor. Mecbur bu suratlerde surmek gerek. Bu devir kurum için riskli devirler. Bi alt vitesde ise gürültü artiyor. 1750 devir kurum icin cok duşük bir devirmidir. Yorum bağlantısı
Ali Gök 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 ara sıra gazlarsın . orda yaktığınıda şuanki aracında lpg yi kapatıp benzinle hareket ettiğin anlarda ettiğin zarara sayarsın. cepten aynı para çıkar ama daha büyük daha konforlu araca binersin tahminim ce Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Pd dizellerde düşük devir kurum demektir ama cr dizellerde daha az kurum olur. Zaten araç kendisi 2000-2100 devirde vites uyarı yakıyor, yani alt devirde git diyor. Belki bu dpf'yi tıkar, onun da çözümü yine gazlamak. 1 Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Dizel/Benzin/LPG, Manuel/tam otomatik/yarı otomatik/Çift kavrama kombinasyonlarındaki tüm tecrübeme (+ 300.000km) istinaden. Şehir içinde kullanılacaksa, yılda 1-2 kez uzun yola çıkacaksa dizel araç hem yakıt hem de servis olarak mantıklı değil. EGR ve DPF sürekli şehir içi kullanımda sorun yaratır, tıkanır, kurum tutar. Sitelerde, forumlarda çok örnekleri mevcut. tıkanmış bir DPF yi açmak için 3500 RPM civarı 1 saatlik kesintisiz bir sürüş yapmak çözüm olabiliyorken EGR tıkandığında servis müdahalesi olmadan açılması mümkün değildir. Yazılım ya da mekanik olarak iptal edilebilir. Bu durum DPF nin tıkanmasını hızlandırabilmektedir. Bunun da iptali yapılabilecekken işin içine çevreyi kirletme kriterleri girmektedir. Sonuç olarak kısa mesafeli şehir içi sürüşleri için Benzinli motor seçeneği tercih edilmesi daha mantıklıdır. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Manifold buharı bir şekilde yanma odasına girmeyip egzos hattına verilse kurum oluşumu neredeyse sıfır olur. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Aracim benzinli lpg li dizel degil. Ama ben hipermill olayini kendi arabamda yapmaya calissam bence benim araba gitmez.. Dogasina aykiri.. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 1.5 DCI yi kafama göre sürüyorum aracımda yazılım da var 2 defa meraktan egr yi söktüm kurum göremedim . Aracım 175k de 2 Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Bu konu forumda döndükçe ben de yakıtta ne kadar ekonomi olur diye merak ettim bir süre dikkatli sürdüm aracı ortalamam 5.2 lt den 4.3 litreye çok rahat düştü. Ama sürekli bu tarz sürmek mümkün değil tabi 5lt benim için uygun zaten kafama göre sürüyorum👍 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Hiper mil derken bundan bahsediyoruz dimi? https://www.instagram.com/p/BHxtiTiDgND/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1bht7pm62ekqh Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Bir saat önce, Coşkun Basan yazdı: 1.5 DCI yi kafama göre sürüyorum aracımda yazılım da var 2 defa meraktan egr yi söktüm kurum göremedim . Aracım 175k de yazılımda egr hala aktif mi? Şimdi, Servet Aydın yazdı: Hiper mil derken bundan bahsediyoruz dimi? https://www.instagram.com/p/BHxtiTiDgND/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1bht7pm62ekqh evet haypır gidiş yani, ancak kamyonet bu Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Evet abi aktif yazılım öncesi de sökmüştüm o zaman da temizdi evet haypır gidiş yani, ancak kamyonet bu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 42 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Pist görmüş kamyonet seyircilerin gözbebeeiii 1 Yorum bağlantısı
Bekir Memur 22 Şubat 2019 Paylaş 22 Şubat 2019 Fazla şey yapmamak gerek motorin çok kükürtlü bir yakıt düşük devir başa bela açar Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Şubat 2019 Paylaş 23 Şubat 2019 Dizelle hipermil yapılmaz, doğasına aykırı. Basmadan torku nasıl hissedeceksin ki? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Şubat 2019 Paylaş 23 Şubat 2019 Dsg 1500 devirde bile vites büyütüyor bazen Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Şubat 2019 Paylaş 23 Şubat 2019 10 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı: Dizelle hipermil yapılmaz, doğasına aykırı. Basmadan torku nasıl hissedeceksin ki? Motor buyukse otomatik vitesin hemen buyutmesinden hissediliyor. E350cdi ile 5.6 litre yakiyorduk uzun yolda. 90 ile. Aerodinami ve ağırlık cok onemli. Ayni motor ML350cdi de 7.6 yakiyor. Gucleri yakin. 265 hp dizel v6. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 23 Şubat 2019 Paylaş 23 Şubat 2019 1.6 TDCi ile uzun yolda kasmadan ortalama 4 güzel oluyor. Sert inişlerde bi alt vitese alarak devirlendiriyorum. Hiç yoktan iyidir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts