İçeriğe Yönlendir

Dizel Araba ile Hypermil


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Dizel bir otomobil ile Hypermil yapılırsa, araba kurum bağlar denmekte. Bu ifadenin doğruluğu varmıdır. Bir dizel otomobil en doğru nasıl kullanılmalı. Ekonomi yapmak için en doğru teknikler nedir. Ben zamanında çokca dizel araç kullandım . Lakin hep bu Kurum, EGR, Katalitik konverter gibi parçalardan yana çokca şikayet duydum. Kendi egzos manifoldunu kurumdan çürüten  volvo S60 bile gördüm. 

Yorumunuz nedir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir dizel motorun teknik verisine bakildiginda , aracin 1750 devirde en yuksek torkunu verdigi göruluyor. Fiesta 1750 devirde 180 newton tork sunuyor. 5 nci vitesde 1750 devir 80 90 km hizlara denk geliyor. Mecbur bu suratlerde surmek gerek.  Bu devir kurum için riskli devirler. Bi alt vitesde ise gürültü artiyor. 1750 devir kurum icin cok duşük bir devirmidir. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ara sıra gazlarsın . orda yaktığınıda şuanki aracında lpg yi kapatıp benzinle hareket ettiğin anlarda ettiğin zarara sayarsın. 

 

cepten aynı para çıkar ama daha büyük daha konforlu araca binersin tahminim ce 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Pd dizellerde düşük devir kurum demektir ama cr dizellerde daha az kurum olur. Zaten araç kendisi 2000-2100 devirde vites uyarı yakıyor, yani alt devirde git diyor. Belki bu dpf'yi tıkar, onun da çözümü yine gazlamak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Dizel/Benzin/LPG, Manuel/tam otomatik/yarı otomatik/Çift kavrama kombinasyonlarındaki tüm tecrübeme (+ 300.000km) istinaden. Şehir içinde kullanılacaksa, yılda 1-2 kez uzun yola çıkacaksa dizel araç hem yakıt hem de servis olarak mantıklı değil. EGR ve DPF sürekli şehir içi kullanımda sorun yaratır, tıkanır, kurum tutar. Sitelerde, forumlarda çok örnekleri mevcut. tıkanmış bir DPF yi açmak için 3500 RPM civarı 1 saatlik kesintisiz bir sürüş yapmak çözüm olabiliyorken EGR tıkandığında servis müdahalesi olmadan açılması mümkün değildir. Yazılım ya da mekanik olarak iptal edilebilir. Bu durum DPF nin tıkanmasını hızlandırabilmektedir. Bunun da iptali yapılabilecekken işin içine çevreyi kirletme kriterleri girmektedir. Sonuç olarak kısa mesafeli şehir içi sürüşleri için Benzinli motor seçeneği tercih edilmesi daha mantıklıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Manifold buharı bir şekilde yanma odasına girmeyip egzos hattına verilse kurum oluşumu neredeyse sıfır olur. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracim benzinli lpg li dizel degil. Ama ben hipermill olayini kendi arabamda yapmaya calissam bence benim araba gitmez.. Dogasina aykiri..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

1.5 DCI yi kafama göre sürüyorum aracımda yazılım da var 2 defa meraktan egr yi söktüm kurum göremedim . Aracım 175k de

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Bu konu forumda döndükçe ben de yakıtta ne kadar ekonomi olur diye merak ettim bir süre dikkatli sürdüm aracı ortalamam 5.2 lt den 4.3 litreye  çok rahat düştü. Ama sürekli bu tarz sürmek mümkün değil tabi 5lt benim için uygun zaten kafama göre sürüyorum👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Coşkun Basan yazdı:

1.5 DCI yi kafama göre sürüyorum aracımda yazılım da var 2 defa meraktan egr yi söktüm kurum göremedim . Aracım 175k de

yazılımda egr hala aktif mi?

Şimdi, Servet Aydın yazdı:

evet haypır gidiş yani, ancak kamyonet bu

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Evet abi aktif yazılım öncesi de sökmüştüm o zaman da temizdi

evet haypır gidiş yani, ancak kamyonet bu
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
42 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Pist görmüş kamyonet 

seyircilerin gözbebeeiii

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur

Fazla şey yapmamak gerek motorin çok kükürtlü bir yakıt düşük devir başa bela açar 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Dizelle hipermil yapılmaz, doğasına aykırı. Basmadan torku nasıl hissedeceksin ki? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
10 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Dizelle hipermil yapılmaz, doğasına aykırı. Basmadan torku nasıl hissedeceksin ki? 

Motor buyukse otomatik vitesin hemen buyutmesinden hissediliyor.

 

E350cdi ile 5.6 litre yakiyorduk uzun yolda. 90 ile. Aerodinami ve ağırlık cok onemli. Ayni motor ML350cdi de 7.6 yakiyor. Gucleri yakin. 265 hp dizel v6. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

1.6 TDCi ile uzun yolda kasmadan ortalama 4 güzel oluyor. Sert inişlerde bi alt vitese alarak devirlendiriyorum. Hiç yoktan iyidir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...