İçeriğe Yönlendir

Sizce Prins Silverline mı, Yoksa Landi Renzo mu?


Atalay Özcan

Recommended Posts

Metin Akbal

4300 lirayı ne kadar zamanda telafi edeceksiniz? BRC Comfort kit şu sıra 2700 lira. Atiker Gold veya Grand kitlerde çok öneriliyor. Ha illaki bu iki kit olacaksa Landi Renzo derim çünkü Prins in her yerde ustasını bulamazsın.

 

Supap olayı düzgün montajda kolay kolay sıkıntı olmaz. Ben lpg taktıralı 3.5 yıl 52 bin km oldu şükür sorun yok. BRC kit takılı ve supap sorunu yaşayan araçlardan olan Astra J.

 

Bu arada Landirenzo için verilen 2 yıl motor garantisi sadece o serviste geçerli olabilir buna özellikle dikkat.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim 28000 km de focusum olsa lpg takmazdim. Bence arabayi degistirin. Takasa girelimmi. :)

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Atiker gold yaklasik 3 yil 35.000 kmdir kullanicisiyim.Tavsiye ederim.Kritik parcalarin tumu İtalyan uretim bir kit. İsin ehli bir ustanin elinden,basarili bir montaj ile tadindan yenmez.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
2 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Bu kitler obd'li mi? Obd'nin ne gibi bir avantajı var?

Obd seceneginde bildigim kadariyla anlik yakit degisimlerine ayak uydurabiliyor.Yaz kis ayarino kendisi yapavliyor.ariza kodu yaktiginda ayarlayip silebiliyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Bu kitler obd'li mi? Obd'nin ne gibi bir avantajı var?
Evet obd li
"Bilgileri arac sensorlerinden canli takip edip enjektor hizlari vs ayarlama yapiyor.Zengin veya fakir karisim kaynakli sorunlarin( En onemlisi subab erimesi)onune geciyor ve ariza isiginiz yanmiyor" der ustalar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba , 

Benim arac üzerinden anlatayım. obd 2 felan hikaye. Tüm aktif sensörlerin doğrudan gaz beynine bakmak gerek. Obd 2 ile bağlanan sistemler sadece pazarlama değeri olması için hazırlanmış bir tuzak. Bir arkadaşım Alfa Mitosu için bir sürü düzenek denedi. En sonunda  Atiker beyinli, Prins Enjektörlü,  karışık bişey yaptı. Tam bir melez sistem. Olayı 4000 devirden sonra benzine geçiyor olması. Adam piste yarışıyor bu sistemle.

 

Uzun lafın kısası, 4000 hatta 3500 devire kadar sizi idare edecek bir lpg sistemi bağlatın. Ekonomi yapan kişi zaten o devirleri çevirtmez. 3500 devirden sonra benzine geçsin araba. Yani buna imkan kılan bir lpg beyni bulup, tüm ayaralarınızı 3500 devire kadar yaptırın. Bence en iyi lpgli sonuç bu şekilde alınıyor. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Atiker taktirin bence parcasida ucuz heryerde de var cogu obd kitte usta o ozelligi kapatiyor diye duymustum

Yorum bağlantısı
Atalay Özcan

Prins vs2 bu konuda sanırım en iyisiymiş.Bu konuda deneyimi olan var mı

Yorum bağlantısı
Atalay Özcan

Araç 28000 km ama çok yakıyor.Mecburen Lpg arayışına girdim.Hem beni hem de aracı üzmeyecek bir kit arayışı içerisindeyim.

Yorum bağlantısı
Ceyhan Karacabey

2015 focus trendx sıfır aldım. 1.000 KM'de brc taktım. Şu an araç 48.000 KM' de çok memnunum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
55 dakika önce, Atalay Özcan yazdı:

Prins vs2 bu konuda sanırım en iyisiymiş.Bu konuda deneyimi olan var mı

Evet ekipman ve kalite olarak top level ama fiyatını bir sorun isterseniz.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
18 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Merhaba , 

Benim arac üzerinden anlatayım. obd 2 felan hikaye. Tüm aktif sensörlerin doğrudan gaz beynine bakmak gerek. Obd 2 ile bağlanan sistemler sadece pazarlama değeri olması için hazırlanmış bir tuzak. Bir arkadaşım Alfa Mitosu için bir sürü düzenek denedi. En sonunda  Atiker beyinli, Prins Enjektörlü,  karışık bişey yaptı. Tam bir melez sistem. Olayı 4000 devirden sonra benzine geçiyor olması. Adam piste yarışıyor bu sistemle.

 

Uzun lafın kısası, 4000 hatta 3500 devire kadar sizi idare edecek bir lpg sistemi bağlatın. Ekonomi yapan kişi zaten o devirleri çevirtmez. 3500 devirden sonra benzine geçsin araba. Yani buna imkan kılan bir lpg beyni bulup, tüm ayaralarınızı 3500 devire kadar yaptırın. Bence en iyi lpgli sonuç bu şekilde alınıyor. 

 

Bir çok lpg de bu ayar mevcut. Belirli bir devir aralığında lpg ile çalışabilir araç. Düzgün montaj olduktan sonra varsın 6500 çevirsin ki çevirttirdiğim oldu uzun soluklu hemde (210 km hız ile 3 saat, 190-200 km hız ile 7 saat sürmüşlüğüm var). O kadar ince ayara gerek yok. Lpg li ise lpg li yok şu devire kadar lpg de çalışsın yok burdan sonra benzine alsın, termostat açsın, bobin patlatsın vs vs vs vs. 3500 devir dediğimiz uzun yolda 130 140 hadi bilemedin 150 olsun. Araba 100 lira benzinde yaksa 60 lira yine lpg de yakacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
56 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Bir çok lpg de bu ayar mevcut. Belirli bir devir aralığında lpg ile çalışabilir araç. Düzgün montaj olduktan sonra varsın 6500 çevirsin ki çevirttirdiğim oldu uzun soluklu hemde (210 km hız ile 3 saat, 190-200 km hız ile 7 saat sürmüşlüğüm var). O kadar ince ayara gerek yok. Lpg li ise lpg li yok şu devire kadar lpg de çalışsın yok burdan sonra benzine alsın, termostat açsın, bobin patlatsın vs vs vs vs. 3500 devir dediğimiz uzun yolda 130 140 hadi bilemedin 150 olsun. Araba 100 lira benzinde yaksa 60 lira yine lpg de yakacak.

 

İlla bişey oluyordur, ama kısa vadede aks etmiyordur.  Otomobil mühendisleri 120 km üstü hızlarda arıza verme riski 8 kat fazladır demezdi. Benim el kitabında bile 3 kat erken yağ değiştirin diyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

O zaman otomobil mühendisleri 120 den fazla hızlı giden araba yapmasınlar :) Ben 8 kat arıza ihtimali durumu ile ilk kez burda karşılaşıyorum.

 

Kendi aracımın kullanma klavuzunda da 3 kat erken değiştirin yazmıyor görmedim. Artık bunu bile para tuzağı olarak görmeye başladım. Elin Avrupalısı 30 bin km de yağ değişiyor, bize 10 bin diyorlar, bizim insanımızda faydası olur uzun ömürlü motor olur diye 5000 km de değişiyor.

 

Yıpranan birşeyler illaki oluyor ama 3500 devirden sonra lpg kapansın deyince de biraz tuhaf oluyor. Ben lpg nin motoru öldürdüğü konusundaki görüşlere katılmıyorum. Benzinde bile supap eriten araba var. Neyi nasıl kullandığını bilmek bana göre yeterli. Bende anladım ki sakınan göze çöp batar, bir şeye gerektiğinden fazla değer vermemek gerektiğini düşünüyorum. Saplantı da ruh sağlığımızı bozuyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kullanım kılavuzunda yaşan bu tarz uyarıların çoğu yasal problemler yaşamamak için. 

Bizde olmaz ama Avrupa’da hızlı gittim arabam bozuldu diye dava açanlar çıkar. :) 

LPG sistemi takılacaksa her devirde LPG ile çalışacak şekilde olmalıdır. Olması gereken mantıklı olan odur. :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Kullanım kılavuzunda yaşan bu tarz uyarıların çoğu yasal problemler yaşamamak için. 

Bizde olmaz ama Avrupa’da hızlı gittim arabam bozuldu diye dava açanlar çıkar. :) 

LPG sistemi takılacaksa her devirde LPG ile çalışacak şekilde olmalıdır. Olması gereken mantıklı olan odur. :) 

 

Şehir efsanesi olabilir ama yazayım. Amerikada kadının biri kedisini çamaşır makinasında yıkamış kedi ölmüş. Kadın firmaya dava açmış makinada kedimi yıkadım kedi öldü diye. Sebebi sorulunca kullanma klavuzunda kediyi yıkamayın yazmıyormuş :D

 

Birde aklıma Temel geldi. Temel kola almış. Bedava çıkacak ümidiyle kapağı açmış kapakta tekrar deneyin yazıyormuş. Kapatmış açmış yine aynı tekrar deneyin yazıyormuş. 1000 kere denemiş her seferinde tekrar deneyin çıkmış. Oda firmaya dava açmış 1000 sefer tekrar denedim bedava kola çıkmadı diye.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Abi kaç tane türkçe kaynak varki, adam gibi otomobil mühendisliğinden bahseden . Bende zamanında yabancı youtube kanallarındaki videolardan veya dökümantasyonlardan okumuştum. Örneğin bu Alman mersedes motorun. Maksimum 1 dakika boyunca tam güçte kullanın yazıyor. ÜStelik bu askari bir araç motoru . 

 

DB601A1earlylateSC_Oct1940Handbuch.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Opel e göre 4000 devirde giden motor 2000 devirdeki motora göre 8 kat fazla aşınır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...