İçeriğe Yönlendir

2. El Clio EDC


Mehmet Alev

Recommended Posts

Mehmet Alev

Arkadaşlar ikinci el edc alınır mı ? 

80binde arkadaşın dediğine göre 23binde şanzıman değiştirilmiş ve şuan sorunsuz diyor ve yağlı kavrama takıldı falan dedi. 

Çok anlamam aracı sürdüm bir sıkıntısı var mı çok anlamam ama bariz bir vuruntu mekanik ses vs duymadım. Neye benzediğini de bilmem :) 

Sizce EDC Clio 4 alınır mı ? araç genel olarak zorlanmamış ve temiz.

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Yağlı kavrama  4 ileri tork konvektörlü şanzıman'a verilen halk arasındaki isimlerden biridir. Bahsettiğiniz araca takılması için emek ve işçilik gerektirir kolay değildir. EDC şanzıman var (çift kavramalı) araçta revizyondan geçti yada yenilendi.

2013 öncesi EDC şanzıman'ların kronik arızası vites ayırma çatalı denilen parça 4000 TL fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

edc şanzımanlar getrag üretimi focusta kullanılan yağlı tip powershift şanzıman ile aynı diye biliyorum, benimde şanzıman 63 bin km otosan tarafından yenisi ile değiştirildi şanzımandan yana sorun kalmadı, normalde sorunsuz şanzıman ama arada hatalı üretimler çıkıbiliyor, test ettiğinizde sağa sola fren yaparak sokağa yavaşlayarak giriyormuş numaraları yapın, ani fren yapın şanzıman gerekli vites düşürmeyi gerektiği gibi yapabiliyormu ona bakın benim arızalı şanzıman takılıyken stop etme durumuna gelip şanzıman arıza yakıyordu, kazlayıp kalkış yaptığınızda vites geçişleri pürüzsüz ve seri olmalı, yavaşlarkende vites düşürmelerinde vitesi alt vitese alırken az bir ses gelir bu normal bir durum karakteri böyle kolay kolay kimse bu sesi duymaz.

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Şirket aracım 2016 1,5 dci EDC Clio. 88 bini geçtim. Benden önce 2 kişi daha kullandı bu aracı ve gerçekten üçümüzde arabayı aşırı zorladık. Soğuk motor ile yüksek devir, otoyolda saatlerce yüksek sürat, şehir içinde dur kalk trafik vb. bir çok olumsuzluğa rağmen banamısın demiyor araç. 20 binde bir yağ değişiminden başka bir servis ya da tamir de görmüş değil. Tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

işlem yetkili serviste yapılmışsa zaten garantilidir. yetkili servis yaptıysa alırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
4 saat önce, Yücel Meta yazdı:

Yağlı kavrama 4 ileri tork konvektörlü şanzıman'a verilen halk arasındaki isimlerden biridir. Bahsettiğiniz araca takılması için emek ve işçilik gerektirir kolay değildir. EDC şanzıman var (çift kavramalı) araçta revizyondan geçti yada yenilendi.

2013 öncesi EDC şanzıman'ların kronik arızası vites ayırma çatalı denilen parça 4000 TL fiyatı var.

 

Yok hocam kavraması yağlı oldu falan dedi evrağını bulamadım onu da servisten isteriz gittiğimizde dedi. Yoksa diğer evraklarda takılan vites kutusu kodları aynı. Valla 2015de şanzıman değişmiş bilemiyorum :)

 

4 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

edc şanzımanlar getrag üretimi focusta kullanılan yağlı tip powershift şanzıman ile aynı diye biliyorum, benimde şanzıman 63 bin km otosan tarafından yenisi ile değiştirildi şanzımandan yana sorun kalmadı, normalde sorunsuz şanzıman ama arada hatalı üretimler çıkıbiliyor, test ettiğinizde sağa sola fren yaparak sokağa yavaşlayarak giriyormuş numaraları yapın, ani fren yapın şanzıman gerekli vites düşürmeyi gerektiği gibi yapabiliyormu ona bakın benim arızalı şanzıman takılıyken stop etme durumuna gelip şanzıman arıza yakıyordu, kazlayıp kalkış yaptığınızda vites geçişleri pürüzsüz ve seri olmalı, yavaşlarkende vites düşürmelerinde vitesi alt vitese alırken az bir ses gelir bu normal bir durum karakteri böyle kolay kolay kimse bu sesi duymaz.

 

Kuru tip diyenlerde var hocam hiç bilmiyorum parça kodu: 320105939r şanzıman koduda sanırım DC4 006. Hocam ustalığım o kadar yok benim ilk aracım olacak ama araçta bulundum ani hızlanma vs de yaptık bir şey hissetmedim işin gerçeği. vites düşürmeleri yükseltmeleri yaptı güzelce. Ama dediğim gibi adam gibi yapmadıysa bile bunu anlayabilecek kabiliyete yetkin değilim usta ancak anlar bunu.

 

2 saat önce, Ali Gök yazdı:

işlem yetkili serviste yapılmışsa zaten garantilidir. yetkili servis yaptıysa alırım

2015 yazın takılmış kaç yıl garantisi varki bu durumun ? Yapan da yetkili servis

 

3 saat önce, Tufan Caliskan yazdı:

Şirket aracım 2016 1,5 dci EDC Clio. 88 bini geçtim. Benden önce 2 kişi daha kullandı bu aracı ve gerçekten üçümüzde arabayı aşırı zorladık. Soğuk motor ile yüksek devir, otoyolda saatlerce yüksek sürat, şehir içinde dur kalk trafik vb. bir çok olumsuzluğa rağmen banamısın demiyor araç. 20 binde bir yağ değişiminden başka bir servis ya da tamir de görmüş değil. Tavsiye ederim.

 

EDC'de çok sorun duyulmuyor zaten. Ama yine de işte ucu ucuna denkleştirip araç alıyoruz onda da tutup altından kalkamayacağımız arızalarla uğraşmak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 saat önce, Tufan Caliskan yazdı:

Şirket aracım 2016 1,5 dci EDC Clio. 88 bini geçtim. Benden önce 2 kişi daha kullandı bu aracı ve gerçekten üçümüzde arabayı aşırı zorladık. Soğuk motor ile yüksek devir, otoyolda saatlerce yüksek sürat, şehir içinde dur kalk trafik vb. bir çok olumsuzluğa rağmen banamısın demiyor araç

vesile ile, ruhsat sahibi başkasının olunca bazı sorunlar arızadan sayılmaz. ruhsatta bizim ismimiz yazsa, öksürse servise gideriz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

2 yıldır 2014 edc kullanıyorum. 50 bin km yol yaptım araç şu an 91 bin km oldu. şanzıman ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım. vites geçişleri çok sarsıntısız ve hızlı. en son 1 ay önce serviste balatalar değişirken şanzımano sordum,gel bakalım dedi teste çıktık usta ile, sorun yok bunların şanzıman kullanıma göre 180-220 bin arası kavrama değişimi ister dedi. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Röno'nun kullandığı edc'nin tipleri hakkında bilgisi olan var mı? Dsg'de olduğu gibi 6 ileriler yağlı, 7 ileriler kuru gibi. Ya da ne bileyim DQ200 kuru, DQ250 yaş gibi. Ve hangi tip arıza çıkarır, hangisi çıkarmaz. 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

getragın web sitesinde hangi markanın hangi şanzımanı kullandığı yazıyordu daha 2 ay öncesine kadar ama şimdi bulamadım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
6 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

getragın web sitesinde hangi markanın hangi şanzımanı kullandığı yazıyordu daha 2 ay öncesine kadar ama şimdi bulamadım.

Ben de bulamadım ama orada olsa bile hangisi arıza yapıyor bilgisi olmayacak. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
3 saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

2 yıldır 2014 edc kullanıyorum. 50 bin km yol yaptım araç şu an 91 bin km oldu. şanzıman ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım. vites geçişleri çok sarsıntısız ve hızlı. en son 1 ay önce serviste balatalar değişirken şanzımano sordum,gel bakalım dedi teste çıktık usta ile, sorun yok bunların şanzıman kullanıma göre 180-220 bin arası kavrama değişimi ister dedi.

 

Ben de böyle şeyleri duyunca rahatlıyorum. Ama o kavrama değişimindeki kavrama da ciddi rakam sanıyorum. 50 60binde baskı balata değişimi isteyen EDC'ler gördüm. ve bu baskı balatalara ciddi rakamlar istiyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
2 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

 

Ben de böyle şeyleri duyunca rahatlıyorum. Ama o kavrama değişimindeki kavrama da ciddi rakam sanıyorum. 50 60binde baskı balata değişimi isteyen EDC'ler gördüm. ve bu baskı balatalara ciddi rakamlar istiyorlar.

Evet otomatik araçta özellikle dizelde bu kavrama olayı riskli biraz ve maaliyetli görünüyor. arada istisna erken km sorun yaşayanlar her firmada oluyor anladığım kadarıyla. ama genel olarak edc iyi ve sorunlarla gündeme gelen bir şanzıma değil.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
5 dakika önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Evet otomatik araçta özellikle dizelde bu kavrama olayı riskli biraz ve maaliyetli görünüyor. arada istisna erken km sorun yaşayanlar her firmada oluyor anladığım kadarıyla. ama genel olarak edc iyi ve sorunlarla gündeme gelen bir şanzıma değil.

 

Ben alırsam eğer benzinli olanı alacağım dizele binecek kadar yol yapan bir insan değilim işin gerçeği.

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
1 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

 

Ben alırsam eğer benzinli olanı alacağım dizele binecek kadar yol yapan bir insan değilim işin gerçeği.

Benzinli bu kadar risk teşkil etmiyor ama kavrama eninde sonunda değişiyor sağlıklı koşullarda olsa bile. Manueldeki baskı balata gibi. sadece daha pahalı maalesef. ya da direk cvt şanzıman tercih edilebilir. onda da hem perf.törpüleniyor hem de honda da mesela her 40 binde bir yağ değişimi var ki 500 tl civarı ve sadece serviste yapılıyor. yine de ekonomik

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
Bir saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Benzinli bu kadar risk teşkil etmiyor ama kavrama eninde sonunda değişiyor sağlıklı koşullarda olsa bile. Manueldeki baskı balata gibi. sadece daha pahalı maalesef. ya da direk cvt şanzıman tercih edilebilir. onda da hem perf.törpüleniyor hem de honda da mesela her 40 binde bir yağ değişimi var ki 500 tl civarı ve sadece serviste yapılıyor. yine de ekonomik

Hocam baskı balata işinden Renault fark koyuyor bence duyumlarıma göre aynı şanzıman kullanan Ford bu kadar almıyor wv serisi de bu kadar almıyor. Yani 10.000tl rakamlar çok sıkıntılı bu sadece kavrama için, olası ekstra arıza durumunda uğraşır dururuz. Yoksa baskı balata değişimine lafımız yok. Cvt düşünüyorum ama Honda piyasasına baktığım clio dengi jazz var hiç cazip değil gerek tipi gerek piyasası bir de fiyatı dağlara taşlara yoksa 40binde bir 500tl yağ parası nur nimet ben 40bini 2 ila 2.5 senede yaparım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
7 saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Benzinli bu kadar risk teşkil etmiyor ama kavrama eninde sonunda değişiyor sağlıklı koşullarda olsa bile. Manueldeki baskı balata gibi. sadece daha pahalı maalesef. ya da direk cvt şanzıman tercih edilebilir. onda da hem perf.törpüleniyor hem de honda da mesela her 40 binde bir yağ değişimi var ki 500 tl civarı ve sadece serviste yapılıyor. yine de ekonomik

 

sanırım en mantıklısı klasik 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hocam. opel corsa ve i20 de var. bugün renault servisi aradım baskı balata değişimine 13bin fiyat verdiler.

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
12 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

 

sanırım en mantıklısı klasik 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hocam. opel corsa ve i20 de var. bugün renault servisi aradım baskı balata değişimine 13bin fiyat verdiler.

japonlar da bu konuda iyi gerçekten jazz da bu anlamda üzmez. cvt şanzıman sorunsuz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
1 saat önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

japonlar da bu konuda iyi gerçekten jazz da bu anlamda üzmez. cvt şanzıman sorunsuz. 

Onların fiyatlar çok ütopik hocam malesef. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mehmet Kolay

2015 1.5 dci edc kullanmış biri olarak tavsiye etmem. Maalesef problemli bir şanzıman.

2.vites kararsızlığı var çoğunda. Tam durmadan hareket ettiğinde yüksek vitesteymişte gaz yemiyor gibi titreme oluşuyor.

Serviste yazılım atıldı hiçbirşey değişmedi.

Araçtan soğudum ve sattım. Sattıktan 6 ay sonra araç 35.000 km de iken şanzıman sizlere ömür.

2017 manueli var şimdi..

 

TA-1012 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...