İçeriğe Yönlendir

BumbleBee - Macera Peşinde


Selim Kaya

Recommended Posts

Evren Barış Özbek

Bu arada elektronik ateşlemeyi bende araştırıyorum.

İstanbul'da bir yedek parçacı var. İstersen telefon numarasını gönderirim.   

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
23 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Benim kafamda mesela komple söküp soymak olur. Sıfır macun.

4. sokakta var yapan, panel başı 1000 doleros. 1 yan 4000 doleros yani, taban hariç onlar çift tarife. mikrn boya da var, panle başı 750 doleros. tavan 3x kaput 2x. ne veriiimm ağğbimmeeee

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
6 dakika önce, Evren Barış Özbek yazdı:

Bu arada elektronik ateşlemeyi bende araştırıyorum.

İstanbul'da bir yedek parçacı var. İstersen telefon numarasını gönderirim.   

 

Çok sevinirim. Buradan yapabildiğim internete girip aramak sadece. En azından bir yerden başlamış olurum.

 

4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

4. sokakta var yapan, panel başı 1000 doleros. 1 yan 4000 doleros yani, taban hariç onlar çift tarife. mikrn boya da var, panle başı 750 doleros. tavan 3x kaput 2x. ne veriiimm ağğbimmeeee

 

Toplam rakamı ver bence :D 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şimdi, Recep Selim Kaya yazdı:

Toplam rakamı ver bence

tek tek daha iyi, totali bir anda yıkıcı etkiye sahip, ancak dükkan da randevu ile çalışıyor ama o rakamlara, tüm müşterisi galericiler :)

zira boyalı porş satışı zayıf

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
28 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

tek tek daha iyi, totali bir anda yıkıcı etkiye sahip, ancak dükkan da randevu ile çalışıyor ama o rakamlara, tüm müşterisi galericiler :)

zira boyalı porş satışı zayıf

 

O paralara 4-5 tane donör araç alırım herhalde. Sonuçta Mustang Fastback değiliz. :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Edd usta söktüğü zaman orjinalliği bozmadan aleti güncelliyor valla. Mike kankisi de okutuyor bi güzel :)

Çift boğazsa çift boğaz. Amaç sadece drift değil, ufak tefek oynamalarla güzel şeyler de alabilmek olmalı. Bugün kendi araçlarımızda bile lambaları led ile değiştirebiliyorsak amacından şaşmıyoruzdur herhalde :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Nihayet bugün karbüratörü araçtan söktüm. Oldukça basit bir işlemmiş. 

 

XMGmV7.jpg

 

İki tane somunla manifolda bağlıydı. Gaz telleri, benzin hortumu, LPG hortumu ve ne olduğunu anlayamadığım bir başla boruyu çıkarmak yetti. 

 

9az0nk.jpg

 

qd0V55.jpg

 

LPG’yi karbüratörü delerek monte etmişler. Yapılan işçilik ortada. Biraz daha genişletip uygun bir şekilde yeniden montajını yapacağım. İçi ve dışı dişli olan somunlara ne denir bilmiyorum. Öyle bir parça olur sanırım.

 

Bu arada anlayamadığım konu, LPG doğrudan gaz kelebeğinin üzerinden giriyor. Araç kompresyona girdiğinde ya da tam gazdayken LPG akış miktarı nasıl ayarlanıyor. Mesela yokuş aşağı viteste gaza basmadan inerken gazı nasıl kesiyor? Ya da kesiyor mu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

LPG vakum ile alıyor diye biliyorum. Rölanti devrinde rölanti ayarı ile gaz veriyor.

Bunda mikser koymamış direk boru girmiş.nozul mozul hak getire.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yiv açıp tapa yapılacak. Yada başka karbüratör şart.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
4 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

LPG vakum ile alıyor diye biliyorum. Rölanti devrinde rölanti ayarı ile gaz veriyor.

 

Çok sağlıklı ve mantıklı gelmedi bana. Ne kadar vakum oluşacak ki LPG çekebilsin. Üstü zaten jikle kelebeği. Gaz kelebeğinin vakumunu engeller gibi. 

Şimdi, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yiv açıp tapa yapılacak. Yada başka karbüratör şart.

 

Başka karbüratör ancak farklı modelle olacak gibi. Aynısı ancak çıkmacılarda. O da denk gelirse. Yiv açıp tapa yapmadan somun kullansam diyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

R9 karbüratöru üstünde mikser vardı. İkinci boğazı daraltıgi için benzinde boğuyordu. LPG de 170 gören benzinde 140 da teklerdi. Mikseri sökünce benzin de 170 i aşardi.

Vakum yetiyor. Yetiyor :)

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
3 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

R9 karbüratöru üstünde mikser vardı. İkinci boğazı daraltıgi için benzinde boğuyordu. LPG de 170 gören benzinde 140 da teklerdi. Mikseri sökünce benzin de 170 i aşardi.

 

Zaten biraz araştırınca stabil bir kullanım için en basit yöntemin karbüratörü delmek olduğunu gördüm ben de ama bunlar resmen deşmişler. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Tek boğazda nozul takılınca randıman alanlar varmış. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Alternatifleri araştıracağım artık. Tabi sağlıklı bir sistem olması şartıyla.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
4 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

 

İki tane somunla manifolda bağlıydı. Gaz telleri, benzin hortumu, LPG hortumu ve ne olduğunu anlayamadığım bir başla boruyu çıkarmak yetti. 

 

LPG’yi karbüratörü delerek monte etmişler. Yapılan işçilik ortada. Biraz daha genişletip uygun bir şekilde yeniden montajını yapacağım. İçi ve dışı dişli olan somunlara ne denir bilmiyorum. Öyle bir parça olur sanırım.

 

Bu arada anlayamadığım konu, LPG doğrudan gaz kelebeğinin üzerinden giriyor. Araç kompresyona girdiğinde ya da tam gazdayken LPG akış miktarı nasıl ayarlanıyor. Mesela yokuş aşağı viteste gaza basmadan inerken gazı nasıl kesiyor? Ya da kesiyor mu?

 

Ne olduğunu anlayamadığınız hortum muhtemelen benzin geri dönüş hortumudur.

Lpg karbüratöre sıvı halde gelmediği için herhangi bir akış ayarı olmuyor. Regülatörden (lpg beyni) gaz halinde geliyor.

Rölanti ve sürüş ayarı var regülatörde, rölantide gaz sabit geliyor, sürüşte siz gaza bastıkça motorun vakumuyla regülatörden emiş yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
6 saat önce, Evren Barış Özbek yazdı:

Linkteki çıkmacıda birşeyler bulabilirsin.

 

Link

 

Malum sitedeki Kadett ile ilgili herşey takibimdeydi. Rekord ile de benzer mekanik parçalar olduğunu anladım. Onlara da bakayım. Hem satıcı da daha derli toplu görünüyor diğer ilanların yanında. Teşekkür ederim. 

 

5 saat önce, Nihat Palolu yazdı:

 

Ne olduğunu anlayamadığınız hortum muhtemelen benzin geri dönüş hortumudur.

Lpg karbüratöre sıvı halde gelmediği için herhangi bir akış ayarı olmuyor. Regülatörden (lpg beyni) gaz halinde geliyor.

Rölanti ve sürüş ayarı var regülatörde, rölantide gaz sabit geliyor, sürüşte siz gaza bastıkça motorun vakumuyla regülatörden emiş yapıyor.

 

Regülatörden gaz olarak geldiğini biliyorum. Ağız alışkanlığı akış ayarı demişim. 🙂 Demek istediğim kara düzen bir motor bu. Regülatör motor devrini ya da gaza basış miktarını nasıl anlıyor? Ne kadarlık bir vakum olacak ki gaz miktarı değişecek. Gerçi regülatörü sökmedim henüz. Karbüratöre giriş şekli ile böyle düşündüm. Çok basit çünkü. Hatta karbüratör bile iptal edilebilir bu basitlikte. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lpg iptal edip varsa orjinal devirsaatli gösterge veya aftermarket bir devirsaati takardim senin yerinde olsam. 

Ayrica çift boğazli weber karburator taktinmi bu iş 10 numara olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Lpg iptal edip varsa orjinal devirsaatli gösterge veya aftermarket bir devirsaati takardim senin yerinde olsam. 

Ayrica çift boğazli weber karburator taktinmi bu iş 10 numara olur. 

 

Motora uygun manifold bulmak gerek çift boğaz için. Ya da tek girişli manifolda çift boğaz karbüratör nasıl olur bilemedim. Araştırıyorum. 

 

Devir saati kolay. Zor olan çalışma prensibini anlamam gerek. Yaptırdım oldu olmayacak bu arabada. Olabildiğince öğrenmek istiyorum.

 

LPG iptali de kolay. Sonradan pişman olmak istemiyorum yakıt fiyatları alıp başını giderse. Gönlüm keyif arabası olduğu için üçüne beşine bakma diyor da aması var işte. Zaman gösterecek. 

 

Bir saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Kaç para ulan bi motor 🤪

 

Aslında TSi uymaz mı buna 😀 Arkadan çekişli gerçi bu. Uydurmak zor olur. En iyisi BMW M3 bakayım. Son şase bükücü 😂 

Şaka bi tarafa son çare güncel sistemlerle birlikte motoru değiştirmek tabi ama ne kadar basit olursa, tamiri de o kadar kolay olur. 

 

Bu arada yolcu camı çalışmıyordu. Söktüm baktım bugün. Halatlar makaralardan boşanmış. Camı halata bağlayan takozların da vidaları düşmüş. Çözüm olarak takozları kapıya delik açarak vidalayıp sabitlemişler. Bu kadar da olmaz ama yaaa. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
5 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

 

Malum sitedeki Kadett ile ilgili herşey takibimdeydi. Rekord ile de benzer mekanik parçalar olduğunu anladım. Onlara da bakayım. Hem satıcı da daha derli toplu görünüyor diğer ilanların yanında. Teşekkür ederim. 

 

 

Regülatörden gaz olarak geldiğini biliyorum. Ağız alışkanlığı akış ayarı demişim. 🙂 Demek istediğim kara düzen bir motor bu. Regülatör motor devrini ya da gaza basış miktarını nasıl anlıyor? Ne kadarlık bir vakum olacak ki gaz miktarı değişecek. Gerçi regülatörü sökmedim henüz. Karbüratöre giriş şekli ile böyle düşündüm. Çok basit çünkü. Hatta karbüratör bile iptal edilebilir bu basitlikte. 

 

Regülatör motor devrini veya gaza basış miktarını anlamaz, gaz kelebeğinin açılmasıyla motorun yapacağı vakuma göre üzerinden yapılacak ayara göre gazın geçişine müsaade eder.

Benzin otomatiği gibi motor devrine göre mekanik tahrik edilen bir sistem gibi düşünme.

Karbüratörün hava giriş kısmına bakıp küçümseme, ne kadar emiş yaptığı egzozdan belli oluyor, sonuçta 4 tane piston var sürekli emiyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

kapıya delik açarak

Nasıl olsa eski araç, amaaan ne olacak...

Bu mantığımız olduğu sürece daha neler göreceksiniz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Aslında TSi uymaz mı buna [emoji3] Arkadan çekişli gerçi bu. Uydurmak zor olur.


4 motionda sorun olmaz [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
6 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

 

Motora uygun manifold bulmak gerek çift boğaz için. Ya da tek girişli manifolda çift boğaz karbüratör nasıl olur bilemedim. Araştırıyorum. 

 

Devir saati kolay. Zor olan çalışma prensibini anlamam gerek. Yaptırdım oldu olmayacak bu arabada. Olabildiğince öğrenmek istiyorum.

 

LPG iptali de kolay. Sonradan pişman olmak istemiyorum yakıt fiyatları alıp başını giderse. Gönlüm keyif arabası olduğu için üçüne beşine bakma diyor da aması var işte. Zaman gösterecek. 

 

 

Aslında TSi uymaz mı buna 😀 Arkadan çekişli gerçi bu. Uydurmak zor olur. En iyisi BMW M3 bakayım. Son şase bükücü 😂 

Şaka bi tarafa son çare güncel sistemlerle birlikte motoru değiştirmek tabi ama ne kadar basit olursa, tamiri de o kadar kolay olur. 

 

Bu arada yolcu camı çalışmıyordu. Söktüm baktım bugün. Halatlar makaralardan boşanmış. Camı halata bağlayan takozların da vidaları düşmüş. Çözüm olarak takozları kapıya delik açarak vidalayıp sabitlemişler. Bu kadar da olmaz ama yaaa. 

 

Tsi felan çok uçmamak lazim. Önce orjinalin karburatorunu sifir bulup stoğa almak gerekir. Sonra tum manifold felan tek tek ay ay getirtip stoğa koycan. Paranda biriksin. Sonra tüm parçalar alip internette bulçahin en iyi motor ustasinda toplatacaksin. Eğer benzinin litresinin fiyatindan endişelenceksek bu iş olmaz. Benim bir abim 6 ayda landrover discovery td4 topladi. Her ay ingiltereden bir parçasi geldi. Montaji kendi yapti. İşi bitince 3-4 ay binip sıkılinca satti. İnternet varken parça sorun olmaz. 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
59 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Tsi felan çok uçmamak lazim. Önce orjinalin karburatorunu sifir bulup stoğa almak gerekir. Sonra tum manifold felan tek tek ay ay getirtip stoğa koycan. Paranda biriksin. Sonra tüm parçalar alip internette bulçahin en iyi motor ustasinda toplatacaksin. Eğer benzinin litresinin fiyatindan endişelenceksek bu iş olmaz. Benim bir abim 6 ayda landrover discovery td4 topladi. Her ay ingiltereden bir parçasi geldi. Montaji kendi yapti. İşi bitince 3-4 ay binip sıkılinca satti. İnternet varken parça sorun olmaz. 

 

Niyet uçmak olsa zaten her türlü modifiye yaparız da o değil. Bizimkisi şaka yollu. Aliexpress ‘te 189$ a var sıfır karbüratör. Bendekinin üstünde Made in Germany yazıyor o kim bilir nedir. Sonuçta uzay teknolojisi değil artık. Yakıt işine kökten bir çözüm var ama onun da zamanı var. 4. basamak ZTS başlattık sonuçta üçe beşe bakmadan. Ama MTV alt dilim olsun da yıllık 90 lira cebimize kalsın diye uğraşıyoruz. Kısmak gereken yeri bilmek gerek. Asıl 3-5 ay sonra satacak olsam olmaz bu iş. 

4 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Nasıl olsa eski araç, amaaan ne olacak...

Bu mantığımız olduğu sürece daha neler göreceksiniz :)

 

Maalesef öyle. Halbu ki halatı dişli kasnağına dolayıp makaralardan geçirmek ne kadar vakit alır ki? Boyası bile dışı özenilmiş içi kabloları bile boyamışlar. Doğrusu olacak inşallah. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...