İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Sabit Hızda Giderken Beyaz Duman ve Sarsıntı


Melikşah Demirci

Recommended Posts

Melikşah Demirci

Abiler selamın aleyküm.

2005 model dizel jatco bi araç aldım. ilk bi tanıdık pompacıda enjektör durumlarına bakmak için söktük değerler güzel deyip taktılar.

araçla sabit hızda giderken.(80 90 100 km/)şakırtı ve beraberinde beyaz duman vardı. dip gaz yaptığım zaman araç 2-3 saniye sonra şakırtıyı kesip gaz yemeye başlıyordu.

sabahları 2-3 marşta anca çalışıyordu. ve 15 dk kadar bembeyaz duman atıyordu.

sorun devam ettiği için enjektörler söküldü ankarada imren pompa delphi servisine gitti. 3 kütüğün kötü durumda olduğu ve düzgün değer yakalayamadıkları söylendi. meme valf değişim vs derken 1000 lira bayıldık. dediklerine göre normalde 3000 lik işlemmiş bu.

sorun yine devam ediyor ama aracın sesinde azalma var. ayrıca rolanti sesi çok düzgün.

tamir eden adamdan kodları istedik kodlama yaptık. ertesi günü 180km kadar bir yolculuğum oldu ve sorunun devam ettiğini gördüm.

Sorunu hangi durumlarda yapıyor diye teste çıktık. viteste araca gaz vermeden rampa indikten sonra veya düz yolda çok hafif gazda giderken çok az daha gaz verirsek  şakırtı ve beraberinde beyaz duman yapıyor.

dip gaz yapınca 2-3 sn sonra şakırtı kesiliyor ve araba kendini topluyor kafa kaldırıyor  yani deparlanıyor. çekiş ve dip gazdaki performansı şahane ama sürekli dip gaz binilmiyor nihayetinde.

pompadan şüphelendim ama arıza uyarısı vs. vermediği için pompa değil dediler.

çoğu konuyu sayfalarca okudum ama benzer bir arıza olmadığı için konu açma gereği duydum. bugün elime yapılan işlem ile ilgili fatura verdiler ankarada  yardımcı olacaklar deyip ankaraya sevk ettiler. tanıdık diye gittik iyilikten maraz doğdu. kodlama yanlış yapılmış olabilir mi ? 13 42 veya 1234 gibi ? vakit ayırıp okuyanlara şimdiden teşekkür ederim bana bir yardımcı olun lütfen bezdim 1 buçuk aydır.

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Enjektorlerin kodlarini silindir sirasina gore isteyin. Zaten uzerinde etiket vardir muhtemelen. Sonra da obd cihaziyla beyindeki kodlari okuyun. O zaman kodlama hatasi varmi anlasilir.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)

Silindir 1234 un enjektor sirasi 1342 olarak programlanir  bu isi yapana bunu soylemek biraz kufur gibi gelir tabi ama  motordaki etikette enjektor numaralarina karsilik gelen kodlara gore enjektorler takilmasini oneririm.  Yakitta artis varmi? Isitma bujilerinden duman ve gec calistirma yapar ama ne zaman degistigini bilmiyorsaniz yada uzun sure gectiyse oradan bir baslayabilirsin. Herhangi bir ariza kodu varmi  bazi obd cihazlari okuyamabilir. Gauge menuden bir kontrol edin

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci
3 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Enjektorlerin kodlarini silindir sirasina gore isteyin. Zaten uzerinde etiket vardir muhtemelen. Sonra da obd cihaziyla beyindeki kodlari okuyun. O zaman kodlama hatasi varmi anlasilir.

Hocam yarın tamir edilen pompacıya gitmeden söküp sırasıyla takmayı deneyecem. tahminimce rasgele takıldı bu enjektörler zaten. basitten zora doğru doğru ilerleyelim.

Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci
47 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Silindir 1234 un enjektor sirasi 1342 olarak programlanir  bu isi yapana bunu soylemek biraz kufur gibi gelir tabi ama  motordaki etikette enjektor numaralarina karsilik gelen kodlara gore enjektorler takilmasini oneririm.  Yakitta artis varmi? Isitma bujilerinden duman ve gec calistirma yapar ama ne zaman degistigini bilmiyorsaniz yada uzun sure gectiyse oradan bir baslayabilirsin. Herhangi bir ariza kodu varmi  bazi obd cihazlari okuyamabilir. Gauge menuden bir kontrol edin

enjektör sırasına dikkat etmeyip rasgele taktıklarına bizzat şahit oldum. bununda ciddi bir olay olduğunu araştırmalar sonucuu farkettim. kontrol amaçlı söküldüğünde abi etiketteki sıraya göre takalım falan dediğimde o kendi ayarlar falan gibisinden saçma bi cevap almıştım. yakıt olayına gelirsek tamir görmeden önce yakıtı haddinden fazlaydı. şimdi depo doldurup ölçme şansım olmadı ama ibreden bile fark ediliyor yakıtın iyileştiği. kızdırma bujileri aklımda değiştirmeyi düşünüyorum. ne zaman değiştiği konusunda hiç bir fikrim yok. arıza kodunu motor ustama sordum, sana bu sıkıntıyı verecek hiç bir arıza yok dedi.

 

pompacıya arızayı göstermek için sürüşe çıktık. rampa aşağı inerken aracı kompresöre bindirdikten gaz verdiğimde arızayı yaptığı için sibop lastiklerinden pistona buhar verebileceğini söyledi. motorcuma söyledim imkanı yok dedi motor düzenin iyi dedi. motorun sağ üstünde buhar çıkışına 5dk kadar elini tutup gaz vermemi söyledi ve en ufak bi yağlama falan olmadığını söyledi. mantıklı düşünmeye çalışıyorum, zaten üst kapakta bir sorun olsa dip gazla giderken de yapar. boşta gaz verdiğimde en ufak bir duman yok araçta.

yağ eksiltme falan da yok bu arada.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
9 saat önce, Melikşah Demirci yazdı:

Hocam yarın tamir edilen pompacıya gitmeden söküp sırasıyla takmayı deneyecem. tahminimce rasgele takıldı bu enjektörler zaten. basitten zora doğru doğru ilerleyelim.

Enjektor revize gordugunde yeniden kodlanmasi lazim. Sayet bu revizeyi yapan servis yada firma  bu yeni kodlari vermis olmasi lazim tamircine.  Cunku kodlar 200 400 800 ve 1600 bar basinc degerlerine gore enjektorun calisma seklidir. Yani revize olan enjektorunde bu degerler degisecegi icin revize olduktan sonraki yeni degerlerini yani kodlarini vermesi gerekir.tavsiyem en iyisi delphi servisine gidip bi fiyat almak. Enjektorler sayet guzel revize edildiyse kodlama ve isitma bujisinden baska birsey gelmiyor aklima

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Oguzhan Arık UZMAN
On ‎11‎.‎03‎.‎2019 at 17:48, Melikşah Demirci yazdı:

Abiler selamın aleyküm.

2005 model dizel jatco bi araç aldım. ilk bi tanıdık pompacıda enjektör durumlarına bakmak için söktük değerler güzel deyip taktılar.

araçla sabit hızda giderken.(80 90 100 km/)şakırtı ve beraberinde beyaz duman vardı. dip gaz yaptığım zaman araç 2-3 saniye sonra şakırtıyı kesip gaz yemeye başlıyordu.

sabahları 2-3 marşta anca çalışıyordu. ve 15 dk kadar bembeyaz duman atıyordu.

sorun devam ettiği için enjektörler söküldü ankarada imren pompa delphi servisine gitti. 3 kütüğün kötü durumda olduğu ve düzgün değer yakalayamadıkları söylendi. meme valf değişim vs derken 1000 lira bayıldık. dediklerine göre normalde 3000 lik işlemmiş bu.

sorun yine devam ediyor ama aracın sesinde azalma var. ayrıca rolanti sesi çok düzgün.

tamir eden adamdan kodları istedik kodlama yaptık. ertesi günü 180km kadar bir yolculuğum oldu ve sorunun devam ettiğini gördüm.

Sorunu hangi durumlarda yapıyor diye teste çıktık. viteste araca gaz vermeden rampa indikten sonra veya düz yolda çok hafif gazda giderken çok az daha gaz verirsek  şakırtı ve beraberinde beyaz duman yapıyor.

dip gaz yapınca 2-3 sn sonra şakırtı kesiliyor ve araba kendini topluyor kafa kaldırıyor  yani deparlanıyor. çekiş ve dip gazdaki performansı şahane ama sürekli dip gaz binilmiyor nihayetinde.

pompadan şüphelendim ama arıza uyarısı vs. vermediği için pompa değil dediler.

çoğu konuyu sayfalarca okudum ama benzer bir arıza olmadığı için konu açma gereği duydum. bugün elime yapılan işlem ile ilgili fatura verdiler ankarada  yardımcı olacaklar deyip ankaraya sevk ettiler. tanıdık diye gittik iyilikten maraz doğdu. kodlama yanlış yapılmış olabilir mi ? 13 42 veya 1234 gibi ? vakit ayırıp okuyanlara şimdiden teşekkür ederim bana bir yardımcı olun lütfen bezdim 1 buçuk aydır.

 

 

 

 

 

ankaraya geldiysen gel kardeşim bide biz bakalım değerler yanlış girilmiş olabilir şakırtı ve duman sorunun devam ediyorsa sorun çözülmemiş demektir . şaşmazda yerimiz uzman pompa dersen herkes gösterir :)  

gerçi ankaraya gelmesende enjektörlerini söktürüp gönderebilirsin bakarız sorun varsa söyleriz senden onay alıp yaparız kardeşim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kodlama kodlama kodlama, enjektörcüler yüzünden mk3 tdci 2.elde korkulan araba oldu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Melikşah Demirci
On 10.05.2019 at 15:06, Oguzhan Arık UZMAN yazdı:

 

 

 

ankaraya geldiysen gel kardeşim bide biz bakalım değerler yanlış girilmiş olabilir şakırtı ve duman sorunun devam ediyorsa sorun çözülmemiş demektir . şaşmazda yerimiz uzman pompa dersen herkes gösterir :)  

gerçi ankaraya gelmesende enjektörlerini söktürüp gönderebilirsin bakarız sorun varsa söyleriz senden onay alıp yaparız kardeşim

hocam sizi çok sonradan öğrendim. rakip firmanız seçkin dizele gitmiş bulunduk. komple meme valf vs. revize edildi. en son ankara giderken belirli bir devir aralığında beyaz duman ve titreşim vardı. dönüşte tekrar kod aldılar kodladılar. 3 kez kod aldılar bu enjektörlere bu arada. akşam döndüğüm için arkayı göremedim. şuan tek sorunum sabahları çok hafif beyaz duman yapması. titreşim falan biraz kesildi gibi. şehir içi deneme fırsatı pek olmuyor. sesi kullandıkça yumuşadı öncesine göre. eğer sorunum devam eder ve dönüp dolaşıp enjektöre gelirsek tekrar zaten iade etmek için geleceğim. 1 sene garanti verip gönderdiler sağ olsunlar ilgilendiler ama sorun tam anlamıyla çözüme kavuşması lazım.

Ankaradaki ustalar bir kaç ihtimal sıraladılar:

turbo yağ kaçırır falan dediler.

turbo patlattıysa kol eğik olup içerde patlama düzgün olmuyorsa yapar dediler.

üst kapaktan yapar dediler ama 240 250 falan kompresör basıncı vardı yanlış hatırlamıyorsam. ustam alt sağlam demişti.

başımıza bir iş aldık tam anlamıyla bitireceğiz. bu ihtimalleri eleyip enjektörlere gelirsek tekrar iade edip yanınıza geleceğim.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...