İçeriğe Yönlendir

2002 3.16i Vites Oranları


Tamer Çakır

Recommended Posts

Tamer Çakır

Selamlar, uzun süredir aklımda olan bmw 3.16i 2002 model aracımı nihayet satın aldım. Tanıdıktan bildiğimiz bi araçtı. Fakat aracı aldktan snra yolda aracın 4 bin devirde daha yeni 120 130 km bandında seyrettiğini farkettim. Araç çok rahat devirleniyor fakat ivme biraz zayıf geldi. 90 falan giderken hatta 3 bin devir civarı. Aklıma takılan şu bu araçların vites oranları bu mudur? Yoksa debriyajla alakalı bi skıntı mı var? Kalkış ve vites geçişlerinde bi skıntı hissetmedim. Ayrıca oldukça yukarıda kavrıyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

90da 3000 devirde giden , 120de 4000 devirde gider ,normal gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Turk insanina dizeli okadar pompaladilarki, atmosferik benzinlide 4000 devir gorunce korkuyor. Bunlar gayet normal veriler. :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Eskiden duble yollar yokken hız limiti 90dı. Şimdi duble yollarda ortalama 110 120 km hızla giriyoruz, sessizlik ve ömür için uzun vites oranı lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
1 saat önce, Tamer Çakır yazdı:

Selamlar, uzun süredir aklımda olan bmw 3.16i 2002 model aracımı nihayet satın aldım. Tanıdıktan bildiğimiz bi araçtı. Fakat aracı aldktan snra yolda aracın 4 bin devirde daha yeni 120 130 km bandında seyrettiğini farkettim. Araç çok rahat devirleniyor fakat ivme biraz zayıf geldi. 90 falan giderken hatta 3 bin devir civarı. Aklıma takılan şu bu araçların vites oranları bu mudur? Yoksa debriyajla alakalı bi skıntı mı var? Kalkış ve vites geçişlerinde bi skıntı hissetmedim. Ayrıca oldukça yukarıda kavrıyor.

tamer bey konunuz uygun basliga tasindi.Bilginize.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben net bir şekillde 1990 li yillari hatirlarim. Broadway ile 4500 devir cevirerek klimasiz arabayla uzun yola giderdik.

Skodamizin devirsati bile yoktu 140 km ile sivasa giderdik. Duble yol hikaye. Giden gidiyordu. Babam hic yavaş araba surmezdi. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ben net bir şekillde 1990 li yillari hatirlarim. Broadway ile 4500 devir cevirerek klimasiz arabayla uzun yola giderdik.
Skodamizin devirsati bile yoktu 140 km ile sivasa giderdik. Duble yol hikaye. Giden gidiyordu. Babam hic yavaş araba surmezdi. 
Doğan SLX ile iyi sürat yapanlar vardı. Petrol yeşili modaydı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
1 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:
7 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:
Ben net bir şekillde 1990 li yillari hatirlarim. Broadway ile 4500 devir cevirerek klimasiz arabayla uzun yola giderdik.
Skodamizin devirsati bile yoktu 140 km ile sivasa giderdik. Duble yol hikaye. Giden gidiyordu. Babam hic yavaş araba surmezdi. 

Doğan SLX ile iyi sürat yapanlar vardı. Petrol yeşili modaydı.

 

Yeni nesil teknoloji insanlari şimartiyor. Toros sw ile şileye gidişimizi asla unutmam. İlkokul cagindaydim. Gayet 100 km hizla gidiyorlardi tek şerit yolda. 

Burasi geçen sene gittiğim trakyanin bir yolu. Eskiden yollar boyleydi. Bu videoda i10 ile saate 90 km hizla ilerliyorum. Ama rahatlikla 110 km hizlada gidiliir. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Çakır
45 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

tamer bey konunuz uygun basliga tasindi.Bilginize.

Özür dilerim yanlış yere açmışım dikkatimden kaçmış.

Bu araçlara yabancıyım. 98 1.6 escortum 3 bin devir civarı 110 gittiği için bmwde bu durumu garipsedim. Baktım 4 bin devir 120 130 gidiyor, ulan dedim bmw diye aldık bu 180 bile görmeyecek :D Hoş hızla asla işim olmaz. 100 110' cuyumdur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Bir saat önce, Ali Darbaz yazdı:

Turk insanina dizeli okadar pompaladilarki

Hoş bir tabir olmamış.

Şartlar onu gerektirdiği için insanlar dizele yöneldi. Kaldıki turbo benzinlilerin pek yaygın olmadığı dönemlerde insanlar turbo dizel araçlarla düşük tüketim yüksek beygir ve torkun tadını yaşıyordu.

Sizin cümleyi günümüzde atmosferik araçlar için uyarlayabiliriz mesela sakıncası yoksa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
31 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Hoş bir tabir olmamış.

Şartlar onu gerektirdiği için insanlar dizele yöneldi. Kaldıki turbo benzinlilerin pek yaygın olmadığı dönemlerde insanlar turbo dizel araçlarla düşük tüketim yüksek beygir ve torkun tadını yaşıyordu.

Sizin cümleyi günümüzde atmosferik araçlar için uyarlayabiliriz mesela sakıncası yoksa.

 

Valla bilemiyorum. Bana gore vites duşurunce her arabanin torku yuksek oluyor :)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

 

Valla bilemiyorum. Bana gore vites duşurunce her araba gidiyor :)

Sana göre gidiyor :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
1 dakika önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Sana göre gidiyor :) 

 

Kömuru atinca kara trenlerde sürat yapabiliyor. Lokomotifin dizel olmasina gerek yok. Olay yakitin litresini kaça aldiginda bitiyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Kömuru atinca kara trenlerde sürat yapabiliyor. Lokomotifin dizel olmasina gerek yok. Olay yakitin kitresini kaça aldiginda bitiyor.

 

 

Malesef dünya görüşlerimiz çok farklı.

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Benim Flash da 3000 devirde 115~120 civarı yapardı Seat Cordoba da 3000 devirde 100 gibi hızı görünce hayal kırıklığı yarattı

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
flash  1.7 motorlu 900kg bir arabaydı 
Evet çok cevikti Cordoba da 1.6 100hp idi 1ton du şanzıman oranı daha iyi olsa çok iyi olacaktı
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Birde şu arabanin devir saatine bakin, boyuna posuna bakin. Devire cok takilmayin. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Çakır

Devir saatine takılmak değil de hem yakıt tüketimi hem de motor ömrü açısından devir yüksek geldi biraz. Alışmışım arabalarımı 2.5 3 bin devre sabitlemeye 4 fazla geldi :D Allahtan yabancı yapmış tık ses yok devri anlamıyorsun motor sesinden. Utandırmadı çok şükür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Tamer Çakır yazdı:

Devir saatine takılmak değil de hem yakıt tüketimi hem de motor ömrü açısından devir yüksek geldi biraz. Alışmışım arabalarımı 2.5 3 bin devre sabitlemeye 4 fazla geldi :D Allahtan yabancı yapmış tık ses yok devri anlamıyorsun motor sesinden. Utandırmadı çok şükür.

 

Turbo olmayinca, motorun icine havayi silindirin kendisi emiyor. Silindir ne kadar inip kalkarsa, o kadar hava basarsin. Zaten silindirin atmosferik stroke kisa. Dizelin stroke uzun. Yipranma eşitleniyor zaten. Hic guvenmiyorsan cevredeki hondalara bak. 1992 model honda civic 7500 devir ceviriyor.. her yerde gordugun 1989 1994 arasi uretilen karburatorlu 1.5 exden bahsediyorum. 500000 km dayaniyor motorlari. 1600000 milyon km giden var. 

 

Yorum bağlantısı
Oğuz Yılmaz

Bmw hayirli olsun. Disli konumlandirmasi ile ilgilidir, mumkunse ayni speclere sahip bir aracla karsilastirin ancak bir problem oldugunu dusunmuyorum. Daha sık bakim araliklari yapmayi ihmal etmeyin, bakimi ihmal etmek ve arabayi dinlememek 4000devirin verdiginden cok daha buyuk oranda yaslandirma yansitacaktir araca. 17 yasinda bir delikanli sonucta. Keyfini surun @Tamer Çakır

 

Konunun Tamer Bey ile degil de basliktaki diger girdilerle ilgili kisminda bi de sey var,

Az yakmaya odaklanip kullaninca atmosferik de az yakiyor, basinca zaten dizel benzin turbo atmosferik farketmez cok yakiyor. 

Ben hep atmosferik arac almam derdim kulaktan dolma bilgiler ve internetten okuduklarimla. Buyuk konusmusum. Simdi bir turbo dizel, bir de atmosferik benzinli aracim var. İstanbul’da ikisi hemen hemen ayni yakiyorlar. Bol bol kiyas sansim oluyor. Dizel az yaksin istedigim zaman pek keyifli olmuyor, keyif deyince de atmosferik devir cevirdikce bir kipirdanma oluyor yani aslinda diyecegim, en iyisi ve optimumu yok, herkesin aradigi farkli birsey var. Kendine uyana binen biniyor, imkani olan kendine uymazsa degistiriyor. Araclar icin igneleyici sozlere tavirlara pek gerek yok gibi :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Çakır
On 12.03.2019 at 23:43, Oğuz Yılmaz yazdı:

Bmw hayirli olsun.

Oğuz abinin dediği gibi, fikirlerinize ihtiyaç duyduğum için açtığım konu birden birbirine taş atma yarışına dönmüş konuyu açtığıma pişman oldum vallahi :) Vakit ayırıp yazan herkese teşekkür ederim. Sanırım muadili bir araçla kıyaslayıp aklımdaki bakımlarını tamamladıktan snra kafam rahat olsun diye bi ustaya göstermekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
16 saat önce, Tamer Çakır yazdı:

Selamlar, uzun süredir aklımda olan bmw 3.16i 2002 model aracımı nihayet satın aldım. Tanıdıktan bildiğimiz bi araçtı. Fakat aracı aldktan snra yolda aracın 4 bin devirde daha yeni 120 130 km bandında seyrettiğini farkettim. Araç çok rahat devirleniyor fakat ivme biraz zayıf geldi. 90 falan giderken hatta 3 bin devir civarı. Aklıma takılan şu bu araçların vites oranları bu mudur? Yoksa debriyajla alakalı bi skıntı mı var? Kalkış ve vites geçişlerinde bi skıntı hissetmedim. Ayrıca oldukça yukarıda kavrıyor.

 

Soruya cevap vereyim, gayet normal. 

Referans olabilecek bir videoda ekleyeyim. Videoda 0-4 sn arasında normal devirleri gösterilmiş, gerisi ivmelenme.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tamer Çakır

Aynen benim araçta böyle. Ama ben 5 binleri zorlamamıştım. Gördüğüm kadarıyla asıl ivme 5 binden snra başlıyor. Tuhafıma giden 4 bin 4.5 a kadar araba o kadar rahat devirleniyor ki ister istemez debriyaj kaçırması gelmişti aklıma. Çok teşekkür ederim bi nebze içim rahatladı :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
13 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Turbo olmayinca, motorun icine havayi silindirin kendisi emiyor. Silindir ne kadar inip kalkarsa, o kadar hava basarsin....

 

Ali hocamın şu yorumu işin mantığını çok güzel açıklıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...