İçeriğe Yönlendir

Caravelle - Buçuklu Vites Hissi


Yusuf Berke

Recommended Posts

Yusuf Berke
(düzenlendi)

Caravelle ile az önce 510 kilometrelik bir yoldan geldim. 2-3 aydır bir şey gözlemledim. Sanki araçta buçuklu vites var gibi. Örneğin; tiptronik modda 2. vitesle 2500 d/dk ile yokuş çıkarken gaza biraz daha yüklendiğimde vites düşmeden devir 3200 civarlarına yükseldi ve o şekilde yokuşu çıktı.

Başka bir örnek ise; 5. viteste yine sabit devirle giderken gaza yüklendiğimde vites düşmeden devir artıp araç ivmeleniyor.

Bu olay neden olur? Tork konvertörü ile ilgisi varmı?

Araç: Caravelle 2.5 TDi 130 OV

tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Tork konvertörlü şanzımanlarda, konvertör kilitlemdiği zaman buçuk diye tabir edilen böyle bişey olur. Fakat sizdeki Carevelle DSG olması lazım yani çift kavrama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Kaç model caravelle? 2.5 130 olduğuna göre DSG değil sanırım.

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
19 dakika önce, Hakan Gürsu yazdı:

Tork konvertörlü şanzımanlarda, konvertör kilitlemdiği zaman buçuk diye tabir edilen böyle bişey olur. Fakat sizdeki Carevelle DSG olması lazım yani çift kavrama.

Araç tork konvertörlü tam otomatik, 09K şanzıman diye geçiyor.

11 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Dsg bu. Vardır bir bildiği 

Tam otomatik şanzıman Servet hocam.

7 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Kaç model caravelle? 2.5 130 olduğuna göre DSG değil sanırım.

Araç 2008 model. Evet DSG değil, tam otomatik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Türbinli sistem. Türbin kilitlenip açılıyor vites değişmese bile. Hakan bahsetmiş zaten 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Tork konvertörünün kilitlenip açılması. Araç sabit hızda giderken ya da çok güce ihtiyaç duymadığı zaman tok konvertörü baskı balata gibi kilitlenir. Bu aracın daha az yakıtla yol almasını sağlar. 

 

Fakat hızlanmak istediği zaman ya da extra güce ihtiyaç duyulduğu zaman tok konvertörünün kilidi açılır ve yağ basıncı ile iletim sağlanır. Bu yakıt tüketimini artırır ve verimi düşürür ama araç hızlanır. 4. viteste giderken aniden gaza basınca eğer vites düşüremiyorsa araç hızlanmak için tork konvertörünün kilidini açar ve devir bir miktar yükselir. Sanki vites düşürmüş gibi olur ama vites düşürmüş gibi sarsıntı olmaz. 

 

Vites düşürdüğü zaman bariz belli olur aradaki boşluk. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tork konvertörü yapar bunu.. 

Ben mondeoda 9 vites geçişi saymıştım.  Qashqai de gaza yüklendiğim zaman yapıyor benzer bir şeyi.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Aisin de benzer şeyi yapıyordu, 2 ile 3. vites arasında...vites geçişlerini sayıyorum saydım 7 çıktı, şanzıman 6 e bu 7 nerden çıktı noluyo yaaa dedim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...