Cenk Özeren 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Arkadaşlar merhabalar Bugün bakım paket fiyatlarını incelerken aklıma geldi. Bakım fiyatları inanılmaz fazlaydı. Acaba dedim arabaları ucuza satıp bakımdan mı kazanmaya çalışıyorlar. Kuga nın benim donanımdaki (ST Line, Bixenon, Cam Tavan, Safir Beyaz) karşılıklarını avrupa ülkeleri ile karşılaştırdım. Sonuçlar çok ilginç. Hepsi liste fiyatlarıdır bu arada. Yani internet sitelerinden aldığım fiyatlar. İngiltere; Burada 120 beygir dizel var. Ancak Powershift yok. Ben manuel fiyatını aldım. 32.750 Sterlin. TR karşılığı 238 bin TL Hollanda; Burada hiç dizel satmıyorlar. 120 beygir benzinli otomatik için fiyat aldım. 38.450 Euro. 239 bin TL Almanya; Burada da hiç dizel yok. 150 beygir benzinli otomatik için fiyat aldım. 32.980 Euro. 205 bin TL Türkiye: Baz model 255 bin, + özel renk 8 bin + cam tavan 8 bin + bixenon 10 bin = 281 bin TL Bizim tarafta fiyata dahil olan %45 ÖTV ve %18 KDV var. (şimdilik. Mart sonrası bu oran %60 ötv olacak. ) Eldeki veriyle; bu arabalar türkiyeye fazla ucuz girmiyor mu sizce de? Adamların vergilerinin bizimkiler kadar fazla olmadığı varsayımı altında maliyet+kâr eklenmesi ile birlikte fiyatlar kafa kafaya nerdeyse. Bizde inanılmaz vergi var Üzerine ulaştırma maliyeti var. Üzerine distribütor ve bayi kârı var. Ona rağmen aradaki fark çok az gibi geldi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Bizde ikinci el otomobiller pahalı, alım gücümüz düşük. 2 Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Fiyatlar birim üzerinden değerlendirilmesi gerekmiyor mu? Yani TL'ye çevirmeden karşılaştırma yapılsa daha doğru bir sonuç alınır gibi. Sonuçta ordakiler Sterlin kazanıp Sterlin harcıyorlar, Euro kazanıp Euro harcıyor. Örneğin İngiltere için Türkiye üzerinden(birim olarak) düşünürsek 32.750 TL almış olarak düşünmek gerekir. diye düşünüyorum Yanlışım varsa düzeltin lütfen 2 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Bizdeki alım gücü ile o ülkelerde ki alım gücü farklı , almanya hollanda ingiltere nin asgari ücretlerini dolara çevirin bir de bizim asgari ücreti dolara çevirelim aradaki farkı görünce alım gücümüzün olmadığı ortaya çıkar 1 Yorum bağlantısı
Cenk Özeren 20 Mart 2019 Yazar Paylaş 20 Mart 2019 Arkadaşlar yanlış anladiniz. Ben alim gücü vs derdinde değilim. Ordaki adam ne kadar kazanır ne kadar harcar benim analizimin konusu değil. Ben arabalar tr ye sanki ucuz giriyor diyorum. Bunun için fiyat karşılaştırması yapmıştım. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 (düzenlendi) Gecen gun bir konu vardi ulkelere gore vw golf trend fiyati. Gurcistanda 11000 dolar vergi yok. Almanyada 22000 dolar Turkiyede 27000 dolardi yanlis hatirlmiyorsam. Turkiyede arac giris fiyati arttikca vergi artiyor. 10bin dolara giren arac 20bin dolar oluyor diyelim. ama 30bin dolara giren 2kati olan 60 bin degil 100bin dolar oluyor vergi ile. Bu da tl bazinda ucurum fark yaratiyor. Alt-orta sinif arabanin vergi orani avrupadaki ile asagi yukari ayni. Sorun dolarin bizde cok pahali olmasi. Disaridan gelen her urunde bu boyle malesef. Dolarla aliyoruz TL oduyoruz bazisi dolar kullanmiyoruz diyor tabi . Ote yandan arac sayisinda patlama yasanmasi ve benzin alim gucune gore bu kadar pahaliyken milletin bu kadar agresif ve hizli araba kullanmasi da incelenmesi gereken bir konu bence. (bu arada benzin Turkiyede dolar bazinda avrupaya gore en ucuz ulkelerden bir tanesi) Gerci benzin eski alim gucune gore daha iyi durumda simdi. 2000 yilinda asgari ucretle 147litr, 2001 yilinda 98 lt, 2005 de 136lt, 2008 de 286lt benzin alinabiliyor. Tabi Hans yillardir asgari ucreti ile en az 500-600 litre bezin alabiliyor Tabi bu sure icinde aile ici kalem giderlerde de artis var. 20 Mart 2019 tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Deseki %50 ötv alayına eyvallah. Yok değeri 60 bine kadar olanın ötv si şu kadar, 100 bin olan bu kadar, 200 bin olan o kadar. Ötv standart olsa fark daha da düşük olacak. Ben şu an 60 bin liralık arabaya biniyorum. Ama bu arabanın azcık lüksünü donanımlısını alsam 100 bini geçiyor. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Vergilendirme hesaplari yapiliyordur. Satilma adedini artirmak icin bellki daha dusuk fiyatli geliyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 20 Mart 2019 Paylaş 20 Mart 2019 Surada bir miktar eski de olsa ulke bazli kdv ve otv oranlari mevcut, fikir vermesi acisindan bakmakta fayda var. İngilterede VAT yok KDV var anladigim kadariyla. http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/ne-yazik-ki-dunya-sampiyonuyuz-40596367 Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 21 Mart 2019 Paylaş 21 Mart 2019 Forumda geçmiş yıllarda buna dair bir konu vardı. Sanırım o zaman da VW Golf üzerinden tartışmıştık. Bazı arkadaşların da belirtiği gibi girilen piyasadaki vergilendirme ve alım gücü gibi şartlar incelenip, o piyasada bulunabilmek adına fiyatı düşürüyorlar. Eğer yüksek fiyatlı girseler satış yapamayacakları için piyasadaki araç adetleri düşecek, buna bağlı olarak hem marka bilinirliği azalacak hem de yedek parça / servis kazançlarından olacaklar. Piyasada otomobil haricinde bildiğim bazı ürünler var, mesela gıda sektöründe diyebilirim, şirket sıfır kara yakın satış yaptığı halde marka bilinirliği zarar görmesin diye hala piyasada tutuyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts