İçeriğe Yönlendir

Kuga 2 - Akü Problemi


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün
(düzenlendi)

Merhaba,

 

Forumda birkaç gündür Kuga konuşup överken kendi aracıma nazarım değdi sanırım.

 

Aracım 2014 model ama 2 yıl yatmış ve 2016 şubatında trafiğe çıktı. Kış döneminde bazen ilk çalıştırmanın biraz uzun sürdüğünü düşünsem de pek sıkıntı yaşamadım. Geçen Cumartesi yakın bir mesafeye gittim geldim, arabada 20 dakika kadar oturdum, sonra aracım çalışmadı. Birgün sonra erken saatte yola çıkmam gerektiğinden risk almak istemedim, artık ömrü tükenmiştir diye düşündüm ve takviye ile aracı çalıştırıp 80A'lik Mutlu akü taktırdım.

 

Pazar günü yola çıktım, yeni aküyle feribotta sadece teyp açıkken "akü voltajı düşük" uyarısı aldım. Herşeyi kapadım, feribot yanaşınca çalıştı. O günden bugüne kadar da bir sorun olmadı.

 

Bu akşam işten çıktığımda kumandadan kapıları açtım, stop lambaları yanmayınca "eyvah" dedim, yeni akü de bitmişti. İki ihtimal var diye düşündüm, ya yeni aküde sorun var ya da alternatörde.

 

Takviye ile çalıştırdım, 15km'lik yolu yüksek devirde geldim. Yolda da OBD portundan ECU ve OBD voltajını izledim. İkisi de 14.2V civarındaydı. Göstergedeki akü işareti de hiç yanmadı. Ama gariptir, aracı parkettim, kontağı kapadım. Voltajlar 11.x değerlerine düştü ve araba yine çalışmadı. Aslında 15km'lik bir yolda en azından bir marş basacak kadar şarj olmalıydı.

 

Eve çıktım, 2 saat sonra yine arabaya indim. Çalıştırmayı denedim, akü kendini çok az toparlamıştı, uzun süre marş bastı, gaz da verince araç çalıştı. Fakat bu sefer ne oldu? 25 saniye sonra stop etti.

 

Bir kez daha çalıştırdım, yine zor çalıştı ama bu sefer stop etmedi. Yarın sabah nasıl bir sürprizle karşılaşacağımı bilmeden aracı kapadım, eve çıktım.

 

Aslında bir alternatör arızası gibi gözükse de, hiç şarj lambası yakmıyor olması ve voltajın 14.2 civarında olması kafamı çok karıştırdı.

 

Aracımın garantisinin 1 gün önce bitmiş olması durumu daha da ilginç kılıyor tabii. Cuma günü kısmetse yetkili servise uğrayacağım, servis bakımlı olduğu için belki iyi niyet garantisine girebilir.

 

Yine de fikirlerinizi almak isterim.

 

Alternatör bu şekilde hiç uyarı vermeden arızalanır mı? Yani en azından ara ara göstergede akü ışığı yanmaz mıydı?

 

Bu arada araca yakın zamanda birşey takmadım yani kısadevre yapacak bir hat olduğunu da düşünmüyorum.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Öncelikle geçmiş olsun, akü konusu ile bende bir başlık açacaktım. Benim Kuga 2015 1.5 Otm. 4x4, sıfır aldım ve 2. Yılında bir start/stop özelliği çalışmıyor diye servise götürdüm 2 gün şarj ettiler kullandığımın 2.gününde sabah işe gidecekken anahtarı algılamadı ve çalışmadı. Servis çağırdım 2 gün boyunca şarj ettiler ama akü çok hızlı boşalıyordu. 1700 kg ve çok fazla elektronik donanımı olan araca cimrilik edip 65 Ah takmışlar yetmiyor. Ford merkez 300 TL lik aküyü garantiden değişmemek için “akü şarj ediyorsa doldurun gönderin” diyecek kadar 5 para etmez bir hizmet anlayışları var, Türkiye’nin her yerinde akü kaynarken ismi büyük (öyle zannediyorlar) kendileri küçük (hizmet anlayışı konusunda) Ford Türkiye bir aküyü 15 günde getirtebildi. anket firması Ford, ancak anket yapsınlar, yeni akü 1 yıl bile dayanmadı. İlk kar yağdığında Kugam ile yolda kalan arkadaşlara hava atayım dedim Kontak basmadı [emoji16] takviye ile çalıştırdık, 100 km yol yaptığımda bile en fazla 14.7 Ah e çıkıyor. Kontağı kapatınca 11.5 Ah e düşüyor
Yolda kalmamak için değiştireceğim. [emoji2959]

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

Şarj problemi olustugunda genel tüm araclar ıcın söyluyorum şarj dinamosu uzerınde şarj konnektörü var o arıza yapıyor oda arıza lambası yakıyor  can  sıkıcı bır arıza aracda   aşırı akım ceken ne var acaba sonradan ekleme vs birsey

tarihinde Hasan Karabekiroglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
(düzenlendi)
20 saat önce, Erkan Işık yazdı:
Şarj problemi olustugunda genel tüm araclar ıcın söyluyorum şarj dinamosu uzerınde şarj konnektörü var o arıza yapıyor oda arıza lambası yakıyor  can  sıkıcı bır arıza aracda   aşırı akım ceken ne var acaba sonradan ekleme vs birsey

Benim aracımda sonradan eklenen bir 150W aktif subwoofer var. Ama kontak açıkken devreye girip kapatınca devreden çıkıyor. 1 seneyi aşan bir süredir de aracımda sanırım. Daha uzun da olabilir. Bu kadar zamandır olduğu için ona bağlayamadım sorunu.

 

 

tarihinde Hasan Karabekiroglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Benzer sıkıntı 15 gün önce benim başıma geldi. Aracı akşam çalıştırdım, şehir merkezine gittim, kapattım. 3-4 saat sonra tekrar çalıştırdım, 10 dk mesafede markete girmek için yanaştım, kapattım. Flaşör ve çakmaklığa bağlı dönüştürücü aktif. 10 dk sonra geri geldim, otomatik far, flaşör ve çakmaklık aktifken araç marş motorunu isteksizce çeviriyor ve marş almıyordu. 4 defa denedikten sonra farları flaşörü ve çakmaklığı söküp tekrar marş bastım, isteksizdi ama çalıştı. Neyse eve kadar geldim. Servis kitapçığını açıp akü değerlerine baktım. Yazan şu; 11.4 V ve altı gerilim değerlerinde akünün ömrünü tamamladığı, ya şarj edilecek ya da değiştirileceği yazmaktaydı. Sabah ilk çalıştırmadan önce gizli menüden değerlere baktım, 11.2 V veriyordu. Tek marşta canavar gibi çalıştı ve birkaç saniye içinde 14.2 V gerilime ulaştı. Akü 100 Ah. Yakın gelecekte akü değişimi beni bekler diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Akü 100 Ah

Maşallah. Tekne aküsü gibi :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Maşallah. Tekne aküsü gibi :D

 

Mal Ceviz :D 

Geçen kaput açık kontak ikinci konumdayken üşendim içeriden çalıştırmaya, marş motoruna kısa devre yaptırarak çalıştırdım. Ben bile korktum, acayip çeviriyor motoru. Bir daha zorda kalmazsam yapmam.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Ya bu akü en önemli şeymiş de, değerini bilememişiz. Sabah arabaya gittiğimde kapıları açtım ve çalıştırmayı denedim. Tık yoktu. Gariptir, iki dakika bekledikten sonra inanılmaz zor şekilde de olsa çalıştı. Ardından 15km yol gidip işe geldim, işe çok yakın bir akü bayisine gittim. Usta orada aküyü ölçtü ve alternatörde sorun yok, aküde var dedi. Aldığım bayiye uğrayıp akşam test ettireceğim ve garantiden değişim isteyeceğim. Bakalım kolay olacak mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Son durumda işyerinde takviye ile çalıştırıp aküyü aldığım bayiye gittim, yaklaşık 18km mesafe var. Ölçü aletleri ile aküyü kontrol ettiler. Marş almadı zaten. Takviye ile çalıştırdık, yine şarj almadı. Garantiden değişim istedim, onlar da dışarıda 4-5 saat şarj etmek istediler, bir süre ortada buluşamadık. En son yeni akü vermeyi kabul ettiler. Kuga'nın aküsü biraz garip bir yerde olduğu için anlaşmalı oldukları bir yer söküp monte ediyor. Montajı yapan usta, sıkıntılı akünün kutup başlarının oksitli olduğunu, bu nedenle düzgün şarj alamamış olduğunu düşündü. Keza değişim ile verdikleri akünün de kutup başları oksitliydi ama montaj öncesi komple temizlediler. Bu arada iki akü de paketli geldi, yani durduğu yerde paket içinde oksitlenmiş. Sağolsun usta araçtaki bağlantı uçlarını da temizledi. Ölçümlerde alternatörde sorun olmadığı anlaşıldı. Ölçüm raporunu da alıp eve döndüm. Bundan sonrasını yaşayarak göreceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Akü beklediginde kritik seviyelere geliyormus.Aku kutup baslarini sicak suyla temizlemek lazim.Sanayi de gres surerlerdi eskiden hala ise yarar mi bilmiyorum acikcasi..

Gecmis olsun diyelimm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Kuga’nız varsa, şarj kablonuz bulunsun bağajda [emoji16]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...