Burhan Ulu 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Herkese iyi aksamlar. Anadol 1.6 aracımda çekiş düşüklüğü sorunu yaşıyorum. Motorda bir sorun yok yalnız ayarlarında bir sorun olduğunu düşünüyorum. Subap, avans, sente vs. Senteyi kontrol etmek için ön kapağı söktüm ve dişlilerdeki işaretler resimdeki gibi birbirini karşılamıyor. Araci tam senteye getirmek için tam olarak ne yapmam gerekir acaba? Resim linktedir. https://drive.google.com/file/d/1cwiC0u1wKKsUCP0AnJrI7VlJ5Oczqhkq/view?usp=drivesdk Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 Anadol'larda sente ayarı sanki distribütörden ayarlanıyordu. Bir tane buji sökülüyor, o boşluğa bir parça üstüpü konulup araba çalıştırılıyor, gaz verilip distribütör oynatılıp üstüpü fırladığı yerde distribütör sabitleniyordu diye hatırlıyorum. Bu anlattığımı umarım teyit ettirirsiniz, yanlış bilgi vermiş olmayayım. Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 24 Mart 2019 Yazar Paylaş 24 Mart 2019 3 buji ile mi calistiracagiz araci o zaman bunu yapmak için Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Mart 2019 Paylaş 24 Mart 2019 Anadol motoru Ford motorudur. @Çağlar Bayur bilir muhtemelen. Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 24 Mart 2019 Yazar Paylaş 24 Mart 2019 İnşallah cevap yazar da aydınlatır beni Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 24 Mart 2019 Paylaş 24 Mart 2019 11 saat önce, Burhan Ulu yazdı: 3 buji ile mi calistiracagiz araci o zaman bunu yapmak için Ben öyle hatırlıyorum Burhan bey, zaten araç normal şekilde çalışmayacak, üstüpüyü fırlatacak. Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 24 Mart 2019 Yazar Paylaş 24 Mart 2019 Bu dediginiz yöntem avans ayarı için olabilir mi? Attığım resimde dişlilerdeki isaretler birbirini karşılamıyor anladığım kadarıyla. Zinciri sokmeden de işaretleri hizaya getirmenin mümkün olduğunu sanmıyorum Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 24 Mart 2019 Paylaş 24 Mart 2019 (düzenlendi) Bir saat önce, Burhan Ulu yazdı: Bu dediginiz yöntem avans ayarı için olabilir mi? Attığım resimde dişlilerdeki isaretler birbirini karşılamıyor anladığım kadarıyla. Zinciri sokmeden de işaretleri hizaya getirmenin mümkün olduğunu sanmıyorum 35 yıl önce Anadol arabamla Adana'dan Ankara'ya gelirken Aksaray yakınlarında yolda kaldım. (O zamanlar kayınpederin de Anadol'u vardı. Kısaca ufak tefek tamiratlarını biliyordum.) Motora benzin geliyor, elektrik geliyordu. Şansımdan 100 m. ileride bir kulübeden bir arkadaş geldi, geçmiş olsun falan derken kamyon-oto tamircisi imiş. Baktı distribütör dişlisinin burcu kırılmıştı. Kırık parçayı çıkarıp yerine uygun bir çivi kesip taktı ve yukarıda açıkladığım işlemleri yaptı. Yola devam ettim, Aksaray sanayisine uğradım durumu ustalara anlattım, sıkıntı olmaz daha sağlam olmuştur çivi dediler. Arabaya 1 yıl daha bindim, sıkıntı olmadan da satmıştım. Not: Burç dediğim distribütör çubuğu ile dişlisini birbirine bağlayan 1-2 mm. kalınlığında yuvarlatılmış sac parçası. Avans için de yapılmış olabilir, siz öyle deyince açıklamak zorunda kaldım. Forumdaki ustalarımız daha iyi bilirler. 24 Mart 2019 tarihinde Hüseyin Maviş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 11 Nisan 2019 Yazar Paylaş 11 Nisan 2019 Ayarı yaptım ancak şimdi de aracı calistiramiyorum. Atesleme de sorun var galiba Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 11 Nisan 2019 Yazar Paylaş 11 Nisan 2019 Osman bey kim? Rahatsız etmeyeyim yardımcı olabilir mi acaba Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 11 Nisan 2019 Paylaş 11 Nisan 2019 Osman bey kim? Rahatsız etmeyeyim yardımcı olabilir mi acabaOsman ist Avrupa yakasında bence en iyi ustalar dan Anadolu babadan bilen biri Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 12 Nisan 2019 Yazar Paylaş 12 Nisan 2019 Sorun çözülmüştür. Vakit ayıran herkese ve özellikle Osman Bey e verdiği ve esirgemedigi bilgiler için çok teşekkür ederim. 3 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 12 Nisan 2019 Paylaş 12 Nisan 2019 1 saat önce, Burhan Ulu yazdı: Sorun çözülmüştür. Vakit ayıran herkese ve özellikle Osman Bey e verdiği ve esirgemedigi bilgiler için çok teşekkür ederim. Burhan Bey geçmiş olsun. Sorun neymiş nasıl çözüldü? Yorum bağlantısı
Burhan Ulu 12 Nisan 2019 Yazar Paylaş 12 Nisan 2019 Teşekkür ederim. Aslında sorun anadol aracimda çekiş düşüklüğüydü. Bu nedenle de subap ayari ve sentesini kontrol edeyim derken, avans ve distribütör vs ilerledi. Hepsini elden gecirdim lakin son olarak distribütörü yerlestirmede hata yapıyordum ve araç çalışmıyordu. Sağolsun Osman beyin yardimiyla doğru şekilde yerleştirip calistirabildim. Malesef ki çok uzun zamandir araç sentesi 3 diş kaçık olarak gidiyordu ve doğal olarak da çekişi çok düşüktü. İşte malesef sanayi ortamına çırak olarak girmiş ve eski ustalardan pratikte birşeyler görmüş ama teoride hiçbir eğitim almamış kişiler yüzünden böyle sıkıntılar çekiyoruz ki bu basit bir anadol için böyle. Eline tornavidayi alan herkes usta olunca da hal böyle oluyor işte. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts