İçeriğe Yönlendir

C-Max I - Subap Yanması


Ahmed GÜL

Recommended Posts

Ahmed GÜL

2006 MODEL C-MAX LPG+Benzin aracımın hem gazda hem benzinde özellikle rölantide aşırı hissedilen titreme vardı. Tabii ki benzinin yanıcılığı fazla olmasından dolayı benzinde gaza nispeten biraz daha az ancak gaza geçince tam hissediliyordu. Egsoztan far far far şeklinde ses çıkartıyordu. Yakıt sarfiyeti eskiye oranla tam depodan 70 km eksik gitmeye başlamıştı. Sonuç olarak benzin ve gaz enjektörlerim temiz, buji ve kablolarım yeni olmasına rağmen titreme devam edince ustam yeni bobin taktı. Sorun çözülmeyince sübabların yanık olduğuna hükmetti. Üst kapak ve onunda altını açtığında (motoru indirmeden yapılıyor) sübabların yanık olduğu ortaya çıktı. Zaten hangi ustaya götürdüm ise hem motor ustaları gözlemleri ile ve  LPG ustalarıda bilgisayardan baktıklarında 1. nolu silindirin iş yapmadığını söylemişlerdi. En sonunda sübablar temir edildi ve titreme düzeldi.

Acaba sübablar neden yanmış olabilir. Ustam LPG li araçlarda bu olur dedi. Doğrudur ancak benim aracımda bir anda bu sorun meydana geldi Aracımı Ankara Mavidenizler LPG bayisine götürmüştüm. Üst katta yer olmayınca benim aracı alt kata bodruma aldılar. 45 derece veya daha fazla bir eğimden indik. Geri çıkarken dönüş yapılamadığı için 15 metrelik dik yokuşu hızlı bir şekilde geri vitesde çıkmıştım. Acaba bu dik yokuşu geri vitesde çıkarkenmi sübablar yandı diye düşünmeden edemiyorum. Gerçektende o olaydan sonra sorun meydana geldi. Olabilirde, olmayabilirde. Sübablar kısa süreliğine yağsızmı kaldı acaba geri vitesde dik yokuş çıkarken. Yada aşırı zorlanmadan . Yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

o tarz işlerden olabileceğini zannetmem. 

 

lpg ile yeni tarz motorların başına genelde geliyor. cvt dedikleri motordan mı sizinki ?

 

 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
1 saat önce, Ali Gök yazdı:

o tarz işlerden olabileceğini zannetmem. 

lpg ile yeni tarz motorların başına genelde geliyor. cvt dedikleri motordan mı sizinki ?

 

CVT motor hangisi ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
9 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

CVT motor hangisi ? 

 

VVCT miydi .

 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ti-vct olmasın?

2006 miş C-Max, o yıllarda yoktu Ti-vct. Normal 1.6 dır o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
1 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

VVCT miydi .

 

Yok oda değil, bir iki deneme daha yaparsan bulacan gibi :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 saat önce, Ahmed GÜL yazdı:

Üst katta yer olmayınca benim aracı alt kata bodruma aldılar. 45 derece veya daha fazla bir eğimden indik. Geri çıkarken dönüş yapılamadığı için 15 metrelik dik yokuşu hızlı bir şekilde geri vitesde çıkmıştım. Acaba bu dik yokuşu geri vitesde çıkarkenmi sübablar yandı diye düşünmeden edemiyorum. Gerçektende o olaydan sonra sorun meydana geldi. Olabilirde, olmayabilirde. Sübablar kısa süreliğine yağsızmı kaldı acaba geri vitesde dik yokuş çıkarken. Yada aşırı zorlanmadan . Yorumlarınızı bekliyorum.

 

Böyle bir sebeple subap yanmaz.. 

Çok zorlanırsa böyle bir durumda ancak debriyaj balatası yanabilir.. O da bu kadar kısa sürede yanmaz.. 

 

Subapların yanma sebebi büyük ihtimal lpg kaynaklıdır.. Özellikle fakir karışımda kullanıldı ise oluşan yüksek ısı sebebiyle subaplar zarar görebilir Lpg'li araçların çoğunun başına bu geliyor..  

1 saat önce, Ali Gök yazdı:

cvt dedikleri motordan mı sizinki ?

 

 

Cvt olan şanzımandı, o da dizeldeydi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
18 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

Yok oda değil, bir iki deneme daha yaparsan bulacan gibi :)

VİTEC miydi :D

 

TI-VVCT     miydi neydi.  

 

 

gerçi önder abi yazmış yukarda

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Supap yanması uzun vadede kendini gösterir. LPG takılalı kaç km oldu? Devirli kullanım, düzgün olmayan montaj bunu daha kısa vadeye çeker.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Subap yanması, denilen olay kısa vade de öyle bir kere rampa çıkmakla veya az bir şey zorlamak ile yanmaz, zamana yayılmış bir arıza türüdür, Subap yanması denilen kavramda LPG nin yanma odasında ısısının benzinden fazla oluşması ve subapların şekil bozukluğu oluşturmasına denir. Eğimden çıkış ile farketmeniz rastlantı olmuş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Benim benzinli C-Max tada supab yanmıştı. LPG nin oktanının yüksek olmasından dolayı, yanma odasından atılan egzoz gazının yüksek ısıda kaldığı ve bu yüzden supabların yandığı söylenmişti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

linea 72 beygir fire motor da da yanmıştı. 62bin km deydi. fire motor, adı üstünde. önce sübap yakıyor.  araba değil eşekti. 1200 kilo 72 hp benzinli araba mı olur. sürekli 4000 devirde geziyorduk 4 kişi çünkü yokuş çıkamıyorduk iş seyahatlerinde.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Geçmiş olsun, ne kadardır lpg ile kullanılıyordu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...