Erdem Bozkurt 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 Herkese merhaba,oto tamircisi akrabamla araç alım satım,expertizler,araç bakım maliyetleri üzerine konuştuk,tamirci gözünden bazı yorumları duymak bilgi sahibi olmak adına güzeldi gelecek zaman içinde küçük hacimli araç düşündüğümü söyledim,bana alacağın aracın en az 1400 cc motor ve üzeri olması gerektiğini küçük hacimli motorların bakım,onarım maliyetlerinin pahalı olduğunu genel olarak 1400cc ve üstü motorların parçalarını çok rahat bulduklarını ve fiyatınında daha makul olduğunu belirtti ve araç alım satımlarında expertizlerin çok güvenilir olmadığını,mekanik garanti vermelerinin mümkün olmadığını söyledi,buna örnek olarak şanzumanı,motoru ve kritik parçaların içini açıp bakmadıklarına göre tek yapabilecekleri kaporta boyaya bakabileceklerini geri kalan değerlendirmelerin göz boyamadan öteye geçemiyeceğini,bu işin azçok şans olduğunu hatta kendisinin 1 sene önce satın aldığı aracın 1 hafta sonra arıza yaptığını,mekanik garanti zor bir konu olduğunu belirtti.. özetlersek Parça maliyetleri,ulaşılabilirlik ve performans olarak en ideal motor hacmi hangisidir? Expertizlere ne kadar güvenilir? mekanik garanti almak mümkünmüdür? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 O zaman fiziksel olarak da boyutu küçük olan eski nesil 4 silindirli motorlar en kolay olanıdır mı demeliyiz? Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 26 Mart 2019 Yazar Paylaş 26 Mart 2019 1 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı: O zaman fiziksel olarak da boyutu küçük olan eski nesil 4 silindirli motorlar en kolay olanıdır mı demeliyiz? Tamirciden aldığım yorumda ne kadar tefarruat o kadar arıza...4 silindirli motor ideallerden biri olabilir... Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 Ekspertiz işi Bursa'da çok prof. şekilde de yapılan yerler var. Eline bir boya kalınlık ölçme cihazı açıp iki üç kişi birleşip bir mekan açan yerde var. Benim kendi fikrim kurumsal bir yerde aracı kontrol ettirmek. Bir aracımı satarken alıcı arkadaş rastgele bir yer seçti adını vermeyeceğim ama berbat bir yerdi. Benim arabama baktılar adamlar her şey iyi güzel dediler araçta iyiydi, aldıkları 150 tl o zaman bana fazla gelmişti. ortalama abartısız 15-20 dk sürmedi. Adam parasını verdi çıktık içi rahat etmedi birde özel servise gittik orada daha detaylı baktılar para almadılar, yağ bakımı sattılar Şu zamana kadar ben aldığım hiç bir aracı ekspertize sokmadım ama birinde fena kazıklanmıştım Küçük hacimli motorun bakımı her zaman pahalı olacak diye bir kaide olduğunu düşünmüyorum. Mesela Twingo 1.2 motor Clio 1.4 motor her parçası aynı megane 1.6 o da aynı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 Motor hacmine göre bakım maliyeti diye bir şey yok da, ekspertiz konusuna katılıyorum. Motoru, şanzımanı açmadıktan sonra kimse yorum yapamaz. Benzinli atmosferikler için belki silindir kompresyonlarına bakabilirler ama onun bile yanıltıcı olma ihtimali var. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 Hiç bir ekspertiz yapan firma araç durumu ile ilgili mekanik garanti veriyor mu? Ben görmedim ki zaten satan adamın vermediği garantiyi expertiz nasıl verecek. Ayrıca iki ekspertiz arası aynı araç farklı kaporta yorumu ile de çıkabiliyor. O da ayrı bi konu. Motor hacmi vs ile de ilgili yeni nesil tüm araçların parçası tamiri vs bi 5 sene olmadan servisten sanayiye düşmez çünkü araçlar garantili ve geneli garanti var diye servise gidiyor. Evet aşırı besleme küçük motor komplike parçalardan oluşuyor. 1.4 motor da bı kaç sene evvel küçük sayılırsldi şimdi 0.9 motorlar var Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 1 Nisan 'dan sonra galerilerden yapılacak satışlarda Noter "Expertiz Belgesi" kontrolü yapacak. Belgeyi verebilecek eksper firmalarının bilmem ne belgesine sahip olmaları gerekiyor. Böyle yapılan satışlarda 5000km/bilmem kaç ay motor mekanik garanti altında olacakmış. Şahsın yaptığı satışlarda ise bu belge aranmayacakmış. Yeni hile hurda yöntemleri Mart 'ın son haftasında başlar. Bana göre bu eksper uygulaması kaporta durumu harici çok saçma. Yürüyen kısmı da bir nebze iyi ama motor kısmı tamamen yalan-dolan. 1.4 TSI Golf 'e ruhsatta 122hp yazmasına rağmen dyno verisinde 125hp olarak yazmıştı sayın eksper. En iyisi sıfır, olmazsa sahibini tanıdığın adamın arabasını almak. Adamın huyu suyu neyse arabası da o olur. Focus 'umu tanımadığım birinden almıştım, 15000 km 'yi 5 ayda doldurup satmıştım. Gerisi tanıdıklarımdan aldım. Şimdi Alican 'ı satmaya kıyamıyorum, sonuçta yine o süreci kaldıracak gücümün kalmadığını düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 insanlar dürüst olsa expertize fln gerek yok ama mağlesef dürüstlük kavramı yok memlekette, kim kime dum duma. Önceden hatırlıyorum ustaya abi şu araca bi bak dediğinde al alma derdi olay biterdi, ztn satan kişi de ne var ne yok söylediği için sıkıntı çıkmazdı şimdi aracı almakta satmakta ayrı bir dert tasa. 2 Yorum bağlantısı
Serhat Işık 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 usta demiş ki; 'kaporta ve ufak tefek tespit edilebilir sorunların haricinde boşa para verecek ekspertiz işlemi yaptırmayın.' Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 (düzenlendi) 1.4 altı üç silindirli motorlar rektefiye edilmiyor. 1.0 TSI, 1.0 Ecoboost vb. motorların rektefiye edilemediği için olası sorun halinde tamir ve ya değişim masrafları oldukça yüklü. Triger değişim ve rutin bakım masrafları da zaten 4 silindirli motorlardan pahalı. Usta bu durumu göz önünde bulundurmuş olabilir. Yalnız benim kanaatim önümüzdeki 5 yıl içinde bu düşük hacimli motorlar piyasada dominant hale gelecek. Ben ustanın aksine geleceğin düşük hacimli motorlarda olduğunu düşünüyorum. 27 Mart 2019 tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi İmla 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Kimse alınmasın ama bir çok tamirci ve ekspertizci otomobillerle ilgili bir çok teknik bilgiden habersiz. Hele yeni nesil motor ve şanzıman teknolojilerinden tamamen habersizler. Bilinçli bir kullanıcı kadar bile araştırma yapmıyorlar. Onun için, elde mikronmetre boya ölçmeye devam... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Ya tabiki motor 1.6 atmosferik distribitörlü karbüratörlü 65 beygir bir motor olsa parçası da çok bulunur tespiti tamiri de kolaydır.. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 Ekspertiz olayi bizde birazcik psikolojik hale geldi bence. Plastik tampon surtmesine araca pert muamelesi yapar, Kac binde yag degistiginin bakimlarda kullanilan malzemelerin kalitesini hiiic dusunmez olduk.. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 28 Mart 2019 Yazar Paylaş 28 Mart 2019 On 26.03.2019 at 13:34, Mesut Eyibil yazdı: insanlar dürüst olsa expertize fln gerek yok ama mağlesef dürüstlük kavramı yok memlekette, kim kime dum duma. Önceden hatırlıyorum ustaya abi şu araca bi bak dediğinde al alma derdi olay biterdi, ztn satan kişi de ne var ne yok söylediği için sıkıntı çıkmazdı şimdi aracı almakta satmakta ayrı bir dert tasa. İlk expertiz satıcı olmalıdır,alıcıyı kandırmanın kimseye faydası yok,bugun beni kandırdın yarında seni kandırır,aracımı satışa çıkardım açıklamaya araçla alakalı herşey yazdım,bazı sıkıntıları saklasam belki expertizde bulamaz ama yarın çıkar kimsenin ahını almayayım,malesef dürüsütlük genele yayılmayınca insanlar sürekli şüpheci,ister istemez tek adres expertiz,bulabilirse kusurlarını eyvallah bulamazsa uğraş dur,geçenlerde bir videoda vardı expertiz yapılmış aracın olmayan kusurlarını başka expertiz buluyor,doğru adresi bulmak gerçekten şans bence... 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2019 Paylaş 28 Mart 2019 ekspertiz , o anın bir fotoğraf karesidir. satıcı kötü niyetli ise, yağ yakan motoru 15 saniyede sıfır gibi gösterecek, ses yapan burçları 5 saniyede düzeltecek çözümler var, ekspertizde de belli olmaz . çay içebildiğinden araba almak 1000 ekspertizden iyidir derler. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 28 Mart 2019 Yazar Paylaş 28 Mart 2019 (düzenlendi) 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: ekspertiz , o anın bir fotoğraf karesidir. satıcı kötü niyetli ise, yağ yakan motoru 15 saniyede sıfır gibi gösterecek, ses yapan burçları 5 saniyede düzeltecek çözümler var, ekspertizde de belli olmaz . çay içebildiğinden araba almak 1000 ekspertizden iyidir derler. 1 nisandan itibaren araç alım satışları expertiz raporu mecburiyeti geliyor expertizler birazcık daha sorumlu davranırlarmı acaba? yoksa eski düzen devam ederlermi? 28 Mart 2019 tarihinde Erdem Bozkurt tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts