İçeriğe Yönlendir

Radyatör Suyu Değiştirme


Mehmet Alev

Recommended Posts

Mehmet Alev

Arkadaşlar aracımda şuan 2015 yılında servis tarafından konulan antifirizli soğutma suyu var. ben bunu değiştirmek istiyorum. 2-3 kere saf su ile doldur boşalt yaparak. 

Aracım i20 şimdi bu araçlarda öncelikle hava alma durumu olacak mı Olacaksa nasıl olacak ?

Sonraki işlem bir kaç hyundai era için video izledim ve radyatör altında tapa vardı elentrada musluk vardı bu araçta durum nedir ? Tam olarak bu aracın antifirizini nasıl değiştiririm tamamen ? Bu araç için olmasa da genel olarak nelere dikkat etmeliyim ?

 

Dipnot: Aracın içindeki antifriz yeşil bazı insanlardan duyduğuma göre PO'nun yeşil antifrizini kullanıyormuş. Ben aynı renk kullanılmalı kısmını farklı markalar için çok katılmıyorum. Kitapçıkta şu rengi kullanın demiyor. Alkol olmasın etanol metanol olmasın, etilen glikol bazı olsun diyor. A markasında yeşil olan antifriz başka markada kırmızı olabilir. Renkler ile alakalı bir üretim kuralı olduğunu görmedim okumadım :) Ki bunu da şuraya bağlıyorum youtube açıp 3 4 video izleyince kimisi yeşile inorganik diyor kimisi organik. Çünkü kimi yeşili firmanın organik kimisi inorganik. Hatam varsa düzeltin lütfen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
6 dakika önce, Ali Gök yazdı:

sistemde su eksiltme vs bir problem yoksa kesinlikle elleme

 

Suyu eksilmiş durumda. En alttaki çizginin altında şuan. Saf Su eklemesi yaptım.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
6 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

 

Suyu eksilmiş durumda. En alttaki çizginin altında şuan. Saf Su eklemesi yaptım.

 

eksilme varsa ilk önce kaçağı bul bi yerde gevşemiz sızdıran vs hortum vardır belki

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
1 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

eksilme varsa ilk önce kaçağı bul bi yerde gevşemiz sızdıran vs hortum vardır belki

 

koyulalı 5yıla yaklaşmış su ve antifriz bu sebepten muhtemelen. Değiştirme arzum da bu sebepten servis 2 yılda bir değişim öneriyor. Aksi halde asidite olabileceğini söyledi.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

bu konuya bizzat şahit olduğum için bilgi vermek isterim. benim aracın su eksiltmesinden dolayı  aylardır aradığım sorunda su radyötürünün anfiriz yüzünden delinmiş ve küçük bir yeri yarıp su eksilttiğine şahit oldum özellikle aradım buldum. neyse radyatörü değiştirdikten sonra aracım kapalı sistem olduğu için detaylı bir şekilde ustamla anfirizi boşaltıp tekrar koyduğumuzda yaklaşık yarım saat bekledik. fan açıyormu su eksiliyormu hava kaldımı gibi detaylı incelendikten sonra  yola çıktım yaklaşık 60 km sonra gittikten sonra suyun yarısının gittiğini gördüm ustama sordum üzerine ekle öyle devam et dedi yaptım ve sonrasında büyük mutluluk aracım artık su eksiltmiyor. diyeceğim odur ki  kaçak en büyük sorun olmakla birlikte anfiriz eklenirken lütfen ustanızla birlikte yapınız hava almamasına dikkat ediniz bu çok önemli. ben aracıma kırmızı mı desem pempemi desem seçemedim onu ekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
14 dakika önce, ÜMİT TÜRK yazdı:

bu konuya bizzat şahit olduğum için bilgi vermek isterim. benim aracın su eksiltmesinden dolayı aylardır aradığım sorunda su radyötürünün anfiriz yüzünden delinmiş ve küçük bir yeri yarıp su eksilttiğine şahit oldum özellikle aradım buldum. neyse radyatörü değiştirdikten sonra aracım kapalı sistem olduğu için detaylı bir şekilde ustamla anfirizi boşaltıp tekrar koyduğumuzda yaklaşık yarım saat bekledik. fan açıyormu su eksiliyormu hava kaldımı gibi detaylı incelendikten sonra yola çıktım yaklaşık 60 km sonra gittikten sonra suyun yarısının gittiğini gördüm ustama sordum üzerine ekle öyle devam et dedi yaptım ve sonrasında büyük mutluluk aracım artık su eksiltmiyor. diyeceğim odur ki kaçak en büyük sorun olmakla birlikte anfiriz eklenirken lütfen ustanızla birlikte yapınız hava almamasına dikkat ediniz bu çok önemli. ben aracıma kırmızı mı desem pempemi desem seçemedim onu ekliyorum.

 

bende şuan eksiltme yok hocam. sürekli aynı seviyede. Hava durumu bu araçlarda olmuyor diye biliyorum. sadece biraz çalıştırıp devirdaim olunca biraz daha eklememiz gerekiyor diye biliyorum. ne marka koyuyorsunuz renginden ziyade ?

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
10 dakika önce, Mehmet Alev yazdı:

 

bende şuan eksiltme yok hocam. sürekli aynı seviyede. Hava durumu bu araçlarda olmuyor diye biliyorum. sadece biraz çalıştırıp devirdaim olunca biraz daha eklememiz gerekiyor diye biliyorum. ne marka koyuyorsunuz renginden ziyade ?

inanın hatırlamıyorum ama po da satılan antifiriz diye biliyorum. ustamın deposunda her zaman vardır.  

devirdaim dolması konusunda haklısınız yinede dikkat etmek lazım su arabanın gıdasıdır. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Alüminyum blok motorlara organik yani kırmızı renk antifriz eklenir. Eski tip motorlar yeşil renk antifriz kullanır. Bilgi olarak dursun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
(düzenlendi)
2 saat önce, ÜMİT TÜRK yazdı:

inanın hatırlamıyorum ama po da satılan antifiriz diye biliyorum. ustamın deposunda her zaman vardır.

devirdaim dolması konusunda haklısınız yinede dikkat etmek lazım su arabanın gıdasıdır.

Aynı antifrizin, mavi olanı da var hocam mavi ve yeşil renk üretiliyor onlar.

Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Saf su eklemesinden kasit sadece su mu? Yoksa gercekten saf su mu eklediniz?

Yok hocam sadece su değil gerçekten saf su. Distile water dedikleri yani.

 

25 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

Alüminyum blok motorlara organik yani kırmızı renk antifriz eklenir. Eski tip motorlar yeşil renk antifriz kullanır. Bilgi olarak dursun.

Yanlış anlamayın ama tamamen yanlış bilgidir bu hocam :) Dademin Castrol Radicool mavi yeşil ve kırmızısının içeriğini(datasheet) okudum. Hepsinin içeriği aynı biliyor musunuz ?

Sadece sodyum 2-etil hekzanoat isimli kimyasal ürün yüzdesi farklı. Ayrıca Spectre denilen antifriz üretici firmasıyla konuştum yeşili de kırmızısı da mavisi de hepsinin ana maddesi birebir aynıdır dedi. Sadece Belli olsun diye boya atılır dedi. Hepsinin %90 üstü oranla içindeki madde etanol. Şuan PO'ya bakıyorum o da aynı.

 

Zira shell'in aynı marka antifrizine baktım bugün biri mavi diğeri yeşildi sanırım. Çok da renge takılmamak lazım.

 

r5ombN.png

 

Bu da PO antifiriz rengi. Yeşil-Mavi üretiyor. İçeriği de Etilen Glikol.

tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Üretici hangi antifiriz kullanmanız gerektiği belirtmiştir. Renge takılmadan üreticinin tavsiye ettiği antifrizi kullanın. Örneğin bizim araçlarda genleşme kabının üzerinde G12 veya G13 diye yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ben sogutma suyuna saf su koyma olayini ilk kez duyuyorum.Eski akülere konurdu ama sogutma suyuna olur mu hiiic bilemedim acikcasi🤔

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Saf suyun metale korozyon gücü fazladır. Uzun vadede radyatöre zarar verebilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
(düzenlendi)
3 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Üretici hangi antifiriz kullanmanız gerektiği belirtmiştir. Renge takılmadan üreticinin tavsiye ettiği antifrizi kullanın. Örneğin bizim araçlarda genleşme kabının üzerinde G12 veya G13 diye yazıyor.

Üretici sadece saf su + etilen glikol bazlı antifiriz kullanın diyor. Piyasada da başka yok sanırım. Sadece ek maddeler var. bir iki katkı maddesi gördüm onun dışında hepsi %90 civarında etanol içeriyor.

 

2 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

Ben sogutma suyuna saf su koyma olayini ilk kez duyuyorum.Eski akülere konurdu ama sogutma suyuna olur mu hiiic bilemedim acikcasi🤔

Olur mu hocam. Benim klavuzumda direkt olarak sadece saf su(damıtılmış su) kullanın diyor. Ayrıca servis değişiminde dahi saf su koyulur. Faturasında bile saf su diye yazmışlar :)

lq6kWl.png

 

Buda Opelin kitapçığı; içme suyu veya saf su ekleyin diyor.

 

16lYJD.png

 

2 saat önce, Erhan Doruk yazdı:

Saf suyun metale korozyon gücü fazladır. Uzun vadede radyatöre zarar verebilir.

Katılmıyorum. Korozyonun olması için ortamda iyon olması lazım. İyon artarsa iletkenlik artar, iletkenlik artarsa korozyon da artar. Ama saf su da iyonize durumu minimum. Aşındırıcı hiçbir madde içermez. (NaCl vb.) Kısaca İletken(elektrolik ortamı) ortam olmadığı müddetçe korozyon olmaz. Ne kadar az olursa o kadar az korozyon olur. Saf Su da iletken(elektrolit ortam sağlamaz) değildir. TÜm bunlara ek olarak asiditenin yüksek olması da düşündürüyor. Ama her ne olursa olsun direkt koymadım zaten saf suyu antifirizli suya koydum.

 

 

tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
12 saat önce, Mehmet Alev yazdı:

Katılmıyorum. Korozyonun olması için ortamda iyon olması lazım. İyon artarsa iletkenlik artar, iletkenlik artarsa korozyon da artar. Ama saf su da iyonize durumu minimum. Aşındırıcı hiçbir madde içermez. (NaCl vb.) Kısaca İletken(elektrolik ortamı) ortam olmadığı müddetçe korozyon olmaz. Ne kadar az olursa o kadar az korozyon olur. Saf Su da iletken(elektrolit ortam sağlamaz) değildir. TÜm bunlara ek olarak asiditenin yüksek olması da düşündürüyor. Ama her ne olursa olsun direkt koymadım zaten saf suyu antifirizli suya koydum. 

  

 

 

Bu benim işim olduğu için çok teknik detaya çok girmeyeceğim. Korozyona tek sebep suyun içindeki iyonlar değildir.  Elbette ki iletkenlik artışı korozyon gücünü arttırır ama saf suyun ve ultra saf suyun iyon açlığı daha fazla olduğunda korozyon miktarı da fazla olur. Suyu  RO dan sonrada  anyonik ve katyonik reçineden geçirip tüm anyon ve katyonlarında arındırdıktan sonra ph ını 9-10 civarına çıkarabilirseniz o zaman korozyon gücü az bir su elde etmiş olursunuz. Bu durumda korozyona sebep olacak tek şey sudaki CO2 ve O2 gazları kalır.

 

Sonuç olarak radyatöre çeşme suyu konmaz ama antifriz + içmesuyu(sertlik derecesi düşük hazır sulardan) konursa daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
12 dakika önce, Erhan Doruk yazdı:

 

Bu benim işim olduğu için çok teknik detaya çok girmeyeceğim. Korozyona tek sebep suyun içindeki iyonlar değildir. Elbette ki iletkenlik artışı korozyon gücünü arttırır ama saf suyun ve ultra saf suyun iyon açlığı daha fazla olduğunda korozyon miktarı da fazla olur. Suyu RO dan sonrada anyonik ve katyonik reçineden geçirip tüm anyon ve katyonlarında arındırdıktan sonra ph ını 9-10 civarına çıkarabilirseniz o zaman korozyon gücü az bir su elde etmiş olursunuz. Bu durumda korozyona sebep olacak tek şey sudaki CO2 ve O2 gazları kalır.

 

Sonuç olarak radyatöre çeşme suyu konmaz ama antifriz + içmesuyu(sertlik derecesi düşük hazır sulardan) konursa daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.

 

Kılavuzda şu ibare yer almaktadır.

lq6kWl.png

Ben içme suyu koyardım normalde. Ama sadece saf su koyun dediği için saf su aldım. Servis faturası var aracı aldığım kişiden faturada dahi saf su koyulduğu yazıyor. Ve 1 2 araç kılavuzunu inceledim hepsi saf suyu mutlaka yazmış. Kimisi sadece saf su kimisi içme suyu veya saf su yazmış.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
17 saat önce, Erhan Doruk yazdı:

Saf suyun metale korozyon gücü fazladır. Uzun vadede radyatöre zarar verebilir. 

o sadece su konursa olur, saf su antifirizle karışınca başka şey olur, o artık su değildir :)  o yüzden banamısın demez :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

kireçten arındırılmış su meseleyi çözecektir.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Geçen sene Motor Suyu Sistem Temizliği yaptırdım, Triger Kayışını ve Devirdaim Su Pompasını değiştirirken.
İçme suyu + Kırmızı Antifriz koydular.
Ford özel servisi yaptı bunu.
İrdelemedim bende. Bana kalsa saf su koydururdum fakat karışmadım işlerine, kocaman yetki belgeli servis, yaptıkları işin arkasındalar.
Ama hala içime sinmiş değil maalesef.

Geçenlerde lastiğime vida battı, sürdüm Euromaster lastik servisine, sahibi tanıdık babacan bir abim, sağolsun kontrole aldırdı aracı, fren hidroliği vb bütün sıvıları gözden geçirtti. Fren hidroliğim iyi durumda çıktı cihazda.
Aküm de gayet güzel değerde çıktı.
Fakat soğutma suyu ölçüm sonucu -11 Santigrat Derece çıktı.
Ne kadar doğru bilemem.
Bizim bu bölgede sıkıntı çıkartmaz ama İç Anadolu’da işler değişebilir.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

servise bakma, saf suda olmaz zaten onlarda, büyük ihtimal saf su olayındanda bihaberlerdirler, kimse okumuyor merak etmiyor kendini geliştirmiyor bu alemde,  biraz kendini yetiştirende genelde usta oldum diyip servisi bırakıp kaçıyor, kısaca kendi ustan olacaksın, sen diyeceksin şöyle olmalı diye, tabii bunun üstüne yönelen gıcık şekilde bakışlara aldırmayacaksın.... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
1 saat önce, Celal Aydın yazdı:

Geçen sene Motor Suyu Sistem Temizliği yaptırdım, Triger Kayışını ve Devirdaim Su Pompasını değiştirirken.
İçme suyu + Kırmızı Antifriz koydular.
Ford özel servisi yaptı bunu.
İrdelemedim bende. Bana kalsa saf su koydururdum fakat karışmadım işlerine, kocaman yetki belgeli servis, yaptıkları işin arkasındalar.
Ama hala içime sinmiş değil maalesef. 

Geçenlerde lastiğime vida battı, sürdüm Euromaster lastik servisine, sahibi tanıdık babacan bir abim, sağolsun kontrole aldırdı aracı, fren hidroliği vb bütün sıvıları gözden geçirtti. Fren hidroliğim iyi durumda çıktı cihazda.
Aküm de gayet güzel değerde çıktı. 
Fakat soğutma suyu ölçüm sonucu -11 Santigrat Derece çıktı.
Ne kadar doğru bilemem.
Bizim bu bölgede sıkıntı çıkartmaz ama İç Anadolu’da işler değişebilir.

 

Celal kardeşim şu ustana beraber gidelim uygunsa bir gün :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Celal kardeşim şu ustana beraber gidelim uygunsa bir gün [emoji4] 


Başım gözüm üstüne abi.
Ne zaman dersen [emoji4]
servise bakma, saf suda olmaz zaten onlarda, büyük ihtimal saf su olayındanda bihaberlerdirler, kimse okumuyor merak etmiyor kendini geliştirmiyor bu alemde,  biraz kendini yetiştirende genelde usta oldum diyip servisi bırakıp kaçıyor, kısaca kendi ustan olacaksın, sen diyeceksin şöyle olmalı diye, tabii bunun üstüne yönelen gıcık şekilde bakışlara aldırmayacaksın.... [emoji4]


Kesinlikle katılıyorum abi. İlk defa aldırış etmedim bu duruma, geri kalan herşeyde ustalar beni çok sevmez, her olaylarını sorup, karıştırıp, dediğimi yaptırdığım için.
Saf su + kırmızı antifriz (%50-%50) oranında karıştırmak gerek.
Bunu biliyorum da, hiç kurcalatasım yok şu an.
Yaz sonu muhtemelen o işi yapacağım.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Alev
5 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Başım gözüm üstüne abi.
Ne zaman dersen emoji4.png

Kesinlikle katılıyorum abi. İlk defa aldırış etmedim bu duruma, geri kalan herşeyde ustalar beni çok sevmez, her olaylarını sorup, karıştırıp, dediğimi yaptırdığım için.
Saf su + kırmızı antifriz (%50-%50) oranında karıştırmak gerek.
Bunu biliyorum da, hiç kurcalatasım yok şu an.
Yaz sonu muhtemelen o işi yapacağım.

 

 

Celal kardeşim ben dorukhan ha :))

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Celal kardeşim ben dorukhan ha :))


Kardeşim sen de mi burdasın, vay be [emoji23] şaşırttın beni.
İsim Mehmet olunca çıkaramadım.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...