İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Kaput ile Tampon Arasından Su Giriyor


Ali Akgül

Recommended Posts

Ali Akgül

Merhaba arkadaslar. 2015 fiesta aracimi kompresorle yikadiktan sonra kaputu actigimda motor kismina ciddi miktarda su girdigini gordum. Sorunun tamponun asagi sarkmasindan kaynaklandigini dusunerek taponu 1-2 cm geri cektim. Ancak sorun devam etti. Suyun tam olarak nerden girdigini tespit edebilmek icin on tarafa lokal su tuttugumda suyun iki taraftan da kaput-tampon arasindaki lastik ile far arasindaki bosluktan girdigini gordum. Diger fiestalari da inceledigimde hepsinde bu bosluk var. Arabada herhangi degisen veya kaza yok, boyle bir muhendislik hatasi olacagini ya da tum fiestalarda boyle oldugunu zannetmiyorum ama sorunun nedenini ve cozumunu bulamadim. Boyle bir sorunla karsilasan yada cozumunu bilen varsa yardimlarinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağrı Öztekin
(düzenlendi)
17 dakika önce, Ali Akgül yazdı:

Merhaba arkadaslar. 2015 fiesta aracimi kompresorle yikadiktan sonra kaputu actigimda motor kismina ciddi miktarda su girdigini gordum. Sorunun tamponun asagi sarkmasindan kaynaklandigini dusunerek taponu 1-2 cm geri cektim. Ancak sorun devam etti. Suyun tam olarak nerden girdigini tespit edebilmek icin on tarafa lokal su tuttugumda suyun iki taraftan da kaput-tampon arasindaki lastik ile far arasindaki bosluktan girdigini gordum. Diger fiestalari da inceledigimde hepsinde bu bosluk var. Arabada herhangi degisen veya kaza yok, boyle bir muhendislik hatasi olacagini ya da tum fiestalarda boyle oldugunu zannetmiyorum ama sorunun nedenini ve cozumunu bulamadim. Boyle bir sorunla karsilasan yada cozumunu bilen varsa yardimlarinizi bekliyorum.

Bende de oluyor bu kafanıza takmayın. Soldan sigorta kutusunun ordan, sağdan radyatör suyunun olduğu bölgeden alıyor bendede. Bu kış antalyada yağmur hiç durmadı birde. V kayışı bilyası bozuldu bu yüzden. Tamponla kaput arasında bariz açıklık var. Görmemek için kör olmak lazım. Fiestanın bazı şeylerinden memnun olsamda malzeme kalitesi sıfır arabada. İç, dış her ikiside çok kötü. Kazma gibi araba her tarafı ayrı takır tukur oynuyor. Memnun olduğum sadece yol tutuş, direksiyon hissi ve yakıt.

tarihinde Çağrı Öztekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Akgül

Gercektende malzeme kalitesi bes para etmez. Insan boyle sorunlarla karsilasinca soğuyor arabadan. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Öztekin
(düzenlendi)
23 dakika önce, Ali Akgül yazdı:

Gercektende malzeme kalitesi bes para etmez. Insan boyle sorunlarla karsilasinca soğuyor arabadan. 

Usta ucuz etin yahnisi yavan olur demişler. 50 bin liralık arabanın malzeme kalitesiyle 100-150 bin liralık arabalar arasında dağlar kadar fark oluyor haliyle. Takınt yapmayın böyle şeyleri. Aracın motorunda bir sorun olmasında kaporta, iç aksam bunlar önemsiz basit sorunlar.

tarihinde Çağrı Öztekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

çok takıntı yapmayın olacak şeyler üstten su almasa bile alttan bile alıyor yağmurlu yollarda  ben siliyorum siliyorum alttan su alıyor çalışmasında sıkıntı yoksa devam 

not: her bakımda motoru özel bir karışımla ustama yıkatırım sıfır gibi oluyor bir kaç ay sonra yine toz içinde kendisi ford yetkili servisten çıkıp kendi dükkanını açtı. yapmadan önce mutlaka garantisini isterim. 

Yorum bağlantısı
Ali Akgül
5 dakika önce, ÜMİT TÜRK yazdı:

çok takıntı yapmayın olacak şeyler üstten su almasa bile alttan bile alıyor yağmurlu yollarda  ben siliyorum siliyorum alttan su alıyor çalışmasında sıkıntı yoksa devam 

not: her bakımda motoru özel bir karışımla ustama yıkatırım sıfır gibi oluyor bir kaç ay sonra yine toz içinde kendisi ford yetkili servisten çıkıp kendi dükkanını açtı. yapmadan önce mutlaka garantisini isterim. 

Ben motoru yıkatmak istemiyorum sorun da burda benim için. Ama arabayı yıkayınca öyle böyle değil sağlam su giriyor içeri bujilerin olduğu yere falan. Belli ki hepsinde aynı şey var ve çözümü yok. Dediğiniz gibi takıntı yapmamak lazım. Arabaya önden su tutmam artık napayım.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
1 dakika önce, Ali Akgül yazdı:

Ben motoru yıkatmak istemiyorum sorun da burda benim için. Ama arabayı yıkayınca öyle böyle değil sağlam su giriyor içeri bujilerin olduğu yere falan. Belli ki hepsinde aynı şey var ve çözümü yok. Dediğiniz gibi takıntı yapmamak lazım. Arabaya önden su tutmam artık napayım.

bujilere su girme olayı  çok farklı bir durum. benim araçta öyle bir durum olmadı açıkcası sizin 2015 olması lazım benim 2006 model. vardır bir çözümü iyice araştırmak lazım 

Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
12 saat önce, Ali Akgül yazdı:

Gercektende malzeme kalitesi bes para etmez. Insan boyle sorunlarla karsilasinca soğuyor arabadan. 

 

12 saat önce, Çağrı Öztekin yazdı:

Bende de oluyor bu kafanıza takmayın. Soldan sigorta kutusunun ordan, sağdan radyatör suyunun olduğu bölgeden alıyor bendede. Bu kış antalyada yağmur hiç durmadı birde. V kayışı bilyası bozuldu bu yüzden. Tamponla kaput arasında bariz açıklık var. Görmemek için kör olmak lazım. Fiestanın bazı şeylerinden memnun olsamda malzeme kalitesi sıfır arabada. İç, dış her ikiside çok kötü. Kazma gibi araba her tarafı ayrı takır tukur oynuyor. Memnun olduğum sadece yol tutuş, direksiyon hissi ve yakıt.

 

Fiesta için mi malzeme kalitesi beş para etmez, sıfır gibi tabirler kullandınız yoksa bana mı öyle geliyor? Dediğiniz durumu malesef ben de yaşıyorum bu bir tasarım hatasıdır bence, ama hem iç hem de dış malzeme kalitesi muadil segment araçlara göre ilk 3'e kesin girer. Hatta malzeme kalitesi olarak tek rakibi bence Polo

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
2 dakika önce, Eray Çalışkan yazdı:

 

 

Fiesta için mi malzeme kalitesi beş para etmez, sıfır gibi tabirler kullandınız yoksa bana mı öyle geliyor? Dediğiniz durumu malesef ben de yaşıyorum bu bir tasarım hatasıdır bence, ama hem iç hem de dış malzeme kalitesi muadil segment araçlara göre ilk 3'e kesin girer. Hatta malzeme kalitesi olarak tek rakibi bence Polo

bence sınıfında en iyisi fiesta diyorum ciddi anlamda  bende 120 ile viraja girip bozulmadan çıktıysam gerisi benim için boş her arabanın malzeme kalitesi kötü ne demişler ne ekmek o kadar köfte 

Yorum bağlantısı
Çağrı Öztekin
(düzenlendi)
23 dakika önce, ÜMİT TÜRK yazdı:

bence sınıfında en iyisi fiesta diyorum ciddi anlamda  bende 120 ile viraja girip bozulmadan çıktıysam gerisi benim için boş her arabanın malzeme kalitesi kötü ne demişler ne ekmek o kadar köfte 

Viraj kabiliyeti ve yol tutuşuna kimse laf söyleyemez asla. Ne keskin virajları 120-130 la aldığımı bilirim. Cidden o hızlarda girilemeyecek sert virajlar. Kendi segmentindeki araçlar 100 le fren yaparak girerken 130 la hiç tedirgin olmadan giriyorum deliriyorlar  arkada :) fiestanın maalesef tek sağlam özelliği budur bence.

tarihinde Çağrı Öztekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
5 dakika önce, Çağrı Öztekin yazdı:

Viraj kabiliyeti ve yol tutuşuna kimse laf söyleyemez asla. Ne keskin virajları 120-130 la aldığımı bilirim. Cidden o hızlarda girilemeyecek sert virajlar. Kendi segmentindeki araçlar 100 le fren yaparak girerken 130 la hiç tedirgin olmadan giriyorum deliriyorlar  arkada :) fiestanın maalesef tek sağlam özelliği budur bence.

dediklerinize katılıyorum konfor yok diyenler bu yüzden kaybediyorlar birşeyler ödün vereceksin güvenliğini istiyorsan ford yıllardır sert süspansiyon ile zirve yapmış durumda reno clio ile geçen viraja girdim şahadet  getire getire düze çıktım :)

tarihinde ÜMİT TÜRK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Öztekin
(düzenlendi)

Hocam reno araçlarına hep soğuk olmuşumdur. Bi türlü ısınamıyorum şu fransız araçlarına. Yapamıyorsunuz kardeşim ne zorluyorsunuz ? Citroen, peugeot, dacia, renault hepsi birbirinin kopyası. Kazalarda kağıt gibi eziliyor, yol tutuş diye birşey yok araçlarında. Allaha emanet gidiyorsun. Bence bir araçta öncelik güvenlik olmalı. Konfor lükse giriyor. Fordu bu yüzden takdir ediyorum. Sürüş dinamiklerine çok önem veriyorlar. Sırf bu yüzden satmıyorum.

tarihinde Çağrı Öztekin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...