İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - İlk Marştaki Rolanti Problemi


Hasan Okur

Recommended Posts

Hasan Okur

    arkadaslar 2012  yilinda bole bir baslik acilmis ve sonuca gidilememistir. aracim 2011 fiesta dizel. arac eksi 10 da dahi ilk marsta  calismaktadir. fakat   arac ile 25 km yol yapip  saat 9 da ise geliorm .18.00 da eve gitmeye kalktigimda videodaki gibu olmaktadir. aradim taradim  ustalardan kimse bise bulama.di sizlerden  yardim bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
30 dakika önce, Hasan Okur yazdı:

    arkadaslar 2012  yilinda bole bir baslik acilmis ve sonuca gidilememistir. aracim 2011 fiesta dizel. arac eksi 10 da dahi ilk marsta  calismaktadir. fakat   arac ile 25 km yol yapip  saat 9 da ise geliorm .18.00 da eve gitmeye kalktigimda videodaki gibu olmaktadir. aradim taradim  ustalardan kimse bise bulama.di sizlerden  yardim bekliyorum.

Merhaba, başlık uygun bölüme alınmıştır. 

 

Çok ilginç bir problem. Devrin öyle sıfırda kalıp da arabanın çalışıyor olması çok garip. Zamanlama hatası olabilir mi acaba? 

Triger ne zaman değişti?

Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Evet bu sorun hakkında ayrı bir başlık var. Herkes kendince bir şeyler yazmış, bende dahil. Ben bunu havalar soğukken yaşadım yani sorunun sıcaklıkla ne alakası vardır diye düşünerek ilerlemeye çalıştım. Kışın bizi en çok üzen parça aküdür. Bir de her zaman mazot aldığım istasyonu değiştirir değiştirmez bu sorunu yaşamam aklıma mazot ile ilgisi olabilir mi sorusunu aklıma getirdi. Akü şarj dinamosunu tamir ettirip (düzgün şarj edemiyordu) ve hep mazot aldığım firmaya dönüş yapınca düzelir diyordum. İlk başta düzelmedi, ama sonradan bu sorun ortadan kalktı. Şimdi havalar düzeldiği için mi sorun kalmadı, yoksa benim yapmış olduğum işlemlerin bir etkisi mi oldu? Anlayamıyorum. Takipteyim. Fikri olan beri gelsin.😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Okur
10 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Merhaba, başlık uygun bölüme alınmıştır. 

 

Çok ilginç bir problem. Devrin öyle sıfırda kalıp da arabanın çalışıyor olması çok garip. Zamanlama hatası olabilir mi acaba? 

Triger ne zaman değişti?

araç 136 binde . triger 132 binde değiştirildi . sanayide klasik tanıdık usta tarafından değiştirildi. araçta 3 yıldır bende son 4 aydır bu sorun var bende.

Yorum bağlantısı
Hasan Okur
16 dakika önce, Buğra Patır yazdı:

Evet bu sorun hakkında ayrı bir başlık var. Herkes kendince bir şeyler yazmış, bende dahil. Ben bunu havalar soğukken yaşadım yani sorunun sıcaklıkla ne alakası vardır diye düşünerek ilerlemeye çalıştım. Kışın bizi en çok üzen parça aküdür. Bir de her zaman mazot aldığım istasyonu değiştirir değiştirmez bu sorunu yaşamam aklıma mazot ile ilgisi olabilir mi sorusunu aklıma getirdi. Akü şarj dinamosunu tamir ettirip (düzgün şarj edemiyordu) ve hep mazot aldığım firmaya dönüş yapınca düzelir diyordum. İlk başta düzelmedi, ama sonradan bu sorun ortadan kalktı. Şimdi havalar düzeldiği için mi sorun kalmadı, yoksa benim yapmış olduğum işlemlerin bir etkisi mi oldu? Anlayamıyorum. Takipteyim. Fikri olan beri gelsin.😊

aynı şekilde aralık ayında aküyü değiştirdim.  ayrıca  yetkili servise götürdüm cihaza bağladılar maf sensör arzası çıktı ustada bunla ilgisi yok dedi. ardından tavsiye üzerine ustaya götürdüm enjektör, motor vs. parçalara baktı sorun yok dedi . mazot firmasını değiştirmemi tavsiye etti şu an onu deniyorum ama araç iş yerimde hep aynı sorunu veriyor. sadece iş yerindeki otoparkta yapıyor. saat 9 da park ediyorum eger saat 14 te marş basmazsam saat 18 de  sorunu yaşıyorum. :)

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer

Aynı sıkıntı benim araçta da var. Herzaman opet den alırdım mazotu, bir defa shell den aldım araba kafayı yedi yarın ustaya baktırcam bakalım ne çıkacak.

Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Hasan bey günlük araba kullanma rutinlerimiz aynı sizinle. Sabah 8:30 da park ederim (açık hava), akşam iş çıkışı 18:00 de çalıştırmaya çalışırsam bu sorun ortaya çıkıyordu. Sabah, hava soğukken bile tek marşta çalışan araba neden akşama bambaşka oluyor. Bende kısa mesafe kullanıyorum, 15 km falan. Mazot konusu kesinlikle denemeye değer, bakalım ne olacak. 

Yorum bağlantısı
Hasan Okur
2 saat önce, Buğra Patır yazdı:

Hasan bey günlük araba kullanma rutinlerimiz aynı sizinle. Sabah 8:30 da park ederim (açık hava), akşam iş çıkışı 18:00 de çalıştırmaya çalışırsam bu sorun ortaya çıkıyordu. Sabah, hava soğukken bile tek marşta çalışan araba neden akşama bambaşka oluyor. Bende kısa mesafe kullanıyorum, 15 km falan. Mazot konusu kesinlikle denemeye değer, bakalım ne olacak. 

suan saat 18:00 olsun diye bekliyorum. iyice sinir bozucu bir olay oldu.

Yorum bağlantısı
Hasan Okur

4 ay oncesinde biraktigim mazot markasindan sonra  shell ve bp ile donusmlu olarak mazot kullandim. ( tabi bu esnada  calismamazlik yapti ya depoda kalan diger mazotun etkisi ya hava sicakligi bilemiyorum ancak ankarada bugun hava soguktu) bugun herzamanki gibi ise gittim  ve saat 18 de araci calistirdigimda sorunsuz bir sekilde mars aldi. ( ise surekli arabayla  gitmedigim icin haftada bir iki kez deneme yapiyorum). hafta icinde surekli kontrol amacli ise arabayla gidip denicem. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Yakıt alınan marka değil de istasyona göre hareket edin. Her Opet istasyonu aynı olmayabiliyor malesef. Ama Opet olması kötü olma olasılığını oldukça düşürüyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Okur

bugun yine videodaki gib ayni sekildw 10 saniye devir ibresi hareket etmedi sonra normale dondu. eski ile farki (aralik ocak subat aylari) eskiden stop ediyordu 10 marsa yakin ya calisiyordu ya da stop edip ertesi gun sabah hicbirsey olmamis gibi calisyordu. simdi  10 sn den sonra calismaya basliyor bunuda hava sicakligina bagliyorum.  ama kafayi yicem arabayi yakmam yakindir.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Halil Uçar

Hayırlı gunler. Aracım 2011 Fiesta 154 binde. Aynı sorunu yasamaktayim.Araci alalı bir yıl oldu. Dün akşam 18 gibi hiç calismadi. Sabah tek marşta çalıştı.

Çözüm bulan var mı acaba

Yorum bağlantısı
Buğra Patır

Kış geldi çattı. Havalar soğudu yavaş yavaş. Bu konuda hortladı yeniden😅. Geçen kış bende de olmuştu. Bu kışa yepyeni bir akü ve yazılım güncellemesiyle gireceğim. Bakalım aynı sorun olacak mı? Değişim olursa buraya bildireceğim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cengizhan Bekir BAYRAM
Emre Şimşek yazdı:

Merhaba, başlık uygun bölüme alınmıştır. 

 

Çok ilginç bir problem. Devrin öyle sıfırda kalıp da arabanın çalışıyor olması çok garip. Zamanlama hatası olabilir mi acaba? 

Triger ne zaman değişti?

aynı sorun bende de var. triger degistikten bir kac gün sonra yapmaya başladı . bir etkisi olabilirmi ? 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Cengizhan Bekir BAYRAM yazdı:

aynı sorun bende de var. triger degistikten bir kac gün sonra yapmaya başladı . bir etkisi olabilirmi ? 

Mümkünse sente ayarına bakılıp orası en azından elenmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cengizhan Bekir BAYRAM
Cengizhan Bekir BAYRAM yazdı:

aynı sorun bende de var. triger degistikten bir kac gün sonra yapmaya başladı . bir etkisi olabilirmi ? 

 

sanayide tanıdık ustaya gösterdigimde ısrarla egr den dedi. baskı balatam bitikti. dün baskı balatayla beraber egr ve enjektörleri değiştirdim. sensörleri temizlettim  sorun yine devam ediyor . ama 10-12 sn süren bozuk çalışma 2 saniyeye düştü. rolanti dalgalanması gitti boşta çalışırken . 2400 lira masraf ettim. artık takılmıcam bu sorun üzerinde. böyle kullanıcaz. aracımı hiç böyle güçlü görmemiştim. aldıgımdan beri asıl gücünü görememişm meğer. 

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Hasan Okur

herkese selam arkadaslar, bu gun 9 aydan sonra ilk defa ayni sorunla karsilastim.  bir arkadas subap iticisi arzasi dedi sizin bir yorumunuz var midir?  

Yorum bağlantısı
Hasan Okur
Metin Taşcı yazdı:

youtubeda aynı sorun için yorumlarda krank sensörü değiştirdim düzeldi yazmıştı bir kişi sizde deneyin isterseniz. 100 liralık bir parça

deniyim hocam. 

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Kış geliyor konu hortlamış :D  Bunun için bayağı araştırma yapmama rağmen kesin çözüm bulan yok.  Bir kaç konu daha var sanırım bu problem için açılmış. 

Kutsal sıralamayı yapınca dediğiniz olay oluşuyor. Soğukta aracı çalıştır + kullan+park et= nur topu gibi devirsiz çalışma ve duman.  Bu işin yakıtla ilgisi yok. Farklı şehirlerden yazanlar var. 

Kimi  yakıt pompası ve yakıt filtresinden diyor

Kimi krank sensörü

Kimi enjektör problemleri

Bu sene bakalım ne zaman aynı problemi yaşacağım. Aküyü değiştirdim. Yağı ve filtreleri geçen hafta değiştirdim.  Çözüm bulan olursa büyük sevaba girer. Lütfen deneyimlerinizi paylaşın.

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Başlıktaki video yorumlarına baktım. Yabancı ülkelerde de aynı sorun varmış. Birisi fiesta avrupa sürümünde problem olduğunu, üretimden kaynaklı yazılım hatası olduğunu yazmış. Başka birisi yakıt filtresi demiş. Türk kullanıcılardan iki tanesi "hız sabitleyici" değişimi sonrası problemin düzeldiğini belirtmiş

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...