İçeriğe Yönlendir

Fluence - Turbo Sesi


Murat_Durmaz

Recommended Posts

Murat_Durmaz

selam arkadaşlar, 2012 , 1.5 110 hp   100.000 km araç sahibiyim. 2 gün önce sabah aracı çalıştırdığımda 100 mt gittim daha sonra ekranda motor hasar riski uyarısı aldım. aracı orada stop ettikten sonra 2 dk içinde tekrar çalıştırıp yola koyulmak istedim. 50 mt ileride aynı uyarıyı tekrar verince yine stop edip bu kez kaputu açtım ve her tarafın motor yağı olduğunu gördüm.

 

Araçta yağ kalmamış ve her yer yağ içinde olduğunu gördüm. hemen yanımda bulunan benzinciye girdim (allahtan yakınında idim.) orada aracın yağını ve yağ filtresini değiştirdim. oradaki ustanın demesine göre filtre patlamış, neyse aracın yağı ve filtleri değişti. sonra yola koyuldum. ancak araca gaz verdiğimde bir ıslık gibi birazda pencere aralığından gelen rüzgar sesi gibi ses duymaya başlayınca bu kez kendi ustama gittim. o ilk etapta bana biraz söylendi. niye hareket ettin yağsız araç hareket ettirilir mi? motoru eline almışsındır falan filan dedi .

 

Neyse biraz kontrolden sonra motorun zarar görmemiş , turbon gidiyor dedi, yağsız kalmış dedi. araca ne zaman gaz versem, özellikle 2500 devir sonrası araçta ıslık sesi rüzgar sesi gibi ses duyuluyordu 2 gündür.  ancak hem dün hem bugün sesin bir nebze olsun kesildiğini hissettim.  tabi bu süreçte aracın performansının da hissedilir derecede düştüğünü hissettim. ancak sizlere sormak istediklerim var.

 

1-bu hali ile aracı kullanmak motora veya başka bir hasara sebep olurmu ? 

 

2- Turbo tamirini araştırdım. ikitelli de 800TL + 1 yıl garanti veriyorlar. turbonun tamiri olur diyen var olmaz diyen var. aracım fluence , turboyu tamir yoluna mı gitmeliyim değişim yolunamı ? yenisi ve orjinali 5200 TL - birde çin ürünü var , onlar 2500 TL civarı.

 

3-Aracın arıza günü motor yağını benzin istasyonundaki markette her türlü yağ olmadığı için dpf özelliği olmayan bir yağ aldım. benim araç dpf li? aldığım yağ renonun 0720 karşılamıyor. ancak o günün telaşesi ile mecbur kaldık haliyle, castrol aldım. resmini telefonumdan atacağım. öteki bakıma kadar bu yağ ile yoluma devam etsem dpf ile ilgili sıkıntı yaşar mıyım.?

Teşekkürler

Yag bu2776a8f49cdab513be1bd19ef4794da3.jpg

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
(düzenlendi)

arabanın motoruna artık zarar gelmez ama turbo özelliğini kaybetmeye başlamış iyice bu şekilde kullanman turboya daha fazla zarar verir , turbonun da tamiri var tabiki hemde çok iyi yapan yerler var yeter ki düzgün esnaf olsun ,

turbo cu turan vardı sanırım 2  sene önce telefonun kayıt etmiştim yazayım arayıp sorun yeride ist da .

Yağ güzel yağdır ama dpf li araca göre değil , aracınızı sık kullanıyorsanız bence değiştirin renault un yağı ço pahalı değildir zaten , total yada elf in dpf lisini alın direk renault yağı zaten :)  sonra partikül filtresi dolmasın.

özelden turbocunun telefonu attım arayıp bilgi alabilirsiniz. İnş değişmemiştir telefonu

 

 

 

tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bi sonraki adım resimdeki gibi turboyu elinize almak olacak.

İlerletmeden değişin.

Hangi ildeydiniz44081d9ca1f67d7aa44de3502548a5b4.jpg

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

bir arkadaşım aynı sizin aracın özelliklerine sahip motorun yağ eksiltimesinden dolayı arabasını sattı meğer turbo gümlemiş yağ emiyormuş hiç zaman kaybetmeyin  ilk fırsatta yaptırın derim.  yoksa daha çok maliyetler çıkartır. 

Yorum bağlantısı
Erol Güven

Geçmiş olsun yeni turboya gerek yok mevcut turbonuz yenisi gibi yapılır sorun olmaz tek sorun sağlam yeri isabetli bulmak lazım.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Turbo dizel aracım olsa kesinlikle paradan-parçadan kaçmayacağım iki kalem var. İlki enjektörleri ve ikincisi turbo. Gerekirse servise çekip orjinal parça kullanarak tamir yoluna gidin. Garantisi bitmiş olsa bile değişen parçaların garantisi ve sizinde muhatabınız olur. Satarken de göğsünüzü gere gere "serviste değişim yapıldı" diyebilirsiniz. Akşam rahat da uyursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

100 bindeki aracın turbosuna bır sey olmaz  evhanlamana bence gerek yok ıslık sesı hafıf her turboda gelır  asıl senın ustana veya servıse kızman lazımdı nıye buna kalıtesız yag fıltresı takdınız dıye 

 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
2 saat önce, Erkan Işık yazdı:

100 bindeki aracın turbosuna bır sey olmaz  evhanlamana bence gerek yok ıslık sesı hafıf her turboda gelır  asıl senın ustana veya servıse kızman lazımdı nıye buna kalıtesız yag fıltresı takdınız dıye 

 

yağsız gitmiş ama. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
100 bindeki aracın turbosuna bır sey olmaz  evhanlamana bence gerek yok ıslık sesı hafıf her turboda gelır  asıl senın ustana veya servıse kızman lazımdı nıye buna kalıtesız yag fıltresı takdınız dıye 
 
Tum bakim parcalarini ben alip ustama veririm. Hep boyle yaparim. Filtre de orjinal almistim. O filtreyi cope atmadim ustama goturdum . İnceledi ve saglam dedi. Civata dan kacirmis dedi. Onu sıktı . İyiki gelmissin dedi yoksa tekrar yagsiz kalacakti dedi. Neyse ses varsa sikinti vardir sanirim. Aracta performansı dustu zaten. Olay sadece seste degil

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yağsız gitmiş ama. 
50 mt. yagsiz kalmasi yetmis.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yağsız gitmiş ama. 
50 mt yagsiz kalmasi yetmis demekki

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Bu arada araci aldigimda turbo cevresinde yaglanma vardi. Hatta burada daha once konuyu acmistim. Cogu gorus bu kadar yaglanmanin normal oldugu yonunde idi. 8dead943b71488644adae89af256f738.jpg

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Turbo dizel aracım olsa kesinlikle paradan-parçadan kaçmayacağım iki kalem var. İlki enjektörleri ve ikincisi turbo. Gerekirse servise çekip orjinal parça kullanarak tamir yoluna gidin. Garantisi bitmiş olsa bile değişen parçaların garantisi ve sizinde muhatabınız olur. Satarken de göğsünüzü gere gere "serviste değişim yapıldı" diyebilirsiniz. Akşam rahat da uyursunuz.
Servisin altindan kalkamam sanirim. Serviste kaskodan yaptiramayiz mi:)

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geçmiş olsun yeni turboya gerek yok mevcut turbonuz yenisi gibi yapılır sorun olmaz tek sorun sağlam yeri isabetli bulmak lazım.
Aynen. Varmi oneriniz ist da. Garantili yapan

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
Bi sonraki adım resimdeki gibi turboyu elinize almak olacak.

İlerletmeden değişin.

Hangi ildeydiniz44081d9ca1f67d7aa44de3502548a5b4.jpg
Ayni gorusteyim. Degisim yerine oncelikle revizyon yoluna gitmek istiyorum . İst da ikamet ediyorum

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Renault bu kadar kisa surede turbo patlatmaz. Kotu kullanim var muhtemelen evveliyatinda.
Turbo revize edilir. Zaten turboya yapilacak her turlu islemde motor yagi ve filtresi de degismek zorunda.
Bence bakimlarinizda sikinti var. Renault kolay kolay yağ da eksiltmez / yakmaz. Konusunu açtığınız terleme her 1.5dci da mevcut. Sorunun orasi ile alakasi yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ayni gorusteyim. Degisim yerine oncelikle revizyon yoluna gitmek istiyorum . İst da ikamet ediyorum

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İki telli 4L turbo var rakam alın. Dünkü Alfaci yönlendirdi diyin bı fiyat alın bakalım ne diyor
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz



Renault bu kadar kisa surede turbo patlatmaz. Kotu kullanim var muhtemelen evveliyatinda.
Turbo revize edilir. Zaten turboya yapilacak her turlu islemde motor yagi ve filtresi de degismek zorunda.
Bence bakimlarinizda sikinti var. Renault kolay kolay yağ da eksiltmez / yakmaz. Konusunu açtığınız terleme her 1.5dci da mevcut. Sorunun orasi ile alakasi yok.



Aracin evvel Bakimlarindan benimde suphem vardi.zira mazot filtresini bakimda degistirdigimde orjinal olmadigini gordum. Ben bakimda tum ekipmani orjinal aldim Ve bakimdan sonra 2 ay gecti ve bu olay oldu. Onceki sahibi yeni bakim yaptigini soyleyince bende yaklasik 10ay hic ellemedim araci.hatta trigieri dahi degistim dedi. Mazot filtresinin orjinal olmadigini gorunce simdi trigiere girsemmi diye dusunmuyor degilim.
Yag eksiltmeden ziyade yanlis anlasilmasin. Eksilme yok bosalma var. Akıp gitmiş yani. Ustam civata gevsek diye oldu dedi. Benzincide ki yagc isei filtreden dedi.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İki telli 4L turbo var rakam alın. Dünkü Alfaci yönlendirdi diyin bı fiyat alın bakalım ne diyor
Alfaci kimdi cikartamadim. Karisti galiba:)

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

Ben size bozulan ve yağı motora basan bir turbonun tanıdık ustaya yaptırılmış haliye maliyetini yazayım: 12.000 TL. 

 

Cesaretinizin kaynağının daha önce turbo arızası yaşamamış olmanıza bağlıyorum. Ben olsam o arabayı 1 metre yürütmem, bir an önce çekici sırtında sağlam bir turbo ustasının ellerine teslim ederim. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
4 saat önce, Murat_Durmaz yazdı:


 

 


Aracin evvel Bakimlarindan benimde suphem vardi.zira mazot filtresini bakimda degistirdigimde orjinal olmadigini gordum. Ben bakimda tum ekipmani orjinal aldim Ve bakimdan sonra 2 ay gecti ve bu olay oldu. Onceki sahibi yeni bakim yaptigini soyleyince bende yaklasik 10ay hic ellemedim araci.hatta trigieri dahi degistim dedi. Mazot filtresinin orjinal olmadigini gorunce simdi trigiere girsemmi diye dusunmuyor degilim.
Yag eksiltmeden ziyade yanlis anlasilmasin. Eksilme yok bosalma var. Akıp gitmiş yani. Ustam civata gevsek diye oldu dedi. Benzincide ki yagc isei filtreden dedi.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfaci kimdi cikartamadim. Karisti galiba:)

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Dün alfa ya turbo yaptırdık orada o yüzden öyle dedim.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gövde hasarı yok sizin türbinde. Paller, turbo içinde az kalan yağ haznesi nedeniyle boşluk yapan burçlar nedeniyle ses yapıyor. Revizyonu en kolay tip olması avantaj. 

Emme manifoldu girişindeki yağı kesme yolu oradaki segman tip kelepçe olan boruyu geniş kelepçe tip ile değiştirme ile oluyor ancak o zamanda kelepçe sıkılırken plastik muhafaza kırılma riski artıyor. Olayı gözünüzde büyütmeyin. Tek dert turbo için motoru almak aşağı. Motoru almadan turbo sökmek ciddi zaman kaybı oluyor. 

 

Tahminen 900 tl civarı masraf çıkacaktır. 

 

Parça bu 

 

TRY 350.09  44%OFF | Turbolader BV39 54399880027/5439 988 Renault Megane II 1.5 dCi için 0027 Turbo Turbo kartuş CHRA
https://s.click.aliexpress.com/e/fLeFPX2qX

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz



Gövde hasarı yok sizin türbinde. Paller, turbo içinde az kalan yağ haznesi nedeniyle boşluk yapan burçlar nedeniyle ses yapıyor. Revizyonu en kolay tip olması avantaj. 
Emme manifoldu girişindeki yağı kesme yolu oradaki segman tip kelepçe olan boruyu geniş kelepçe tip ile değiştirme ile oluyor ancak o zamanda kelepçe sıkılırken plastik muhafaza kırılma riski artıyor. Olayı gözünüzde büyütmeyin. Tek dert turbo için motoru almak aşağı. Motoru almadan turbo sökmek ciddi zaman kaybı oluyor. 
 
Tahminen 900 tl civarı masraf çıkacaktır. 
 
Parça bu 
 
TRY 350.09  44%OFF | Turbolader BV39 54399880027/5439 988 Renault Megane II 1.5 dCi için 0027 Turbo Turbo kartuş CHRA
https://s.click.aliexpress.com/e/fLeFPX2qX


Her turlu kartus degisecek yani. Oylemi. Birde bu sekilde degisim gerekir ise parcanin temini turkiyede yok mu veya tamir yolunami gidiliyor . Arattirdim geneli yurt disi. Haliyle teslimi gec falan.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi





Her turlu kartus degisecek yani. Oylemi. Birde bu sekilde degisim gerekir ise parcanin temini turkiyede yok mu veya tamir yolunami gidiliyor . Arattirdim geneli yurt disi. Haliyle teslimi gec falan.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Göbek vardır turbocu da. Yalan değilse benim turbo o şekilde tamir oldu.

Çünkü benim mil yoktu sökünce :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 saat önce, Murat_Durmaz yazdı:


 

 


Her turlu kartus degisecek yani. Oylemi. Birde bu sekilde degisim gerekir ise parcanin temini turkiyede yok mu veya tamir yolunami gidiliyor . Arattirdim geneli yurt disi. Haliyle teslimi gec falan.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Link örnek. Dci turbosu sarf parçaları bulmak kolaydır. Tek sıkıntı, eğer vnt ayarı ile oynanır ise İzmir yolcusu olacaktır turbo. Geçmişten gelen silkeleme veya aşırı basınç hatası yoksa zinhar ellenmesin ayarı 

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Bu turbolu araclarda başa belaymis. Ne kadar cok dikkat edilmesi gereken husus varmis. Bilmediklerimi ogrendim. Aracin rolantide 1 dk calistirmak. Keza stop etmeden oncede 1 dk rolantide calisacak. Performansli kullanimda ozellikle hemen stop etmemek.zira turbonun yagsiz calismasina sebep olunabilirmis. Hava filtresinin onemi ve bakimdan bakima 2 kez degismenin turbonun omrunu uzatacagi. motor yagi diger bir husus. Vs vs...

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Extrem sürüş sonrası biraz bekleme dışında hiçbir şeye gerek yok aşırı besleme olan araçta 

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Daha önce turbo arızasından bahsetmiştim sizlere aracımı bugün sabah �kitelli de bulunan turbo turkiye.com adresindeki turbo ustasına götürdüm herhangi bir referans ile gitmedim. Tamamen internet üzerinden yapmış olduğum araştırmalar sonucu gittim. Usta bana yapacaklarını ilk etapta anlattı ve seni daha sonra arayacağım dedi. Ustanın ikna kabiliyeti üst seviye maşallah ağzı iyi laf yapıyor :) neyse fiyat olarak ortalama bana minumum 800 TL olabileceğini ama bunun artabileceğini de söyledi. Araci kendilerine teslim ettim işe döndüm. Yaklaşık 3 saat sonra usta bana dönüş yapti. Değişmesi gereken parçalar tek tek sıraladı. Gövdeyi komple değiştireceğini, gövdenin sağa sola dansöz gibi oynadığını, buna ilave olarak 3-4 parça daha sıraladı ancak şu an ismini hatırlamıyorum ama öğreneceğim ve burada yazacağım. Tüm bunların maliyetinin 1500 TL olduğunu ve turbonun daha önce de revize edildiğini söyledi . ben de kendisine bir onceki dikiş tutmamış ikincisinden randıman alabilir miyiz diye sordum. Çünkü bu ikinci revize olacakti. bana aynen şunu söyledi. Onu stajyer yapmış ben doktorum. :) Neyse onayını verdim 1500 TL karşılığında turbo revize edildi. Resimleri gönderiyorum. ancak manifold contasından bahsetti . Manifold sökme ile uğraşıyorlarmış. Contada kaçırma varmış onu değiştiriyorlarmış. Kafama bu ikinci revize olayı ile manifolttaki conta kaçırma olayı karıştırıyor. yarın öğlen alacağım Arabayı. durum bundan ibaret. fiyat bana biraz yüksek geldi ama ustanın konuşmalarına ikna oldum. başka yerleri dolaşıp kafa karıştırmaktansa orada yaptırmayı tercih ettim. Hayırlısı artık. Bunlara ilave filtreler ve yağlarını değişimi yapılacak fiyata dahil onlar.1a1a6ac4884b507aa99d15e2d207375f.jpgIMG-20190401-WA0006.jpgIMG-20190401-WA0005.jpg

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Degisimi yapilanlarIMG-20190401-WA0009.jpg

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...