İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Otomatik Şanzıman Yolda Boşa Çıkıyor


Rıdvan Gökören

Recommended Posts

Rıdvan Gökören
(düzenlendi)

İyi akşamlar sayın arkadaşlar abiler kardeşler.  Birkaç günden beri canım sıkılıyor kafama çok takılıyor. Benim sıkıntım şu araç 2004 tdci 5 ileri otomatik şanzıman araç. Hareket ettim yürüdüm araç hangi viteste olursa olsun yokuş aşağı boşa çıkıyor resmen. Manuel aracı boşa almış gibi yani. Boşta akarken ayağımı gaza koyunca normal devam ediyor fakat yavaşlamak istedin, ayağını frene basınca vites küçülmüyor kompresöre binmiyor. Bi de şunu fark ettim ses oluyor. Genelde motor soğukken yeni hareket ettiğinde rüzgar sesi gibi fuuuu gibi. Diğer sıkıntı ışıklarda durdum araç D’de ayağım frende araba resmen hala gidecem yürüyecem diye direşiyor hopluyor gibi yani. Canım çok sıkkın kafam çok karışık arabadan soğudum ya resmen. Acaba bu sıkıntılar nedir? Kaç paraya mal olur ve bu Ford otomatik şanzıman konusunda güvenip sorunsuz iş yapacak usta var mı tanınan. Ben Eskişehirdeyim burada kesinlikle yaptırmam baktırmam. Yardımcı olan olacak herkesten çok teşekkür ederim. Saygılar hayırlı akşamlar.

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
İmla, noktalama
Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Boşa atması yakıt tasarrufu için. Gaza tekrar bastığınızda devam ediyorsa sıkıntı yok. Sadece yokuş aşağı değil çoğu şeyde direkt boşa atar.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Yokus oncesi biraz hizlanin yokusta da araba hizlanmaya devam etsin, frene basinca vites kucultmesi lazim. Duzelmezse aküyü sokun biraz bekleyip geri takin. Tabi teyp kodunuzu falan not edin onceden.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Gökören

soyledıgınızı en kısa zamanda yapacam ıns olumlu olur

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Eğer rampa aşağı devir saati 1000 rpm veya rolonti çalışma bandına düşüyorsa şanzımanda sorun var demektir. Büyük olasılıkla selenoidlerde sıkıntı var. Umarım yanılıyorumdur. Sadece şanzıman indirme bindirme 1000 ila 1500 TL arasında. Başıma 3-4 kere geldi. En ucuz selenoid 2 sene önce 1000 liraydı. ALLAH kolaylık versin. En ucuz yoldan halletmenizi umut eder aracı güven duymadığınız ustalara kesinlikle söktürmeyin. 

Yorum bağlantısı
Zafer Kısır

Gaza basıldığında mevcut vitesle düşük devirde gidilecek gibiyse ve araç hızı çok değişmiyorsa, gaza basılmadığında boşa alabiliyor. gaza basınca vites değiştirmeden aynen devam ediyor. Ancak frene basıldığında vites küçültüp kompresyona geçiyor. Bana kalırsa tam benim istediğim şekilde hareket ediyor. Hatta çok eğimli olmayan yerlerde sanki kavramayı test ediyormuşcasına ibrenin hareket edip tekrar rölantiye düştüğünü görüyorum. Eğer sürekli boşa alıyorsa sıkıntı var demektir. İlk bakılan ve en çok sabıkalı olan hidrolik valfler. Yanlış hatırlamıyorsam 11 yada 13 adet valf var. bunların vites geçişleri, boşa alma, türbin kilitleme, vites geçiş sarsıntısı önleme gibi görevleri var. Ustalar bu valflerin bulunduğu bloğu komple değiştiriyor. Geçen yaz 1800 tl ye 2. el alıp değiştirdik. Ancak Jatco şanzımandan anlayan ve uğraşacak usta bulunabilirse arızalı valf değiştirilerek sorun giderilebilir (sorunun valflarde olduğunu varsayarsak) Valflerin orjinali dövizdeki artıştan önce 300tl idi. Şu an ne kadardır bilemiyorum. Belki basit bir sensör, soket, şalter arızası da olabilir.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Gökören

Yani bu sanziman sokulecek sorun oldugu acik ve net peki yag normal olmasi gerekenden azsa bunda da yapar mi. 

Yorum bağlantısı
Beytullah Türkday

Bence önce aküyü çırartıp deneyin sonrada yağa bakın derim. Yağ eğer eksilme vb. var ise şanzımanın şekli şemali değişiyor. Bütün davranışları değişiyor. Ama 8 litre yağ olduğunu düşünürsek eksikliğini şanzımanı etrafında fark etmeniz gerekirdi.

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Koray Özel
(düzenlendi)

Merhabalar, vitesi boşa alması boşa aldıktan sonra gaza basılmasa da gerekli gördüğünden gerekli vitese takması jatko şanzımanın en güzel özelliğidir yakıt tasarrufu sağlar , sakin kullanım sağlar bu bir arıza değildir ama her viteste yapmaz sadece 3-4-5. Siz yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan belli bir oran da çeker ve kontrolü sana bıraktım derseniz o akıllı şanzıman boşa alır siz gaz verdiğiniz de gerekli gördüğü vitesten torkunu verir yürür gider.

 

Vites küçültmeme frenleme de sıkıntı , ayak frende bekleme durumun da gitmeye çalışma sıkıntını hissediyorsanız fren müşürünü ve bağlantılarını kontrol ediniz oksitlenme büyük olasılıkla buna sebep oluyor.

 

Saygılarımla

tarihinde Koray Özel tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sadece soğukken 80 km'nin altında boşa almalı.. Sıcakken 50 km nin üstünde boşa almamalı..

Rampa iniliyorsa rampanın dikliğine göre olduğu vitesi korumalı veya frene basınca vites düşürmeli..

Bu şekilde davranmıyorsa bozuktur..

 

 

Akü söküp takma jatconun davranışını değiştirir ve yeniden düzgün çalışmaya başlaması 80-100 km yi bulabilir..

Anlık bir çözüm beklenmemeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mondeo mk3 teki yelken efekti olmalı. 8 km kesintisiz hiç gaza basmadan akmıştım yolda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Gökören

yorumlarınız ıcın cok tesekkur ederım kafaya koydum bu yaz sonunda arabayı komple restore etırecem komple bakıma sokacam motor kaparta boya sanzıman  doseme  A dan Z ye far robotuna varasaya kadar o zamana kadarda bende motosıletle yazı gıcırırım zaten asıl o zaman sıze ıhtıyacım olacak guvenılır mondeodan anlayan motorcu samzımancı kım olur dıye sımdıden her sey ıcın tesekkur ederım sagılar kazasız belasız saglık huzur dolu gunler dılerım 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ersen şahin
Rıdvan Gökören yazdı:

İyi akşamlar sayın arkadaşlar abiler kardeşler.  Birkaç günden beri canım sıkılıyor kafama çok takılıyor. Benim sıkıntım şu araç 2004 tdci 5 ileri otomatik şanzıman araç. Hareket ettim yürüdüm araç hangi viteste olursa olsun yokuş aşağı boşa çıkıyor resmen. Manuel aracı boşa almış gibi yani. Boşta akarken ayağımı gaza koyunca normal devam ediyor fakat yavaşlamak istedin, ayağını frene basınca vites küçülmüyor kompresöre binmiyor. Bi de şunu fark ettim ses oluyor. Genelde motor soğukken yeni hareket ettiğinde rüzgar sesi gibi fuuuu gibi. Diğer sıkıntı ışıklarda durdum araç D’de ayağım frende araba resmen hala gidecem yürüyecem diye direşiyor hopluyor gibi yani. Canım çok sıkkın kafam çok karışık arabadan soğudum ya resmen. Acaba bu sıkıntılar nedir? Kaç paraya mal olur ve bu Ford otomatik şanzıman konusunda güvenip sorunsuz iş yapacak usta var mı tanınan. Ben Eskişehirdeyim burada kesinlikle yaptırmam baktırmam. Yardımcı olan olacak herkesten çok teşekkür ederim. Saygılar hayırlı akşamlar.

 

İi akşamlar sorunu çözebildinizmi nedenmiş 

Bendede 2002 benzinli mondeo var

D ye taktığımda araç ilk kalkışta sorun yok İkinci vitese geçmek yerine boşa çıkıyor 

Işıklarda falan durduğunda tıpkı sizin araba gibi kendini ileri atıyor bir nevi öne doğru zıplIgor gibi 

Od düğmesine bastığımda zıplama devam ediyor fakat vites geçişlerinde bir sıkıntı yok 

Zıplama işide sadece D konumundayken yapıyor diğerlerinde problem yok

Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

Bu konuya benzer sorunlar mk2 mondimde yaşamıştım. kısaca araç viteslerde kararsızlık yapıyordu diyebilirim. Şalter denen parça (yada şanzıman tarağı) değişince düzelmişti. bence bi kontrol ettirin. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...